Metal Gear Solid : The Phantom Pain Poradnik + Droga do Platyny

pukki Offline
Senior Member
#1
Platyna 
[Obrazek: metal-gear-solid-v-the-phantom-pain.jpg]

UWAGA!!! PORADNIK ZAWIERA SPOILERY !!!!

  • Poziom Trudności 5/10

  • Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 40 (1 Platyna mała ,2  Złoto małe ,13 Srebro małe ,24 Brąz mały )

  • Ilość trofeów do zdobycia: Online: 3 (Intruder  Brąz mały , Detterence Brąz mały , Disarmament Brąz mały )

  • Czas potrzebny do zdobycia platyny: 100+ godzin

  • Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1 + powtarzanie misji + szukanie elemetów

  • Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Brak ( Możemy powtarzać misje )

  • Poziom Trudności wpływa na trofea?: Nie

  • Kody wyłączają trofea ? Brak kodów.

  • Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Jest glicz który uniemożliwia wbicie platyny. Trofea to Elite Złoto małe  i Collector Platyna mała 

Słowem wstępu.

Witam w poradniku do Gry Metal Gear Solid V : The Phantom Pain. Poradnik został napisany w oparciu o forum playstationtrophies.org, oraz własne doświadczenia z gry. Nie jest on w 100% moją pracą, ale też nie jest tzw. "Kopiuj-Wklej". Dlatego podziękowania należą się również autorom poradników na których się wzorowałem.  
Autorem wszystkich filmów, które tu zobaczysz jest PS4Trophies z Youtube. Autorem anglojęzycznego poradnika, którym się wspomagałem jest PowerPyx i BeforeJam.  Bez ich pracy, ten poradnik prawdopodobnie nigdy by nie powstał. Za cenne rady dziękuję również użytkownikowi tego forum hajpero. 

Droga do platyny : 

  • Krok 1 : Przechodzimy wszystko co związane z fabułą
Nie staramy się zaliczyć platyny za pierwszym podejściem. Nie jest to zalecane zarówno graczom dla których Phantom Pain jest pierwszą odsłoną serii w którą grają, jak i dla osób które doskonale znają wydarzenia z serii Metal Gear. Zdobycie Platyny wymaga pomijania cut-scenek, a więc pozbawiamy się w ten sposób zapoznania z fabułą. Ponadto zdobywanie najwyższej rangi i wykonywanie celów misji, będzie w pewnych momentach wręcz niewykonalne ze względu na brak odpowiedniego ekwipunku, który odblokujemy dopiero w późniejszych etapach gry. Co więc robić na początku ? Cieszyć się rozgrywką i ulepszać ekwipunek kiedy to tylko możliwe. Ułatwi nam to znacząco rozgrywkę przy drugim podejściu do misji. Musimy pamiętać aby zdobyć dobyć jak najszybciej i wstawić emblemat Butterfly, gdyż zatrzyma on fabułę Quiet i uniemożliwi jej zniknięcie. 

Brąz mały Awakening
Brąz mały Captured
Brąz mały Phantom Limb
Brąz mały Extraction
Brąz mały Undertaken
Brąz mały Interrogation
Brąz mały Beekeeper
Brąz mały Platoon
Brąz mały Enhancement
Brąz mały Cry Havoc
Brąz mały Gears Turn
Brąz mały Speechless
Brąz mały Caravan
Brąz mały Voices
Brąz mały Reinforcement
Brąz mały Prosperity
Brąz mały To The Rescue
Brąz mały Battalion
Brąz mały Immortal
Srebro małe Skull
Brąz mały Apprentice
Brąz mały Intruder
Srebro małe Truth
  • Krok 2 : Drugie podejście do misjii
W tym momencie powinniśmy mieć na tyle dobry ekwipunek aby bez przeszkód móć podejść do misjii aby zdobyć najwyższą rangę i wykonać wszystkie wyznaczone cele misji. Znamy już wszystkie wątki fabularne, zatem bez przeszkód możemy pomijać cut-scenki i zaoszczędzić czas który znacząco wpływa na końcową rangę. W czasie wykonywania misji zobaczysz że brakuje misji 45. Wykonamy ją dopiero po zakończeniu pozostałych misji z rangą S. Następnie zdejmujemy emblemat Butterfly, wykonujemy misją poboczną nr 150 i misja główna 45 się odblokuje. 

Brąz mały Trusty Steed
Brąz mały Man's Best Friend
Brąz mały War Buddy
Srebro małe Hero
Srebro małe Disappearance
Srebro małe Accomplished
Srebro małe Executed
Złoto małe Elite

  • Krok 3 : Zdobywanie wszystkiego co niezdobyte
Mamy już zdobytą najwyższą rangę w każdej misji, a także wykonane wszystke zadania, więc możemy na spokojnie przeszukiwać teren w poszukiwaniu wymaganych elementów jak zwierzęta, nagrania etc. Oprócz tego kończymy wszystkie nieukończone misje, rozbudowujemy bazę do końca, a także ulepszamy i produkujemy wszystkie możliwe rodzaje broni. To już koniec. Możemy się cieszyć platyną na swoim koncie.

Brąz mały Reminiscence
Brąz mały Cleared
Srebro małe Achieved
Srebro małe Deployment
Srebro małe Army
Złoto małe Locked and Loaded
Srebro małe Architect
Brąz mały Deterrence
Brąz mały Disarmament
Srebro małe Conservation
Srebro małe Collector 

Gracze informują iż w grze jest glicz który uniemożliwia zdobycie platyny. Jest to glicz występujący w obydwu misjach C2W. Glicz polega na tym że jeśli zniszczymy sprzęt komunikacyjny znajdujący się na miejscu wykonywania misji, to niezależnie od zdobytej rangi będzie ona widniała jako "-". Glicz nie został jeszcze naprawiony, więc zniszczenie czegokolwiek permanentnie zablokuje możliwość wbicia platyny i trzeba będzie zacząć grę jeszcze raz. Miejsce na iDroidzie oznaczone jest jako "Eastern Comunication Post" w Afganistanie. Najlepiej nie niszczyć niczego w tej lokalizacji i czekać na patch od Konami

Trofea w grze :

[Obrazek: small_min_1897967291.png]Legend Platyna    

Obtain all trophies.

Jak w każdym innym tytule, tak i w tym, platynę zdobędziemy po zdobyciu wszystkich pozostałych trofeów. 

[Obrazek: small_min_1045931391.png]Awakening Brąz  

Complete "PROLOGUE: AWAKENING" mission.

Pierwsze trofeum jakie uda nam się zdobyć w grze. Dostaniemy je zaraz po zakończeniu pierwszego rozdziału o nazwie Awakeing. 

[Obrazek: small_min_1095488357.png]Phantom Limb Brąz  

Complete "PHANTOM LIMBS" mission.

Kolejne tofeum związane z fabułą gry. Nie do pominięcia. Po wykonaniu zadania "Phantom Limb" Trofeum powędruje na nasze konto. 

[Obrazek: small_min_460780449.png]Beekeeper Brąz

Complete "WHERE DO THE BEES SLEEP?" mission.

Kolejne trofeum fabularne. Wpadnie po zakończeniu misji  "WHERE DO THE BEES SLEEP?"

[Obrazek: small_min_106095205.png]Gears Turn Brąz 

Complete "HELLBOUND" mission.      

Po zakończeniu misji "HELLBOUND" otrzymamy to trofeum.

[Obrazek: small_min_750164422.png]Caravan Brąz 

Complete "TRAITORS' CARAVAN" mission. 

Następne trofeum które wpada za wykonywanie misji fabularnych. Wpadnie po zakończeniu misji "TRAITORS' CARAVAN" 

[Obrazek: small_min_222495437.png]Voices Brąz

Complete "VOICES" mission     

Wykonaj zadanie o nazwie "VOICES" aby zdobyć to trofeum. 

[Obrazek: small_min_1333262674.png]Immortal Brąz

Complete "METALLIC ARCHAEA" mission.    

Nie ma się co rozpisywać na temat tego trofeum. Po misji "METALLIC ARCHAEA", trofeum powędruje na nasze konto.  

[Obrazek: small_min_638716624.png]Skull Srebro          

Complete "SAHELANTHROPUS" mission.   

Po wykonaniu misji "SAHELANTHROPUS" trofeum automatycznie wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: small_min_1361179664.png]Disappearance Srebro        

Complete "A QUIET EXIT" mission       

Po wykonaniu misji "A QUIET EXIT" trofeum automatycznie wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: small_min_674918241.png]Truth Srebro      

Complete "TRUTH: THE MAN WHO SOLD THE WORLD" mission.      

Po wykonaniu misji "TRUTH: THE MAN WHO SOLD THE WORLD" trofeum automatycznie wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: small_min_1085077599.png]Apprentice Brąz        

Complete a mission using a Combat Unit staff member. 

Do zdobycia tego trofeum będziemy musieli przełączyć się na innego członka załogi, który nie jest Big Bossem i rozegrać nim misję. Aby to zrobić musimy podczas ekranu gdzie wybieramy bronie, towarzysza, czas rzutu wybrać opcję "Select Charakter", następnie wejść w Big Bossa i z listy członków załogi wybrać dowolną osobę. Następnie wszystko zatwierdzamy i przechodzimy misję. Trofeum wpadnie podczas ekranu podsumowania. 

[Obrazek: small_min_1049934690.png]Accomplished Srebro     

Complete all missions.      

Jeśli wykonamy wszystkie misje, trofeum automatycznie wpadnie na nasze konto. Nie ma znaczenia z jaką rangą zakończyliśmy misję. Po prostu musimy wykonać je wszystkie. Jest ich w sumie 50.

[Obrazek: small_min_642898980.png]Executed Srebro          

Complete all mission tasks. 

Do zdobycia tego trofeum musimy wykonać wszystkie cele misji. W każdej misji mamy określoną ilość celów do wykonania i znajdują się one w miejscu zaznaczonym na obrazku na czerwono. Nie musimy wykonywać ich za jednym podejściem. Możemy nawet jeśli chcemy wykonywać jedno zadanie na jedno podejście do misji Wink

[Obrazek: small_min_1412825166.png]Elite Złoto          

Complete all missions with an S rank.   

Do zdobycia tego pucharka potrzebujemy zdobyć najwyższą rangę we wszystkich misjach głównych. Aby to wykonać musimy pamiętać o dwóch zasadach :
  • nie starać się zdobywać rangi przy pierwszym przejściu misji
  • pomijać wszystkie cut-scenki, które tylko redukują nam punkty.
Porady które przydadzą się przy zdobywaniu tego pucharka
  • Do zdobycia najwyższej rangi potrzebujemy 130 000 punktów w każdej misji. 
  • Musimy pamiętać o tym że każda misja główna oprócz 2,22 i 43 posiada system rang. 
  • Wykonanie misji jak najszybciej bez wykrycia praktycznie zapewni nam najwyższą rangę, na koniec pomijamy bonusową cut-scenke.
  • Używanie pomocy również powoduje że zdobycie rangi "S" stanie się praktycznie niemozliwe, chodzi tu o wsparcie helikoptera, różnego rodzaju dodatkowy ubiór etc . Dlatego nie używamy żadnego z tych udogodnień.
  • Przy pierwszym przejściu misji, eliminujemy radary przeciwnika, przez co przy powtarzaniu misji będziemy mogli wylądować dużo bliżej co pozwoli zaoszczędzić nam czas. 
Prologue: Awakening

Pomijamy wszystkie cut-scenki. Pierwszych dwóch wrogów staramy się wyeliminować strzałem w głowę. Gdy dostaniemy się na parter, natychmiast schodzimy na dół przez dziurę w podłodze, po czym jak najszybciej udajemy się do wyjścia ( czołgając się ).

Mission 1: Phantom Limbs

Zaleca się wykonanie misji przed podejściem do zdobycia rangi. Dzięki temu będziemy mogli zmienić lokalizację lądowania helikoptera przez co ominiemy końcowych przeciwników ( oddział skulls ). Do wioski podjeżdżamy od strony wschodniej, co praktycznie umożliwi nam ominięcie wszystkich strażników. Zabieramy Kaza i kładziemy go na naszego konia. Wzywamy helikopter i udajemy się na miejsce lądowania. 

Mission 3: A Hero's Way

Prosta i krótka misja. Zaczynamy na wschodnim lądowisku. Nasz cel będzie przebywał zawsze w, lub w okolicach tego samego budynku. Po dotarciu do góry obok wioski, używamy karabinu snajperskiego i strzelamy do niego. Po zabiciu go odjeżdżamy. Misja wykonana. 

Mission 4: C2W

Bardzo prosta misja jeśli we wcześniejszym przejściu zniszczyliśmy radar anty-nalotowy. Jeśli nie powtarzamy misję i podkładamy ładunki wybuchowe. Po zaliczeniu tego podejścia uruchamiamy misję jeszcze raz, i wybieramy nowy punkt lądowania. Tym razem nie będziemy musieli wychodzić ze samolotu, wszystkie anteny wroga zniszczymy naszym działkiem. 

Mission 5: Over The Fence

W tej misji skorzystamy z małej pomocy, a konkretnie ze skalnej szczeliny. Dzięki niej ominiemy praktycznie wszystkich wrogów. W miejscu gdzie znajduje się więzień którego mamy uratować znajduje się ich tylko dwóch. Likwidujemy ich po cichu, po czym uwalniamy więźnia. Udajemy się do pomieszczenia z dziurą w suficie i tam wysyłamy uwolnionego więźnia do bazy. Wsiadamy na konia i opuszczamy "hot zone"

Mission 6: Where do the Bees Sleep?

Bardzo prosta misja jak w przypadku tej nr. 4. Wszystko będzie ok jeśli w pierwszym podejściu zlikwidowaliśmy radary przeciwnika. Umożliwi nam to wlecenie na teren bazy gdzie zlokalizowana jest broń którą mamy zdobyć.  Zaoszczędzimy dzięki temu mnóstwo czasu. Po wleceniu na teren bazy za pomocą miniguna likwidujemy wieżyczki przeciwlotnicze. Następnie szybko opuszczamy pokład i biegiem udajemy się do miejsca gdzie ukryta jest broń. Pomijamy wszystkie cut-scenki. Odrazu wzywamy konia bez podejmowania walki z oddziałem skulls i udajemy się na miejsce skąd zabierze nas helikopter.

Mission 7: Red Brass

Celem misji jest dostarczenie do bazy 3 żołnierzy. Jako miejsce lądowania wybieramy punkt na północy. Jeden żołnierz porusza się północną drogą samochodem, kolejny z nich znajduje się w oznaczonej przez misję wiosce. Trzeci jedzie samochodem od południa. Można do nich dotrzeć zanim oni dotrą do wioski. Wystarczy zostawić konia na środku drogi a następnie ukryć się, i gdy nasze cele dojadą i zatrzymają się przed koniem strzelamy do nich zza pomocą broni usypiającej. Następnie odsyłamy ich do bazy za pomocą FRS.

Mission 8: Occupation Forces

Podejście do zdobycia rangi-S, możemy rozpocząć wtedy gdy będziemy posiadali Fulton Cargo z drugim pozioem ulepszeń. Zaczynamy na zachodnim lotnisku. Ruszamy na wschód omijając placówki wroga, i biegniemy do momentu aż napotkamy pusty dom. Obok niego będzie zasłona za którą się chowamy i czekamy aż konwój nadjedzie. Gdy znajdzie się tuż przy nas, wybiegamy zza bariery i używamy FRS na pierwszym czołgu, ciężarówce i drugim czołgu, tak jak jest to pokazane na filmie. Opuszczamy teren przy pomocy helikoptera.

Mission 9: Backup, Back Down

Jedna z najtrudniejszych misji na rangę S. Najlepiej podejść do niej dopiero po zakończeniu gry. Fulton Cargo z dwoma ulepszeniami i bardzo wytrzymały wóz jak czołg wydają się być tu niezbędne. Jedziemy czołgiem w miejsce pokazane na filmie i parkujemy czołg w poprzek drogi, tak aby utworzyć blokadę. Następnie wzywamy konia i również zostawiamy go na środku drogi. W ten sposób mamy drogową blokadę. Czuwanie w tym miejscu jest najlepszym rozwiązaniem ponieważ wszystkie wozy będą tędy przejeżdżały.  Zlikwidowanie wszystkich 11 wozów zapewni nam pożądaną rangę. Wozy możemy zarówno wysyłać do bazy jak i niszczyć, jednak wysyłanie ich wydaje się być lepszym rozwiązaniem ponieważ możemy zdobyć kilka dobrych maszyn.

Mission 10: Angel With Broken Wings

Jadąc na północ, wschodnią drogą napotkamy konwój. Musimy postawić naszego konia na środku drogi, tak aby go zatrzymać. Następnie ukrywamy się i czekamy aż nasi przeciwnicy nadjadą. Gdy samochód się zatrzyma, za pomocą naszego pistoletu, usypiamy strażników, a następnie podchodzimy do czołgu od tyłu i wysadzamy go. Jedyne co nam pozostaje to wsiąść do wozu i pojechać na miejsce lądowania helikoptera. Bierzemy nasz cel i wkładamy go na pokład helikoptera. 

Mission 11: Cloaked in Silence

Misja bardzo prosta. Wystarczy użyć tu pewnej sztuczki. Zamiast walczyć z Quiet, po prostu zrzucamy na nią paczkę z zapasami. Każdy taki zrzut, zabierze jej 50 % energii. Musimy zatem wykonać to dwukrotnie. Zanim jednak zrzucimy zapasy, musimy zaznaczyć ją za pomocą lornetki. W ten sposób jej lokalizacja pokaże się na mapie przez co bez problemu zrzucimy zapasy dokładnie w to miejsce gdzie się znajduje. 

Mission 12: Hellbound

Jest to jedna z dłuższych misji, zawsze zaczynająca się w tym samym miejscu. Łatwiej będzie jeśli zaczniemy jej wykonywanie w nocy. W pierwszym obozie wroga zawsze trzymaj się lewej ściany. Najlepiej przechodzić na kucąco aby uniknąć wykrycia. Gdy helikopter wroga skieruje na nas swoje światła wtedy kładziemy się na brzuchu.  Bazę opuszczamy wisząc na boku konia. Gdy dojdziemy do bazy wroga, trzymamy się prawej ściany, pozostając w cieniu, aż odnajdziemy Emmericha. Wracamy tą samą drogą którą przybyliśmy. Gdy zaatakuje nas Metal Gear, przebiegamy pod jego nogami i wzywamy konia, kładąc na niego Emmericha i wzywając helikopter.  Najpierw podążaj wzdłuż gór po lewej stronie, następnie przetnij drogę i kontynuuj ucieczkę wzdłuż gór po prawej. W miedzy czasie helikopter wyląduje, a ty zgubisz Metal Geara. Jeśli cię złapie, zrestartuj grę do ostatniego Checkpointa. 

Mission 13: Pitch Dark

Ignoruj wszystkie obozy wroga na początku misji. Jedź w prostej lini do głównego celu trzymając się z daleka od posterunków wroga. Gdy tam będziesz, wyłącz pompę znajdującą się na środku.  Wymknij się niezauważony i gdy już będziesz poza obozem wroga użyj wyrzutni rakiet aby zniszczyć czerwony zbiornik wodny. Po wszystkim oddal się z tego miejsca. 

Mission 14: Lingua Franca

Bardzo prosta misja. Wystarczy że znamy lokalizację gdzie znajduje się Viscount. Starting time ustawiamy na 0600, jedziemy do lokacji zaznaczonej na filmie i wysyłamy go do bazy za pomocą FRS.

Mission 15: Footprints of Phantoms

Prosta misja, jeśli we wcześniejszym podejściu zniszczyliśmy radary wroga. Jeśli nie przejdźmy misję wykonując ten cel. W kolejnym podejściu będziemy mogli wylądować bliżej. Z poziomu samolotu będziemy mogli zniszczyć roboty wroga za pomocą działka. Nie musimy nawet opuszczać pokładu helikoptera. 

Mission 16: Traitor's Caravan

Bardzo prosta misja. Wystarczy pojechać w lokację zaznaczoną na filmie i wysłać cel do bazy. Tyle. 

Mission 17: Rescue The Intel Agents

Misja prosta jeśli tylko wiemy gdzie znajdują się nasze cele. Zaczynamy od agenta na północy, którego wysyłamy do bazy. Kolejny znajduje się na południu, lecz jego nie możemy wysłać, więc musimy go wziąć na helikopter. To wszystko. 

Mission 18: Blood Runs Deep

Zaleca się wykonywanie tej misji na range S po zdobyciu ulepszenie Children systemu Fulton. Odblokujemy go dopiero po wykonaniu misji pobocznej nr 113( odblokuje się po głównej misji 26). Zabijamy wroga w obozie wroga, po czym udajemy się do kopalni. Tam przy użyciu karabinu snajperskiego z tłumikiem zabijamy wszystkich. Następnie odsyłamy dzieci systemem Fulton do bazy, a po siebie wzywamy helikopter. Możemy wezwać go bezpośrednio do kopalni, jeśli tylko zniszczyliśmy radary wroga.  

Mission 19: On The Trail

Najlepiej podchodzić do tej misji jeśli posiadamy Granaty z gazem usypiającym. Jedziemy do lokalizacji gdzie jest nasz cel. Będzie on otoczony przez grupę chroniących go żołnierzy. Rzucamy granat w miejsce gdzie się znajdują, co spowoduje wyeliminowanie ich wszystkich, przez co będziemy mogli wysłać nasz cel do bazy.  

Mission 20: Voices

Przy wykonywaniu misji bardzo przydatne będą materiały wybuchowe jak C4 czy wyrzutnia granatów. Przechodzimy prosto przez obóz wroga, najszybciej jak to możliwe bez wykrycia. Najważniejszym momentem misji będzie walka z bossem ( człowiekiem ognia ? ). Tutaj przydadzą nam się właśnie materiały wybuchowe. Kładziemy kilka bomb przy zbiorniku z gazem i czekamy aż nasz przeciwnik znajdzie się pomiędzy nim a basenem. Wtedy detonujemy ładunki, a wybuch wrzuci naszego przeciwnika prosto do basenu z wodą, co zakończy walkę. Opuszczamy teren przez tunel. 

Mission 21: The War Economy

Musimy znać lokalizację naszego celu, który znajduje się zawsze w tym samym miejscu. Jedź do miejsca pokazanego na filmie, zabij cel, i jak najszybciej oddal się z "hot zone"

Mission 23: The White Mamba

Sposobem na tę misję jest uniknięcie walki z bossem o nazwie White Mamba. Aby tego dokonać musimy uśpić go za pomocą naszego pistoletu na strzałki. Dostanie się do niego nie powinno sprawić żadnych problemów. Wystarczy trzymać się prawej strony obozu, a następnie wejść na statek od tyłu. Musimy poczekać aż boss z którym mamy walczyć odwróci się do nas plecami, wtedy strzelamy do niego z naszego pistoletu. Pozostaje nam teraz zabrać go i wysłać do bazy za pomocą helikoptera. 

Mission 24: Close Contact

Wyrusz na koniu na ratunek dwóm zakładnikom. Zawiśnij na boku aby uniknąć wykrycia, i jedź do miejsca gdzie zakładnicy są przetrzymywani. Użyj granatów z  gazem usypiającym aby wyeliminować strażników. Naspępnie za pomocą FRS wyślij zakładników do bazy. Odjedź jak najdalej w taki sam sposób jak przybyłeś, czyli na boku konia. 

Mission 25: Aim True, Ye Vengeful

Jak najszybciej podejdź do młodego żołnierza, obezwładnij go i posadź w jeepie. Zrob dokładnie to samo z drugim żołnierzem znajdującym się w budynku w oddali ( pod dachem ) . Pojedź razem z nimi na miejsce lądowania helikoptera i wsadź ich na pokład. 

Mission 26: Hunting Down

Nasz cel zawsze startuje z tego samego miejsca. Zabijamy go z oddali za pomocą karabinu snajperskiego i oddalamy się z tego miejsca. 

Mision 27 : Root Cause

Jedź na swoim koniu do miejsca gdzie znajduje cię członek grupy Intel. Znajdziesz go zawsze w tym samym miejscu. Ogłusz go za pomocą pistoletu i wsadź na konia i opuść to miejsce. Nie musisz unikać wrogów, używaj trybu refleksu aby szybko zabić przeciwników blokujących twoją drogę. 

Mission 28: Code Talker

Na początku misji czeka nas walka z oddziałem skull. Ignorujemy to i uciekamy prosto do dżungli gdzie będzie bezpiecznie. Następnie udajemy się do celu naszej misji i wysyłamy go do bazy za pomocą helikoptera. Ignorujemy opętanych strażników. Nie ma znaczenia czy nas zobaczą czy nie. Dla bonusowych punktów możemy uśpić kilku strażników przed udaniem się do celu.  

Mission 29: Metallic Archaea

Niezbędną bronią potrzebną do tej misji będzie karabin maszynowy, najlepiej ALM 48, ale każdy inny spełni swoje zadanie. Ponadto warto zabrać ze sobą ładunki wybuchowe jak granaty, C4, wyrzutnia granatów etc. Najlepszym partnerem do tej misji będzie Quiet. Pierwsze co musimy zrobić to zaznaczyć za pomocą lornetki wszystkich przeciwników z oddziału skulls. Będziemy dzięki temu znali ich lokalizację i poziom energii. Chowamy się w hungarze wcześniej ustawiając przed nim kilka ładunków C4, które wysadzimy gdy nasi przeciwnicy się do nich zbliżą. Teraz możemy strzelać do nich z karabinu, a także wyrzutni granatów. Musimy pamiętać żeby jak najszybciej odskoczyć gdy przeciwnik wystrzeli w naszą stronę kolce wychodzące z ziemi, które natychmiastowo nas zabiją. 

Alternatywnie możemy użyć D-Walkera, jednak musimy pamiętać aby unikać mgły która zamrozi naszego robota 

Mission 30: Skull Face

Jedynym zadaniem jakie mamy w tej misji jest dotrzeć do obiektu misji którym jest skull face. Znajduje się on na tyłach obozu wroga. Najlepiej dotrzeć tam jak najszybciej, trzymając się lewej, albo prawej strony obozu. Dzięki temu ominiemy sporą grupę strażników. Nasi wrogowie mają hełmy więc w przypadku wykrycia, zmusza nas do strzelenia w twarz w trybie reflex mode. Jednak możliwe jest zaliczenie misji nie oddając ani jednego wystrzału, za co możemy zgarnąć dodatkowe 120 000 punktów. Oczywiście pomijamy wszystkie cutscenki

Mission 31: Sahelanthropus

Potrzebujemy dwóch rzeczy do tej misji : wyrzutni rakiet (najlepiej GNOM-11) oraz wyrzutni granatów (Isado RGL-220 będzie dobrym wyborem). Cała misja skupia się jedynie na walce z bossem. Gdy skończy się nam amunicja w jednej z broni, zapasy zostaną nam automatycznie wysłane. Dlatego najlepszą taktyką jest strzelanie najpierw z jednej broni, a gdy skończy się amunicja, a następnie przełączenie na drugą. Amunicja dotrze zanim zdążymy wystrzelić to co mamy. Najlepiej celować w 4 pojemniki na jego plecach lub w brzuch gdy świeci. 

Mission 32: To Know Too Much

Bardzo prosta misja. Jedź jak najszybciej do miejsca oznaczonego na mapie, gdzie znajduje się cel i wyślij go do bazy. Zrób to szybko, a unikniesz spotkania z innymi przeciwnikami. Po wszystkim opuść to miejsce i gotowe. 

Mission 33: [Subsistence] C2W

Bardzo prosta misja jeśli we wcześniejszym podejściu zniszczyliśmy radary przeciwnika. Jeśli nie, wykonaj misję jeszcze raz, ułatwi ci to znacząco zdobycie rangi. Na wideo zaznaczone jest nowe miejsce lądowania, tam również znajduje się radar przeciwnika. W tym momencie nie wysiadając z helikoptera, za pomocą działka niszczymy anteny wroga i to wszystko. 

Mission 34: [Extreme] Backup, Back Down

Jedna z najtrudniejszych misji na rangę S. Najlepiej podejść do niej dopiero po zakończeniu gry. Fulton Cargo z dwoma ulepszeniami i bardzo wytrzymały wóz jak czołg wydają się być tu niezbędne. Jedziemy czołgiem w miejsce pokazane na filmie i parkujemy czołg w poprzek drogi, tak aby utworzyć blokadę. Następnie wzywamy konia i również zostawiamy go na środku drogi. W ten sposób mamy drogową blokadę. Czuwanie w tym miejscu jest najlepszym rozwiązaniem ponieważ wszystkie wozy będą tędy przejeżdżały.  Zlikwidowanie wszystkich 11 wozów zapewni nam pożądaną rangę, jednak jeśli nie zostaniemy wykryci wystarczy zlikwidować ich 6, natomiast jeśli się to nie uda będziemy zmuszeni do zlikwidowania wszystkich 11 wozów. Jest to misja o tyle trudniejsza od tej nr. 9 że nie ma tu checkpointów. Jeśli zginiemy zaczynamy od nowa. Wozy możemy zarówno wysyłać do bazy jak i niszczyć, jednak wysyłanie ich wydaje się być lepszym rozwiązaniem ponieważ możemy zdobyć kilka dobrych maszyn.

Alternatywą jest wysłanie tylko pierwszego wozu, po czym należy się ukryć i zapalić cygaro w celu ukończenia czasu gry. Po tym wszystkim należy wezwać po siebie helikopter i to tyle.  

Mission 35: Cursed Legacy

Najważniejszą rzeczą jest to aby wybrać południowy punkt zrzutu. Ponadto musimy zabrać ze sobą kilka wabików aby odwrócić uwagę bardziej uzbrojonych strażników. Idziemy do pierwszego kontenera i wysyłamy go do bazy. Kolejny znajduje się na szczycie góry. Ważną rzeczą którą musimy tutaj wykonać jest odesłanie kontenera razem z nami. Aby to zrobić wspinamy się na kontener i używamy FRS.

Mission 36: [Total Stealth] Footprints of Phantoms 

Przed podejściem do misji musimy zaopatrzeć się w ładunki C4 i wabiki.Infiltracje wykonujemy w nocy i używamy stroju do skradania(sneaking suit). Każdy z robotów wroga będzie strzeżony, dlatego rzucamy wabiki pod strażników aby odwrócić ich uwagę. Naspępnie czołgamy się pod robota i podkładamy pod niego ładunki wybuchowe, po jednym na każdego roota. Wychodzimy z obozu i detonujemy ładunki. Po wszystkim opuszczamy strefę "hot zone" na koniu.

Mission 37: [Extreme] Traitor's Caravan 

Bardzo prosta misja. Jedź do miejsca pokazanego na filmie i wyślij ciężarówkę do bazy za pomocą FRS. Po wszystkim opuść miejsce na boku konia i to wszystko. 

Mission 38: Extraordinary 

W tej misji naszym jedynym zadaniem jest odnalezienie pojemnika na klisze. Może się on znajdować w 3 rożnych miejscach. miejscach które są pokazane na filmie. Infiltracji dokonujemy w nocy i używamy specialnego stroju (sneaking suit) i gogli na podczerwień (night vision goggles) co sprawi że nasz cel będzie łatwo widoczny.  Po wszystkim jak zwykle opuszczamy hot zone. 

Mission 39: [Total Stealth] Over the Fence 

W tej misji skorzystamy z małej pomocy, a konkretnie ze skalnej szczeliny. Dzięki niej ominiemy praktycznie wszystkich wrogów. W miejscu gdzie znajduje się więzień którego mamy uratować znajduje się ich tylko dwóch. Likwidujemy ich po cichu, po czym uwalniamy więźnia. Udajemy się do pomieszczenia z dziurą w suficie i tam wysyłamy uwolnionego więźnia do bazy. Wsiadamy na konia i opuszczamy "hot zone"

Mission 40: [Extreme] Cloaked in Silence

Misja analogiczna jak 11, z tym że Quiet odskakuje w ostatniej chwili gdy spada na nią dostawa amunicji. W związku z tym musimy ją zastrzelić. Trzymamy się cały czas miejsca pokazanego na filmiku. Będziemy mogli wtedy zawsze dostrzec naszego przeciwnika, i szybko go wyeliminować. Celujemy do niej z za zasłony przez ułamek sekundy przez co nasza przeciwniczka wykona strzał, i da nam 2 sekundy na strzelenie do niej.

Mission 41: Proxy War Without End 

Będziemy potrzebowali wyrzutnie rakiet. Zniszczymy za jej pomocą helikopter na końcu misji. Jako punkt zrzutu wybieramy ten na środku placu misji, i wyruszamy do zachodniego posterunku strażników. Zdejmujemy wszystkich strażników, i tych których nie zabiliśmy, obowiązkowo wysyłamy do bazy, gdyż później się obudzą co utrudni nam wykonywanie misji. Będziemy mieli do odesłania 4 wozy. Pierwszy z nich nadjedzie od północy, dwa kolejne od południa. Każdy z nich zatrzyma się przed posterunkiem więc będziemy mogli zajść go od tyłu i wysłać do bazy. Aby zatrzymać ostatni, czwarty wóz musimy zablokować drogę, stawiając na jej środku naszego konia. Gdy wóz się zatrzyma, tak jak w poprzednich przypadkach, odsyłamy go do bazy. Po wszystkim niszczymy helikopter który przyleciał za pomocą wyrzutni rakiet. Teraz pozostaje nam jedynie opuścić hot zone i to wszystko.

Mission 42: [Extreme] Metallic Archaea 

Nasi przeciwnicy ( skulls ) mają w tej misji bardzo dużo energii, więc zabicie ich będzie bardziej wymagające. Aby zdobyć pożądaną rangę musimy ukończyć misję najszybciej jak to tylko możliwe. Na misję zabieramy najsilniejszy karabin snajperski jaki tylko posiadamy. Słabsze również spełnią swoją rolę, lecz zabicie przeciwnika będzie wymagało większej ilości strzałów. Na początek za pomocą lornetki zaznaczamy wszystkich 4 przeciwników, po czym szybko udajemy się na dach hangaru. Z tego miejsca zabijamy 2 przeciwników pamiętając o tym aby zaraz po wyjściu wezwać zrzut amunicji. To samo robimy zaraz po jej zebraniu. W ten sposób unikniemy sytuacji w której braknie nam amunicji. Po zabiciu dwóch wrogów, reszta będzie krążyła wokół hangaru, co uniemożliwi nam zabicie ich z dachu i będziemy musieli zejść na dół. Strzelamy do nich zza ukrycia aż do momentu w którym pancerz jednego z nich będzie na wyczerpaniu. Wtedy skupiamy się tylko na nim i skutecznie go eliminujemy. Następnie zajmujemy się ostatnim z wrogów. 

Mission 44: [Total Stealth] Pitch Dark 

Ignoruj wszystkie obozy wroga na początku misji. Jedź w prostej lini do głównego celu trzymając się z daleka od posterunków wroga. Gdy tam będziesz, wyłącz pompę znajdującą się na środku.  Wymknij się niezauważony i gdy już będziesz poza obozem wroga użyj wyrzutni rakiet aby zniszczyć czerwony zbiornik wodny. Po wszystkim oddal się z tego miejsca. 

Mission 45: A Quiet Exit 

Odblokowanie tej misji nastąpi dopiero gdy poziom przywiązania Quiet do nas osiągnie maksymalny poziom. Następnie musimy wykonać misje poboczną nr 150 "Secure Quiet" i wtedy możemy zagrać tę misję. Najlepszą bronią będzie wyrzutnia rakiet "CGM 25", dzięki której zniszczymy czołgi wroga dwoma strzałami. Jednak jeśli jej nie mamy równie dobrze możemy użyć np "Killer Bee". Zawsze musimy wzywać zrzut amunicji. Jeśli podnieśliśmy jeden, od razu wzywamy kolejny. Możemy również zniszczyć wozy za pomocą ładunków wybuchowych położonych na drodze. Musimy pamiętać aby przebywać za jakąś zasłoną. Najlepiej spiszą się skały przy drodze. 

UWAGA !!! : Wykonanie tej misji sprawi że Quiet zniknie rz na zawsze z gry i nigdy się nie pojawi. Wykonaj tę misję jeśli będziesz w 100% pewny że nie będziesz jej już potrzebował. Misja także odblokuje się po wykonaniu misji pobocznej 150, i nie będzie możliwości jej pominięcia. Dlatego misję poboczną 150 wykonujemy wtedy gdy na pewno chcemy wykonać tę misję. 

Mission 46: The Man Who Sold The World 

Ta misja zawiera w sobie sekretne i prawdziwe zakończenie gry. Będziemy powtarzać prolog podczas którego dowiemy co tak naprawdę się stało i dlaczego.

Do odblokowania misji będziemy potrzebować :
  • Ukończyć wszystkie misje główne, oprócz duplikatów w których mamy zwiekszony poziom trudności ( to te oznaczone jako Extreme, Total Stealth, etc. )
  • Ukończyć wszystkie ważne misje poboczne (oznaczone na żółto )
  • Osłuchać ważne nagrania ( również oznaczone są one na żółto )

Mission 47: [Total Stealth] The War Economy 

Bardzo szybka i prosta misja. Musimy jedynie znać lokalizację naszego celu. Będzie się ona zawsze znajdowal w tym samym miejscu. Podjeżdżamy do lotniska od zachodniej strony. Znajduje się tam dziura w ogrodzeniu, dzięki czemu będziemy mogli przez nie przejść. Ominiemy w ten sposób prawie wszystkich strażników, pozostanie nam tylko dwóch. Ostrożnie podchodzimy do nich i eliminujemy ich poprzez podcięcie gardła (CQC). Następnie zabijamy nasz cel i opuszczamy hot zone.

Mission 48: [Extreme] Code Talker 

Do misji zabieramy lekki czołg. Dzięki niemu będziemy mogli uciec oddziałowi skulls na początku misji. Przydatne będą również wabiki dzięki którym odwrócimy uwagę strażników od dworu, do którego wchodzimy od tyłu. Udajemy się po nasz cel i wzywamy helikopter na lądowisko na północy. Jak najszybciej udajemy się tam razem z celem ignorując przeciwników, ponieważ nie ma znaczenia czy nas zobaczą czy nie.

Mission 49: [Subsistence] Occupation Forces 

Zaczynamy na zachodnim lotnisku. Ruszamy na wschód omijając placówki wroga, i biegniemy do momentu aż napotkamy pusty dom. Obok niego będzie zasłona za którą się chowamy i czekamy aż konwój nadjedzie. Gdy znajdzie się tuż przy nas, wybiegamy zza bariery i używamy FRS na pierwszym czołgu, ciężarówce i drugim czołgu, tak jak jest to pokazane na filmie. Opuszczamy teren przy pomocy helikoptera.

Mission 50: [Extreme] Sahelanthropus

Do misji zabieramy lekki czołg "ZHUK-BR 3", oraz wyrzutnie granatów "Isado RGL-220" i wyrzutnie rakiet "CGM 25". Z tym ekwipunkiem bez problemowo zdobędziemy pożądaną rangę. Celujemy jak poprzednio w zbiorniki na plecach przeciwnika, albo w brzuch.  Czołgu używamy do momentu jego zniszczenia. Następnie wybieramy wyrzutnię granatów, co automatycznie spowoduje wezwanie zapasów amunicji, po jej skończeniu przełączmy broń na wyrzutnię rakiet. Nowa amunicja dotrze zanim skończy się nam stara. Gdy przeciwnik wyrzuci w nas kamienne kolce mamy do wyboru albo odskoczyć, albo w nie strzelić. To wszystko, strzelamy aż przeciwnik nie zostanie pokonany.

[Obrazek: small_min_1918610379.png]Undertaken Brąz      

Complete a SIDE OP.

Aby zdobyć wystarczy wykonać po raz pierwszy zadanie poboczne. Można je zdobyć razem z trofeum o nazwie Interrogation.

[Obrazek: small_min_237733281.png]Cleared Brąz            

Complete all "Mine Clearing" SIDE OPS.

Trofeum wpadnie po zaliczeniu wszystkich misji : "Mine Clearing". Są to misje poboczne oznaczone numerami od 83 do 88.

[Obrazek: small_min_1928645203.png]Achieved Srebro  

Complete all SIDE OPS.

Trofeum wpadnie za wykonanie wszystkich misji pobocznych, których mamy 157. Problematyczne  są misje od numeru 151-157, a wiec ostatnich 7 misji. Są to jedne z najtrudniejszych do wykonania. Polegają one na strzelaniu do celów rozrzuconych po platformie. Każda misja to inna platforma. Nie mamy podanych żadnych informacji gdzie znajduje się cel, a mamy tylko 5 minut na zestrzelenie 35 celów, którymi są tarcze. Niektóre są łatwe do dostrzeżenia, inne ukryte i łatwe do ominięcia. Sprawę lekko mogą ułatwić okulary noktowizyjne. Dla ułatwienia zamieszczam film PowerPyxa.

[Obrazek: small_min_1494207023.png]Captured Brąz

Capture an outpost or guard post.      

Proste trofeum, wpadnie po przejęciu bazy wroga. Można to zrobić  na dwa sposoby. Albo zakraść się i uśpić wszystkich w bazie, albo po prostu wszystkich zastrzelić. W moim wypadku wybrałem drugą opcję. 

[Obrazek: small_min_1923427491.png]Deployment Srebro

Complete all key Dispatch Missions.           

Trofeum wpada nam za ukończenie ważnych misji wysyłkowych. My sami nie bierzemy w nich udziału, tylko wysyłamy członków naszej drużyny. Ważne misje, tak jak w przypadku misji pobocznych są oznaczone na żółto, i tylko te wymagane są do tego trofeum. Pozostałe nie mając znaczenia, więc możemy je pominąć. Aby się do nich dostać wchodzimy w iDroid, a następnie Combat Demployment. Tutaj wybieramy misję a następnie wysyłamy drużynę do wysłania na misje. 

[Obrazek: small_min_1089218476.png]Intruder Brąz                

Play an "Infiltration" FOB mission.

Trofeum możemy zdobyć dopiero po wykonaniu misji nr 22. Będziemy do tego potrzebowali połączenia online. Aby to zrobić klikamy na lewą część panelu dotykowego i wybieramy Connect Online. Następnie czeka nas tutorial FOB. Po jego ukończeniu będziemy mogli zagrać misję infiltracyjną. Aby to zrobić wchodzimy do Idroida i w zakładce Missions wybieramy FOB mission. Następnie wybieramy gracza którego platformę chcemy infiltrować. Nasz przeciwnik musi być połączony online, ale nie musi być w grze. Trofeum wpada zaraz po skończonym ekranie ładowania. 

[Obrazek: small_min_1766664001.png]Cry Havoc Brąz    

Make D-Dog available for deployment.    

Do zdobycia tego trofeum musimy wykonać następujące czynności :

  1. Wysłać do bazy szczeniaka którego znajdziemy na początku misji 4. Gdy to ominęliśmy możemy zrobić to powtarzając misję, a nawet jej początek gdzie po odesłaniu szczeniaka wzywamy po siebie helikopter. 
  2. Wrócić do bazy. Zobaczymy krótką scenkę ze szczeniakiem.
  3. Wykonać 6 misji, z czego 4 mamy narzucone czyli 7,8,9,10 i dwie dowolne.
  4. Po raz kolejny wrócić do bazy. D-Dog będzie już wtedy dorosły. 
Po krótkiej scence zostaniemy przeniesieni do ACC i trofeum wpadnie.         

[Obrazek: small_min_1125586381.png]Speechless Brąz   

Make Quiet avaible for deployment.       

Do zdobycia tego trofeum nie możemy zabić Quiet. Wykonujemy misję 11 w taki  sposób jak pokazano na filmie. Następnie wykonujemy poboczną misję 111 po czym opuszczamy Bazę helikopterem.

[Obrazek: small_min_939332730.png]Trusty Steed Brąz                        

Raise bond with D-Horse to the maximum.

Do zdobycia tego pucharka potrzebujemy osiągnąć maksymalny poziom przywiązania naszego towarzysza. Używanie konia w jak największej liczbie misji bez problemowo powinno pozwolić nam wbić ten pucharek.    

Gdy poziom przywiązania przekroczy próg 50%, za pomocą komendy "Do It!" spowodujemy iż nasz koń "uwali kloca ;p". Nie jest to zbyt spektakularne ani ekscytujące, ale drażni wrogów i może pomóc w ich obaleniu. 

[Obrazek: small_min_436288185.png]Man's Best Friend Brąz

Raise bond with D-Dog to the maximum.

Tak amo jak w poprzednim przypadku. D-Dog będzie przywiązywał się gdy będziesz rozwijał ekwipunek dla niego. Również zabieranie go na misje zwiększy lego przywiązania. Musisz natomiast uważać  aby nie wyrządzić mu krzywdy gdyż to spowoduje iż poziom przywiązania spadnie. 

Wraz ze wzrostem przywiązania będziemy mogli uczyć go komend, dzięki którym pomoże nam w walce. Będzie mógł atakować przeciwników, a na wyższych poziomach ranić ich a nawet zabić.                

[Obrazek: small_min_69238922.png]  War Buddy   Brąz

Raise bond with Quiet to the maximum. 

Zwiększanie przywiązania z Quiet jest bardziej skomplikowane gdyż jest ona człowiekiem. Poziom przywiązania zwiększy się gdy w misji 11 użyjemy nieśmiercionośnej broni do pokonania jej. Również odwiedzenie jej w bazie zwiększy ten poziom. Do innych możliwości zwiększenia przywiązania należeć będą : 
  • używanie jej zdolności podczas misji
  • patrzenie się na nią przez 5 sekund w trybie FPV(widok pierwszoosobowy) siedząc w ACC
  • gapiąc się na jej piersi przez 10 sekund również w trybie FPV
  • ulepszanie jej ekwipunku
[Obrazek: small_min_1628426496.png]Extraction Brąz

Fulton extract an enemy soldier.

Bardzo proste trofeum. Możemy je jednak zdobyć dopiero po zaliczeniu rozdziału drugiego, o nazwie "Mother Base". Jedyne co musimy zrobić to wysłać przeciwnika do bazy, za pomocą Fulton Recovery System. Musimy jednak pamiętać że przeciwnik nie może być martwy. Wszystko pokazane jest na tym filmiku. 

[Obrazek: small_min_1816990707.png]Interrogation Brąz

Interrogate an enemy soldier.

Zdobycie tego trofeum jest możliwe już w pierwszej pobocznej misji. Jedyne co musimy zrobić to przesłuchać tłumacza poprzez zadanie mu dwóch pytań. W pierwszej misji musimy pojechać do bazy gdzie mamy 3 przeciwników z czego dwaj to sowieci, a jeden to tłumacz. Usypiamy dwóch sowietów, a do tłumacza podchodzimy od tyłu i wciskamy R2, a następnie trzymamy L1 i przy pomocy prawego analoga zadajemy pytania. Musimy zadać je oba i wtedy trofeum wpadnie. Na koniec puszczamy L1 i wciskamy R2 a następnie za pomocą FRS odsyłamy go do bazy i wtedy wpada nam trofeum Undertaken, jeśli wcześniej nie wykonywaliśmy żadnych innych misji pobocznych. Dzięki tłumaczowi w późniejszych misjach będziemy mogli przesłuchiwać w taki sam sposób wrogów mówiących w innym języku co ułatwi nam rozgrywkę. 

[Obrazek: small_min_16528869.png]To The Rescue Brąz

Extract a female prisoner.

Prosty pucharek. Jedyne co musimy zrobić to wysłać do bazy zakładnika w taki sam sposób jak przy pucharku Extraction, z tą różnicą że w tym wypadku ma to być osoba płci żeńskiej.

[Obrazek: small_min_153692003.png]Platoon Brąz

Increase Mother Base staff to 50 or more personnel.

Trofeum wpada bardzo szybko. Jedyne co musimy zrobić do zgromadzić w bazie 50 osób. Można to zrobić poprzez odsyłanie ich za pomocą FRS, i po przez wykonywanie misji, gdzie na końcu zyskujemy kilku członków. Najlepiej właśnie ich ekstraktować, gdyż to trofeum wpadnie wtedy bardzo szybko.

[Obrazek: small_min_1299524957.png]Battalion Brąz

Increase Mother Base staff to 250 or more personnel. 

Schemat wykonywania taki sam jak w przypadku Platoon. Trofeum wpadnie w momencie gdy zdobędziemy 250 członka załogi. 

[Obrazek: small_min_1691466003.png]Army Srebro

Raise all Teams/Units to level 50.

Do zdobycia tego trofeum musimy uzyskać 50 level każdej naszej jednostki. Najlepiej zrobić to poprzez rekrutowanie osób na poziomie A i większym. Im lepszy żołnierz, i im ich więcej tym level będzie coraz wyższy. Kolejną rzeczą o której musimy pamiętać to rozbudowa naszej bazy. Im wyższy poziom rozbudowy, tym nasze jednostki będą miały większą pojemność. Należy również pamiętać że online-security team, również musi osiągnąć 50 poziom, a do bardzo trudne zadanie. Podczas wykonywanie misji 16 możemy zdobyć wielu wartościowych żołnierzy. Co musimy zrobić ? Zabić wszystkich 4 przeciwników z oddziału skulls, od tej pory będziemy mieli 5 minut na ekstrakcję każdego żołnierza znajdującego się w strefie "Hot Zone" Wszyscy będą ogłuszeni także bez problemu wyślemy ich do bazy. Po upływie 5 minut, kończymy cel misji. Następnie powtarzamy misję dowolną ilość razy powtarzając wcześniejsze kroki. W ten sposób znacząco zwiększymy poziom każdej jednostki. 

Ważną rzeczą o której należy pamiętać jest fakt iż jednostka Security Team, zostanie odblokowana jako ostatnia oraz to iż nie ma własnej platformy, więc rozbudowa bazy ni jak nie wpłynie na poziom jednostki. 

[Obrazek: small_min_1092772982.png]Enhancement Brąz

Develop 50 or more development items.

Do zdobycia tego trofeum musimy wyprodukować 50 z wszystkich możliwych rzeczy do wyprodukowania czyli broni, ulepszeń helikoptera, dodatkowych elementów naszych towarzyszy ( D-Dog , D-Horse )  etc.

[Obrazek: small_min_696393798.png]Reinforcement Srebro

Develop 100 or more development items.

Do zdobycia trofeum wykonujemy dokładnie to samo co w przypadku Enhancement , tyle że w tym wypadku musimy wyprodukować 100 rzeczy.

[Obrazek: small_min_1021823807.png]Locked and Loaded  Złoto

Develop 300 or more development items.

Postępujemy tak jak w przypadku Enhancement i Reinforcement, z tą zmianą że mamy do wyprodukowania 300 rzeczy. 

[Obrazek: small_min_1044956770.png]Architect Srebro  

Construct all available platforms for Mother Base.

Aby zdobyć to trofeum musimy zbudować wszystkie możliwe platformy w "Mother Base" Głównych platform w grze mamy 7. Każda może być rozbudowana do 4 poziomu, a więc daje nam to 28 platform do zbudowania. Rozbudowa każdej platformy wymaga posiadania określonej liczby punktów GMP, co nie jest aż tak dużym problemem jak zasoby które również są wymagane do rozbudowy bazy. Wymagania rosną wraz ze wzrostem poziomu i dla 4 wynoszą 48000 każdego surowca. Każda zebrana przez nas skrzynka to 100 materiałów, a każdy kontener to 750. Także jak widać najlepszym rozwiązaniem będzie przejmowanie kontenerów. Aby to zrobić musimy ulepszyć poziom Fulton Recovery System, tak abyśmy je mogli odsyłać do bazy. Kontenery zawsze muszą zostać przetworzone w bazie, zanim będziemy mogli użyć surowców. 

[Obrazek: small_min_1258579644.png]Deterrence Brąz  

Develop a nuclear weapon.             

Wykonanie tego trofeum będzie możliwe dopiero po zaliczeniu misji 31. Będziemy potrzebowali także wybudować swoją własną FOB ( Forward operating base ) - co będzie możliwe po misji 22. Wymagane będzie także połączenie z internetem. Nie będziemy mogli tego wykonać offline. Koszt wyprodukowania broni nuclearnej to : 750,000 GMP + 75,000 processed fuel + 50,000 processed Minor Metal. Porócz tego stracimy 50 000 punktów "hero". Czas produkcji to ok 18-36 godzin które musimy spędzić w grze, lub też jak ktoś woli w ACC. Jeśli wyjdziemy z gry, baania nad bronią nie będą przebiegały. 

[Obrazek: small_min_312936484.png]Disarmament Brąz    

Dispose of a nuclear weapon.          

Trofeum do wykonania po zakończeniu badań nad bronią nuklearną. Możemy wykonać od razu po zakończeniu badań. Po prostu pozbywamy się wyprodukowanej broni.  

[Obrazek: small_min_874897142.png]Prosperity  Brąz    

Earn a total of 10,000,000 GMP or more

Aby zdobyć ten pucharek musimy zarobić w sumie 10 milionów punktów za wykonywanie misji. Nic bardziej prostszego. 

[Obrazek: small_min_1761266527.png]Conservation  Srebro

Extract all wild animal species.

Trofeum należące do grupy "znajdźkowych". W grze Metal Gear Solid V : The Phantom Pain mamy do odnalezienia 47 różnych gatunków dzikich zwierząt. Po odnalezieniu wszystkich zdobędziemy to trofeum. Przed rozpoczęciem zdobywania tego trofeum musimy ulepszyć "Capture Cage" do poziomu 4. Dzikie zwierzęta możemy przejmować na 3 sposoby.  Pierwszym z nich jest ten którego będziemy używali najczęściej czyli właśnie ustawianie klatek. Złapiemy w ten sposób zwierzęta które żyją nieopodal miejsca w którym je ustawimy. Drugi to już nam znany "Fulton Extraction" czyli najpierw usypiamy zwierze a następnie odsyłamy je do bazy za pomocą FRS. Trzeci sposób to oszołomienie i podniesienie zwierzęcia którego nie możemy odesłać. Tego sposobu używamy np. do przejęcia zwierzęcia kruka (Common Raven).

Klatki zawsze ustawiamy w kręgu wokół miejsca przebywania zwierzęcia, i natychmiastowo opuszczamy teren. Najlepiej gdy zaraz po wylądowaniu i opuszczeniu helikoptera wezwiemy go od razu do przylotu. Musimy opuścić teren helikopterem, nie możemy tego zrobić przez powrót do ACC z menu pauzy. Należy o tym pamiętać. Niektóre rzadsze gatunki wymagają kilku podejść. Jeśli nie uda nam się go złapać, po prostu wracamy do ACC i następnie powtarzamy próbę. 

Postęp naszych poszukiwań możemy sprawdzić za pomocą iDroida wchodząc kolejno w  "Mother Base" - "Database" - "Encyclopedia" - "Wild Animals". Jeśli przy odkrytym zwierzęciu nie ma zdjęcia, oznacza to że nie zostało ono zaliczone.

[Obrazek: small_min_1869567966.png]Collector  Srebro 

Obtain all blueprints and key items.

Klucze : 
W grze mamy 20 kluczy potrzebnych do zdobycia tego trofeum. Klucze dostajemy za wykonanie następujących rzeczy : 
  • 12 kluczy dostaniemy automatycznie za wykonanie wszystkich misji głównych i waznych pobocznych. Te ważne to te zaznaczone na żółto. 
  • 2 klucze wpadną nam za zdobycie rangi S we wszystkich misjach, a wiec jest to trofeum powiązane z innym
  • 2 kolejne dostaniemy jeśli wyślemy do bazy za pomocą FRS 1000 przeciwników.
  • 2 klucze wpadną nam za znalezienie wszystkich nagrań ( wideo niżej ) 
  • 1 klucz za oznaczenie 500 wrogów. Oznaczenie następuje po najechaniu na przeciwnika celownikiem , lub za pomocą lornetki.
  • 1 klucz za znalezienie podręcznika pierwszej pomocy
Zdobyte przez nas klucze możemy zobaczyć uruchamiając iDroid i wchodząc kolejno w "Mother Base" - "Database" - "Documentation" 

Plany:
W grze mamy do odnalezienie 27 planów
  • 12 z nich mamy rozrzuconych po świecie gry. Jednak aby zdobyć je wszystkie musimy zaliczyć sporo misji. Nie zdobędziemy ich wcześniej niż po zakończeniu misji 31.  
  • 6 zdobędziemy za wykonanie odpowiednich misji pobocznych
  • 9 za wykonanie wszystkich misji wysyłkowych ( związane z trofeum Deployment )
Zdobyte przez nas plany możemy zobaczyć uruchamiając iDroid i wchodząc kolejno w "Mother Base" - "Database" - "Documentation" - "Blueprints"

Nagrania :
Afganistan

Afryka 

[Obrazek: small_min_620858463.png]Reminiscence  Brąz 

Obtain all memento photos.

10 zdjęć otrzymamy po wykonaniu pobocznych misji 51-60. Misja 60 będzie dostępna do wykonania po zaliczeniu głównej misji nr 38, więc nie ma możliwości zdobycia tego trofeum wcześniej. 
Najlepszym sposobem na przejęcie żołnierzy jest podejść do nich pod pudłem, wtedy nas rozpoznają i natychmiast się poddadzą. Wtedy bezproblemowo odeślemy ich do bazy. 

Ostatnie zdjęcie dostaniemy od Paz. Po zdobyciu 10 zdjęć, udajemy się do bazy na platformę medyczną, i idziemy do wcześniej wspomnianej bohaterki, która znajduje się na drugim piętrze. Musimy dać jej wszystkie 10 zdjęć. Chwilę to zajmie gdyż po przekazaniu jej jednego zdjęcia, kładzie się spać. Musimy używać naszych cygar dopóki nie wstanie. Jeśli nie mamy dostępnych cygar wchodzimy do ACC i natychmiast wracamy do Paz aby ją obudzić. Po przekazaniu jej wszystkich zdjęć, ostatnie 11 będzie się znajdowało na ścianie przed wejściem do jej pokoju. 

[Obrazek: small_min_146805340.png]Hero  Srebro 

Obtain the codename "Hero."

Do zdobycia tego trofeum musimy osiągnąć kryptonim "Hero". Aby to zrobić musimy wykonać 31 misji oraz zdobyć 150 000 punktów heroizmu.