Uncharted : Fortuna Drake'a Remastered Poradnik + Droga do Platyny

pukki Offline
Senior Member
#1
Photo 
[Obrazek: 1-uncharted.jpg]
Poziom Trudności 4/10
Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 46 (1 [Obrazek: platynam.png] ,3  [Obrazek: zlotom.png] ,8 [Obrazek: srebrom.png] ,34 [Obrazek: brazm.png] )
Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0
Czas potrzebny do zdobycia platyny: 12
Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1 
Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Brak ( Możemy powtarzać misje )
Poziom Trudności wpływa na trofea?: Tak
Kody wyłączają trofea ? Nie.
Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Nie

Słowem wstępu.

Witam w poradniku do Uncharted : Fortuna Drake'a Remastered. Poradnik został napisany w oparciu o własne doświadczenia z gry. Autorem wszystkich filmów, poza lokalizacją skarbów jestem ja sam. Film z lokalizacją skarbów został nagrany przez Bryana z Ps$Trophies. Za co należą się mu podziękowania. Poradnik może zawierać lekkie spojlery, zwłaszcza w filmach ze speedrunem, dlatego oglądaj jes dopiero po zaliczeniu głównej fabuły gry. Mam nadzieję że poradnik okaże się pomocny i dzięki niemu bez problemów zaliczysz platynę w grze.

Droga do platyny : 

Krok 1 : Przejście gry na miażdżącym poziomie trudności, zbieranie skarbów.

W porównaniu do wersji gry na PS3, aby zdobyć platynę nie musimy odblokowywać poziomu miażdżącego, gdyż mamy go dostępnego już od razu. Zbieramy wszystkie skarby korzystając z filmu zamieszczonego poniżej.   

Krok 2 : Zdobywanie trofeów związanych z liczbą zabójstw, zbieranie pominiętych skarbów.

Przy pierwszym przejściu gry sporą część trofeów związaną z zabójstwami powinniśmy mieć już zaliczoną. Wszystkie skarby również powinny zostać zebrane. Jeśli jednak tak się nie stało powtarzamy odpowiednie rozdziały i nabijamy statystyki. Tym razem dla ułatwienia wybieramy poziom łatwy, aby szybko i sprawnie pozbierać brakujące trofea. Pamiętać musimy aby nie wybrać poziomu odkrywcy gdyż wtedy żadne statystyki ani trofea się nie zaliczają. 

Krok 3 : Speedrun rozdziałów 5,12,14.

Na koniec pozostaje nam zaliczyć trofea związane ze speedrunem. Nie powinno być z tym najmniejszego problemu. Wybieramy rozdział i zamiast trybu gry kampania, wybieramy gra na czas. Po zaliczeniu tych trofeów platyna będzie nasza. 

Trofea z liczbą zabójstw bronią palną : 

Zabójstwa brońmy których nam brakuje możemy wykonać w następujących rozdziałach;

PM - 9mm - Rozdział 1

92FS - 9mm - Rozdział 13

Micro - 9mm - Rozdział

Wes - 44 - Rozdział 5

Desert - 5 -Rozdział 13

MP40 - Rozdział 19

AK-47 -Rozdział 4

M4 - Rozdział 11

Dragon Sniper - Rozdział 15

Moss - 12 - Rozdział 4

SAS - 12 -Rozdział 13

M79 - Koniec Rozdziału 4

Mk-NDI - Rozdział 5

Jeśli zebraliśmy wszystkie skarby będziemy mogli w dowolnym rozdziale wybrać sobie broń z menu dodatków, i zebrać wymaganą liczbę zabójstw. Dlatego też polecam obrać tą drogę czyli najpierw pozbierać wszystkie skarby ( najlepiej w kroku 1, a następnie po prostu wybrać broń z menu dodatków i dokończyć dzieła Smile

[Obrazek: small_min_735178245.png]Platynowe trofeum Platyna
Zdobądź wszystkie trofea z gry Uncharted: Fortuna Drake'a Remastered.

Trofeum wpadnie po zdobyciu wszystkich trofeów w grze.

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Odkryte! – łatwy Brąz
Ukończ grę na łatwym poziomie trudności bez zmieniania poziomu trudności.

Aby zdobyć to trofeum musimy ukończyć grę na poziomie łatwym, albo wyższym.   

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Odkryte! – normalny Brąz
Ukończ grę na normalnym poziomie trudności bez zmieniania poziomu trudności.

Aby zdobyć to trofeum musimy ukończyć grę na poziomie normalnym, albo wyższym.   

[Obrazek: small_min_622575844.png]Odkryte! – wymagający Srebro
Ukończ grę na wymagającym poziomie trudności bez zmieniania poziomu trudności.

Aby zdobyć to trofeum musimy ukończyć grę na poziomie wymagającym, albo wyższym.   

[Obrazek: small_min_2087275151.png]Odkryte! – miażdżący Złoto
Ukończ grę na miażdżącym poziomie trudności bez zmieniania poziomu trudności.

[hide]W porównaniu do wersji gry na PS3, w kolekcji dostajemy od samego początku dostęp do trybu miażdżącego, zatem platynę możemy zdobyć już za pierwszym podejściem. 

Grając na tym trybie musimy się liczyć z tym że :
  • Możemy zginąć po 3-4 strzałach, w niektórych momentach nawet po jednym. Trafienie w nas podczas krytycznych obrażeń ( czarnobiały filtr ) zabija nas natychmiastowo.
  • Przeciwnicy są agresywniejsi, mądrzejsi, celniej strzelają. Szczególną uwagę zwracamy na przeciwników posiadających silną broń np. Wes-44. Będą oni na nas nacierali, i musimy ich szybko zlikwidować gdyż zabiją nas jednym strzałem. Zabicie przeciwników również jest bardziej wymagające gdyż potrzeba do tego nawet 5 strzałów.
  • Będziemy zdobywali mniej amunicji, dlatego należy ją oszczędzać.
Pamiętaj że w tym trybie pośpiech jest twoim największym wrogiem. Nie staraj się jak najszybciej wyeliminować przeciwników. W ten sposób o śmierć nie będzie trudno. Jakakolwiek osłona to dla ciebie konieczność. Będziesz spędzał za nią sporo czasu. Nie wychylaj się zbyt długo i nie wychodź zza osłony. Przeciwników najlepiej zabijać strzałem w głowę, będzie to trudne gdyż  będziemy musieli celować szybko i precyzyjnie ale zaoszczędzi nam amunicję której jak już pisałem będziemy mieli mniej niż na innych poziomach trudności. Osłonę opuszczamy dopiero gdy wyeliminujemy wszystkich wrogów. Nie przejmuj się tym że będziesz często ginął, to normalne. Niekiedy będzie liczyła się odpowiednia taktyka której nauczysz się poprzez częste podejścia do tej samej lokacji.

W rozdziale 5 mamy doczynienia z jednym z najtrudniejszych fragmentów w grze. Chodzi o moment w kanałach. Gdy zestrzelimy przeciwnika strzelającego do nas z karabinu maszynowego i wyjdziemy na podest na którym stał, po prawej stronie będziemy mieli zejście do pomieszczenia wypełnionego wodą, gdzie przeciwnicy pojawią się dopiero gdy tam wejdziemy. Istnieje jednak prosty sposób aby można było ich zestrzelić z podestu. Wystarczy wrócić się do dużego placu z ciężarówką na środku, i oddać w nią strzał. W tym momencie usłyszymy muzykę. Oznaczać to będzie że przeciwnicy zaczęli się pojawiać w pomieszczeniu. Udajemy się tam i zabijamy tylu przeciwników ilu jesteśmy w stanie. Ułatwi nam to w znaczny sposób ukończenie tego rozdziału.[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Pierwszy skarb Brąz 
Znajdź 1 skarb.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Początkujący łowca skarbów Brąz
Znajdź 10 skarbów.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei
[Obrazek: small_min_1021009606.png]Średnio zaawansowany łowca skarbów Brąz
Znajdź 20 skarbów.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Biegły łowca skarbów Brąz
Znajdź 30 skarbów.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Zawodowy łowca skarbów Brąz
Znajdź 40 skarbów.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Wytrawny łowca skarbów Brąz
Znajdź 50 skarbów.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Niedościgniony łowca skarbów Brąz
Znajdź 60 skarbów.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Łowca artefaktów Brąz
Znajdź osobliwy artefakt.

Patrz : Kolekcja mistrza złodziei

[Obrazek: small_min_2087275151.png]Kolekcja mistrza złodziei Złoto
Znajdź wszystkie skarby i osobliwy artefakt.

[hide]Trofeum wpadnie po zdobyciu 60 skarbów i jednego osobliwego artefaktu. Lokalizacja wszystkich elementów jest pokazana na filmie. W przypadku braku jakiegoś skarbu powtarzamy rozdział w którym go nie zdobyliśmy.

[/hide]
[Obrazek: small_min_1021009606.png]20 strzałów w głowę Brąz 
Zabij 20 przeciwników strzałami w głowę.

Patrz : 250 strzałów w głowę

[Obrazek: small_min_1021009606.png]100 strzałów w głowę Brąz
Zabij 100 przeciwników strzałami w głowę.

Patrz : 250 strzałów w głowę

[Obrazek: small_min_622575844.png]250 strzałów w głowę Srebro
Zabij 250 przeciwników strzałami w głowę.

[hide]Trofeum powinno wpaść bez problemu jeśli tylko będziemy celować w głowy przeciwników. W moim przypadku miałem po przejściu gry ponad 400 headshotów. Jeśli jednak trofeum nie wpadło, wybieramy jakiś rozdział z listy i zabijamy przeciwników celując w ich głowy.[/hide]

[Obrazek: small_min_622575844.png]Ekspert od strzałów w głowę Srebro
Zabij 5 przeciwników z rzędu strzałami w głowę.

[hide]Trofeum powinno wpaść bez problemu przy wykonywania trofeum 250 Strzałów w głowę. Jeśli jednak nie wpadło to wybieramy z listy rozdziałów dowolny rozdział ( najlepiej 1 ) na poziomie łatwym, i zabijamy przeciwników celując w ich głowy.[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Brutalny awanturnik Brąz
Zabij 5 przeciwników brutalną kombinacją.

Patrz : Brutalny Zabijaka

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Brutalny zabijaka Brąz
Zabij 20 przeciwników brutalną kombinacją.

[hide]Aby wykonać brutalną kombinację podchodzimy do przeciwnika i wciskamy po kolei kwadrat,trójkąt,kwadrat. Przeciwnik nie może być wcześniej osłabiony pociskiem, czy uderzeniem gdyż wtedy nie mamy szans na wykonanie brutalnej kombinacji.[/hide] 

[Obrazek: small_min_622575844.png]Brutalny ekspert Srebro 
Zabij 5 przeciwników z rzędu brutalną kombinacją.

[hide]Najlepszym miejscem na zdobycie tego trofeum jest rozdział 1. Rozpoczynamy wykonywanie wtedy kiedy przeciwnicy zaczynają wchodzić na pokład. Jeśli mamy problem z wykonywaniem tego zadania możemy użyć metody z zapisem gry po zabiciu przeciwnika i wczytaniem gry od razu. W ten sposób będziemy mieli ułatwione zadanie, gdyż w przypadku nieudanej próby brutalnej kombinacji wczytamy grę i spróbujemy raz jeszcze, a nasz licznik się nie wyzeruje. Restart do punktu kontrolnego resetuje całkowicie licznik brutalnych kombinacji pod rząd.

[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Potrójny bombardier Brąz 
Zabij 3 przeciwników jedną eksplozją.

Patrz : Ogniomistrz.

[Obrazek: small_min_622575844.png]Ogniomistrz Srebro
Zabij 3 przeciwników jedną eksplozją 5 razy.

[hide]Trofeum zdobędziemy jeśli zabijemy jednym wybuchem 3 przeciwników. Nie ma znaczenia czy będzie to zrobione granatem, granatnikiem czy strzałem w beczkę. Najlepszym miejscem do zdobycia pucharku jest lokacja gdzie zdobywamy trofeum Ninja. Musimy zabić pirata w czerwonym stroju z kapeluszem i kilku pozostałych aby zaliczyć punkt kontrolny. Wychodzimy wtedy na ruiny na których stał pirat i zbieramy granatnik. W tym momencie z góry na przeciw zaczną napływać przeciwnicy. Strzelamy do nich w takim momencie w którym jednym strzałem będziemy mogli zabić 3 przeciwników.  Po oddaniu celnego strzału wczytujemy punkt kontrolny od nowa i powtarzamy do momentu aż trofeum nie wpadnie. [/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Zawieszony Brąz
Zabij 20 przeciwników bronią palną, zwisając z krawędzi.

[hide]Musimy zabić 20 przeciwników wisząc na krawędzi. Nie ma znaczenia kiedy to zrobimy, licznik cały czas nalicza nam zabójstwa, które możemy sprawdzić w statystykach. Zabójstwa musimy dokonać bronią palną, nie może być to granat czy strzał w beczkę. Zobacz trofeum Zawieszony bombardier aby poznać jedną z lepszych lokacji do wbicia tego trofeum. Jako że mamy tam niewielu przeciwników, to po ich eliminacji restartujemy grę do ostatniego punktu kontrolnego. I powtarzamy czynności, aż do momentu kiedy trofeum wpadnie. [hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Zawieszony bombardier Brąz
Zabij 10 przeciwników granatami, zwisając z krawędzi.

[hide]W tym wypadku musimy zabić 10 przeciwników granatami. Tak jak i w przypadku trofeum Zawieszony, możemy restartować poziom dowolną liczbę razy, a licznik i tak będzie nam nabijał statystyki. Najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum jest rozdział 4, i lokacja przed wielkim wodospadem. Będziemy tam mieli szczelinę na krańcach której możemy się zawiesić i spokojnie eliminować przeciwników. Po zabiciu wszystkich jak już wspominałem, restartujemy grę do punktu kontrolnego i powtarzamy wszystkie czynności. 

[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Rewolwerowiec Brąz
Zabij 20 przeciwników, strzelając z biodra (bez celowania).

[hide]Do zdobycie tego pucharka potrzebujemy zabić 20 przeciwników strzelając bez celowania, czyli wciskając jedynie R2. Najlepszą lokalizacją do zdobycia tego trofeum będzie rozdział 11. Najpierw eliminujemy 2 przeciwników stojących na schodach na przeciwko placu, a następnie wykonujemy to co należy. Można to wykonać po zaliczeniu całej gry poprzez aktywacje modyfikatora "zabójstwo jednym strzałem", co też pokazałem na filmiku.

[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Pięść z żelaza Brąz
Zabij 5 przeciwników jednym ciosem pięścią, osłabiwszy ich wcześniej z broni palnej.

Patrz : Pięść z Żelbetu

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Pięść z żelbetu Brąz
Zabij 10 przeciwników z rzędu jednym ciosem pięścią, osłabiwszy ich wcześniej bronią palną.

[hide]Wbijanie trofeum najlepiej rozpocząć na poziomie łatwym. Jednym z lepszych miejsc do wbicia pucharka będzie rozdział 11. Na początku za pomocą snajperki eliminujemy 3 przeciwników ( 2 ze schodów i jednego dużego którego ciężko jest pokonać jedną pięścią ) a następnie podchodzimy do przeciwnika najbliżej jak się da i strzelamy z biodra, a następnie szybko uderzamy go pięścią. Należy pamiętać że w tej lokacji jest dużo przeciwników więc musimy rozplanować wszystko tak aby nie zginąć. Przeciwnicy będą się starać do nas podchodzić, więc nie ma sensu pchanie się tam gdzie jest ich 3 gdyż wtedy o zgon nie trudno, a śmierć zeruje nam licznik. Jeśli nie uda nam się wbić tego trofeum w rozdziale 11 kończymy to w 12 gdyż może nam brakować ok 1-2 zabójstw. Wtedy należy pamiętać ze drugim przeciwnikiem którego będziemy eliminować ma być pirat strzelający do nas z granatnika. 

[/hide]

[Obrazek: small_min_622575844.png]Ninja Srebro
Zabij 50 przeciwników od tyłu atakiem bezpośrednim.

[hide]W grze mamy niewiele momentów w których skutecznie możemy zaatakować przeciwnika od tyłu. Musimy zatem wbić to trofeum restartując grę w jednym z checkpointów. Najlepszym do tego miejscem jest końcówka rozdziału 4, zaraz po minięciu lokacji z rozbitym samolotem. Możemy tam zabić atakiem od tyłu 3 przeciwników, ale gra z niewiadomych względów zaliczy nam tylko 2. Po wszystkim restartujemy grę do poprzedniego checkpointa i powtarzamy czynność aż trofeum nie wpadnie. Aby pokonać przeciwnika atakiem od tyłu, zachodzimy go od tyłu i wciskamy kwadrat. 

[/hide]

[Obrazek: small_min_622575844.png]Nietykalny Srebro
Zabij 75 przeciwników z rzędu, nie ginąc.

[hide]Trofeum może nam wpaść na dwa sposoby. Albo jednym ciągiem zabijemy 75 przeciwników nie ginąc. Powinno nam to wpaść po przejściu 2 rozdziałów 4 i 5, albo zastosować pewien sposób. Wbijanie zaczynamy na początku jakiegoś punktu kontrolnego, w którym mamy do wyeliminowania przeciwników. Np w rozdziale 4. Pamiętamy aby nie zabić wszystkich przeciwników, gdyż wtedy nasz punkt kontrolny przeniesie się dalej. Powiedzmy że eliminujemy 50-70% przeciwników, po czym zapisujemy grę, i następnie wczytujemy zapis gry. Spowoduje to że zaczniemy od ostatniego punktu kontrolnego, razem z przeciwnikami których już pokonaliśmy, tak że będziemy ich mogli zabić po raz drugi. Gdy znów wyeliminujemy określoną liczbę przeciwników, zapisujemy po raz kolejny i znowu wczytujemy zapisany stan gry. Będziemy mieli znów tę samą sytuację i zabijamy przeciwników po raz trzeci. Czynność wykonujemy do skutku. 

[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]30 zabójstw: Mk-NDI Brąz
Zabij 30 przeciwników granatami Mk-NDI.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]20 zabójstw: Desert–5 Brąz
Zabij 20 przeciwników z Desert–5.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]20 zabójstw: Wes–44 Brąz
Zabij 20 przeciwników z Wes–44.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]30 zabójstw: karabin wyborowy Dragon Brąz
Zabij 30 przeciwników z karabinu wyborowego Dragon.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]50 zabójstw: 92FS – 9 mm Brąz
Zabij 50 przeciwników z 92FS – 9 mm.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]50 zabójstw: M4 Brąz
Zabij 50 przeciwników z M4.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]50 zabójstw: Micro – 9 mm Brąz
Zabij 50 przeciwników z Micro – 9 mm.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]30 zabójstw: M79 Brąz
Zabij 30 przeciwników z M79.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]30 zabójstw: MP40 Brąz
Zabij 30 przeciwników z MP40.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]50 zabójstw: PM – 9 mm Brąz
Zabij 50 przeciwników z PM – 9 mm.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]50 zabójstw: Moss–12 Brąz
Zabij 50 przeciwników z Moss–12.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]50 zabójstw: AK-47 Brąz
Zabij 50 przeciwników z AK-47.

Patrz : Trofea z liczbą zabójstw bronią palną

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Nakręć dodatkowy materiał filmowy dla Eleny. Brąz
Poznaj tryb fotograficzny.

[hide]Aby zdobyć to trofeum najpierw musimy włączyć tryb fotograficzny w opcjach. Wciskamy przycisk OPT, następnie wchodzimy w Opcje > Gra i na samym dole aktywujemy tryb fotograficzny. Wracamy do gry i na D-Padzie wciskamy strzałkę w dół.

[/hide]

[Obrazek: small_min_622575844.png]Te ściany mnie nie powstrzymają Srebro
Ukończ 5. rozdział, „Forteca”, w mniej niż 10 minut.

[hide]Trofeum speedrunowe. Nie powinno sprawić większych trudności. Podejście do trofeum wykonujemy na łatwym poziomie, wybierając rozdział i tryb gry : Gra na czas. Przy przechodzeniu gry nie możemy zginąć gdyż to praktycznie pozbawi nas szans na zdobycie pucharka. Zabijamy przeciwników jak najszybciej, ale możemy pozwolić sobie na opóźnienia. W moim przypadku straciłem na próbie ominięcia przeciwników ok minutę, a i tak zmieściłem się w ramach czasowych. 

[/hide]

[Obrazek: small_min_1021009606.png]Pod prąd bez wioseł Brąz
Ukończ 12. rozdział, „W górę rzeki”, w mniej niż 5 minut.

[hide]

[/hide]

[Obrazek: small_min_2087275151.png]Do rychłego zobaczenia Złoto
Ukończ 16. rozdział, „Skarbiec”, w mniej niż 7 minut.

[hide]Trofeum speedrunowe. Nie powinno sprawić większych trudności. Podejście do trofeum wykonujemy na łatwym poziomie, wybierając rozdział i tryb gry : Gra na czas. Przy przechodzeniu gry nie możemy zginąć gdyż to praktycznie pozbawi nas szans na zdobycie pucharka. Zabijamy przeciwników jak najszybciej, ale możemy pozwolić sobie na opóźnienia. Zabijamy przeciwników tylko do momentu rozłożenia drabiny, gdyż do tego momentu bez ich wyeliminowania nie mamy szans przejść dalej bez zginięcia. Kolejnych przeciwników możemy ominąć.

[/hide]