Resident Evil 3 Poradnik do trofeów +Droga do platyny

@kamilek_ Offline
Ojciec Dyrektor
#1
Resident Evil 3 Remake Poradnik do trofeów

[Obrazek: Resident%20Evil%203%20Poradnik%20do%20trofe%c3%b3w.jpg]
  • Poziom Trudności 4 /10
  • Ilość trofeów do zdobycia:33 Trofea Offline: 28 (1 [Obrazek: platynam.png] , 4 [Obrazek: zlotom.png], 12 [Obrazek: srebrom.png], 16 [Obrazek: brazm.png]) , Trofea Online: 0
  • Czas potrzebny do zdobycia platyny: około 25 godzin
  • Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 3 (Poziom Hardcore, Koszmarny, Inferno) (zalecane 4 - Wspomaganie, Hardcore, Koszmarny, Inferno)
  • Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Praktycznie wszystkie poza trofeami związanymi fabułą. Zalecam rzucić okiem na listę trofeów.
  • Poziom trudności wpływa na trofea?: Tak. Musisz ukończyć grę na poziomie Inferno z rangą S+

Krok 1: Poziom trudności Wspomaganie + Wszystkie przedmioty kolekcjonerskie

Podczas pierwszego przejścia wybierz poziom trudności Wspomaganie i znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie. Powiązane z trofeami przedmioty kolekcjonerskie obejmują 56 akt, 20 lalek Charlie, 20 zamków, 10 broni (4 są do odnalezienia, 6 otrzymasz podczas gry), oraz 1 torba na biodro.
W ramach przygotowań do kroku 2 (zdobywanie punktów do odblokowywanie kodów w sklepie) powinieneś zachować ręczne zapisy z kilku określonych miejsc w grze. Upewnij się, że nie zastąpisz tych zapisów:

Śródmieście / Sterownia Podstacji - Cel: Przywróć zasilanie w podstacji
Szpital / Prowizoryczna sala chorych - Cel: Daj szczepionkę Jill
NEST 2 / Magazyn - Cel: Zdobądź szczepionkę

Możesz także spróbować przejść grę bez użycia skrzyni na przedmioty, aby zdobyć trofeum Minimalista [Obrazek: silver.png].

Krok 2: Zbierz 88 000 punktów, aby kupić nieskończoną wyrzutnię rakiet + 2 torby na biodra + 2 monety regeneracji + 2 monety żelaznej obrony.

Po pierwszym ukończeniu gry odblokujesz sklep w grze (Ekran tytułowy> Bonusy> Sklep). W sklepie możesz kupować ułatwienia (np. broń z nieskończoną amunicją) w zamian za punkty. Punkty otrzymujesz za ukończenie rekordów w grze (Menu pauzy> Rekordy).
W ramach przygotowań do gry na poziomie Hardcore i wyższych trudności zalecam kupić następujące przedmioty:
  • Moneta regeneracji x2 (stopniowo regeneruje zdrowie, umieść 2 w ekwipunku dla silniejszego efektu) - 8000P
  • Moneta żelaznej obrony x2 (znacznie zwiększa obronę, umieść 2 w ekwipunku dla silniejszego efektu) - 8000P
  • Torba na biodra x2 (dodatkowe miejsca w ekwipunku) - 9600P
  • Podręcznik do walki w terenie S.T.A.R.S. (ułatwia unik) - 6400P
W sumie to 90 000 punktów, których potrzebujesz (64 400 + 8 000 + 8 000 + 9 600).

Powinieneś zdobyć około 10 000 punktów podczas pierwszego przejścia, zakładając, że znalazłeś wszystkie przedmioty kolekcjonerskie. Dzięki temu masz do zdobycia "tylko" 80 000 punktów. Rekordy, które dają najwięcej punktów, dotyczą wykonania określonej liczby zabójstw bronią. Wszystkie z nich można łatwo zrobić dzięki wczytywaniu zapisów gry, które zrobiłeś podczas pierwszego przejścia gry. Możesz wczytywać ręczne zapisy bez utraty punktów.

Zalecane rekordy do zdobycia 90 000 punktów:
  • 100 zabójstw strzelbą = 3200 P - Śródmieście / Sterownia Podstacji (walka z pająkami)
  • 130 zabójstw strzelbą = 6200 P - Śródmieście / Sterownia Podstacji (walka z pająkami)
  • 20 zabójstw z pistoletu MAG = 6600P - NEST 2 / Magazyn (zabójstwa przeciwników po użyciu czerwonego klucza - pendrive-a)
  • 80 zabójstw z pistoletu MAG = 10,400P - NEST 2 / Magazyn (zabójstwa przeciwników po użyciu czerwonego klucza - pendrive-a)
  • 80 zabójstw granatnika - 6200 P - NEST 2 / Magazyn (zabójstwa przeciwników po użyciu czerwonego klucza - pendrive-a)
  • 120 zabójstw z granatnika - 10400 P - NEST 2 / Magazyn (zabójstwa przeciwników po użyciu czerwonego klucza - pendrive-a)
  • 200 zabójstw za pomocą pistoletu = 5200 P - Szpital / prowizoryczna sala chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 200 zabójstw za pomocą karabinu szturmowego = 3400P - Szpital / prowizoryczna sala chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 400 zabójstw za pomocą karabinu szturmowego = 8400P - Szpital / prowizoryczna sala chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 400 zabójstw (dowolnych) = 5200 P - Szpital / prowizoryczna sala chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 800 zabójstw (dowolnych) = 8200 P - Szpital / prowizorycznej sali chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 1100 zabójstw (dowolnych) = 10,400 P - Szpital / prowizorycznej sali chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 1400 zabójstw (dowolnych) = 10,600 P - Szpital / prowizorycznej sali chorych (broniąc Jill jako Carlos)
  • 2000 zabójstw (dowolnych) = 11 000 P - Szpital / prowizorycznej sali chorych (broniąc Jill jako Carlos)
W sumie to 91 800 punktów. Ponieważ masz już 10 000 punktów za pierwszą rozgrywkę, możesz pominąć ostatni rekord za 2000 zabójstw. 

Krok 3: Poziom trudności Hardcore i użycie tylko jednego przedmiotu przywracającego zdrowie.

Po odblokowaniu powyższych przedmiotów możesz teraz rozpocząć grę w trybie Hardcore. Nieskończony Wyrzutnia Rakiet zabija wszystko oprócz Nemesis jednym strzałem. Połącz Hardcore z trofeum Mogę ich później potrzebować! [Obrazek: silver.png] za nieużywanie przedmiotów przywracających zdrowie (zioła/spraye) więcej niż jeden raz. Możesz użyć tylko 1, gdy pająki zainfekują cię pasożytem - nie możesz uniknąć infekcji. Zakupienie monet ze sklepu sprawia, że przejście gry jest naprawdę łatwe. Żadna z monet nie blokuje trofeów.
Przedmioty kupione w sklepie można wyjąć z czarnej skrzyni z przedmiotami (w dowolnym bezpiecznym pomieszczeniu). Ponieważ zmusza cię to do interakcji ze skrzynią, nie możesz zdobyć trofeum Minimalista [Obrazek: silver.png] podczas tego przejścia gry.

Krok 4: Poziom trudności koszmarny

Powtórz grę na poziomie trudności Koszmarny (odblokowanym po ukończeniu Hardcore). Dzięki nieskończonej wyrzutni rakiet jest to w zasadzie to samo, co Hardcore, wciąż zabijasz wszystko jednym uderzeniem. Wyposaż się we wszystkie przedmioty zalecane w kroku 2.

Krok 5: Poziom trudności Inferno z rangą S (Ukończenie gry poniżej 2h)

Inferno to najwyższy poziom trudności w grze. Upewnij się, że wykupiłeś kody wymienione w kroku 2. Aby uzyskać Rangę S na Inferno, musisz ukończyć grę w mniej niż 2 godziny z mniej niż 5 zapisami gry. Możesz umrzeć tak często, jak chcesz (lub nie Tongue  ), umieranie nie wpływa na rangę. Ranga S zależy tylko od twojego czasu i wykonania mniej niż 5 zapisów gry.
Na tym etapie będziesz bardzo dobrze znał grę. Wykonuj ręczne zapisy przed walkami z bossami (pamiętaj: nie więcej niż 5 ). Jeśli umrzesz, NIE naciskaj „Kontynuuj”. Zamiast tego wyjdź do menu głównego i wczytaj zapis. Jeśli klikniesz Kontynuuj stracisz czas od momentu zapisu do Twojej śmierci. W Inferno nie ma automatycznych zapisów, musisz pamiętać o ręcznych zapisach gry.

Krok 6 (Opcjonalnie, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś): Przejście bez użycia skrzynki na przedmioty

Jeśli nie wykonałeś pierwszej rozgrywki bez otwierania skrzynki na przedmioty , wykonaj kolejny szybki 1-godzinny bieg na poziomie trudności Wspomaganie, aby usunąć to trofeum z drogi do platyny. Nie zbieraj niepotrzebnych przedmiotów (np. klejnotów). W tym przejściu nie możesz używać nieskończonej wyrzutni rakiet ani innych przedmiotów zakupionych w sklepie, ponieważ wymagają one interakcji ze skrzynią.

[Obrazek: %C5%BBegnaj%2C%20Raccoon%20City%21.png] Żegnaj, Raccoon City! - So Long, RC  Platyna
Zdobądź wszystkie trofea.

[Obrazek: Pierwsza%20ucieczka.png] Pierwsza ucieczka - First Escape  Brąz
Wydostań się z apartamentowca Jill.

Trofeum związane z fabułą i nie można pominąć. Otrzymasz je po pierwszej ucieczce Nemesisowi.

[Obrazek: Resident%20Evil%203%20Pierwsza%20ucieczk...Escape.jpg]
[Obrazek: Dobrze%20mie%C4%87%20wsparcie.png] Dobrze mieć wsparcie - Somebody to Lean On  Brąz
Wydostań się z przedmieścia Raccoon City.

Trofeum związane z fabułą i nie można pominąć. Otrzymasz je tuż po spotkaniu z Carlosem

[Obrazek: Ucieknij%20z%20miasta.png] Ucieknij z miasta - Escape from the City  Brąz
Wydostań się ze śródmieścia Raccoon City.

To trofeum odblokuje się automatycznie po wybuchu pociągu.

[Obrazek: Nie%20jest%20dobrze.png] Nie jest dobrze - I Don’t Feel So Good  Brąz
Opuść plac z wieżą zegarową.

Trofeum związane z fabułą i nie można pominąć. Otrzymamy je po odnalezieniu Jill przez Carlosa po walce z Nemesisem

[Obrazek: Dominator.png] Dominator  Złoto
Ukończ grę w trybie „Inferno”.

Patrz trofeum Jill Valentine [Obrazek: gold.png]

[Obrazek: Podstawy%20chemii.png] Podstawy chemii - Basic Chemistry  Brąz
Utwórz przedmiot.

Możesz tworzyć przedmioty poprzez łączenie innych. Na przykład połącz dwie sztuki prochu, aby stworzyć amunicje do pistoletu lub połącz dwa zioła, aby stworzyć przedmiot leczniczy. Przedmioty będziesz znajdował wszędzie (w szafkach, na półkach, w skrzyniach czy leżące po prostu na Twojej drodze). Trofeum zdobędziesz naturalnie na drodze do platyny, nie musisz się nim przejmować.

[Obrazek: Rusznikarz.png] Rusznikarz - Gunsmith  Brąz
Ulepsz broń.

Aby ulepszyć broń, musisz znaleźć dodatek do broni i zamontować go na broni (poprzez ekwipunek). Pierwszym możliwym miejscem odnalezienia dodatku jest sejf w lokalizacji Śródmieście, który zawiera celownik do pistoletu. Po pierwszym ulepszeniu broni trofeum wpadnie na nasze konto. Aktualny szyfr do sejfu odnajdziemy w Aptece na plakacie. Szyfr dla wersji gry poniżej 1.03 - 9 w lewo - 1 w prawo - 8 w lewo. Szyfr dla gry w wersji 1.03 - 9 w lewo - 3 w prawo - 7 w lewo. Lokalizacja wszystkich znajdziek ( w tym ulepszeń broni)  znajduje się przy trofeum Mól książkowy [Obrazek: silver.png] .

[Obrazek: Czas%20na%20porz%C4%85dki.png] Czas na porządki - Get Organized  Brąz
Zwiększ ilość miejsca w ekwipunku.

Najwcześniejsze miejsce, w którym możesz zdobyć to trofeum, znajduje się w Sterowni w lokalizacji Podstacja Zasilania Metra. Po wejściu schodami na górę i przejściu przez drzwi będzie mała drabina na której znajduje się torba na biodro dzięki której zwiększysz ilość przenoszonych przedmiotów. Film z lokalizacją wszystkich przedmiotów kolekcjonerskich w kolejności ich występowania znajduje się przy trofeum Mól książkowy [Obrazek: silver.png] .

[Obrazek: Nemesis%20gryzie%20piach.png] Nemesis gryzie piach - Nemesis Down  Srebro  
Spraw, aby Nemesis porzucił przedmiot.

Po przywróceniu zasilania i wyjściu z gniazda pająków zacznie ścigać Cię Nemesis. Strzelaj do niego, aż upuści skrzynię (która zawiera ulepszenie do pistoletu). Najłatwiej jest rzucić w niego granatem na najłatwiejszym poziomie trudności, co natychmiast go znokautuje i wyrzuci skrzynie. Jeśli padnie na kolana i nie wyrzuci przedmiotu to nadal musisz zadawać mu obrażenia.

[Obrazek: Nemesis%20gryzie%20dach.png] Nemesis gryzie dach - Nemesis Down?  Brąz
Pokonaj Nemesis na dachu.

Podczas ucieczki przed Nemesisem spotkasz się z nim ponownie w lokacji Teren rozbiórki. Twoim zadaniem będzie najpierw zniszczenie zbiornika na jego plecach, a następnie "wykończenie" samego Nemesisa. Trofeum wpadnie po opuszczeniu dachu budynku.

[Obrazek: Klejnoty%20Mocy.png] Klejnoty Mocy - Power Stones  Srebro
Umieść wszystkie klejnoty w pomniku wieży zegarowej.

W stacji metra przy Redstone Street znajduje się drewniany zegar. Nad nim widnieje napis „Clock Tower Commemoration”. Na pomniku zegara znajduje się tarcza z 3 kolorowymi gniazdami (zielony, niebieski, czerwony).

Musisz znaleźć 3 kolorowe klejnoty (zielony, niebieski, czerwony), które można włożyć do pomnika wieży zegarowej. Wszystkie znajdują się w tak zwanych „ozdobnych pudełkach”. Jednak nie możesz zdobyć ich wszystkich, dopóki nie zdobędziesz wytrycha oraz nożyc do prętów. 
Lokalizacja klejnotów :

  1. Czerwony klejnot znajduje się w bezpiecznym pokoju (w kuchni) sklepu z pączkami Moon's Donuts. Znajduje się w ozdobnym pudełku. Po podniesieniu zbadaj pudełko w ekwipunku.
  2. Zielony klejnot znajduje się w sklepie z zabawkami ToyUncle. Należy użyć wytrycha do otwarcia zamka w drzwiach sklepu. W środku znajdziesz ozdobne pudełko (zbadaj je w ekwipunku, aby je otworzyć i znaleźć klejnot w środku).
  3. Niebieski klejnot znajduje się supermarkecie naprzeciwko sklepu z zabawkami ToyUncle. Do otwarcia wymaga, nożyc do prętów aby przeciąć łańcuch na drzwiach supermarketu. Zabierz ozdobne pudełko i je zbadaj.
Kiedy zdobędziesz wszystkie 3 Klejnoty, wróć do stacji metra i włóż je do pomnika wieży zegarowej. Dostaniesz granat, ulepszenie broni, torbę na biodro, a także trofeum.

[Obrazek: Ekspres%20%E2%80%9ECarlos%E2%80%9D.png] Ekspres „Carlos”  - The Carlos Express Brąz
Wydostań się z R.P.D.

Trofeum związane z fabułą i nie można pominąć. Otrzymasz je po ukończeniu rozdziału, w którym grasz jako Carlos.

[Obrazek: Niefortunny%20koniec.png] Niefortunny koniec - An Unfortunate End  Brąz
Pokonaj przemienionego w zombie Brada.

Trofeum związane z fabułą i nie można pominąć. 
Kiedy grasz jako Carlos po raz pierwszy, pierwszym wrogiem, z którym musisz walczyć, jest zombie Brad. Może on przyjąć znacznie więcej obrażeń niż przeciętny zombie, po prostu strzelaj mu w głowę karabinem szturmowym, aż zginie, a trofeum pojawi się na Twoim koncie.

[Obrazek: Jill%20Valentine.png] Jill Valentine  Złoto
Ukończ grę z rangą S w trybie „Inferno”.

Inferno to najwyższy poziom trudności gry. Wrogowie są bardziej agresywni niż w Koszmarnym, a Nemesis jest zarówno znacznie szybszy, jak i bardziej odporny (plus łatwiej unika strzału). Ponadto gra nie wykonuje już okresowych automatycznych zapisów. Znajdziemy mniej przedmiotów do leczenia, amunicji i maszyn do pisania na których możemy zapisać swoje postępy.

Aby uzyskać rangę S, będziesz musiał ukończyć tryb Inferno w mniej niż dwie godziny, przy czym możesz zapisać grę tylko 5 razy lub mniej, co nie jest takie trudne, biorąc pod uwagę, że w grze możesz użyć wyrzutni rakiet z nieskończoną amunicją oraz kilka innych przedmiotów, które możesz zakupić w sklepie takie jak: podręcznik do walki w terenie S.T.A.R.S. , monety regeneracji, monety żelaznej obrony czy monety szturmowe.
Podczas mojego przejścia dokonałem zapisu w 4 miejscach t.j.:
  • Po dotarciu do stacji metra jest pierwsza maszyna do pisania (w miejscu gdzie jest pomnik wieży zegarowej). 
  • W sklepie Kendo po walce z Nemesisem. Sama walka z Nemesisem nie jest trudna mając wyrzutnie rakiet oraz przedmioty wzmacniające, ale oczywiście możesz dokonać zapisu przed walką w lokacji Teren Rozbiórki.
  • Po wejściu do szpitala grając jako Carlos - jest tam dużo zombie oraz łowców więc lepiej dmuchać na zimne.
  • Ostatniego zapisu dokonałem już przed ostatnią walką z Nemesisem - zdecydowanie najważniejszy zapis ponieważ Nemesis potrafi napsuć krwi.
Liczba zgonów nie ma znaczenia, istotny jest tylko czas i liczba ręcznych zapisów. Możesz korzystać z "kodów", kupionych w sklepie w grze. To znacznie ułatwia rozgrywkę. Sklep odblokowuje się po przejściu fabuły po raz pierwszy.

W sklepie zalecam zakupić:
  • Nieskończona wyrzutnia rakiet (bezodrzutowa wyrzutnia rakiet z nieograniczoną ilością amunicji) - 64400P
  • Moneta regeneracji x2 (stopniowo regeneruje zdrowie, umieść 2 w ekwipunku dla silniejszego efektu) - 8000P
  • Moneta żelaznej obrony x2 (znacznie zwiększa obronę, umieść 2 w ekwipunku dla silniejszego efektu) - 8000P
  • Torba na biodra x2 (dodatkowe miejsca w ekwipunku) - 9600P
  • Podręcznik do walki w terenie S.T.A.R.S. (ułatwia unik) - 6400P

[Obrazek: Bohater%20potrzebny%20od%20zaraz.png] Bohater potrzebny od zaraz - I Need a Hero Brąz
Przetrwaj oblężenie zombie.

Trofeum związane z fabułą i nie można pominąć. Po podaniu szczepionki Jill będziesz musiał zabezpieczyć drzwi do pokoju, w którym ona zdrowieje i odeprzeć atak hordy zombie.

[Obrazek: Prze%C5%9Bladowca.png] Prześladowca - The Pursuer  Brąz
Zejdź za Nicholaiem głębiej pod ziemię.

Trofeum związane z fabułą i nie można go pominąć. Trofeum odblokuje się po zamknięciu grodzi i ucieczce przed Nemesisem. 

[Obrazek: Elektryzuj%C4%85ce%20tempo.png] Elektryzujące tempo - Electric Slide  Srebro
Zbierz wszystkie bezpieczniki w magazynie w ciągu 5 min.

Podczas pogoni za Nicholaiem wsiądziesz do windy, w której wybuchną bezpieczniki. Twoim celem jest odnaleźć, zebrać i zamontować wszystkie trzy w skrzynce bezpiecznikowej, a jeżeli zrobisz to w czasie poniżej 5 minut otrzymasz ten pucharek. Trofeum bardzo łatwe do zdobycia podczas przejścia gry za 2-3 razem gdy już będziemy znali układ pomieszczenia i rozmieszczenie bezpieczników. W razie problemów wideo z lokalizacją poniżej:

[Obrazek: Nemesis%20le%C5%BCy%20i%20kwiczy!.png] Nemesis leży i kwiczy!? - Nemesis Down!? Brąz
Pokonaj Nemesis w wersji 2.

Trofeum związane z fabułą i nie można go pominąć. Odblokuje się po odnalezieniu szczepionki i kolejnym spotkaniu z Nemesis-em. Trofeum odblokuje się po "kąpieli" Nemesisa. 

[Obrazek: Nemesis%20le%C5%BCy%20i%20kwiczy!!!.png] Nemesis leży i kwiczy!!! - Nemesis Down!!! Brąz
Pokonaj Nemesis w wersji 3.

Trofeum związane z fabułą i nie można go pominąć. Odblokuje się po zrobieniu gastroskopii Nemesis-owi przy pomocy railguna.

[Obrazek: Cze%C5%9B%C4%87,%20Charlie!.png] Cześć, Charlie! - Hello, Charlie!  Brąz
Zniszcz laleczkę Charlie.

Trofeum odblokuje się po pierwszym zniszczeniu laleczki Charlie.

[Obrazek: Dwa%20w%20cenie%20jednego.png] Dwa w cenie jednego - Two For One Deal  Srebro
Pokonaj 2 wrogów jednym strzałem.

Tym trofeum nie trzeba się przejmować. Najłatwiej jest je zdobyć przy użyciu nieskończonej wyrzutni rakiet, karabinu szturmowego  lub pistoletu magnum (który jest w stanie przebić dwóch przeciwników na raz). Wyrzutnię rakiet zakupimy w sklepie za 62400P ,a pistolet magnum odnajdziemy w szpitalu grając jako Jill po jej wyzdrowieniu. Lokalizacja magnum (jego nazwa to .44AE Lightning Hawk) znajduje się w filmie ze znajdźkami pod numerem 117.

[Obrazek: M%C3%B3l%20ksi%C4%85%C5%BCkowy.png] Mól książkowy - Bookworm  Srebro
Przeczytaj wszystkie akta.

Akta są jednym z kilu rodzajów przedmiotów kolekcjonerskich w grze. Odnajdziemy ich łącznie 56. Większość z nich odnajdziemy bez trudu, ale co do niektórych musimy się troszkę wysilić. Lokalizacja wszystkich znajdziek w filmie poniżej:

[Obrazek: %C5%BBegnaj,%20Charlie!.png] Żegnaj, Charlie! - Goodbye, Charlie! Srebro
Zniszcz wszystkie laleczki Charlie.

W grze odnajdziemy 20 Lalek Charlie rozrzuconych po całym świecie gry i aby zdobyć to trofeum, musisz je wszystkie zniszczyć. Lokalizacja wszystkich znajdziek ( w tym lalek Charlie) znajduje się przy trofeum Mól książkowy [Obrazek: silver.png]

[Obrazek: Arsena%C5%82%20Kendo.png] Arsenał Kendo - Kendo’s Armory Brąz
Zbierz wszystkie rodzaje broni w kampanii.

W grze znajduje się 10 broni, które liczą się do tego trofeum, 4 z nich są automatycznie dodawane do ekwipunku (Nóż Jill i Pistolet G19, Nóż Carlosa i Pistolet G18), 2 z nich to granaty (granaty wybuchowe i granaty błyskowe), a 4 z nich należy zebrać w trakcie gry. Pamiętaj jednak, że broń kupiona w sklepie w grze nie wlicza się do trofeum.

Ponieważ granaty są mało prawdopodobne do pominięcia powinieneś skupić się tylko na lokalizacji 4 poniższych broni:
  • Strzelba M3: w biurze metra (za drzwiami obok miejsca, w którym znajduje się wąż strażacki). Potrzebujesz nożyce do prętów, aby przeciąć łańcuch, którym jest zamknięta szafka z bronią. 
  • Granatnik MGL: po zjechaniu kanałem w dół natkniesz się na podzieloną drogę, podążaj w lewą stronę do biura, aż dojdziesz do małej drabiny, która prowadzi do bezpiecznego pokoju. Granatnik znajduje się w tym pomieszczeniu na małym metalowym stoliku.. 
  • Pistolet G18 (model Burst): Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad Jill podczas pobytu w Szpitalu, sprawdź szafkę obok drzwi.
  • .44 AE Lighting Hawk (Magnum): Po odzyskaniu kontroli nad Jill podczas pobytu w szpitalu, udaj się na piętro 2 (2F) szpitala, i odszukaj miejsce ze zniszczonymi meblami szpitalnymi  (obok stanowiska pielęgniarek), pod którym tylko Jill może się przecisnąć. Następnie wyskocz przez okno na dziedziniec (1F) i po lewej stronie znajdziesz pudełko z Magnum w środku.
Lokalizacja wszystkich znajdziek (w tym broni) znajduje się przy trofeum Mól książkowy [Obrazek: silver.png]

[Obrazek: W%C5%82amywacz.png] Włamywacz - RE: Master of Unlocking  Srebro
Otwórz wszystkie sejfy, szafki, szafy pancerne i możliwe do otwarcia zamki.

W grze znajduje się 20 „zamków” , które będziesz musiał otworzyć zarówno z Jill, jak i Carlosem.
Lokalizacja wszystkich znajdziek (w tym broni) znajduje się przy trofeum Mól książkowy [Obrazek: silver.png]

[Obrazek: Ocala%C5%82y.png] Ocalały - Survivor  Srebro
Ukończ grę co najmniej w trybie „Standardowy”.

Trofeum otrzymamy za ukończenie gry na poziomie Standardowy lub wyższym.

[Obrazek: Weteran.png] Weteran - Veteran  Srebro
Ukończ grę co najmniej w trybie „Hardcore”.

Trofeum otrzymamy za ukończenie gry na poziomie Hardcore.

[Obrazek: Pogromca.png] Pogromca - Conqueror  Srebro
Ukończ grę co najmniej w trybie „Koszmarny”.

Trofeum otrzymamy za ukończenie gry na poziomie Koszmarny. Tryb zostanie odblokowany po ukończeniu gry na poziomie Hardcore.

[Obrazek: Bombowa%20robota!.png] Bombowa robota! - Sensational Work!  Złoto
Ukończ grę z rangą S.

Patrz trofeum Jill Valentine [Obrazek: gold.png]

[Obrazek: Minimalista.png] Minimalista - Minimalist  Srebro
Ukończ grę, nie otwierając skrzynki na przedmioty.

Skrzynia na przedmioty to duża czarna skrzynia znaleziona w każdym bezpiecznym pomieszczeniu. Aby zdobyć to trofeum nie możesz z nim wchodzić w interakcje / nie możesz go w ogóle otworzyć przez całą rozgrywkę. Oznacza to, że nie będziesz mógł użyć wyrzutni rakiet (ponieważ jest ona schowana w skrzyni po zakupie w bonusach).
Najłatwiejszą opcją jest przejście gry na najniższym poziomie trudności po zdobyciu wszystkich innych trofeów. Możesz także połączyć to z pierwszym przejściem gry, ale uważaj bo broń zajmuje sporo miejsca w ekwipunku. Jeśli zbierzesz wszystkie 6 toreb na biodra (każda daje +2 miejsca w ekwipunku), zyskasz dodatkowe miejsce na broń, amunicje i przedmioty lecznicze. 

[Obrazek: Resident%20Evil%203%20Skrzynie.jpg]

[Obrazek: Mog%C4%99%20ich%20p%C3%B3%C5%BAniej%20po...C4%87!.png] Mogę ich później potrzebować! - I Might Need These Later!  Srebro
Ukończ grę, używając maks. 1 przedm. regener.

To trofeum jest łatwe do zdobycia na poziomie trudności Wspomaganie i zalecam je zdobyć podczas pierwszego przejścia gry. Jedynym miejscem gdzie możesz być zmuszony do użycia przedmiotu regeneracyjnego jest miejsce, w którym zostaniemy ukąszeni przez pająka i będziemy zarażeni pasożytem.

[Obrazek: Sprinter.png] Sprinter  Złoto
Ukończ grę poniżej 2 godz. czasu gry.

Zdobycie rangi S podczas przejścia trybu Inferno wymaga przejścia gry w czasie poniżej 2 godzin. Razem z tym przejściem można zebrać trofeum Sprinter. Patrz trofeum Jill Valentine [Obrazek: gold.png], aby uzyskać więcej informacji.