Dismiss this notice

Dismiss this notice

Dying Light

luki1q2w3e4r Offline
Junior Member
#1
Platyna 
DYING LIGHT
  • Trudność osiągnięć : 4/10
  • Trofea offline: 46 ( 3[Image: trophy_bronze.png], 10[Image: trophy_silver.png], 1[Image: trophy_gold.png])
  • Trofea online: 5 (4[Image: trophy_bronze.png], 1[Image: platinum.png])
  • Szacowany czas do wbicia platyny: 50 - 60 godzin
  • Minimalna ilość przejść: 1
  • Zgliczowane  trofea: 6 ([Image: trophy_silver.png] Teraz jest bezpiecznie [Image: trophy_silver.png] Nieproszony gość[Image: trophy_silver.png] Papier zniesie wszystko[Image: trophy_bronze.png] To jest Harraaaaan![Image: trophy_gold.png] Teraz znacie całą historię [Image: trophy_bronze.png] człowiek człowiekowi wilkiem.)
  • czy poziom trudności gry wpływa na trudność wbicia platyny: Nie

Słowem wstępu.

Witam was w  polskim poradniku trofeowym do gry Dying Light na PS4. Napisałem ten poradnik w oparciu o forum playstationtrophies.org . 
Pamiętaj jednak, że nie jest to poradnik do grania, nie znajdziesz tu zaawansowanych taktyk, statystyk czy dróg rozwoju postaci. Ten poradnik skupia się na trofeach i poradach odnośnie ich zdobywania. Jeśli masz problem z przejściem właściwej gry powinieneś zajrzeć raczej tutaj: Gry-Online. Tekst nie jest bezczelną kopią i tłumaczeniem z innych stron, ale warto jest nadmienić, że nie jest to całkowicie praca własna, toteż chciałbym podziękować tym, którzy przyczynili się do powstania owego poradnika.

Autorami anglojęzycznych poradników, którymi się wspomagałem są: JFryesF8L FoolAeirou oraz Harry94_
Autorami filmów są: F8L Fool oraz HarryNinetyFour

OGÓLNE PORADY

Aby wbić platynę należ w pierwszej kolejności ukończyć grę. Czyli cały wątek główny nie zajmując się misjami pobocznymi, których  w tej grze jest na prawdę mnóstwo. Warto pamiętać by rozwijać swoją postać wtedy gra się o wiele łatwiej, również wato wspomnieć o bieganiu/robieniu zadań w nocy jest to dla nas bardziej opłacalne ponieważ dostajemy podwójne punkty siły i sprytu, ale zarazem jest to dość trudne gdyż w nocy zarażeni będą nas gonić i przeszkadzać nam w swobodnym poruszaniu się. Grać można na poziomie Normalnym nie trzeba grać na Trudnym ponieważ żadne trofeum tego nie wymaga.  Po ukończeniu gry powinniśmy otrzymać wszystkie trofea z Etapu pierwszego.

Gdy zakończymy grę warto mieć znajomego kolegę, który będzie w podobnym momencie zabawy. Zaprosić go do nas i zacząć robić misję poboczne podczas których odblokujemy większość trofeów z etapu drugiego, czwartego i 3 z trzeciego. Warto w tym miejscu wspomnieć, że można podjąć się kilku zadań naraz to znaczy podchodzimy do wykrzykników i akceptujemy zadanie, później one będą nam się wyświetlały po kolei w prawym górnym rogu ekranu. Co należy wykonać w aktualnym zadaniu.

Po ukończeniu zadań pobocznych należy zabrać się za dosyć czasochłonne osiągnięcie a mianowicie za zbieranie znajdziek jest ich aż 67 więc nie nastąpi to szybko. Należy pamiętać by przy zbieraniu ich korzystać umiejętnie z kotwiczki stanie się to o wiele prostsze.  Po zebraniu ich wszystkich pozostaną nam trofea nie związane z fabułą, tak zwane zrób coś nadzwyczajnego a odblokujesz. Tu warto wspomnieć o rozwoju postaci i modyfikacji broni które pomogą/ułatwią nam przechodzenie czy zdobywanie tych pucharków.

Etap 1 - Trofea które wpadają w pierwszej kolejności: 

Lot żurawia

Moje lewa, czy twoja?
Wąż w trawie
Wycieczka na starówkę
Parcie na szkło
To trzeba było zrobić
Teraz może pan wejść
Zawrót głowy
Słodko gorzki

Smykałka do handlu
Filippides
Czy to naprawdę konieczne?
Usta szeroko otwarte
Ach śpij, kochanie...
Co ci strzeliło do głowy?
Mistrz judo
Czeladnik
Sezamie, otwórz się
Wszyscy znają Kyle’a
Zwinny jak łasica
Mocny jak tur

Etap 2 - trofea które należy wbić po pierwszym przejściu gry:

Brąz mały Pomoc dla ofiar
Brąz mały Siedzimy w tym razem
Brąz mały Człowiek człowiekowi wilkiem
Polowanie na sprinterów
Nieproszony gość

Teraz jest bezpiecznie
Tańcz, głupi, tańcz
Nietykalny
To jest Harran
Kurczak z rożna
Łap!
Elektryzujące
Nie po oczach!
Wysokie loty

Szybcy i martwi
Oświecenie
Mistrz rzemiosł różnych
Włoski hydraulik
Miecz Archanioła
Skok wariata

Etap 3 - trofea do których potrzebujemy minimum 2 graczy:

Biegam i walę, pełny serwis
Szczęśliwa siódemka 
Igrzyska harrańskie 

Pilnuję twoich pleców
Poliamoria

Etap 4 - trofea które się odblokują na końcu drogi do platyny:

Platyna mała Pogadamy o tym przy następnym spotkaniu.
Złoto małe Teraz znacie całą historię
Mount Everest
Legenda Harranu
papier zniesie wszystko

PORADNIK

[Image: 531gb6.png] Pogadamy o tym przy następnym spotkaniu. Platyna
Zdobądź wszystkie trofea.

[Image: 0d6j16.png] Lot żurawia  Brąz
Zeskocz z żurawia.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: 86b04g.png] Moje lewa, czy twoja? Brąz
Spotkaj się z Raisem.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: e1jg87.png] Wąż w trawie Brąz
Ucieknij z areny.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: 41jb6g.png] Wycieczka na starówkę Brąz
Dotrzyj na stare miasto.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: 65e3g1.png] Parcie na szkło Brąz
Pokaż światu na zewnątrz, że wciąż żyjesz.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: b6b43d.png] To trzeba było zrobić Brąz
Załatw sprawę z Tahirem.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: g385g0.png] Teraz może pan wejść Brąz
Znajdź Camdena.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia. Wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: d1db4g.png] Zawrót głowy Brąz 
Uruchom wzmacniacz.

Trofeum związane z fabułą nie do ominięcia wpadnie podczas pierwszego przechodzenia gry.

[Image: j58e46.png] Słodko gorzki Złoto
Ukończ grę.

Trofeum odblokuje się po ukończeniu ostatniej misji, którą w odróżnieniu do poprzednich musimy wykonać w pojedynkę, ale nie ma w niej nic trudnego wystarczy uciec przed zombie i wspiąć się na wieżę. Po czym walczyć z bossem w walce, która polega na naciskaniu wyświetlanych przycisków na ekranie.

[Image: 10ejg0.png] Teraz znacie całą historię Złoto 
Ukończ wszystkie misje poboczne.

PROBLEM!

To trofeum jest obecnie zglitchowane. Z niewiadomej przyczyny nie chce się odblokować po wykonaniu wszystkich misji  . Jest jednak droga naokoło tego glitcha. Co musisz zrobić to zrobić nowy save na slocie nr 2. Jeśli wybierzesz opcję nowy save a następnie zaawansowane opcje możesz wybrać od którego questu chcesz zacząć. Wybierz obojętnie jaki w starym mieście żeby mieć dostęp do większej ilości questów. Teraz wystarczy tylko wykonać kilka zadań i modlić się żeby trofeum się odblokowało po kilku. Jest możliwość żeby odblokował się już po pierwszym ale dla niektórych stało się to dopiero przy ostatnim. Można próbować na wszystkich 4 slotach do zapisu.

Tym trofeum zajmować będziemy się po ukończeniu wątku głównego. Również zdobycie go wiąże się ze zdobyciem dużej ilości pozostałych trofeów. Aby je zdobyć należy zbierać zadania z wykrzykników, a później po kolei  je wykonywać. Na przykład jesteśmy w wieży podejmujemy się wszystkich zadań tam umieszczonych. Po wykonaniu ich zbieramy kolejne i również je wykonujemy, warto pamiętać by podczas robienia tego trofeum rozwijać swoją postać i modyfikować jej uzbrojenie. Misje dzięki temu będą dużo prostsze, również znalezienie znajomego który będzie nam pomagał przyczyni się do skrócenia czasu i uproszczenia rozgrywki.

Swoje postępy w robieniu tego trofea można sprawdzić wchodząc w "DODATKI"=>"STATYSTYKI OSOBISTE" i zobaczyć interesujący nas wpis.
[Image: 30d6j6.png] Pomoc dla ofiar Brąz
Zdobądź 15 pakietów pomocowych.

Pakiety pomocowe są oznaczone na mapie ikoną [Image: RX1fMiJ.png] i bronią je zazwyczaj zombie lub ludzie Raisa. Po wyeliminowaniu ich i otworzeniu zamka za pomocą wytrycha, zbieramy całą zawartość i nie musimy odnosić tego do kwatermistrza. Zrzuty zostaną nam zliczane jeśli tylko je zbierzemy, ale warto je odnieść ponieważ zdobywamy punkty przetrwania potrzebne do osiągnięcia 18 poziomu i odblokowywania wszystkich umiejętności. Poniżej zamieszczam zdjęcie prezentujące zrzut:

[Image: 2i9s84z.png]

[Image: 7465gd.png] Siedzimy w tym razem Brąz
Uratuj 15 ocalałych przed zombie.

Trofeum polecam zacząć robić po ukończeniu gry ponieważ będziemy lepiej uzbrojeni. Na początku większość prób będzie kończyła się porażką, aby uratować ocalałego przed zombie trzeba się udać do [Image: Y6gStOz.png] taka ikona na mapie wyświetla się losowo gdy znajdziemy się blisko wydarzenia. 
Najwięcej takich wydarzeń jest w slamsach, musimy pamiętać aby po każdym uratowanym zapisać grę, również musimy pamiętać o tym że ocalały może zginąć zanim rozprawimy się z oprawcą. Nie ma się co martwić takie wydarzenie pojawi się w tym samym miejscu. Po jakimś czasie. gdy uratujemy 15 i odbierzemy od nich nagrodę osiągnięcie jest nasze.

Swoje postępy w robieniu tego trofea można sprawdzić wchodząc w "DODATKI"=>"STATYSTYKI OSOBISTE" i zobaczyć interesujący nas wpis 
[Image: 531g66.png] Człowiek człowiekowi wilkiem Brąz 
Uratuj 15 ocalałych przed ludźmi Raisa.

W trofeum chodzi dokładnie o to sam o co w Siedzimy w tym razem z tym, że tu zamiast przed zombie trzeba ratować ocalałych przed ludźmi Raisa. Z tym trofeum mogą być spore problemy ponieważ rzadko kiedy są generowane te losowe zdarzenia tak naprawdę po zakończeniu gry są 3 najczęstsze miejsca w których można je wykonać:

[Image: nOXwNRs.png]

[Image: klzBgu3.png]

[Image: gNquBno.png]
[Image: 0d6jb6.png] Polowanie na sprinterów Srebro 
Złap 5 sprinterów.

Sprinterzy na mapie oznaczeni są takimi czaszkami  [Image: uuUdTAc.png]jest to obszar w którym spotkamy sprintera, ale tylko w nocy. Zabicie go jest dość trudne ponieważ będzie on przed nami uciekał, ale z pomocą przychodzi nam tu kotwiczka dzięki której z łatwością go dogonimy i zlikwidujemy. Po zabiciu 5 sprinterów osiągniecie będzie nasze.

Przykładowy wygląd sprintera:

[Image: s4xkbc.png]
[Image: 86b0eg.png] Biegam i walę, pełny serwis Srebro
Ukończ 15 wyzwań Zwinności lub Siły.

Wyzwania zwinności i siły znajdują sie w całym Harranie. Zadania zwinności oznaczone są za pomocą takiej [Image: axsPBn1.png]  ikony na mini mapie, a siły takiej [Image: VmnMmE9.png].  Te zadania nie są dość trudne szczególnie te w slamsach. Zadania zwinnśoci polegają na tym żeby uciec w wyznaczonym czasie przed goniącymi nas przemińcami nie korzystając z kotwiczki, a zadania siły na pokonaniu wszystkich lub wyznaczonej ilości zombie. W trofeum nie trzeba wykonać 15 wyzwań siły lub 15 zwinności. Można wykonywać je np. na zmianę lub w dowolnej kolejności liczona jest ich suma.

[Image: e1jg67.png] Szczęśliwa siódemka Brąz
Wygraj 7 zawodów w trybie współpracy

Zawody w trybie współpracy wyświetlane są dość często przed rozpoczęciem jakiejś misji lub znalezieniem się w pobliżu jakiegoś wydarzenia, placu pełnego zombie, aby do niego przystąpić 2 znajomych musi wyrazić na to chęć i zaakceptować je. Warto zagrać tu na ustawkę tzn. najpierw jeden ze znajomych wygrywa 7 zawodów a potem drugi. W ten sposób to trofeum  nie powinno nikomu sprawiać problemu.
[Image: 41jb4g.png] Igrzyska harrańskie Brąz
Weź udział w 10 zawodach w trybie współpracy.

Przy zdobywaniu trofea wyżej wymienionego: Szczęśliwa siódemka  zdobędziemy to trofeum ponieważ nie ważne czy przegramy czy wygramy któreś z wyzwań zostanie ono zaliczone do wymaganych 10 w tym trofeum.
[Image: 65e3b1.png] Smykałka do handlu Brąz
Sprzedaj przedmioty warte 10 000 dolarów.

By zdobyć to osiągnięcie wystarczy po misji gdzie jest możliwość zbierania dużej ilości karabinów policyjnych wziąć je  do swojego  ekwipunku i sprzedać w sklepie. Każdy z karabinów jest warty ponad 1000$. Poza karabinami zbieramy różne kosztowności typu kawa lub biżuteria, które również można sprzedać. Pamiętajmy jednak że nie warto sprzedawać rzeczy z których możemy coś wykonać.

Swoje postępy w robieniu tego trofea można sprawdzić wchodząc w "DODATKI"=>"STATYSTYKI OSOBISTE" i zobaczyć interesujący nas wpis.
[Image: b6b4ed.png] Nieproszony gość Srebro 
Ukończ wszystkie strefy kwarantanny.

PROBLEM!

To trofeum jest obecnie zglitchowane. Z niewiadomej przyczyny nie chce się odblokować po zrobieniu wszystkich 8 stref kwarantanny . Jest jednak droga naokoło tego glitcha. Co musisz zrobić to zrobić nowy save na slocie nr 2. Jeśli wybierzesz opcję nowy save a następnie zaawansowane opcje możesz wybrać od którego questu chcesz zacząć. Wybierz obojętnie jaki w slamsach żeby mieć dostęp do większej stref. Teraz wystarczy tylko wykonać te strefy  i modlić się żeby trofeum się odblokowało po kilku. Jest możliwość żeby odblokował się już po pierwszym ale dla niektórych stało się to dopiero przy ostatniej strefie . Można próbować na wszystkich 4 slotach do zapisu

Istnieje w sumie osiem stref kwarantanny oznaczone są one na mapie taką ikoną: [Image: OELaddC.png]. Nie są widoczne od razu trzeba znaleźć się w pobliżu jednej z nich i zostaje wtedy ona pokazana. Aby wykonać taką strefę trzeba wewnątrz zebrać pakiety pomocowe albo zabić wszystkich zarażonych.

[Image: g38580.png] Teraz jest bezpiecznie Srebro
Zajmij wszystkie bezpieczne strefy.

PROBLEM!

To trofeum jest obecnie zglitchowane. Z niewiadomej przyczyny nie chce się odblokować po zabezpieczeniu wszystkich stref   . Jest jednak droga naokoło tego glitcha. Co musisz zrobić to zrobić nowy save na slocie nr 2. Jeśli wybierzesz opcję nowy save a następnie zaawansowane opcje możesz wybrać od którego questu chcesz zacząć. Wybierz obojętnie jaki w starym mieście żeby mieć dostęp do większej ilości stref. Teraz wystarczy odblokowywać kolejne strefy  i modlić się żeby trofeum się odblokowało po kilku. Jest możliwość żeby odblokował się już po pierwszym ale dla niektórych stało się to dopiero przy ostatniej . Można próbować na wszystkich 4 slotach do zapisu

Bezpieczne strefy oznaczone są czerwonymi domkami na mini mapie[Image: CgMi4DF.png], gdy udamy się w wyznaczone miejsce trzeba  zamknąć bramę, zasunąć szafą, okno itp. Po czym rozprawić się ze wszystkimi zombi znajdującymi się w strefie. Na koniec należy przywrócić zasilanie i czekać aż wyświetli się napis strefa bezpieczna oraz zostaną nam przyznane punkty przetrwania. A zdobyty obszar na mapie będzie oznaczony zielonym domkiem.

Do odblokowania trofeum potrzebujemy 16 stref, które znajdują się w slamsach  i w starym mieście można je zdobywać po ukończeniu gry.

Swoje postępy w robieniu tego trofea można sprawdzić wchodząc w "DODATKI"=>"STATYSTYKI OSOBISTE" i zobaczyć interesujący nas wpis
[Image: d1dbdg.png] Filippides Srebro
Przebiegnij (zwykłym ruchem lub sprintem) 42,195 km.

Trofeum powinno wpaść dość szybko ponieważ od samego początku gry będziemy poruszali się głównie po ziemi starając się wspinać na dachy i przemieszczając się po nich około 50% gry osiągnięcie się odblokuje.
[Image: j58e86.png] Mount Everest Srebro
Wespnij się na co najmniej 8848 metrów na różnych obiektach.

W trofeum jest wymagane aby wspiąć się na wysokość równą najwyższemu szczytowi świata czyli 8848m. Aby tego dokonać trzeba wspinać się za pomocą normalnego wchodzenia po krawędziach budynków do góry, nie za pomocą kotwiczki. Trofeum powinno wpaść przy okazji przechodzenia wszystkich misji pobocznych po ukończeniu samego wątku głównego będziemy mieli około 4000m wspinaczki za sobą.

Swoje postępy w robieniu tego trofea można sprawdzić wchodząc w "DODATKI"=>"STATYSTYKI OSOBISTE" i zobaczyć interesujący nas wpis.

Jeżeli okaże się inaczej można zawsze boostować w jednym miejscu zjeżdżając po linie na dół i wspinając się po wieży do góry w sposób pokazany na filmie poniżej:

[Image: 10eje0.png] Czy to naprawdę konieczne? Brąz
Zabij jednego zarażonego.

Trofeum wpadnie przy pierwszym spotkaniu z zombi i zabiciu go nie do pominięcia.

[Image: 30d6d6.png] Tańcz, głupi, tańcz Brąz 
Poraź prądem elektrycznym pięciu zombie równocześnie.

Aby odblokować osiągnięcie należy za pomocą petard, które tworzymy w planach zwołać w jedno miejsce 5 zombie i uruchomić prąd po chwili trofeum będzie nasze. Dla ułatwienia filmik:

[Image: 74656d.png] Nietykalny Brąz
Zabij 20 wrogów z rzędu bez odnoszenia obrażeń

Trofeum najłatwiej wykonać na moście w slamsach, który znajduje się w górnej prawej części mapy należy się tam udać, wspiąć na jakiś samochód i strzelać przy pomocy wszelkiego rodzaju broni do zarażonych. Po zabiciu ich 20 trofeum będzie nasze. Warto wspomnieć że zabicia granatami nie są zaliczane do wymaganej 20. Dobrym miejscem również by to wykonać jest Muzeum do którego mamy dostęp podczas przechodzenia wątku głównego. Podczas tej misji mamy duży dostęp do karabinów a i zombie w tym miejscu jest naprawdę dużo. Sposób wykonania taki sam jak w przypadku mostu.
[Image: 531g16.png] To jest Harran Brąz
Zabij 100 wrogów, zrzucając ich kopniakami z dachu lub urwiska.

PROBLEM!
Z trofeum występuje problem tego typu że zombie które zrzucamy z dachu nie zawsze są zaliczane do trofeum i przez to będziey musieli zrzucić ich więcej niż 100 niestety przy tym trofeum nie możemy sprawdzić swoich postępów więc musimy je zrzucać  do skutku odblokowania osiągnięcia

By zrzucić zombie z dachu musimy użyć [Image: L_1.png] by upadek go zabił. Nie musi być to koniecznie dach ale miejsce gdzie upadek  spowodowany kopnięciem spowoduje śmierć. Dobrym miejscem do robienia tego jest most w slamsach pokazany na filmie:

[Image: 0d6j66.png] Usta szeroko otwarte Srebro
Zabij przemieńca.

Przemieniec to ten zombie który nocą monitoruje dany obszar  i po wejściu w jego zasięg zaczyna nas gonić. Gdy go zabijemy trofeum będzie nasze, ale nie jest on łatwy do pokonania.  Trzeba mieć dobrą najlepiej zmodyfikowaną broń by to uczynić. Ale jest na to jeszcze prostszy sposób w ostatniej misji gdy biegniemy kanałami gonią nas przemieńce, a po wyjściu do góry z przepaści one tam spadną i osiągnięcie nam się odblokuje. Dla przykładu zamieszczam zdjęcie wyglądu zarażonego:

[Image: eq73sx.jpg]
[Image: 86b0bg.png] Ach śpij, kochanie... Brąz
Zabij wyjca.

Wyjca również spotkamy na początku ostatniej misji. Należy do niego podejść i przytrzymać kwadrat, w ten sposób go udusimy i wykonamy zadanie. Wpadnie po zakończeniu wątku głównego dla przykładu zdjęcie wyglądu wyjca:

[Image: 4rwrV8U.png]
[Image: e1jgj7.png] Kurczak z rożna  Brąz
Nadziej płonącego zombie na kolce.

Aby wykonać zadanie należy udać się w miejsce pokazane na filmie, stworzyć petardy i mołotov. Po czym rzucić petardy przed kolce i podpalić zombie. Na koniec należy użyć L1 aby nadziać zombie na kolce. Przykład na filmie poniżej:

[Image: 41jbjg.png] Łap! Brąz
Zabij 50 wrogów za pomocą broni miotanej.

Broń miotaną wykonujemy za pomoca planów i wybieramy ją strzałką w lewo na naszym kontrolerze. Należy za pomocą  gwiazdek lub noży, ale musimy je najpierw spreparować ponieważ są one dość słabe. Gdy je spreparujemy trzeba zabić 50 zarażonych  rzucając je w nich. 
[Image: 65e3e1.png] Co ci strzeliło do głowy? Brąz 
Zabij 50 wrogów za pomocą broni strzeleckiej.

Trofeum z powodzeniem do wbicia podczas przechodzenia gry. Wystarczy podnosić karabiny od zabity żołnierzy i zabijać kolejne zombie i ludzi Raisa.
[Image: b6b4bd.png] Elektryzujące Brąz
Złap 25 wrogów w pułapkę z płotu pod napięciem.

Płot pod napięciem oznaczony na mapie jest za pomocą [Image: 5DQRPiq.png] by go aktywować musimy użyć kwadratu. Aby zabić jak największą ilość zombie warto stworzyć i rzucić petardy blisko ogrodzenia. Po czym je aktywować. Po zlikwidowaniu 25 przeciwników zdobędziemy pucharek.
[Image: g385e0.png] Nie po oczach! Brąz 
Oślep 25 przemieńców flarą lub latarką.

Przed wykonaniem tego trofea trzeba odblokować najpierw latarkę UV, którą otrzymamy po ukończeniu jednej z misji pobocznych u spike'a. Po czym trzeba odblokować umiejętność dzięki, której będzie można świecić w wrogów podczas biegu. Oprócz latarki możemy używać flar, które tworzymy w planach.  Podczas biegu należy naciskać L2 po wybraniu latarki w ekwipunku i ustawieniu jej na aktualnie używaną .
[Image: d1db5g.png] Wysokie loty Brąz
Zabij 25 wrogów, używając fali uderzeniowej lub ataku z góry.

Fala uderzeniowa jest mało skuteczna lepiej zabijać wrogów atakiem z góry, który będzie dostępny po osiągnięciu 10 poziomu siły. Należy do tego mieć dobrze rozwiniętą broń najlepiej koloru fioletowego i zeskakiwać na zombie z dachów naciskając R2 nad nimi. Gdy wykonamy to poprawnie dostaniemy punkty zdolności i siły jednocześnie. 
[Image: j58ej6.png] Mistrz judo Brąz 
Rzuć 50 wrogami za pomocą rzutu judo.

Trofeum polega na tym aby przy chęci zaatakowania przez przeciwnika ciebie złapać go i odepchnąć w innym kierunku. Za pomocą skierowania analoga w lewo lub w prawo i naciśnięcia X. Można to wykonać dość szybko ponieważ można jednego zombi odrzucać wiele razy aż zginie i brać się za następnego.
[Image: 10ejd0.png] Szybcy i martwi Srebro
Przeżyj nocny pościg poziomu drugiego lub wyższego.

Poziom pościgu ukazywany jest w prawym górnym rogu ekranu za pomocą czerwonych punktów. Najłatwiej wykonać to zadanie dając się spostrzec przeciwnikowi w nocy i poczekać na jego "kolegów" którzy również nas będą gonić. Im więcej przemieńców nas będzie goniło tym wyższy poziom będziemy mieli. Można również zabić jednego z nich wtedy poziom również wzrasta. Aby im uciec trzeba udać się do bezpiecznej strefy, wtedy ukaże nam się napis że zgubiono pościg i odblokujemy osiągniecie. 
[Image: 30d6e6.png] Oświecenie Brąz
Oślep 25 wrogów za pomocą pułapek świetlnych.

Do wykonywania tego trofeum możemy przystąpić już po wykonaniu pierwszej misji wątku głównego. Należy używać pułapek świetlnych, które aktywuje się za pomocą kwadratu znajdując się w ich pobliżu. Trzeba pamiętać by robić to w nocy a nie w dzień ponieważ tylko wtedy jest to zaliczane.
[Image: 7465ed.png] Czeladnik Brąz
Wykonaj swój pierwszy przedmiot.

Przedmioty wykonujemy po naciśnięciu panelu dotykowego i wybraniu zakładki PLANY. Po wykonaniu jednego z nich otrzymamy trofeum reszta informacji przy :  Brąz mały Mistrz rzemiosł różnych.

[Image: 531g46.png] Mistrz rzemiosł różnych Brąz
Użyj planów co najmniej 100 razy.

To trofeum będzie wymagało od nas sporo zbierania, przeszukiwania ciał zabitych i otwierania skrzynek oraz odbierania przedmiotów od kwatermistrza i ludzi, którzy zlecą nam jakieś zadanie poboczne. Tak jak pisałem wyżej by wykonać jakąś rzecz należy zebrać wymagane do niej przedmioty(surowce). Po czym naciskamy panel dotykowy i wybieramy zakładkę PLANY  i tworzymy wybrany przedmiot. Po stworzeniu 100 przedmiotów osiągnięcie będzie nasze.

Swoje postępy w robieniu tego trofea można sprawdzić wchodząc w "DODATKI"=>"STATYSTYKI OSOBISTE" i zobaczyć interesujący nas wpis.
[Image: 0d6jg6.png] Sezamie, otwórz się Brąz
Otwórz 10 zamków za pomocą wytrychów.

Podczas przechodzenia gry będziemy mieli dużo skrzynek, drzwi i zamków do otwierania. Wystarczy mieć wytrych, który można znaleźć lub wytworzyć za pomocą planów. Wykonując przy okazji trofeum Srebro małe Mistrz rzemiosł różnych gdy ustawimy wytrych w odpowiednią stronę i przekręcimy zamek zaliczy nam go do wymaganych 10.
[Image: 86b0gg.png] Wszyscy znają Kyle’a Brąz 
Osiągnij 12. poziom przetrwania.

Poziom przetrwania zdobywamy za dostarczanie zrzutów oraz ratowanie ocaleńców. Również te punkty dostajemy za ukończone misje i zadania poboczne. 12 poziom przetrwania powinien się odblokować po ukończeniu wszystkich misji głównych, a jeśli nie to na pewno zdobędziemy go podczas osiągnięć:  Złoto małe Teraz znacie całą historię ,  Srebro małe Legenda Harranu.
[Image: e1jg47.png] Legenda Harranu Srebro 
Osiągnij 18. poziom przetrwania.

Jest to zdecydowanie trudne trofeum do wykonania ponieważ potrzebne punkty można stracić przy każdej śmierci. Jednak nie można stracić swojej zdobytej rangi. Punkty zdobywamy za wykonywanie zadań losowych, misji pobocznych, zbieranie pakietów pomocowych czy znajdziek. Aby ułatwić zdobycie tego należy po zebraniu jakiegoś pakietu udawać się od razu do kwatermistrza starając się przy tym nie zginąć i odebrać swoją nagrodę w postaci punktów.
[Image: 41jb3g.png] Zwinny jak łasica Brąz
Osiągnij 10. poziom zwinności.

10 poziom zwinności osiągniemy podczas przechodzenia gry. Musimy pamiętać że w nocy wszystkie zdobyte punkty za zwinne skakanie, bieganie i wspinanie się liczone są podwójnie.
[Image: 65e361.png] Mocny jak tur Brąz
Osiągnij 10. poziom siły.

10 poziom siły również powinien odblokować się po przejściu gry za zabijanie, zrzucanie czy widowiskowe zabijanie kolejnych zombiaków czy ludzi Raisa. W nocy punkty również liczone są podwójnie ale jest znacznie trudniej walczyć z zarażonymi niż przed nimi uciekać. 
[Image: b6b40d.png]Papier zniesie wszystko Srebro
Znajdź wszystkie dokumenty do zebrania.

PROBLEM!
To trofeum jest obecnie zglitchowane. Z niewiadomej przyczyny nie chce się odblokować po znalezieniu wszystkich 67 znajdziek . Jest jednak droga naokoło tego glitcha. Co musisz zrobić to zrobić nowy save na slocie nr 2. Jeśli wybierzesz opcję nowy save a następnie zaawansowane opcje możesz wybrać od którego questu chcesz zacząć. Wybierz obojętnie jaki w starym mieście żeby mieć dostęp do większej ilości znajdźek. Teraz wystarczy tylko pozbierać znajdźki i modlić się żeby trofeum się odblokowało po kilku. Jest możliwość żeby odblokował się już po pierwszym ale dla niektórych stało się to dopiero przy 60. Można próbować na wszystkich 4 slotach do zapisu.

Trofeum jest dość czasochłonne, należy do niego przystąpić po ukończeniu wszystkich zadań pobocznych i postępować zgodnie ze wskazówkami na filmach poniżej. Najbardziej denerwujące może być to, że zbierzemy wszystkie znajdźki a trofea nie będzie. Nale wtedy postępować zgodnie z instrukcjami powyżej.

[Image: g38560.png] Pilnuję twoich pleców Brąz
Wykonaj 1 misję w trybie współpracy.

Należy wykonać dowolną misję np poboczną we dwójkę a trofeum odblokuje się. Trzeba pamiętać by podczas robienia tego nikogo nie rozłączyło wtedy trofeum niestety nie  wpadnie.
[Image: d1db3g.png] Poliamoria Brąz
Wykonaj 5 zadań w trybie współpracy podczas jednej sesji z trzema tymi samymi partnerami.

Do tego trofeum potrzebujemy trójki znajomych i około dwóch wolnych godzin. Aby to trofeum wpadło musimy w 4 wykonywać zadania w jednej sesji. To znaczy że nikogo nie może podczas jej trwania rozłączyć, najłatwiejsze i najszybsze zadania do zrobienia tego znajdują się w slamsach.
[Image: j58ed6.png] Włoski hydraulik Brąz
Zabij wroga kluczem maszynowym, używając umiejętności wysokiego skoku, a następnie atak z góry

Trofeum najłatwiej jest wykonać we wczesnym momencie rozgrywki. Należy kupić od sprzedawcy klucz i schować go do ekwipunku na wieży w slamsach ponieważ w dalszych fragmentach gry nie będzie on już dostępny do zakupu. A by wykonać trofeum potrzebujemy ponad 10 poziom zwinności i siły. Jednak jeśli czytacie to po ukończeniu gry istnieją 2 miejsca w których można znaleźć ten klucz:

[Image: kRSfQdh.png]

[Image: wgjVYDC.png]

Gdy już klucz będzie w naszym posiadaniu należy również posiadać wymaganą umiejętność wysokiego skoku i ataku z góry. Gdy wszystko mamy należy nacisnąć R1 później będąc w powietrzu przytrzymać R2 i zabić wroga. Wizualny przykład na filmie poniżej:

[Image: 10ej80.png] Miecz Archanioła Brąz
Dodaj efekt płomienia do swojego miecza lub chopeszu.

Aby odblokować to osiągnięcie należy udać się w pokazane miejsce na filmiku, by zdobyć plan który doda ogień do miecza. Musimy również pamiętać aby był to miecz i miał on małą ikonkę miecza przy nim. Efekt można dodać również do noży tasaków i różnych broni białych, ale wtedy trofeum się nie odblokuje. Miecz znajdziemy  u sprzedawców ale również w samochodach lub skrzyniach można go znaleźć. 

[Image: 30d686.png] Skok wariata Brąz
Skocz nocą do wody z Mostu Niesławy (w slamsach).

Most z którego należy wykonać skok znajduje się na wschodzie mapy w slamsach. Trzeba udać się na niego w nocy, po czym skoczyć do wody. Przykład jak to wykonać znajduje się na filmie poniżej:

Reply

Miqqu Offline
Junior Member
#2
Pomógłby mi ktoś w Poliamoria?
Reply

@kamilek_ Offline
Ojciec Dyrektor
#3
Mogę pomóc jak coś na weekendzie tylko daj znać
[Image: Kamilek_.png]
Reply

Users browsing this thread:
1 Guest(s)

ABOUT PlaystationTrophies.pl

Theme © iAndrew 2018 - Forum software by © MyBB .