![]() |
Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty - Poradnik + Droga do platyny - Wersja do druku +- PlaystationTrophies.pl (https://playstationtrophies.pl) +-- Dział: GRY PS4 (https://playstationtrophies.pl/dzial-GRY-PS4_3) +--- Dział: O (https://playstationtrophies.pl/dzial-O_21) +---- Dział: Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty (https://playstationtrophies.pl/dzial-Oddworld-Abe-s-Oddysee-New-N-Tasty_67) +---- Wątek: Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty - Poradnik + Droga do platyny (/-Oddworld-Abe-s-Oddysee-New-N-Tasty-Poradnik-Droga-do-platyny_1941) |
Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty - Poradnik + Droga do platyny - Kratos__PL - 06-06-2017 ![]() Poziom Trudności: 4/10
Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 37 [1 ![]() ![]() ![]() ![]() Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0 Czas potrzebny do zdobycia platyny: 15 - 20h Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 2 (zalecane 3) Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: 11 (Wyzwoliciel Mudokonów ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Poziom Trudności wpływa na trofea?: Tak (Trofea się nakładają) Kody wyłączające trofea: Brak kodów Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Tak (Nie ma jak w domu ![]() ![]() Droga do platyny: Krok I: "Dobre" przejście na Trudnym Na tym poziomie trudność polega na tym, że ginie się od jednego strzału lub uderzenia od czegokolwiek. Spodziewaj się częstych zgonów, za co zresztą też jest trofeum. Używaj opcji Szybkiego Zapisu regularnie (wciśnięcie Touchpada; przytrzymanie wczyta grę), aby nie powtarzać tych samych fragmentów w przypadku śmierci. Użycie Szybkiego Zapisu nadpisuje poprzedni. Gra zapisuje się automatycznie po dojściu do punktu kontrolnego, jednak nie tak często jakbyśmy tego chcieli, dlatego wciąż lepszą opcją jest Szybki Zapis. Powinieneś także ocalić wszystkich 299 Mudokonów i zdobyć większość trofeów. Niektóre łatwiej będzie zdobyć w czasie drugiego przejścia na Łatwym poziomie trudności. Krok II: "Złe" przejście na Łatwym W trakcie tego przejścia nie będziemy ratować Mudokonów. Tym razem trzeba będzie ich zabijać, przynajmniej 99. Niektórych trzeba ocalić, aby przejść do dalszego etapu gry. Najważniejsze, aby nie ocalić więcej niż połowę (149). Graj na Łatwym, aby zdobyć kilka pozostałych trofeów, które na tym poziomie będą prostsze do zdobycia. Krok III: Zdobycie Nowy i Szybki ![]() Po dwóch wcześniejszych przejściach będziesz bardziej zaznajomiony z grą. Trofeum wymaga ponownie ocalenia 299 Mudokonów, jednak tym razem w czasie nie większym niż 3 godziny. Graj na Łatwym, by niepotrzebnie nie utrudniać sobie rozgrywki. Po wciśnięciu pauzy licznik czasu się zatrzymuje, natomiast śmierć lub wczytanie zapisu dodaje się do całkowitego czasu. Jeśli słabo nam poszło możliwe jest rozpoczęcie rozdziału od nowa, a licznik czasu w danym etapie się wyzeruje. ![]() ![]() Na przekrój wszystkiemu Bóg Mudokonów, Wybawca Mudokonów Wpada po zdobyciu wszystkich pozostałych trofeów. ![]() ![]() Droga do wolności Znajdź sanktuarium w Świętych Jaskiniach Związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. ![]() ![]() Niepokój dusz Uzyskaj pierwszą bliznę na ręce Związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. ![]() ![]() Przebudzenie Shrykulla Uzyskaj moc Shrykulla Związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. ![]() ![]() Pracownik roku Włam się z powrotem do RuptureFarms Związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. ![]() ![]() Pogromca generatora Wyłącz generator RuptureFarms Związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. ![]() ![]() Wyzwoliciel Mudokonów Zostań wybawcą Mudokonów Trofeum możliwe do pominięcia! Trofeum otrzymujemy po osiągnięciu Dobrego zakończenia. Aby tego dokonać należy ocalić więcej niż połowę Mudokonów, czyli 150 z 299. Jako iż i tak będziesz musiał uratować wszystkie Mudokony trofeum to wpadnie tak czy inaczej. Po więcej informacji zajrzyj do trofeum Hardkorowy wybawiciel ![]() ![]() ![]() Lody z Mudokona Zmień się w salami z Mudokona Trofeum możliwe do pominięcia! Trofeum otrzymujemy po osiągnięciu Złego zakończenia. Aby tego dokonać nie można uratować więcej niż połowę Mudokonów, czyli nie więcej niż 149 z 299. Niektórych trzeba ocalić, aby móc kontynuować grę, jednak nie jest to duża ilość i z pewnością nie przekroczysz połowy. ![]() ![]() Uczeń z krainy Oddworld Ocal jedną czwartą wszystkich Mudokonów Trofeum możliwe do pominięcia! Patrz trofeum Hardkorowy wybawiciel ![]() ![]() ![]() Pasterz z krainy Oddworld Ocal połowę wszystkich Mudokonów Trofeum możliwe do pominięcia! Patrz trofeum Hardkorowy wybawiciel ![]() ![]() ![]() Prorok z krainy Oddworld Ocal każdego Mudokona grając w trybie „Prosty” Trofeum możliwe do pominięcia! Patrz trofeum Hardkorowy wybawiciel ![]() ![]() ![]() Wybawca z krainy Oddworld Ocal każdego Mudokona grając w trybie „Normalny” Trofeum możliwe do pominięcia! Patrz trofeum Hardkorowy wybawiciel ![]() ![]() ![]() Hardkorowy wybawiciel Ocal każdego Mudokona grając w zwykłych trybie „Trudny” Trofeum możliwe do pominięcia! Trudny jest odpowiednikiem poziomu trudności z oryginalnej gry i różni się od pozostałych poziomów następująco: - giniemy od jednego strzału. Jeden wystrzał Sliga lub ugryzienie Nietoperza zakończy żywot Abe'a. Rojowi Pszczół również nie zajmie dużo czasu, by nas uśmiercić - przeciwnicy reagują szybciej. Sligów łatwiej jest obudzić i strzelają szybciej, gdy nas zobaczą - upadek ze zbyt dużej wysokości może zakończyć się zgonem - limit przenoszonych przedmiotów jest zmniejszony do 3 Granatów, 3 Kamieni lub 1 Kawałka Mięsa, gdzie odpowiednio na Normalnym można przenosić 5, 5, 3, a na Łatwym 9, 9, 5. - niektóre obszary np. etap Zagrody, będą zawierać więcej przeszkód między innymi Latających Min - Miny Przełącznikowe są trudniejsze w rozbrajaniu. Miny te migają na czerwono i zielono i mogą zostać rozbrojone, poprzez przykucnięcie blisko jednej i wciśnięcie ![]() - w ostatnim rozdziale przydzielony czas na zakręcenie gazu jest krótszy. 2 minuty na Trudnym, 2 minuty 30 sekund na Normalnym i 3 minuty na Łatwym Wskazówki: - najważniejsze to nie śpieszyć się. Nie wbiegać na ślepo do obszaru bez wcześniejszego rozeznania - warto obserwować otoczenie, by poznać sposób zachowania i poruszania się przeciwników. Nie zbaczają oni ze swoich ścieżek patrolowych, dopóki ich nie sprowokujemy. To samo można powiedzieć o innych zagrożeniach takich jak Czujniki Ruchu czy Latające Miny - można przekradać się obok śpiących przeciwników lub podążać za nimi bez wykrycia przytrzymując ![]() - Sligi mogą zostać opętane i wykorzystane do wykonywania naszych rozkazów. Przytrzymanie ![]() ![]() - zawsze zbieraj zapas Granatów, Kamieni lub Kawałków Mięsa, gdy napotkasz na automat z tymi przedmiotami. Nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą - jeśli nie posiadamy żadnego z wymienionych przedmiotów, zawsze posiadamy nielimitowaną ilość kapsli od butelek, którymi można rzucać, by odwracać uwagę wrogów lub nawet zabijać Nietoperze. By rzucić dowolny przedmiot, wychyl Prawy Drążek w kierunku, w którym chcesz rzucić i wciśnij ![]() Ratowanie Mudokonów: - w grze znajduje się 299 Mudokonów do ocalenia. Zazwyczaj można ich znaleźć w większych grupach, także ci co grali w oryginalną grę i przytłacza ich różnica aż 200 Mudokonów z oryginalnych 99, nie ma powodów do zmartwień, gdyż nie ma większej różnicy. - w trakcie gry napotkasz na tablice ze statusem. Przedstawiają one ilość Pracowników (Mudokonów), Ofiar oraz Uciekinierów. Spoglądaj na nie, aby wiedzieć jak sobie radzisz - Mudokony ratujemy poprzez doprowadzenie ich do okrągłego portalu (latające ptaki). Powiedz do Mudokona "Hello" (wciśnij ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Mudokony mogą biec i się skradać jeśli my też to robimy, jednak nie mogą kucać, ani skakać i ślepo wbiegną w elektryczną bramkę lub spadną z krawędzi. Jeśli ścieżka nie jest bezpieczna, powiedz "Wait" (wciśnij ![]() - kiedy kontrolujesz opętanego Sliga postaraj się nie zastrzelić żadnego Mudokona, gdy znajduje się na linii strzału. Aby temu zapobiec krzyknij "Look out" (wciśnij ![]() - używaj Szybkiego Zapisu. Aby zapisać wciśnij Panel Dotykowy lub przytrzymaj, by wczytać. Zapisuj przed i po ocaleniu Mudokonów. W grze nie ma opcji zapisu ręcznego. Gra zapisuje się w punktach kontrolnych, a każdy Szybki Zapis nadpisuje poprzedni Jeśli pominiesz jakieś Mudokony możesz powtórzyć rozdział. Po ukończeniu powtarzanego rozdziału, powtórz także ostatni i ocal Mudokony również tutaj. Po ocaleniu ostatniego gra zliczy ilu udało się uratować i odblokuje powiązane trofea. Lokalizację wszystkich Mudokonów znajdziesz w filmikach w opisie trofeum Nowy i Szybki ![]() ![]() ![]() Nie ma jak w domu Znajdź wszystkie ukryte przejścia do RuptureFarms Trofeum możliwe do pominięcia! W grze znajdują się 22 ukryte przejścia, w których znajdują się Mudokony. Są to wyraźnie trudniejsze do przejścia miejsca i będzie trzeba chwilę pomyśleć. Znajdują się one tylko w kilku etapach: RuptureFarms – 6 Zagrody – 6 Świątynia Paramonii – 1 Świątynia Scrabanii – 3 ZULAG 1 – 5 ZULAG 4 – 1 Glitch: Niektórzy gracze donoszą, że trofeum nie wpada. Aby temu zapobiec należy odnaleźć wszystkie przejścia w trakcie jednego ukończenia gry bez powtarzania rozdziałów. ![]() ![]() Złożona ofiara Zabij 99 Mudokonów Trofeum możliwe do pominięcia! Trofeum to powinno być zrobione w trakcie złego przejścia gry. Wystarczy zabić 99 Mudokonów. Niektóre miejsca wymagają ocalenia Mudokonów, by móc przejść dalej, więc upewnij się, że ich nie potrzebujesz zanim je zabijesz. Nie powinno być z tym problemu jako, że poziomy są obsiane różnymi niebezpieczeństwami. Można ich poprowadzić np. w minę lub użyć opętanego Sliga i zastrzelić. Zabójstwa liczą się także jeśli po prostu zostawimy Mudokony nie ratując ich. Po ukończeniu rozdziału wszystkie te, które pozostały są automatycznie zabijane. Glitch: Niektórzy gracze odblokowywali trofeum dopiero po przekroczeniu 99 zabitych Mudokonów. Prawdopodobnie wynika to z tego, że Mudokony zabite automatycznie po ukończeniu rozdziału nie były zaliczane jako zabite przez gracza, jednak nie dzieje się tak u każdego. W przypadku gdyby tak się zdarzyło po prostu kontynuuj zabijanie Mudokonów, a trofeum powinno w końcu wpaść. Złe zakończenie i tak wymaga nie ocalenia przynajmniej połowy Mudokonów (150). ![]() ![]() Szybki jak Mudomo Ucieknij przed 5 lub większą liczbą goniących cię Paramitów Gdy dotrzesz do Świątyni Paramonii natrafisz na 6 przejść, do których można wejść w dowolnej kolejności. Przejście całkiem z prawej strony na dole to miejsce, gdzie zdobywa się to trofeum. Niedaleko wyjścia pojawi się kilka Paramitów. Uciekaj w prawo i wskocz na półkę, a trofeum wpadnie. ![]() ![]() Szybki jak Mudanchee Uciekaj przed Scrabem przez 25 metrów i przetrwaj Blisko początku rozdziału "Zagrody" natrafić można na sekretne przejście, gdzie znajdują się Mudokony do ocalenia i Scrab. Wystarczy zeskoczyć na dół i biec w prawo, przeskakując na kolejne platformy. Po wskoczeniu na półkę trofeum wpadnie. Nie idzie pominąć tego trofeum jeśli chcemy uratować wszystkie Mudokony. ![]() ![]() Było blisko Ucieknij Scrabowi o włos Scraby występują w rozdziałach "Zagrody" i "Świątynia Scrabanii". Ucieczka "o włos" oznacza wskoczenie na krawędź przed goniącym nas Scrabem, gdy był już bardzo blisko. Nadarzy się wiele okazji do zrobienia tego trofeum. Można powtórzyć rozdział, w razie gdyby się nie udało. ![]() ![]() Padnij Jako opętany Slig wystrzel ponad głową kucającego Mudokona Aby opętać Sliga przytrzymaj ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Słup soli Przejdź przez Zagrody i Strefę swobodnego ostrzału bez wszczynania alarmu i wypadku ze skutkiem śmiertelnym Jest to jedne z najtrudniejszych trofeów w grze. "Zagrody" i "Strefa Swobodnego Ostrzału" znajdują się w menu wyboru rozdziałów pod jedną nazwą "Zagrody" i jest to 2 rozdział. Najlepiej grać na poziomie Łatwy i nie angażować się w ratowanie Mudokonów i odwiedzanie ukrytych przejść. Czerwone ruchome panele aktywują alarm, co skutkuje aktywacją latających min. Aby przez nie przejść bez włączania alarmu nie można się ruszać i poczekać, aż panel nas minie. Oprócz tego natrafimy na miny naziemne, Sligi, Slogi i Scraby. W wypadku niepowodzenia, trzeba powtórzyć cały rozdział od początku. Wczytanie punktu kontrolnego lub Szybkiego Zapisu nie zadziała. W przypadku, gdy kompletnie nie będziesz mógł sobie poradzić, istnieje możliwość zapisania gry po trudniejszej sekcji i skopiowania zapisu na dysk w chmurze lub na urządzenie zewnętrzne. W razie niepowodzenia wczytać tenże zapis. Poniżej filmik: ![]() ![]() Co za mina Dezaktywuj bezbłędnie 3 miny przełącznikowe pod rząd Miny przełącznikowe to małe pikające bomby, zmieniające kolor na czerwony i zielony. Aby je dezaktywować należy przykucnąć ( ![]() ![]() ![]() Nie trzeba się specjalnie przejmować tym trofeum jako iż dosłownie przy samym końcu gry natrafimy na 3 takie miny jedna przy drugiej. Ich dezaktywacja jest wymagana, aby ukończyć grę, więc można nawet uznać to trofeum za nie do pominięcia. ![]() ![]() Bliskie spotkania trzeciego stopnia ze Sligiem Zabij Sliga za pomocą dowolnej miny W grze znajduje się wielu Sligów i wiele min. Niektórych min można się pozbyć tylko poprzez wbiegnięcie w nie opętanym Sligiem, co czyni to trofeum praktycznie nie do pominięcia. Gdyby jednak stało się inaczej, na początku rozdziału "Paramonia" znajduje się śpiący obok Miny Przełącznikowej Slig. Wystarczy się podkraść, aktywować minę kucając i wciskając ![]() ![]() ![]() Do rąk własnych Zniszcz Eliminatora inkantacji za pomocą przytrzymanego przez chwilę granatu Eliminatory Inkantacji to urządzenia, które porażą nas, gdy spróbujemy opętać Sliga. Aby móc przejść dalej w grze, będzie konieczne zniszczenie niektórych Eliminatorów np. by otworzyć portal dla Mudokonów. W takich wypadkach automat z Granatami zawsze znajduję się w pobliżu. Przytrzymaj Prawą Gałkę w kierunku, w którym chcesz rzucić Granat. Zacznie on pikać, gdy się "gotuje" i wybuchnie, jeśli przytrzymasz go za długo. Aby rzucić wciśnij ![]() ![]() ![]() O rzut kamieniem Odbij kamień od ściany na minę Kolejne trofeum, które można zdobyć w wielu miejscach. Kamienie wypadają z wiszących worków, jeśli je trącimy. Gdy trafisz na minę, wyceluj kamieniem przytrzymując Prawy Drążek i wciśnij ![]() Poniżej filmik zawierający również sposób na trofeum Trafiony zatopiony ![]() ![]() ![]() Kto dołki kopie Zrzuć 2 Sligi równocześnie za pomocą jednej zapadni Pierwsze miejsce, gdzie można to zrobić znajduje się już w pierwszym rozdziale. Trafimy tam na dwóch śpiących Sligów i zapadnię obok nich, którą aktywujemy dźwignią znajdującą się obok nas. Wystarczy ich obudzić poprzez bieganie lub mówienie. Kiedy znajdą się obaj na zapadni wystarczy w odpowiednim momencie przesunąć dźwignię. ![]() ![]() Już wkrótce... Znajdź reklamę rozrywki powiązanej z czymś Nowym i Smacznym Tablice ze statusem naszej rozgrywki widoczne w tle spotkamy w wielu miejscach. Oprócz informacji o Mudokonach pokazują one również reklamy z nadchodzącymi grami. Wystarczy być w zasięgu tablicy, gdy jedna z reklam się pojawi, a trofeum wpadnie. ![]() ![]() Wszyscy razem w jednym tempie Ocal 9 Mudokonów równocześnie Będzie to niemożliwe do pominięcia, w trakcie przechodzenia gry ratując wszystkie Mudokony. W grze jest kilka miejsc, gdzie znajduje się 9 Mudokonów w jednym miejscu. Najważniejsze, aby wszyscy wbiegli do portalu w trakcie jednej Inkantacji. ![]() ![]() Zaklinacz Elumów Przejedź na Elumie 200 metrów bez zatrzymywania Trofeum to można zdobyć na początku Paramonii lub Scrabanii. W każdym z tych rozdziałów po przyzwaniu Eluma (zwierzę na którym przemieszczamy się w powyższych rozdziałach), znajdziemy długi rząd platform, po których trzeba biec i przeskakiwać. Wystarczy przebiec z jednego końca na drugi bez zatrzymywania i trofeum jest nasze. ![]() ![]() Jak opętany Zabij 9 Sligów za pomocą jednego opętanego Sliga Blisko początku rozdziału ZULAG 4 będziesz musiał opętać Sliga, by oczyścić obszar, gdzie znajduje się ich nawet więcej niż 9, bo aż 12. Trzeba robić to szybko, gdyż pozostałe Sligi zwrócą się przeciwko nam i zaczną do nas strzelać. Pamiętaj aby rozkazać Mudokonom się pochylić (wciśnij ![]() Poniżej filmik: ![]() ![]() Choć goni nas czas Zabij 30 Slogów w 30 sekund Niedaleko końca rozdziału ZULAG 4, będziesz musiał opętać Sliga, aby pociągnąć dwie dźwignie, które prowadzą do wyjścia. Po pociągnięciu, stada Slogów zaczną wybiegać ze swoich nor. Wciśnij ![]() ![]() Poniżej filmik: ![]() ![]() Wielkie odliczanie Wyłącz gaz z zapasem 30 sekund Po rozpoczęciu ostatniego rozdziału, Pomieszczenie Zarządu, będzie tam widoczny w tle licznik czasu. Trzeba ukończyć poziom i wyłączyć gaz z przynajmniej 30 sekundami w zapasie. Ile czasu mamy na początku zależy od poziomu trudności na jakim gramy. Na Łatwym są to 3 minuty, na Normalnym 2 minuty i 30 sekund, na Trudnym 2 minuty. Najłatwiej jest to oczywiście zrobić na Łatwym, jako iż czasu jest najwięcej, a miny są prostsze do rozbrojenia. Poniżej filmik: ![]() ![]() Ups... Zagap się Prawdopodobnie pierwsze trofeum, które zdobędziesz. Wystarczy zabić Mudokona wykorzystując otoczenie. Mudokony nie mogą skakać ani kucać. Poproś jednego, aby za Tobą podążał i nakieruj go na dowolną minę lub elektryczną bramkę. Trofeum wpadnie, gdy Mudokon zostanie zabity. ![]() ![]() Trafiony zatopiony Zabij nietoperza za pomocą kamienia Najlepiej zdobyć to w etapie "Zagrody", w miejscu, w którym pierwszy raz zdobywamy Kamienie. Kamienie podnosimy potrząsając wiszący worek. W tym samym miejscu znajdziemy również kilka nietoperzy. Użyj Prawego Drążka, aby wycelować i wciśnij ![]() Poniżej filmik: ![]() ![]() W stylu ninja Ucieknij z RuptureFarms niezauważony przez żadnego Sliga Trofeum to powinniśmy zdobyć w trakcie złego przejścia, jako iż ratowanie Mudokonów zwiększa tylko szanse niepowodzenia. Ucieczka z RuptureFarms jest naszym celem w tymże rozdziale. Przejdź przez etap nie będąc zauważonym, skradaj się (przytrzymaj ![]() Poniżej filmik: ![]() ![]() I po ptakach Zgiń na 15 unikatowych sposobów Trofeum możliwe do pominięcia! Wysoce prawdopodobne, że trofeum to zdobędziesz nawet bez skupiania się na nim. Grając pierwszy raz zapewne będziesz ginął na wszelakie sposoby. Poniżej lista niebezpieczeństw, które wliczają się do tego trofeum: - piła do mięsa - maszyna do mielenia mięsa - elektryczna bramka - zastrzelenie przez Sliga - granat - spadnięcie w przepaść - mina - mina przełącznikowa - mina latająca - mina czasowa - spadające kamienie - spadające mięso - Mudokony z procami (wystarczy podejść bez podawania hasła) - rozkołysane na linach kamienie - zabity przez Sloga - zabity przez Scraba - zabity przez Paramita - zabity przez Nietoperze - zabity przez Pszczoły Nie jest pewne czy można zdobyć to trofeum używając menu wyboru rozdziałów. Aby mieć pewność najlepiej zrobić je w trakcie jednego przejścia. ![]() ![]() RuptureFarms: Przyjmujemy nowych pracowników! Zabij Sligi na 15 unikatowych sposobów Trofeum możliwe do pominięcia! Sligi można zabić w większości tymi samymi sposobami, co Abe'a. Wliczane są zarówno normalne jak i opętane Sligi. Łatwiej pominąć to trofeum, jako iż czasem trzeba zboczyć ze ścieżki, aby zabić Sliga na niektóre ze sposobów, a są to: - piła do mięsa - maszyna do mielenia mięsa - elektryczna bramka - zastrzelenie przez innego Sliga - granat - spadnięcie w przepaść - spadnięcie przez zapadnię - mina - mina przełącznikowa - mina latająca - mina czasowa - spadające kamienie - spadające mięso - zabity przez Sloga (jako opętany Slig zwróć uwagę Sloga (wciśnij ![]() ![]() - zabity przez Pszczoły - "rozopętanie" Sliga (kontrolując opętanego Sliga przytrzymaj ![]() ![]() - zabicie mocą Shrykulla (niemożliwe do pominięcia) - Dobre Zakończenie Trofeum to wymaga czasem specyficznego podejścia, dlatego poniżej filmik z 18 sposobami jak zabić Sliga: Nie jest pewne czy można zdobyć to trofeum używając menu wyboru rozdziałów. Aby mieć pewność najlepiej zrobić je w trakcie jednego przejścia. ![]() ![]() Nowy i Szybki Uratować każdą Mudokon z ogólną najlepszy czas 3:00:00 lub mniej Trofeum możliwe do pominięcia! Jeśli ukończyłeś grę już raz lub dwa, by zdobyć pozostałe trofea, będziesz dużo bardziej zaznajomiony z poszczególnymi rozdziałami, sposobami poruszania się przeciwników i rozlokowaniem Mudokonów. Trofeum to nie jest wcale takie trudne jak się wydaje. Oczywiście nie można po prostu biec przed siebie, jako iż trzeba uratować wszystkich 299 Mudokonów. Spauzowanie gry zatrzymuje licznik czasu, wybranie w menu opcji Powtórz Rozdział zresetuje licznik do początku danego rozdziału. Wczytanie zapisu lub punktu kontrolnego (poprzez śmierć lub z własnej woli) nie cofa licznika, czas jest wciąż naliczany. Jeśli zginiesz Ty lub Mudokon wczytaj Szybki Zapis. Jest to znacznie szybsze; powrót do punktu kontrolnego może zająć kilka cennych sekund. Jeśli nie ukończyłeś gry w mniej niż 3 godziny, możesz powtórzyć dowolny rozdział, w którym możesz znacznie poprawić swój czas. Będziesz musiał znów uratować wszystkie Mudokony w rozdziale, który powtarzasz. Poniżej lista filmów z przejściem wszystkich rozdziałów z łącznym czasem poniżej 3 godzin z ocaleniem wszystkich Mudokonów: |