Bloodborne
- Poziom Trudności 7/10
- Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 34 / Online: 0
- Czas potrzebny do zdobycia platyny: 30-60 godzin
- Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1
- Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Wschód słońca w Yharnam
, Zaszczytne życzenia
, Początek dzieciństwa
, Esencja tropiciela
- Poziom Trudności wpływa na trofea?: Nie
- Kody wyłączają trofea ? Brak kodów.
- Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): brak
Słowem wstępu.
Witam was w PIERWSZYM polskim poradniku trofeowym do gry Bloodborne na PS4. Napisałem ten poradnik w oparciu o forum playstationtrophies.org oraz https://bloodborne.wiki.fextralife.com. Niektóre nazwy mogą nie być identyczne z tym co zobaczysz w grze, ale ja preferuję grać po angielsku. Jeśli zobaczysz taką niezgodność, to daj proszę znać, abym mógł poprawić. Na potrzeby poradnika zmieniłem wersję językową na polską tylko aby podejrzeć nazwy.
Pamiętaj jednak, że nie jest to poradnik do grania, nie znajdziesz tu zaawansowanych taktyk, statystyk czy dróg rozwoju postaci. Ten poradnik skupia się na trofeach i poradach odnośnie ich zdobywania. Jeśli masz problem z przejściem właściwej gry powinieneś zajrzeć raczej tutaj: Gry-Online. Tekst nie jest bezczelną kopią i tłumaczeniem z innych stron, ale warto jest nadmienić, że nie jest to całkowicie praca własna, toteż chciałbym podziękować tym, którzy przyczynili się do powstania owego poradnika.
Autorami anglojęzycznych poradników, którymi się wspomagałem są: JFryes, F8L Fool, Aeirou oraz Harry94_
Autorami filmów są: F8L Fool oraz HarryNinetyFour
OPTYMALNA DROGA DO PLATYNY:
Zanim zaczniesz przeczytaj Trofeum ESENCJA TROPICIELA, bo możesz niechcący ominąć to trofeum.
1. Przejść grę do momentu, w którym stalowa brama we Śnie Tropiciela będzie otwarta (praktycznie przed ostatnim bossem). NIE IŚĆ za bramę, kiedy ta będzie otwarta, ponieważ stamtąd nie ma już powrotu.
2. (opcjonalnie) Zrobić kopię zapasową stanu gry na pendrive, lub dysk zewnętrzny.
3. Odkryć wszystkie sekretne lokacje, pokonać nieobowiązkowych bossów, zdobyć wszystkie narzędzia tropiciela oraz zrobić trofeum za ulepszenie jednej broni do +10.
4. Zapuścić się w Lochy Kielicha, zdobyć pozostałe trofea: Władcę Krwawego Klejnotu i za pokonanie Królowej Yharnam.
5. Zebrać wszystkie możliwe bronie (z wyjątkiem jednej, lub dwóch, dla których musisz przejść grę) PATRZ:ESENCJA TROPICIELA
6. (koniecznie) Zrobić kolejną kopię zapasową zapisanego stanu gry na pendrive lub dysk zewnętrzny.
7. Przejść grę wybierając przy rozmowie z ostatnim gościem opcję 1. Dostaniesz WSCHÓD SŁOŃCA W YHARNAM
8. Przywrócić ostatni zapis gry z zewnętrznego dysku lub pendrive'a
9. Przejść grę wybierając przy rozmowie z ostatnim gościem opcję 2. Dostaniesz ZASZCZYTNE ŻYCZENIA
10. Przywrócić ostatni zapis gry z zewnętrznego dysku lub pendrive'a
11.Przejść grę z sekretnym zakończeniem. Dostaniesz POCZĄTEK DZIECIŃSTWA
12. Skompletować arsenał broni
13. PLATYNA!
napisane i przetłumaczone przez: hajpero
Do zdobywania wszystkich trofeów powinieneś przystąpić dopiero po przejściu niemal całej gry, bo wcześniej nie będziesz miał dostępu do większości miejscówek. Może się okazać także, że wiele pucharków wbiłeś nieświadomie, a większość rzeczy potrzebny do pozostałych trofeów już masz. Dlatego też przejdź spokojnie grę do miejsca wspomnianego w pkt.1 i wtedy zacznij działać. Do roboty!
![[Obrazek: 658574.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/658574.png)

Wszystkie trofea zdobyte. Czapki z głów!
Zdobądź pozostałe trofea, aby otrzymać lśniącą platynę!
![[Obrazek: b6j667.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/b6j667.png)

Udało ci się wziąć udział w łowach i przeżyć.
[hide]To trofeum dostaniesz za jedno z trzech zakończeń gry. Aby je odblokować, musisz pokonać Mamkę Mergo, a potem udać się do Snu Tropiciela. Stalowa brama po prawej stronie lokacji, która wcześniej była zamknięta, teraz będzie otwarta. Za nią będzie czekał gościu. W trakcie rozmowy z nim dostaniesz do wyboru dwie opcje. Aby dostać to trofeum musisz wybrać opcję nr 1. Wybierając tę opcję gra się skończy a Ty dostaniesz swoje trofeum.
Jeśli chcesz zdobyć platynę za jednym przejściem zobacz na górze OPTYMALNĄ DROGĘ DO PLATYNY.[/hide]
![[Obrazek: g3633j.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/g3633j.png)

Obecność księżyca cię fascynuje i przyrzekasz strzec snu tropiciela.
[hide]To trofeum dostaniesz za jedno z trzech zakończeń gry. Aby je odblokować, musisz pokonać Mamkę Mergo, a potem udać się do Snu Tropiciela. Stalowa brama po prawej stronie lokacji, która wcześniej była zamknięta, teraz będzie otwarta. Za nią będzie czekał gościu. W trakcie rozmowy z nim dostaniesz do wyboru dwie opcje. Aby dostać to trofeum musisz wybrać nr 2. Wybierając tę opcję, będziesz musiał stoczyć walkę z bossem. Jest on umiarkowanie trudny, ale bardzo szybki. Proponuję wziąć jednoręczną broń, stoczyć kilka walk, nauczyć się uników i jego sposobów atakowania. Broni oburęcznej używać tylko tym silniejszym, maksymalnie naładowanym atakiem, aby przerwać mu złe zamiary. Po kilku zgonach możesz użyć czegoś, do zaklęcia broni, np. ognia i młócić go ile wlezie. Osobiście wolałem się cofnąć i uleczyć gdy dostałem strzała i nie polecam leczenia się po otrzymaniu obrażeń. Możesz dostać jeszcze więcej.
Jeśli chcesz zdobyć platynę za jednym przejściem zobacz na górze OPTYMALNĄ DROGĘ DO PLATYNY.[/hide]
![[Obrazek: d13110.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/d13110.png)

Zostałeś niemowlęciem Wielkich, unosząc ludzkość ku nowemu dzieciństwu.
[hide]Do zobaczenia tego zakończenia potrzebne ci będą trzy przedmioty "Jedna trzecia pępowiny". W grze dostępnych jest ich cztery sztuki. Należy zdobyć trzy i użyć wszystkich trzech po czym pójść za otwartą bramę we Śnie Tropiciela i wybrać opcję nr 2 przy rozmowie z siedzącym tam gościem. Wtedy będziesz musiał wygrać dwa pojedynki. Po zabiciu tego pierwszego dostaniesz Odznakę starego Tropiciela. Poniżej miejsca w których znajdziesz "Jedną trzecią pępowiny":
- #1 Opuszczona Stara Kuźnia - Znajdziesz w opuszczonej starej kuźni (PATRZ: ŹRÓDŁO SNU)
- #2 Zamek Mergo - Dostaniesz po zabiciu Mamki Mergo na szczycie jej zamku (PATRZ: MAMKA MERGO)
- #3 Klinika Iosefki (Można niechcący ominąć) - Do zebrania tej części pępowiny nie powinieneś podchodzić przed zabiciem Roma: Tępego Pająka. Jeśli dojdziesz tam zanim zabijesz pająka, to pewna pani nie zostawi ci tej części pępowiny, kiedy ją zabijesz. Możesz odwiedzać klinikę Iosefki, tylko nie zabijaj tej pani zanim nie zabijesz pająka.
Wspomnianą panią znajdziesz w Klinice Iosefki - jak się tam dostać? PATRZ: CAINHURST
- #4 Ścieki / Centrum Yharnam (Można niechcący ominąć) - Do zdobycia tej części pępowiny musisz przystąpić ZANIM ZABIJESZ Pastor Amelię. Jeśli zabiłeś Amelię przed zdobyciem tej części pępowiny, to na tym przejściu gry już jej nie zdobędziesz.
Najpierw musisz pogadać ze starą babcią w rewirze katedralnym, koło lampy. Potem, zaraz po otwarciu wrót dzięki Emblematowi Tropiciela w Rewirze katedralnym skieruj się w lewo i za gościem z miotaczem ognia pobiegnij w dół schodami, w zamgloną uliczkę. Na końcu tej uliczki znajdziesz Ariannę, w ostatnich drzwiach po lewej. Powiedz jej, że bezpieczne miejsce znajdzie w Rewirze Katedralnym.
Udaj się więc do Rewiru Katedralnego i pogadaj z nią. Warto zaznaczyć, że po tym, kiedy Arianna będzie już siedziała w rewirze katedralnym nie możesz mówić nikomu o tym, że Rewir to bezpieczne miejsce. Większość osób ją zwyczajnie zabije, a ty nie dostaniesz swojego przedmiotu. Teraz, po pokonaniu Odrodzonego i wejściu do Koszmaru Mensisa i Zamku Mergo możesz ponownie pogadać z Arianną. Wróć do Rewiru Katedralnego. Zobaczysz wtedy, że nie ma już tam Arianny - poszła do miejsca, w którym walczyłeś z Ojcem Gascoigne (PATRZ: OJCIEC GASCOIGNE). Ariannę znajdziesz w rogu ścieków, po drodze do miejsca walki z Gascoignem. Obok niej będzie dzieciak, którego musisz zabić, aby dostać Jedną trzecią pępowiny.
Po zdobyciu trzech części pępowiny z czterech możliwych, i użyciu każdej z nich, idź do bossa za bramą we Śnie Tropiciela i wybierz opcję 2 i zabij dwóch kolejnych bossów. Trofeum dostaniesz po przejściu gry.
Jeśli chcesz zdobyć platynę za jednym przejściem zobacz na górze OPTYMALNĄ DROGĘ DO PLATYNY.[/hide]
![[Obrazek: j5d555.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/j5d555.png)

Pokonaj Yharnam, Krwawą Królową starego labiryntu.
[hide]To zdecydowanie najtrudniejsze do zdobycia trofeum w Bloodborne. Najgłębsze lochy tychże lokacji sprawią, że będziesz płakał z bezsilności. Bossowie, których dane ci będzie tu spotkać to najgorsi z najgorszych, mający nierzadko nawet 30000-40000 życia! W dodatku jeden z lochów redukuje twoje życie o połowę, więc będziesz potrzebował albo mnóstwo umiejętności albo szczęścia..... albo pomocy graczy z zewnątrz

Aby zdobyć to trofeum musisz zabić Yharnam. To boss ostatniej warstwy najgłębszego lochu. Żeby wiedzieć o czym mówię, musisz najpierw poznać jak działają losowo generowane lochy. Do dzieła:
- Aby otworzyć loch potrzebujesz odpowiedni kielich, dusze i inne składniki
- Każdy loch otworzony raz będzie dokładnie taki sam kiedy do niego wejdziesz. Jeśli usuniesz kielich z nagrobka, rozstawienie poziomu się zresetuje i przy ponownym włożeniu kielicha, będzie inne.
- Każdy loch dzieli się na głębokości i warstwy.
- Głębokość to stopień trudności lochu. Liczba w nawiasie to definiuje: (1) to najłatwiejszy loch, (5) to najtrudniejszy
- Warstwa to "piętro lochu". Startujesz zawsze z samej góry i schodzisz niżej. Pierwsza warstwa będzie na samej górze lochu, czwarta zaś (więcej chyba nie ma) najniższa
- Im głębszy loch będziesz próbował otworzyć, tym więcej rzadkich przedmiotów będziesz potrzebował. Każdy z przedmiotów do otworzenia lochów kielicha wypada też w lochach. Liczby w nawiasie przy przedmiotach oznaczają ich "poziom" - np. Krew rytualna (1) wypada znacznie częściej i w lżejszych rejonach lochów niż Krew rytualna (5). (1) wypadają na przykład w lochach głębokości 1 i 2, (5) natomiast w głębokości 4.
- Jeśli chcesz otworzyć głębszy loch (np. 4), to przedmioty, które są wymagane do jego otwarcia, zaczną wypadać na głębszych lochach. Np Krew Rytualna (4) będzie wypadać dopiero od lochów głębokości 3.
- Pthumeryjski Labirynt - Głębokość 1 (3 warstwy)
- Tętnienia krwi: 1000
- Krew Rytualna (1): 6
- Pthumeryjski Kielich
- Tętnienia krwi: 1000
- Środkowy Pthumeryjski Labirynt - Głębokość 2 (3 warstwy)
- Tętnienia krwi: 1800
- Krew Rytualna (2): 6
- Kielich Środkowego Pthumeru
- Tętnienia krwi: 1800
- Niższy Pthumeryjski Labirynt - Głębokość 3 (4 warstwy)
- Tętnienia krwi: 3200
- Krew Rytualna (3): 9
- Kielich Niskiego Pthumeru
- Tętnienia krwi: 3200
- Przeklęte Splugawienie Pthumerów - Głębokość 4 (3 warstwy). Twoja postać ma tutaj tylko połowę życia.
- Tętnienia krwi: 5500
- Krew Rytualna (4): 9
- Bękart Loran: 2
- Tajemna Mgła: 22
- Splugawiony Kielich
- Tętnienia krwi: 5500
- Pthumeryjskie Ihyll - Głębokość 5 (3 warstwy)
- Tętnienia krwi: 11500
- Krew Rytualna (5): 9
- Czerwona Galareta: 4
- Tajemna Mgła: 25
- Żyjąca struna: 1
- Wielki Kielich Pthumeru Ihyll
- Tętnienia krwi: 11500
Krew Rytualna - Wypada ze wszystkiego w lochach. Z bossów, skrzyń a nawet ze zwykłych przeciwników. im wyższy numerek w nawiasie, tym na niższych warstwach i głębokościach powinieneś szukać
Czerwona Galareta - dwie sztuki tego znajdziesz w Budynku Auli - całkiem możliwe że wcześniej już znalazłeś. To niestety jedyne dwie sztuki w "normalnej" grze. Resztę trzeba będzie zdobyć z lochów. Wypadają z potworów w lochach na głębokości 3 (np. odwiedzony wcześniej Niższy Pthumeryjski Labirynt, ale także w Chorym Loran głębokości 4 i Lochach Wielkiego Kielicha ISZ)
Bękart Loran - Wypadają z potworów w lochach na głębokości 3 (np. odwiedzony wcześniej Niższy Pthumeryjski Labirynt, ale przede wszystkim w Chorym Loran głębokości 4 (warstwa co najmniej 3))
Tajemna mgła - Wypada z potworów które przypominają srebrne, stojące stonogi, w kształcie litery S - te które strzelają ognistymi kulami z daleka. Szansa na wypadnięcie tego przedmiotu z tego potwora to 100%. Ilość wypadania: 1-3 sztuk z jednej stonogi. Dodatkowo można "przerabiać" przedmioty na Tajemną Mgłę we Śnie Tropiciela, przy stole do ulepszania broni, jeśli wcześniej znalazłeś w Niższym Pthumeryjskim Labiryncie przedmiot o nazwie "Ekstraktor mgły z kuźni".
Cebulka Krwawego Kwiatu - można kupić u sprzedawcy za punkty wglądu, wychodząc środkowymi drzwiami z kościoła w Śnie Tropiciela. (Musisz mieć co najmniej 10 wglądu, aby móc robić zakupy)
Żyjąca struna -Do znalezienia w zamku Mergo. Po zabiciu kupy mięcha (PATRZ: ZBROJMISTRZ) będziesz musiał ją jeszcze dobić i zebrać to, co z niej zostało. Pójdź do Zamku Mergo: Podstawa i pojedź kwadratową windą w górę. Po wjechaniu na górę musisz zejść ze schodów trzymając się prawej strony, do miejsca w którym są ogromne wyrwy w podłodze. Za jedną z dużych prawych kolumn będzie winda w kształcie klatki, która zaprowadzi cię na dół. Tam znajdziesz tę kupę mięcha którą wystarczy dobić i zebrać Żyjącą Strunę.
Poniżej znajdziesz wideo jak zdobyć ostatni przedmiot:
![[Obrazek: 10800j.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/10800j.png)

Zdobądź wszystkie rodzaje broni tropicieli.
[hide]Na to trofeum musisz skompletować cały arsenał broni, jaki Bloodborne oferuje. Na szczęście nie musisz go fizycznie "mieć", wystarczy że przynajmniej raz miałeś przedmiot w ekwipunku - potem możesz go sprzedać jeśli chcesz. Do zebrania jest 26 broni. Dwie z nich możesz niechcący ominąć, ale da się je zdobyć na Nowej Grze +. Zawsze pomoże kopia zapasowa stanu gry. Druga broń którą mógłbyś ominąć jest do zdobycia zarówno w pierwszym przejściu gry, lub na samym początku drugiego. Listę Broni i lokacje ich zdobycia znajdziesz niżej. Zostawiłem angielskie nazwy w nawiasach, ponieważ dodałem na końcu też film, który może ci pomóc w skompletowaniu arsenału.
Bronie praworęczne:
- Rozpruwacz (Saw Cleaver) - Można wybrać jako broń startową. Można też zakupić w Śnie Tropiciela po zdobyciu Odznaki Piły Tropiciela. Odznakę znajdziesz po prawej stronie, przy wielkiej świni w ściekach Yharnam. Do ścieków dostaniesz się z Centralnego Yharnam.
- Włócznia Piły (Saw Spear) - Można wybrać jako broń startową. Można też zakupić w Śnie Tropiciela po zdobyciu Odznaki Piły Tropiciela. Odznakę znajdziesz po prawej stronie, przy wielkiej świni w ściekach Yharnam. Do ścieków dostaniesz się z Centralnego Yharnam.
- Topór Tropiciela (Hunter Axe) - Można wybrać jako broń startową. Można też zakupić w Śnie Tropiciela po zdobyciu Odznaki Piły Tropiciela. Odznakę znajdziesz po prawej stronie, przy wielkiej świni w ściekach Yharnam. Do ścieków dostaniesz się z Centralnego Yharnam.
- Gwintowana Laska (Threaded Cane)Można wybrać jako broń startową. Można też zakupić w Śnie Tropiciela po zdobyciu Odznaki Piły Tropiciela. Odznakę znajdziesz po prawej stronie, przy wielkiej świni w ściekach Yharnam. Do ścieków dostaniesz się z Centralnego Yharnam
- Ostrze Pogrzebowe (Burial Blade) - (UWAGA: MOŻNA NIECHCĄCY TO OMINĄĆ NA JEDNYM PRZEJŚCIU GRY) Aby otrzymać tę broń musisz dostać "Odznakę starego Tropiciela" która wypada po pokonaniu ostatniego bossa. Jeśli chcesz to zdobyć na jednym przejściu gry trzeba podczas rozmowy z gościem za bramą w Śnie Tropiciela wybrać opcję nr 2. Po jego pokonaniu zostawi on ten przedmiot, który umożliwi ci zakup przedmiotu we Śnie tropiciela za 60000 tętnień (tuż po przejściu gry i pojawieniu się w Śnie Tropiciela jeszcze raz). Jeśli wybierzesz opcję nr 1, będziesz musiał przejść grę jeszcze raz do tego momentu, lub przywrócić zapis gry. Może to być zrobione na drugim zakończeniu, lub sekretnym.
- Ostrze Miłosierdzia (Blade of Mercy) - (UWAGA: MOŻNA NIECHCĄCY TO OMINĄĆ NA JEDNYM PRZEJŚCIU GRY) Aby zdobyć te ostrze musisz zdobyć Odznakę Tropiciela Wron. Musisz więc zabić pewną wronę. Znajdziesz ją w budynku ścieków, nie schodząc na dół schodami, ale kierując się w prawo przed zejściem po schodach i rozwalając beczki i skrzynie blokujące przejście. Po rozwaleniu tego barachła i wejściu do następnego pomieszczenia, po prawej stronie jest kolejne wejście przykryte skrzyniami a za nim znajdziesz Wronę Eileen. Zabij ją, a zostawi Ci wspomnianą Odznakę. Dzięki niej będziesz mógł zakupić Ostrze Miłosierdzia w sklepie w Śnie tropiciela za 40000 tętnień.
Może się zdarzyć, że ominiesz Eileen i później już jej nie znajdziesz. W tym przypadku po przejściu i włączeniu Nowej Gry + po prostu pobiegnij do Eileen, zdobądź odznakę i brakujący przedmiot.
- Mieczomłot (Kirkhammer) - Po ubiciu Bestii Kleryka będzie dostępny w sklepie za 3000 tętnień. PATRZ: BESTIA KLERYKA
- Święte ostrze Ludwiga (Ludwig's Holy Blade) - Potrzebujesz Odznaki Promiennego Tropiciela Miecza. Po zabiciu Bestii Żądnej Krwi (PATRZ: BESTIA ŻĄDNA KRWI) udaj się do Rewiru Katedralnego i udaj się do Chóru (PATRZ: CHÓR). Na samej górze wieży, tuż przed drzwiami do Chóru znajdziesz tę odznakę w skrzyni. Teraz możesz kupić Ostrze Ludwiga w Śnie Tropiciela za 20000 tętnień.
- Reiterpallasch - Znajdziesz w zamku Cainhurst (PATRZ: CAINHURST). Po wejściu z dziedzińca do zamku głównymi, podwójnymi drzwiami znajdziesz go po prawj stronie od schodów w skrzyni.
- Chikage - Po zabiciu Logariusa na szczycie Cainhurst (PATRZ: CAINHURST oraz MĘCZENNIK LOGARIUS) podnieś koronę, która pojawi się przy nowo powstałej lampie. Załóż ją na głowę i podejdź do murka na końcu dachu. Nie zdejmując korony, pobiegnij dalej nowo odkrytym przejściem. Dojdziesz do królowej, uklęknij przed nią w kręgu świec i przyrzeknij bycie podłokrwistym. Dzięki temu dostaniesz Odznakę z Cainhurst, która odblokuje Chikage do kupienia w sklepie w Śnie Tropiciela za 50000 tętnień.
Może się zdarzyć, że zdobędziesz Koło Logariusa zanim będziesz miał Chikage i wtedy pewien gościu zabije królową. Aby ją wskrzesić będziesz musiał zebrać jej szczątki z tronu i zanieść do miejsca w którym walczyłeś z Ebrietas (PATRZ: EBRIETAS CÓRKA KOSMOSU). Podejdź do Ołtarza Rozpaczy i użyj jej szczątek. W ten sposób ożywisz ją i będziesz mógł przyrzec jej bycie podłokrwistym.
- Włócznia Karabinowa (Rifle Spear) - Będziesz musiał najpierw zapić Tropiciela, który strzela z działa na wieży w Starym Yharnam. Zostawi on "Odznakę tropiciela Beczek z prochem", dzięki której będziesz mógł kupić tę broń za 4000 tętnień.
- Wyrzutnia Kołków (Stake Driver) - Będziesz musiał najpierw zapić Tropiciela, który strzela z działa na wieży w Starym Yharnam. Zostawi on "Odznakę tropiciela Beczek z prochem", dzięki której będziesz mógł kupić tę broń za 4000 tętnień.
- Tonitrus - Kaplica Yahar'Gul, po wyjściu z kaplicy głównym wyjściem skieruj się w lewo. Broń znajdziesz koło trupa, na końcu placu/ulicy.
- Koło Logariusa (Logarius' Wheel) - Musisz najpierw pogadać z Alfredem. Znajdziesz go idąc z lampy Rewiru Katedralnego w lewo (drzwiami) i idąc cały czas przy lewej ścianie. Dojdziesz do kościoła, obok którego, również po lewej stronie znajdziesz schody w górę. Wejdź po nich i kontynuuj wędrówkę dookoła kościoła. Na końcu znajdziesz Alfreda, z którym musisz kilka razy pogadać.
Teraz musisz zdobyć kolejny przedmiot "Nieotwierane Przywołania z Cainhurst". Znajdziesz go tuż obok Królowej Podłokrwistych (PATRZ: broń praworęczna - Chikage). Gdy już go zabierzesz, musisz oddać go Alfredowi.
Drugim razem Alfreda znajdziesz koło drzwi, do których potrzebowałeś hasła. Dojdziesz tam najszybciej z lampty Archikatedry, wybiegając z niej i zbiegając po schodach do samego dołu. Kawałek dalej jest duży plac, a po prawej stronie placu, za gigantycznym szkieletem w kapocie, przejście. Tam będzie Alfred.
Dostaniesz od niego "Odznakę tropiciela koła" dzięki której kupisz Koło Logariusa we Śnie tropiciela za 13000 tętnień.
- Szpon Bestii (Beast Claw) - Niestety nie ma go we właściwej grze. Będziesz musiał poszukać go w Lochach Kielicha (Np. Loch Kielicha - Chore Loran). Możesz też wpisać Glif kielicha: "c6nm9md7". W tym lochu, po pierwszym bossie zjedź na dół windą i wejdź w pierwsze drzwi z prawej strony. Znajdziesz go w pokoju z sarkofagami.
Bronie leworęczne:
- Pistolet tropiciela (Hunter Pistol) - Można wybrać jako broń startową. Można też zakupić w Śnie Tropiciela po zdobyciu Odznaki Piły Tropiciela. Odznakę znajdziesz po prawej stronie, przy wielkiej świni w ściekach Yharnam. Do ścieków dostaniesz się z Centralnego Yharnam.
- Garłacz Tropiciela (Hunter Blunderbuss) - Można wybrać jako broń startową. Można też zakupić w Śnie Tropiciela po zdobyciu Odznaki Piły Tropiciela. Odznakę znajdziesz po prawej stronie, przy wielkiej świni w ściekach Yharnam. Do ścieków dostaniesz się z Centralnego Yharnam.
- Pistolet Samopowtarzalny (Repeating Pistol) - Po ubiciu Bestii Kleryka będzie dostępny w sklepie za 3000 tętnień. PATRZ: BESTIA KLERYKA
- Pochodnia (Torch) - Znajdziesz na ziemi koło grubego, dużego gościa, który nawala w bramę, zaraz za placem z mnóstwem ludzi na początku gry. Centrum Yharnam.
- Drewniana Tarcza (Wooden Shield) - Rewir Katedralny. Wyjdź drzwiami na wprost, skręć w prawo i idź do góry schodami. Na szczycie schodów będzie tarcza, przy trupie
- Pochodnia Tropiciela (Hunter's Torch) - Stare Yharnam - Wyjdź podwójnymi drzwiami i tuż za palącym się krzyżem z twojej prawej strony spadnij z gzymsu i kilku dachów aż dojdziesz na balkon. W zadaszonym kawałku terenu, między łukami z cegieł, znajdziesz tę broń.
- Strzelba Ludwiga (Ludwig's Rifle) - Potrzebujesz Odznaki Promiennego Tropiciela Miecza. Po zabiciu Bestii Żądnej Krwi (PATRZ: BESTIA ŻĄDNA KRWI) udaj się do Rewiru Katedralnego i udaj się do Chóru (PATRZ: CHÓR). Na samej górze wieży, tuż przed drzwiami do Chóru znajdziesz tę odznakę w skrzyni. Teraz możesz kupić Ostrze Ludwiga w Śnie Tropiciela za 10000 tętnień.
- Evelyn - Znajdziesz w zamku Cainhurst. Przechodząc zamek pierwszym razem, będzie kilkadziesiąt metrów za kamiennym, zadaszonym mostem, w pomieszczeniu z dużą ilością zjaw i książkami na podłodze. Za stołami z prawej strony będzie skrzynia. Obok nich będą stały schody po których dostaniesz się do skrzyni za stołami. Evelyn będzie w tej skrzyni.
- Działo (Cannon) - Będzie w kamiennej stodole w Zakazanym Lesie. Zaraz za gościem z działem/armatą będzie stodoła. Po przeciwnej stronie od wejścia do tej stodoły, na piętrze, będzie wyjście dzięki któremu spadniesz na daszek nieco niżej. Potem idź drabiną do góry. Działo znajdziesz przy jednym z trupów na niższych kołach zębatych.
- Rozpylacz Płomieni (Flamesprayer) - Pogadaj z Gilbertem, którego znajdziesz w oknie kilka metrów od lampy Centrum Yharnam. Pogadaj jeszcze raz, po pokonaniu Pastor Amelii. Gilbert wtedy wręczy ci tę broń. Jeśli natomiast przegapiłeś rozmowę z nim, Rozpylacz będziesz mógł kupić w sklepie we Śnie Tropiciela po zdobyciu odznaki "Promiennego Tropiciela Miecza" (PATRZ: broń praworęczna - Święte ostrze Ludwiga)
- Rosmarinus - Będziesz potrzebował "Odznaki tropiciela kosmicznego oka". Jest ona w Królestwie Chóru w ciemnym budynku, na parterze, w jednym z bocznych korytarzy. Po znalezieniu odznaki będziesz mógł kupić tę broń u sprzedawcy we Śnie Tropiciela
Poniżej film z lokacjami każdej z broni:
Niestety twórca filmu zapomniał o jednej z broni - Pochodni Tropiciela, której to lokalizację znajdziesz tu:
![[Obrazek: 308004.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/308004.png)

Zdobądź wszystkie specjalne narzędzia tropiciela.
[hide]Narzędzia tropiciela mają wiele zastosowań o których dowiesz się czytając ich opisy. Jest ich w sumie 10, a lokacje każdego z nich podaję poniżej. Podaję też angielskie nazwy, ponieważ na załączonym filmie gra będzie po angielsku.
- Monokular (Monocular) - Przenieś się do Rewiru Katedralnego, pójdź kilka kroków w przód i wejdź w drzwi z lewej strony. Koło studni pójdź schodami w górę (z prawej strony studni) i w lewo, koło ogromnego kościotrupa. Stąd idź cały czas prosto aż do końca terenu, tuż przy przepaści. Będzie po twojej prawej stronie.
- Ryk Bestii (Beast Roar) - Przenieś się do Zakazanego Lasu. Musisz znaleźć domek przy którym są klatki z psami (w późniejszym etapie gry klatki mogą być otwarte). Klatki znajdziesz idąc od latarni przy lewej ścianie. Minąwszy pierwszy most trzymaj się cały czas lewej strony - w końcu dojdziesz do szałasu, który będzie miał klatki z psami obok. Niedaleko klatek jest stalowa brama, przez którą będziesz musiał przejść (a właściwie przebiec, bo gościu będzie chciał ją zamknąć). Kiedy już znajdziesz się po drugiej stronie bramy idź kilka kroków do przodu, a przedmiot znajdziesz w pierwszym domku po lewej stronie.
- Kość Starego Tropiciela (Old hunter bone) - znajdziesz w Opuszczonej starej kuźni. PATRZ: ŹRÓDŁO SNU
- Malutki Tonitrus (Tiny tonitrus) - Przenieś się do Yahar'gul Niewidzianej Wioski. Idź lewą stroną, potem długimi schodami w dół. Po wejściu do budynku za schodami, wyjdź w prawo, kontynuuj wędrówkę, a do następnego budynku wejdź przez rozwaloną ścianę. Biegnij prosto do końca ciemnego korytarza, odwróć się w prawo, wejdź do klatki i wyjdź z budynku w lewo. Po zejściu ze schodów idź w prawo. Tam będziesz miał kolejne dwie pary schodów w dół. Chwilę później będziesz widział niewielki mostek w prawą stronę. Wejdź nim do budynku. Po prawej stronie, koło dużego gościa jest skrzynia, w której znajdziesz ten przedmiot.
- Pusta skorupa widziadła (Empty Phantasm Shell) - Lampa Byrgenwerth. Znajdziesz na najwyższym piętrze klasztoru w skrzyni.
- Wróżbita Ebrietasa (Augur of Ebrietas) - Znajdziesz na wyższym piętrze Budynku Auli. Będziesz musiał trochę pobiegać i znaleźć najpierw klucz do tego pokoju, ale ten poziom jest bardzo mały, więc nie będzie problemu.
- Dzwon Chóru (Choir Bell) - Mieszkanie Mergo: Środek. PATRZ: ZBROJMISTRZ pięć pierwszych punktów. Po spadnięciu w dziurę, dzwonek będzie w skrzyni po drugiej stronie platformy, na którą dostaniesz się po prostej desce.
- Rękawice Egzekutora (Executioner's Gloves) - W Zamku Cainhurst, w ogromnej bibliotece na drugim piętrze w rogu będzie miejsce, w którym będzie można wyjść przez okno. Wyjdź więc na zewnątrz i spadnij na balkon poniżej. Wejdź do środka pierwszymi drzwiami, skieruj się w prawo, a przedmiot znajdziesz na końcu pomieszczenia po prawej stronie w skrzynce.
- Wezwanie z otchłani (A call beyond) - Tuż za wybitym oknem w budynku Chóru, po walce z Gwiezdnym Emisariuszem. PATRZ:CHÓR oraz GWIEZDNY EMISARIUSZ
- Dar Posłańca (Messenger's Gift) - Granica Koszmaru. Po przybyciu do lampy skieruj swe kroki w lewo tuż po wyjściu z jaskini. Przejdź pod łukiem skalnym, znajdziesz się na czymś przypominającym kamienny most. Spadnij z lewej strony do trującej sadzawki i biegnij cały czas przy prawej ścianie. W jaskini, za mózgowcem znajdziesz przedmiot w ciasnym zaułku.
![[Obrazek: 74844g.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/74844g.png)

Zdobądź broń najwyższego poziomu.
[hide]Te trofeum zdobędziesz, gdy ulepszysz swoją broń do poziomu +10. Nie jest to trudne, zważywszy na fakt, że wszystkich materiałów miałem aż nadto podczas przechodzenia gry. Odłamków i bliźniaczych odłamków krwawego klejnotu znajdziesz setki podczas przechodzenia gry. Fragmentów tez znajdziesz bardzo dużo, a potrzebujesz zaledwie 16 do zdobycia trofeów. Znajdziesz je np. w Zamku Cainhurst lub Loft Mergo i Mieszkanie Mergo. Zostawiają je też gremliny (te małe pełzacze, które uciekają na twój widok) a także wilkołaki w późniejszych lokacjach.
Co do Krwawej Skały, jest to bardzo rzadki materiał. Można go znaleźć np. w pięciopoziomowych lochach kielicha (np. poziom 5, kod glifu "fmu9qx9g"). Jeden jest też do zebrania w Mieszkaniu Mergo: Środek.
- Po zabiciu Micolasha, Gospodarza Koszmaru, dojdziesz do lampy Mieszkanie Mergo: Środek. Tuż za nią wejdź po dwóch parach schodów na górę i spójrz w prawo. Tuż przed łukiem do wewnątrz budynku będzie winda w kształcie klatki, która odblokuje ci skrót do Loft Mergo: Podstawa.
- W trakcie jazdy windą będziesz widział jedno okno w które można wskoczyć. Będziesz musiał wyskoczyć z windy wprost do tego otwarcia w ścianie.
- Idąc dalej tą ścieżką, będziesz musiał przejść most z trzema śpiewającymi Mózgowcami. Upewnij się, że masz Środki uspokajające lub pełne życie, gdy pasek szału dojdzie do końca, inaczej zginiesz. Musisz przejść przez ten most, najlepiej zabijając całą trójkę.
- Kawałek dalej (nie spadając z gzymsów i omijając dziury w podłodze) dojdziesz do dźwigni, którą należy pociągnąć. Zrzuci ona tę ogromną kupę mięcha, która strzelała do Ciebie jak byłeś na dole, w przepaść.
- Teraz wskocz do tej dziury w podłodze, którą skrzętnie ominąłeś chwilę wcześniej.
- Udaj się dokładnie pod miejsce, w którym wisiała kupa mięcha.
- W połowie mostu zobaczysz, że jest miejsce w którym możesz wskoczyć w środkowe przęsło mostu - dokładnie pod tą kupą mięsa, która przed chwilą spadła. Z krawędzi spójrz w dół. Zobaczysz, że jest tam jakiś przedmiot.
- Delikatnie wymierz skok tak, aby nie spaść w przepaść i zbierz swoją cenną Krwawą Skałę
![[Obrazek: 538331.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/538331.png)

Zdobądź niezwykle cenny Krwawy Klejnot.
[hide]Musisz znaleźć Krwawy klejnot piątego poziomu, który niestety wypada tylko losowo w Lochach Kielicha. Klejnot ten wypada w lochach o głębokości 4 i 5, czyli w czwartym i piątym lochu, który potrzebujesz aby dostać się do Krwawej Królowej starego labiryntu. PATRZ: YHARNAM PTHUMERYJSKA KRÓLOWA. Osobiście ten klejnot wypadł mi w pierwszej warstwie głębokości czwartej i prawdopodobnie we wcześniejszych lochach nie wypadnie. Dokładnie zwiedzaj zakamarki i pomieszczenia, a szczególnie te między bramą ze światłami a bramą bossa. Są to nieobowiązkowe korytarze, na końcu których zwykle czeka sowita nagroda. Klejnot wypada zarówno z bossów, jak i skrzyń i trumien. Powodzenia.[/hide]
![[Obrazek: 0d8ddg.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/0d8ddg.png)

Zdobądź niezwykle cenny run Carylla.
[hide]Jest kilka miejsc w których zdobędziesz jedną z run Carylla. Najłatwiejszym z nich będzie zabicie Gwiezdnego Emisariusza. PATRZ: GWIEZDNY EMISARIUSZ oraz, jeśli nie wiesz jak do niego dojść - PATRZ: CHÓR
Inną znajdziesz w Rewirze Katedralnym. Patrz film:
![[Obrazek: 868668.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/868668.png)

Wejdź do starego, zrujnowanego zamku Cainhurst.
[hide]Zamek Cainhurst to sekretna lokacja. Aby się do niego dostać musisz najpierw pójść do Zakazanego Lasu i znaleźć domek przy którym są klatki z psami (w późniejszym etapie gry klatki mogą być otwarte). Klatki znajdziesz idąc od latarni przy lewej ścianie. Minąwszy pierwszy most trzymaj się cały czas lewej strony - w końcu dojdziesz do szałasu, który będzie miał klatki z psami obok. Za tymi klatkami będzie jaskinia, na dole której będzie trująca sadzawka i paru gigantów oraz kilka żmij. Lokacja nie jest duża - w końcu znajdziesz w niej drabinę prowadzącą ku górze. Drabina jest w jednym z tunelów tej lokacji. Gdy już wejdziesz na górę, będziesz znowu w Yharnam. Rozejrzyj się - przy drabinie znajdziesz wejście do Kliniki Iosefki. Przeszukaj dokładnie budynek a znajdziesz przedmiot zwany Przywołania z Cainhurst.
Po jego zdobyciu przenieś się do lampy Przybytek Wiedźmy, a następnie zacznij się cofać. Po zabiciu czterech przeciwników i zejściu z górki, będziesz na niewielkiej polanie z dużym monumentem pośrodku. Mając owy przedmiot podejdź do tego monumentu a przeniesiesz się do Cainhurst. Kontynuuj wędrówkę do końca lokacji, bo czeka tam na Ciebie kolejne trofeum: Męczennik Logarius.
Możesz też skorzystać z filmu:
![[Obrazek: e1711b.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/e1711b.png)

Wejdź do królestwa Chóru, dostojników Kościoła Uzdrowienia.
[hide]Królestwo Chóru to sekretna lokacja, znajdująca się na szczycie Kuźni Kościoła Uzdrowienia. Aby się tam dostać przenieś się do Yahar'gul Niewidzianej Wioski. Idź lewą stroną, potem długimi schodami w dół. Po wejściu do budynku za schodami, wyjdź w prawo, kontynuuj wędrówkę, a do następnego budynku wejdź przez rozwaloną ścianę (lub otwarte wcześniej drzwi). Wyjście z tego więzienia jest tylko jedno, a zaraz za nim schody w dół. Kiedy po zejściu obrócisz się w prawo będziesz miał kolejne schody po lewej stronie, tym razem w górę. Wejdź po nich i idź przy prawej ścianie - znajdziesz miejsce z wyrwą w płocie, w którym możesz spaść niżej. Potem przejdź przez drzwi i spadnij jeszcze niżej. Powinieneś widzieć klatkę, do której możesz wskoczyć. W klatce znajdziesz klucz do Chóru.
Mając klucz przenieś się do lampy Rewiru Katedralnego i wejdź w prawe drzwi. Winda zabierze Cię na górę. Zaraz za pomieszczeniem z kolesiem na wózku inwalidzkim jest most, za którym to jest wieża. Musisz dostać się na szczyt tej wieży, aby otworzyć tam drzwi dopiero co zebranym kluczem. Po wejściu do środka dostaniesz trofeum. Kontynuuj wędrówkę do końca lokacji, bo czekają tam na Ciebie kolejne trofea: Gwiezdny Emisariusz oraz Ebrietas Córka Kosmosu.
Możesz też skorzystać z filmu:
![[Obrazek: 41811d.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/41811d.png)

Odkryj opuszczoną starą kuźnię, źródło snu tropiciela.
[hide]Źródło snu to sekretna lokacja, znajdująca się przy Kuźni Kościoła Uzdrowienia. Aby do niej dojść przenieś się do Rewiru Katedralnego i wejdź w prawe drzwi. Winda zabierze Cię na górę. Zaraz za pomieszczeniem z kolesiem na wózku inwalidzkim jest most, za którym to jest wieża. Nie wchodź do wieży - zamiast tego pójdź w prawo gzymsem i spadnij nieco niżej. Dojdziesz do lokacji z drewnianymi pomostami, która jest baaaardzo głęboka. Po lewej stronie tego miejsca znajdują się drzwi, do których musisz dotrzeć. Najpierw dojdź do końca pomostu i spadnij 2 razy w dół z lewej strony. Z tego miejsca powinieneś już doskoczyć do drzwi. Upewnij się, że masz całe życie, bo upadek będzie bolał, ale powinieneś go przeżyć. To bardzo trudny skok i nie powinieneś się poddawać po kilku próbach. Mi zajęło to około 10 skoków, aby w końcu tam wylądować. Po wejściu do środka odblokujesz trofeum. Jest tam też lampa, z której możesz skorzystać, ale ja, wracając, wolałem dotrzeć do końca głębokiego pomieszczenia.
Możesz też skorzystać z filmu:
![[Obrazek: 658554.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/658554.png)

Wejdź do budynku auli w Byrgenwerth, który unosi się w królestwie koszmaru.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry.
Znajdziesz się tam niedługo po pokonaniu bossa Odrodzony, idąc schodami tuż za lampą i dotykając trupa na krześle. Ewentualnie możesz spróbować drugiego sposobu: PATRZ: AMYGDALA.[/hide]
![[Obrazek: b6j647.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/b6j647.png)

Pokonaj bestię, która niegdyś była ojcem Gascoigne.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry.
Dostaniesz za pokonanie bossa: Ojciec Gascoigne. To będzie prawdopodobnie drugi boss jakiego spotkasz. Powinieneś się na niego natknąć po przejściu ścieków w Yharnam. W pierwszej fazie walki możesz używać nagrobków, aby osłaniać się przed jego ciosami i ganiać się z nim dookoła nich. W drugiej fazie będzie on znacznie silniejszy i szybszy, toteż używaj szybkich ataków i swojej giwery, a przede wszystkim unikaj jego ciosów. Nie jest to zbyt trudny przeciwnik.[/hide]
![[Obrazek: g3635j.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/g3635j.png)

Pokonaj bestię, która niegdyś była pastorem Amelią.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry.
To będzie prawdopodobnie twój czwarty boss, wyglądem przypomina nieco smoka. Najgroźniejsze ataki wyprowadza stojąc przodem, więc za wszelką cenę trzymaj się z tyłu i bij ją ile wlezie. [/hide]
![[Obrazek: d131b0.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/d131b0.png)

Pokonaj Cień Yharnam.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry.
To boss Zakazanego Lasu. A właściwie cała trójka bossów. Będziesz walczył z trójką gości na raz. Używaj najcięższych ataków oburęcznych, które będą odrzucały wrogów, lub kładły ich na ziemię. Używaj monumentu, który stoi na arenie, aby chronić się przed atakami magicznymi. Jeśli będziesz miał problemy z wygraniem tej walki po prostu znajdź partnerów do coopa, a wtedy trzech na trzech nie powinno być już problemem.[/hide]
![[Obrazek: j5d5e5.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/j5d5e5.png)

Pokonaj Wielkiego: Rom, Tępy Pająk.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry
To boss Byrgenwerth, do którego dojdziesz wskakując do wody, w której odbija się księżyc, po otwarciu głównych drzwi na pierwszym piętrze Byrgenwerth. Taktyki na tego jegomościa są dwie. Albo walczysz powoli i próbujesz zabić każdego pająka, którego przyzwie, a potem klepiesz Roma, albo po prostu starasz się odciągnąć pająki od niego, ominąć je i wcisnąć kilka strzałów Bossowi. Osobiście wolałem drugą opcję. Nawet bijąc się w chmarze pająków nie miałem problemu z podejściem do bossa i zabraniem mu kawałka życia. Wybór należy do Ciebie. W obu przypadkach zalecam jednak mnóstwo cierpliwości.[/hide]
![[Obrazek: 1080jj.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/1080jj.png)

Pokonaj Odrodzonego.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry.
To ostatni boss Yahar'gul Niewidzianej Wioski. Przy walce z nim warto pokusić się o zabicie wszystkich magów strzelających z góry. Można do nich wejść i ich pozabijać. Kiedy już to zrobisz (lub nie) zajmij się tą olbrzymią pokraką. Ten boss jest dość wolny, więc masz sporo pola do manewru. Trzymaj się z tyłu Odrodzonego i ładuj w niego ile wlezie. Jego ataki nie są zbyt silne.[/hide]
![[Obrazek: 308064.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/308064.png)

Pokonaj Micolasha, gospodarza koszmaru.
[hide]Zdobędziesz przy przechodzeniu gry.
Znajdziesz go w zamku Mergo. To zdecydowanie najłatwiejszy boss Bloodborne. Cała walka polega na tym, aby go złapać i sklepać. Szkielety które przyzywa są głupie i walą na oślep, a do tego są niesamowicie wolne. Klep Micolasha ile wlezie, w końcu ucieknie. Goń dziada tak długo, aż zamknie się w pomieszczeniu. Twoim zadaniem będzie odnalezienie drogi do tego pokoju. Po krótkiej wędrówce po zamku w końcu dotrzesz do miejsca z dziurą w ziemi, dzięki której wskoczysz do Micolasha, a wtedy już nic mu nie pomoże.....[/hide]
![[Obrazek: 74845g.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/74845g.png)

Pokonaj Wielkiego: Mamka Mergo.
[hide]Dostaniesz przy przechodzeniu gry.
To ostatni boss Zamku Mergo. Docierając na szczyt zamczyska, musisz podejść do wózka dziecięcego, aby rozpocząć walkę. Ataki tego bossa zabierają bardzo mało życia i nie ma znaczenia jak będziesz go okładał. Klasycznie - z tyłu jest dobre miejsce, w którym rzadko będzie cię trafiać, ale atakując ładowanymi atakami z przodu też nie widziałem problemu. Jeśli walka będzie trwała nieco dłużej, Mergo może przyzwać klona. Wtedy po prostu cofnij się i unikaj ataków, a kiedy klon zniknie kontynuuj ofensywę. [/hide]
![[Obrazek: 5383g1.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/5383g1.png)

Pokonaj bestię kleryka.
[hide]To będzie prawdopodobnie pierwsze trofeum i pierwszy boss jakiego pokonasz, chociaż można go całkowicie ominąć. Znajduje się on w Centrum Yharnam na końcu długiego mostu, którego strzegą dwa wilkołaki (można w nie rzucać mołotowami) oraz olbrzym (którego najlepiej ciskać naładowanym w pełni, dwuręcznym atakiem, który przerwie jego akcje). Sama Bestia Kleryka nie jest trudna, jest za to podatna na ogień. Bij ją po nogach ile wlezie, a gdy podnosi ręce to odsuwaj się, lub przesuwaj za nią. Nie powinieneś mieć z nią większych problemów. Jeśli sprawia Ci ona problem, to życzę powodzenia w dalszej grze w Bloodborne - będziesz go potrzebował

![[Obrazek: 0d8djg.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/0d8djg.png)

Pokonaj żądną krwi bestię.
[hide]To opcjonalny boss Starego Yharnam, na którego natkniesz się podczas swoich pierwszych wędrówek. Jest to chyba najtrudniejszy boss, z jakim dane mi było walczyć. Jest niesamowicie szybki i zatruwa przy zadawaniu ciosów. Miej ze sobą spory zapas antidotum i komplet fiolek z krwią. Atakuj go od tylu. Przez to, że większość walki będziesz zatruty, stopień trudności tego adwersarza wzrasta niesamowicie szybko. Żadna późniejsza pokraka nie sprawiała mi takiej trudności. Możesz próbować oblewać go olejem a potem rzucać koktajlami mołotowa, ale ja wolałem okładać go orężem od tyłu.
Razem z pokonaniem bossa dostaniesz także trofeum Kielich Pthumerów.[/hide]
![[Obrazek: 868608.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/868608.png)

Pokonaj Wiedźmę z Hemwick.
[hide]Ta wiedźma, a właściwie dwie wiedźmy, znajdują się na końcu Karneru w Hemwick. Przyzywają sobie pomagierów, których możesz zwyczajnie zignorować. Same wiedźmy są niewidzialne i pojawią się dopiero, gdy będziesz wystarczająco blisko. Biegaj więc po tym pomieszczeniu i szukaj tych garbatych bab. Kiedy znajdziesz zacznij okładać. Druga pojawi się dopiero gdy pierwsza zginie ALE możliwym jest okładanie tej drugiej, zanim jej pasek życia w ogóle się pojawi. W ten sposób druga wiedźma nie będzie wykonywała żadnych ataków przez dłuższy czas i można ją wykończyć zanim pierwsza z nich zginie. Jedyne na co musisz zwracać uwagę to czar paraliżu, który rzuca ta druga. Jak nim dostaniesz to możesz od razu zginąć, a w najlepszym przypadku ledwo przeżyjesz. Powodzenia![/hide]
![[Obrazek: e171gb.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/e171gb.png)

Pokonaj mroczną bestię Paarla.
[hide]To opcjonalny boss. Można dotrzeć do niego sposobem. Kojarzysz potworka z workiem na plecach? Musisz dać mu się zabić. Wtedy wylądujesz w więzieniu wioski Yahar'gul. Oczywiście, jeśli dotarłeś do Yahar'Gul w inny sposób, to nie musisz tego robić. W każdym razie, w głównym kościele/katedrze będą koliste schody prowadzące w dół do więzień (w których pojawiłbyś się, gdybyś dał się zabić). Więzienia nie są duże, jedno z wyjść prowadzi właśnie do bossa, którego spotkasz już na zewnątrz.
Sam boss nie jest specjalnie trudny i nie trzeba znać jakiś specjalnych taktyk. Atakuj z tyłu lub spod spodu i odsuwaj się, gdy zacznie ładować błyskawice.[/hide]
![[Obrazek: 4181bd.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/4181bd.png)

Pokonaj Wielką: Amygdala.
[hide]To boss, który jest na końcu lokacji Granicy Koszmaru. Aby się tam dostać, musisz najpierw dotrzeć do Budynku Auli. Zrobisz to na jeden z dwóch sposobów:
- Po pokonaniu Pastor Amelii powinieneś dostać Kamień migdałkowy od pierwszego napotkanego człowieka, nieważne czy stoi "luzem", jest za oknem lub za drzwiami. Jeśli tak się nie stanie, w późniejszym etapie gry, najlepiej tuż przed końcem, zajrzyj do gościa, który jest w Zakazanym Lesie, niedaleko klatek z psami (nie wiesz gdzie są klatki? PATRZ: CAINHURST). Powinien Ci dać ten kamień.
Teraz przenieś się do Archikatedryi po zejściu ze schodów i wyjściu przed główną bramę, skieruj się w lewo (jeśli doszedłeś jakimś cudem do lasu i grobów, to zawróć). Pokonując kilku przeciwników, w tym paru dużych z siekierami dojdziesz do pewnego ołtarza przy zamkniętych drzwiach. Jeśli masz Kamień migdałkowy to podejdź do drzwi, a ogromna łapa przeniesie cię do Budynku Auli.
- Drugim sposobem dostania się do Budynku Auli jest pokonanie Odrodzonego i pójście schodami w górę, tuż za nowo powstałą lampą. Gdy dotkniesz trupa gra przeniesie się do wspomnianego miejsca.
- Stąd są dwa wyjścia, poprzez drzwi z emanującą energią. Drzwi na parterze zaprowadzą cię do Granicy Koszmaru.
- Idź tam więc i przejdź całą lokację, Amygdala jest końcowym bossem tej miejscówki.
![[Obrazek: 658534.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/658534.png)

Pokonaj męczennika Logariusa.
[hide]Ten nicpoń będzie na ciebie czekał na samej górze zamku Cainhurst. Jest on niesamowicie szybki i zwinny, a do tego bardzo silny. Powinieneś używać jednoręcznej broni zadając szybkie ciosy w momencie, w którym on skończy zadawać swoje. Próbuj unikać ciosów w jego stronę, lub na boki, tak aby wraz se swoim zamachem znalazł się za tobą. W ten sposób będziesz za jego plecami i trzaśniesz go ze dwa razy. Cały czas patrz na swoje życie, aby nie było poniżej połowy. Zdarza się, że Logarius przyzwie miecz, który będzie wbity w ziemię - powinieneś się wtedy na nim skupić, aby ubić go jak najszybciej. To trudny boss, więc nie poddawaj się za szybko

![[Obrazek: b6j637.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/b6j637.png)

Pokonaj Wielkiego: Gwiezdny Emisariusz.
[hide]Jest to boss, którego spotkasz na końcu dodatkowej lokacji - Królestwa Chóru. Na placu, na którym rosną dziwne granatowe kwiaty spotkasz grupę gwiezdnych wysłanników (tych z wodogłowiem

Mimo, że ten plac będzie wyglądał na ślepy zaułek, po walce możesz wybić szybę na ścianie, tuż przy nowo powstałej lampie. Nowo odkryta ścieżka zaprowadzi Cię do kolejnego bossa:
PATRZ:Ebrietas, Córka Kosmosu[/hide]
![[Obrazek: g3637j.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/g3637j.png)

Pokonaj Wielkiego: Ebrietas, Córka Kosmosu.
[hide]Tuż po walce z Gwiezdnym Emisariuszem wybij okno koło lampy. Podążaj nowo odkrytym przejściem, aż dojdziesz do kolejnego bossa, którego będziesz musiał zaatakować kilka razy, żeby w ogóle się dziad ruszył.
Walka przebiega tak jak większość walk, z tą różnicą, że ataki Ebrietas od przodu bardzo bolą. Za wszelką cenę unikaj ataków od frontu i próbuj atakować z boku i z tyłu. W dalszej części walki Ebrietas może rzucić sobie aurę, która będzie zjadać twoje życie. Nie jest to jednak coś, czego powinieneś się obawiać. Jak ją utłuczesz dostaniesz dodatkowe trofeum Kielich Isz.[/hide]
![[Obrazek: d13180.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/d13180.png)

Zdobądź Krwawy Klejnot, który nasyca broń tropiciela specjalną siłą.
[hide]Bardzo dużo krwawych klejnotów znajdziesz podczas przechodzenia gry. Powinieneś znaleźć co najmniej 15 podczas pierwszego przejścia, więc nie ma się nad czym rozpisywać. Praktycznie nie da się ominąć tego trofeum. Jest natomiast jeden konkretny klejnot, który będziesz musiał znaleźć.....
PATRZ: Władca Krwawego Klejnotu[/hide]
![[Obrazek: j5d515.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/j5d515.png)

Zdobądź run Carylla, który nadaje tropicielowi wyjątkową siłę.
[hide]Bardzo dużo run znajdziesz podczas przechodzenia gry. Powinieneś znaleźć co najmniej 10 podczas pierwszego przejścia, więc nie ma się nad czym rozpisywać. Praktycznie nie da się ominąć tego trofeum. Jest natomiast jedna konkretna runa, którą będziesz musiał znaleźć.....
PATRZ: Władca run
[/hide]
![[Obrazek: 10801j.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/10801j.png)

Zdobądź Kielich Pthumerów, który pieczętuje katakumby, tworzące sieć głęboko pod Yharnam.
[hide]Zdobędziesz ten kielich w momencie pokonania bossa: Besta żądna krwi, jednocześnie otrzymasz trofeum za pokonanie bossa i zdobycie kielicha.[/hide]
![[Obrazek: 308044.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/308044.png)

Zdobądź Kielich Chorego Loran, który pieczętuje tragiczną krainę, oddaną piaskom.
[hide]Zdobędziesz ten kielich w momencie pokonania bossa: Amygdala, jednocześnie otrzymasz trofeum za pokonanie bossa i zdobycie kielicha.[/hide]
![[Obrazek: 7484dg.png]](https://i.exophase.com/psn/awards/s/7484dg.png)

Zdobądź Wielki Kielich Isz, który pieczętuje dom sług lśniących gwiazd
[hide]Zdobędziesz ten kielich w momencie pokonania bossa: Ebrietas, Córka Kosmosu, jednocześnie otrzymasz trofeum za pokonanie bossa i zdobycie kielicha.[/hide]