The Order: 1886 Poradnik + Optymalna droga do platyny

hajpero Offline
Member
#1
The Order: 1886
  • Poziom Trudności 2/10
  • Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 22 / Online: 0
  • Czas potrzebny do zdobycia platyny: 6-8 godzin
  • Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1 + ewentualne wybory rozdziałów
  • Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Brak
  • Poziom Trudności wpływa na trofea?: Nie
  • Kody wyłączają trofea?: Brak kodów
  • Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Brak

Słowem wstępu:

Napisałem ten poradnik w oparciu o forum playstationtrophies.org. Niektóre nazwy mogą nie być identyczne z tym co zobaczysz w grze, ale ja preferuję grać po angielsku. Jeśli zobaczysz taką niezgodność, to daj proszę znać, abym mógł poprawić. Całość nie jest bezczelną kopią i tłumaczeniem z innych stron, ale warto jest nadmienić, że nie jest to całkowicie praca własna toteż chciałbym podziękować tym, którzy przyczynili się do powstania owego poradnika.

Autorem wszystkich filmów, które tu zobaczysz jest PowerPyx z Youtube oraz Playstationtrophies.org i to jemu należą się podziękowania za tę pracę. On też jest autorem anglojęzycznego poradnika, którym się wspomagałem.

Optymalna droga do platyny:
1. Przejdź grę na wybranym przez siebie poziomie trudności skupiając się na trofeach zabijania w odpowiedni sposób i odpowiednimi broniami.
2. Używając wyboru rozdziałów wyzbieraj wszystkie znajdźki.
3. Jeśli nie masz jeszcze platyny to wróć i zdobądź pozostałe trofea.
4. PLATYNA!

napisane i przetłumaczone przez: hajpero

[Obrazek: 1Sed6bd2.png]Graal
Platyna 
Zbierz wszystkie trofea

Po prostu skompletuj zestaw pozostałych 21 trofeów i platyna twoja.

[Obrazek: 0d6777.png]Eksrycerz Złoto
Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności

Dostaniesz za ukończenie gry.

[Obrazek: 86b11j.png]Strzelec wyborowy Złoto
Zabij 5 przeciwników strzałem w głowę podczas czarnowidzenia

[hide]W rozdziale 2 dostaniesz zdolność czarnowidzenia, czyli spowalniania czasu. Aktywuje się ją naciskając L1.
Co prawda podczas czarnowidzenia gra automatycznie namierza część ciała przeciwnika, ale podczas zdobywania PEŁNE SKUPIENIE na pewno zestrzelisz pięć osób strzałem w głowę. [/hide]

[Obrazek: e1jdd3.png]Wszechstronny rycerz Złoto
Użyj wszystkich rodzajów broni do zabicia przeciwników

[hide]W grze dostajemy arsenał 16 broni, włącznie z granatami. Po prostu podnoś bronie po zabitych przeciwnikach i upewnij się, że zabiłeś co najmniej jedną osobę z każdej nowej broni,  w tym z granatu. Niestety nie ma nigdzie licznika zabitych z poszczególnych broni, więc musisz zapamiętać, z której już kogoś ubiłeś, a z której jeszcze nie. Jak zabijałeś z każdej broni podczas przechodzenia gry, trofeum powinieneś odblokować w Rozdziale 11, przy zabójstwie z kuszy.

Poniżej nazwy każdej z giwer i ich lokacje:

Pistolet Automatyczny C-78:
Rozdział 1- Będziesz zmuszony zabić nim pierwszego gościa w grze.
Rewolwer MK I:
Rozdział 1 - Zostawiają go wrogowie w pierwszej wymianie ognia. Bardzo często będzie się też pojawiał w całej grze.
Karabin M2 "Falchion":
Rozdział 1 - Dostaniesz go po pierwszej wymianie ognia. Bardzo często będzie się też pojawiał w całej grze
Rewolwer "Duelist":
Rozdział 3 - Dostaniesz przy spotkaniu pierwszej grupki gości.
Karabin Samoładujący M82:
Rozdział 3 - Wypadnie z dwóch pierwszych gości w tym rozdziale. Bardzo często będzie się też pojawiał w całej grze.
M85 Automatisch:
Rozdział 3 - Po zabiciu pierwszych dwóch gości dojdziesz do pomieszczenia z granatami i kilkoma brońmi. Jedną z nich będzie M85. Bardzo często będzie się też pojawiał w tym rozdziale.
Karabin Wyborowy M84:
Rozdział 3 - W pierwszej wymianie ognia, będzie do ciebie strzelał snajper. Gdy go kropniesz, możesz pójść tam gdzie był i zebrać tę broń. W Rozdziale 9 będziesz musiał użyć tej broni, osłaniając kompana.
Strzelba Powtarzalna RA-5:
Rozdział 3 - Zostawiają go goście podczas największego pojedynku w tym rozdziale.
Karabin Termitowy M86:
Rozdział 3 - Na końcu tego rozdziału znajdzie się w twoim ekwipunku.
C-81 Maschinenpistole:
Rozdział 5 - Na balkonie, z którego strzelałeś ze snajperki. Wypada także z przeciwników w tym rozdziale.
Strzelba "Three Crown":
Rozdział 5 - Wypada z gości w kuchni oraz z przeciwników w Rozdziale 11.
Lanca Indukcyjna TS-23:
Rozdział 8 - Będzie twój na początku rozdziału.
Rewolwer M4 "Dragoon":
Rozdział 8 - Dostaniesz na początku rozdziału.
Granat MK IV:
Rozdział 8 - Dostaniesz na początku rozdziału. Bardzo często będzie się też pojawiał w całej grze.
Działo TS-29:
Rozdział 8 - będziesz z tego nawalał do gości podczas rozdziału 8. Nie da się ominąć.
TS-17 "Detonator":
Rozdział 9 - Jeden z gości na pokładzie statku będzie go miał. Po zejściu ze statku też możesz znaleźć jeden z nich. W rozdziale 11 będzie na balkonie który musisz bronić.
Arbalet Powtarzalny:
Rozdział 11 - Dostaniesz z przechodzeniem gry.[/hide]

[Obrazek: 41j551.png]Cuda techniki Złoto
Zabij 40 przeciwników bronią prototypową

[hide]Dostaniesz przy przechodzeniu gry.

W rozdziale 8 będziesz strzelał z wyrzutni rakiet, którą będziesz musiał zabić ponad 40 osób, aby przejść dalej.[/hide]

[Obrazek: 65e003.png]Siła rażenia Złoto
Zabij 3 wrogów pojedynczą eksplozją

[hide]W rozdziale 8 będziesz miał wyrzutnie rakiet, dzięki której spokojnie zestrzelisz sobie trzy osoby pojedyńczą eksplozją. Tuż po rozpoczęciu sekwencji po prawej stronie u dołu wybiegną trzy osoby które można łatwo zabić. Poza tym zawsze możesz próbować zrobić to granatem lub beczką wybuchową.[/hide]

[Obrazek: b6b773.png]Między oczy Srebro
Zabij 100 przeciwników strzałem w głowę

[hide]Nic dodać, nic ująć. Powinieneś zawsze celować w głowę napotkanym przeciwnikom. Jeśli zginiesz podczas walki, wszyscy których zabiłeś wcześniej będą zaliczeni. Najlepiej zrobić to jak najszybciej, używając pistoletu, żeby przy okazji mieć z głowy dwa trofea. Gdyby ci zabrakło paru gości do trofeum, proponuję strzelaninę w rozdziale 3: Marionetkowa królowa.[/hide]

[Obrazek: g3800g.png]Pełne skupienie Srebro
Zabij 25 przeciwników podczas czarnowidzenia

[hide]W rozdziale 2 dostaniesz zdolność czarnowidzenia, czyli spowalniania czasu. Aktywuje się ją naciskając L1.

Cel zmieniasz wychylając prawą gałkę w jedną ze stron. Gdyby zabrakło Ci gości to dobrym miejscem na farmienie tego trofeum jest w Rozdziale 3: Marionetkowa królowa.[/hide]

[Obrazek: d1djjd.png]Z biodra Srebro
Zabij 25 przeciwników bez celowania

[hide]Bez celowania strzelasz naciskając samo R2, bez L2. Możesz to robić zarówno zza osłony, jak i normalnie biegając.
Gdyby zabrakło Ci gości to dobrym miejscem na farmienie tego trofeum jest w Rozdziale 3 Marionetkowa Królowa[/hide]

[Obrazek: j58bbj.png]Manto Srebro
Zabij 15 przeciwników w walce wręcz

[hide]15 gości musi zginać podczas gdy ty podbiegając do nich naciśniesz trójkąt. Musi to być zrobione od przodu jegomościa, w której będzie scenka jak Galahad wali przeciwnika po ryju. Powtórz 15 razy i tyle.
Gdyby zabrakło Ci gości to dobrym miejscem na farmienie tego trofeum jest w Rozdziale 3 Marionetkowa Królowa[/hide]

[Obrazek: 10e558.png]Ani mru-mru Srebro
Wyeliminuj po cichu 7 przeciwników

[hide]Eliminacji przeciwników po cichu nauczysz się w Rozdziale 5: Start "Agamemnona". Musisz nacisnąć trójkąt w odpowiednim czasie, podchodząc do przeciwnika od tyłu.
Gdybyś potrzebował dobrego miejsca na zrobienie tego trofika to w Rozdziale 11, w ogrodach, możesz to zrobić bez problemu.[/hide]

[Obrazek: 30d33b.png]Rewolwerowiec Srebro
Zabij 75 przeciwników przy użyciu pistoletów

[hide]Jak w opisie trofeum. Pistolet wyciągasz wciskając w lewo na krzyżaku. Zabij 75 chłopa i trofik będzie twój. Warto połączyć z Między oczy i celować od razu w głowę.
Gdyby zabrakło Ci gości to dobrym miejscem na farmienie tego trofeum jest w Rozdziale 3 Marionetkowa królowa.[/hide]

[Obrazek: 746jj3.png]Łowca Srebro
Zabij 10 lykanów

[hide]Dostaniesz przy przechodzeniu gry.

W trakcie gry spotkasz paru lykanów, których będziesz musiał dobić trójkątem po serii z twojej broni. Podczas przechodzenia gry spotkasz ich nieco ponad 10.[/hide]

[Obrazek: 531ee0.png]W płomieniach Srebro
Spal 15 przeciwników

[hide]To trofeum zrobisz z pomocą Karabinu Termitowego M86. Dostaniesz go w Rozdziale 3: Rebeliancka deklamacja. Aby podpalić przeciwników musisz najpierw trafić w nich termitem, używając R2, a następnie wypuścić flarę zapalającą naciskając R1. Spal piętnastu chłopa w ten sposób i pucharek jest twój.[/hide]

[Obrazek: 0d6707.png]Ciekawski Złoto
Znajdź wszystkie przedmioty, którym można się przyjrzeć

PATRZ: Siła obserwacji

[Obrazek: 86b1jj.png]Archiwista Srebro
Zbierz wszystkie cylindry fonograficzne

PATRZ: Siła obserwacji

[Obrazek: e1jde3.png]Czytelnik Srebro
Przeczytaj wszystkie gazety

PATRZ: Siła obserwacji

[Obrazek: 41j501.png]Skrupulant Srebro
Przyjrzyj się wszystkim fotografiom i dokumentom

PATRZ: Siła obserwacji

[Obrazek: 65e0d3.png]Siła obserwacji Srebro
Przyjrzyj się wszystkim obiektom

[hide]W grze do zebrania jest 77 obiektów. 16 fonograficznych cylindrów, 10 gazet, 11 fotografii, 16 dokumentów a także 10 obiektów i 14 przedmiotów do obejrzenia. Jeśli coś ominiesz możesz wrócić poprzez wybór rozdziału. Oczywiście, jeśli zaczniesz nową grę to wszystko co już znalazłeś będziesz miał zaliczone.

Niestety w grze NIE MA LICZNIKA zebranych przedmiotów (poza fonograficznymi cylindrami, które zobaczysz w Archiwum z Menu głównego - nie musisz ich odsłuchiwać). Kolekcjonując więc znajdźki uważaj, żebyś niczego nie przeoczył, bo nie będzie wiadomo, którego przedmiotu ci brakuje.

Po znalezieniu przedmiotu i odłożeniu go na miejsce możesz od razu skończyć grę i przejść do następnego rozdziału. Gra zapisuje się od razu po odłożeniu przedmiotu.

Rozdziały które nie mają żadnych zbierajek to: Prolog, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 16

Do dzieła:

Rozdział 1

Rozdział 2

Rozdział 3

Rozdział 4

Rozdział 5

Rozdział 9

Rozdział 11

Rozdział 15

[/hide]

[Obrazek: b6b783.png]Świetnie! Złoto
Zestrzel granat w locie podczas czarnowidzenia

[hide]Najważniejsze: nie musi to być granat wroga, więc spokojnie wyrzuć w górę własny granat, wciśnij L1 i zestrzel go w trybie czarnowidzenia. W Rozdziale 3 Marionetkowa królowa będziesz miał granat przy sobie, którego możesz rzucić i zestrzelić[/hide]

[Obrazek: g380jg.png]Pełna dezorientacja Srebro
Ogłusz 30 przeciwników przy użyciu M2 „Falchion”

[hide]Możesz to zrobić ogłuszając 30 razy tego samego gościa. M2 "Falchion" to bardzo częsta broń, jaką będziesz miał ze sobą. Ogłuszasz wciskając R1. Broń tę dostaniesz już w rozdziale 1 i tam też możesz ogłuszać gości. Gdyby wszyscy zginęli, możesz zrestartować rozdział i ogłuszać dalej. [/hide]

[Obrazek: d1djgd.png]Mieszanka wybuchowa Srebro
Zdetonuj 10 beczek z prochem

[hide]Musisz zestrzelić 10 czerwonych, wybuchowych beczek. Jeśli nie uda ci się tego zrobić w trakcie całego przejścia, to trzy beczki znajdziesz w Rozdziale 3: Marionetkowa królowa. Zestrzel wszystkie i zrestartuj rozdział.[/hide] TyleSmile