Outlast - Poradnik do 100%

pukki Offline
Senior Member
#1
[Obrazek: Lbfff4e.png] 
  • Poziom Trudności 4/10
  • Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 8  (2Złoto małe, 2Srebro małe , 4Brąz mały )
  • Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0
  • Czas potrzebny do zdobycia platyny: 5-10 godzin
  • Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1
  • Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: OCZYTANY i PULITZER  
  • Poziom Trudności wpływa na trofea?: Tak - OBŁĄKANY
  • Kody wyłączają trofea?: Brak kodów
  • Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Brak

Witam w poradniku do Gry Outlast. Poradnik został napisany w oparciu o forum playstationtrophies.org, oraz własne doświadczenia z gry. Nie jest on w 100% moją pracą, ale też nie jest tzw. "Kopiuj-Wklej". Dlatego podziękowania należą się również autorom poradników na których się wzorowałem.  

Autorem wszystkich filmów, które tu zobaczysz jest PS4Trophies z Youtube. Autorem anglojęzycznego poradnika, którym się wspomagałem jest Wozamil. Bez ich pracy, ten poradnik prawdopodobnie nigdy by nie powstał. 

Gra nie posiada platynowego trofeum więc jedyne co możemy zdobyć to 100% trofeów. Wszystkie trofea można zdobyć za pierwszym przejściem gry, jednak zalecam aby przejść grę co najmniej dwukrotnie.  

Najlepsza droga do zdobycia wszystkich trofeów :
  1. Przejdź grę na normalnym poziomie i zbieraj wszystkie znajdźki ( dokumenty i nagrania) i dokładnie zapoznawaj się z budową pomieszczeń, planami lokacji oraz zachowywaniem przeciwników.
  2. Przejdź grę na poziomie Szalony

  • Dlaczego warto zacząć grę na poziomie normalnym ? Gra na tym poziomie znacznie ułatwi ci zapoznawanie się z wszystkim o czym wspomniałem w punkcie pierwszym. Będziesz miał do dyspozycji więcej baterii, będzie ich więcej do znalezienia, przeciwnicy nie będą aż tak wymagający, a co za tym idzie, będziesz mógł na spokojnie pozbierać wszystkie potrzebne elementy. Musisz jednak się skupić i pamiętać o jednej ważnej rzeczy. Wszystkie trofea musisz zdobyć w ciągu jednej gry. Oznacza to że jeśli pominiesz zebranie jakiego kolwiek elementu w którymś z rozdziałów, to do zdobycia trofeum PULITZER, będziesz musiał zacząć grę od początku. 
  • Dlaczego nie zacząć gry od razu na poziomie "szalony"  ? Nikt tego nie broni, jednak musisz sobie zdawać sprawę z faktu iż będzie to ekstremalnie trudne. Dlaczego? Musimy sobie wyjaśnić czym jest ten cały tryb "szalony". Najprościej, jest to tryb który odzwierciedla grę w prawdziwym życiu. Czyli ? Czyli jeśli zginiesz zaczynasz grę od początku, wszystko co do tej pory zdobyłeś przepada. Przeciwnicy są znacznie silniejsi. Jedno uderzenie i giniesz. Zdarzają się przeciwnicy którzy zabiją cię po dwóch uderzeniach, jednak jest to rzadkość. Mają bardziej wrażliwy słuch więc łatwiej im cię wykryć. I co najważniejsze. W grze nie ma checkpointów, ani saveów, więc tak jak pisałem - śmierć = koniec gry.    

Trofea do zdobycia

[Obrazek: 1Sf7da7e.png] OŚWIETLONY Brąz 
lanie w bloku administracyjnym
Przywróć zasilanie w bloku administracyjnym

Trofeum związane z fabułą gry. Wpadnie podczas przechodzenia 1 rozdziału.

[Obrazek: 2Sb29c05.png]SPUSZCZONY W KANAŁ Brąz

Osusz kanalizację

Trofeum związane z fabułą gry. Wpadnie podczas przechodzenia 3 rozdziału.

[Obrazek: 3Sa970d7.png]PRZEMOCZONY Brąz 

Włącz zraszacze na oddziale dla mężczyzn

Trofeum związane z fabułą gry. Wpadnie podczas przechodzenia 4 rozdziału.

[Obrazek: 4See3d58.png]EMANCYPOWANY Brąz

Zbierz wszystkie klucze na oddziale dla kobiet

Trofeum związane z fabułą gry. Wpadnie podczas przechodzenia  6 rozdziału.

[Obrazek: 5Sb26915.png]OCZYTANY  :sr 

Zbierz 15 dokumentów i ukończ 15 nagrań

UWAGA!!! TROFEUM DO POMINIĘCIA. Patrz na trofeum PULITZER

[Obrazek: 6S94999c.png]UKARANY  Srebro 

Ukończ grę

Chyba nie trzeba wyjaśniać. Trofeum wpadnie po zakończeniu gry, na dowolnym poziomie trudności.

[Obrazek: 7S8b0fe1.png]PULITZER Złoto

Zbierz wszystkie dokumenty i ukończ wszystkie nagrania

UWAGA!!! TROFEUM DO POMINIĘCIA.

Do znalezienia mamy  31 dokumentów, i 31 nagrań. Jak już wcześniej wspomniałem muszą one zostać zebrane podczas jednego przejścia gry, oznacza to że jeśli coś ominęliśmy a nie mamy zapisu gry, to już tam nie wrócimy i wbijanie trofeum musimy zacząć od początku. Dlatego najlepiej robić  dużo saveów aby mieć pewność że niczego nie przeoczyliśmy.  Jeśli tak się stanie pozwoli nam to załadować  grę do wcześniejszego momentu. Skoro to już wiemy, wyjaśnijmy czym są elementy które musimy znaleźć. 

Nagrania (31)
Do ich zebrania używamy naszej kamery.  Musimy najechać kamerą  na obiekt i go nagrać. Aby jej użyć wciskamy [Obrazek: R_1.png]. Jeśli trzymamy kamerę, automatycznie włączone mamy nagrywanie. Nie musisz się obawiać o baterię. Jej poziom spada tylko jeśli mamy włączony noktowizor.  O zdobyciu trofeum zostaniemy poinformowani przez wyświetloną w roku ikonę kamery. Oraz dźwięk zapisywania w notatniku. 

Dokumenty (31)
Dokumenty to świecące niebieskie foldery rozrzucone po całej lokacji. Zdobywamy je przez podniesienie. 

Możemy sprawdzić które elementy już mamy zdobyte poprzez wciśnięcie strzałki w lewo na  D-Padzie ( Nagrania )  i strzałki w prawo ( Dokumenty).

Lokalizacje Elementów :

Rozdział 1 - Blok Administracyjny

Rozdział 2 - Blok Więzienny

Rozdział 3 - Kanały

Rozdział 4 - Oddział dla Mężczyzn

Rozdział 5 - Dziedziniec

Rozdział 6 - Oddział dla Kobiet

Rozdział 7 - Blok Administracyjny

Rozdział 8 - Podziemne Laboratorium

[Obrazek: 8S879b5d.png]OBŁĄKANY Złoto 

Ukończ grę w trybie Szaleńca

Tryb szaleńca - najtrudniejszy z poziomów trudności. Jak już wcześniej wspomniałem, nie mamy checkpointów ani zapisów stanu gry.  Niezależnie od tego jak zginiemy, nasza śmierć oznacza rozpoczęcie gry od samego początku. 

Poziom trudności trybu szaleńca jest równy poziomowi trudności na poziomie Koszmar, dlatego przed rozpoczęciem przechodzenia gry w tym trybie, lepiej potrenować sobie właśnie na poziomie trudności Koszmar, gdyż będziemy mogli zapisywać stan gry, co ułatwi nam zapoznanie się z tym co nas czeka. 

Ten poziom wprowadza duże utrudnienie, gdyż w jednym momencie możemy nieść ze sobą tylko 2 baterie. W dodatku ich ilość którą możemy znaleźć została mocno ograniczona. Zmusza nas to do oszczędzania baterii i używania noktowizora tylko przez kilka sekund i to w ostateczności, np do sprawdzenia czy idziemy w dobrym kierunku. 

Kilka rad : 
  • Trenuj dopóki nie będziesz pewien że jesteś gotów na ten tryb.
  • Zwiększ jasność zarówno monitora/telewizora jak i jasność w grze. Dzięki temu nie będziemy musieli używać noktowizora w niektórych ciemnych pomieszczeniach. 
  • Najlepszym miejscem na ukrycie się jest szafa. Wrogowie będą je otwierać, ale nigdy nie otworzą szafy w której ty jesteś, chyba że zauważą że do niej wchodzisz, także uważaj. 
  • Wrogowie nie będą za tobą biegli w nieskończoność. Ucieczka do poprzedniego sprawi że się go pozbędziemy. 
  • W niektórych momentach lepiej dać się wykryć i uciekać przed wrogiem. Ma to miejsce w przypadkach gdy musimy wcisnąć jakiś przełącznik, a w jego pobliżu mamy przeciwnika. Taki zabieg spowoduje że pozbędziemy się go z tamtego miejsca i będziemy mogli bezpiecznie