• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uncharted Zaginione Dziedzictwo - Poradnik + Droga do Platyny
#1
[Obrazek: g1b38.png]
Poziom Trudności Platyny : 3/10
Czas potrzebny do zdobycia platyny:: 10-20 h
Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 50 (36 Brąz mały , 11 Srebro małe , 2 Złoto małe , 1 Platyna mała )
Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0
Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry : 1 Ścieżka Wojowniczki
Poziom Trudności wpływa na trofea?: Tak
Minimalna liczba przejśc: 1
Kody wpływają na trofea?: Nie. Wszystkie ułatwienia zostaną odblokowane po ukończeniud gry na dowolnym poziomie trudności.

Słowem wstępu.

Witam w poradniku do Uncharted Zaginione Dziedzictwo. Poradnik został napisany w oparciu o własne doświadczenia z gry. Autorem mi filmów jest PowerPyx, Backseat Driver i ja sam. Z Czasem filmy PowerPyxa będą podmieniane na moje, jak tylko zuploadują się na YT. Poradnik może zawierać lekkie spojlery, dlatego oglądaj je dopiero po zaliczeniu głównej fabuły gry. Mam nadzieję że poradnik okaże się pomocny i dzięki niemu bez problemów zaliczysz platynę w grze
________________________________________________________________________________________

Droga do Platyny

1 Przejdź grę na dowolnym poziomie trudności (Opcionalne)

Jeśli miażdżący poziom trudności to dla Ciebie zbyt duże wyzwanie, ukończ grę na którymś z niższych poziomów. Sprawi to że lepiej poznasz grę, mechanikę, a także odblokujesz ulepszenia które ułatwią późniejsza grę. Ciesz sięfabuła i wspaniałą grafiką.

2. Ukończ grę na miażdżącym poziomie trudności + wszystkie znajdźki. 

Jeśli chcesz szybciej zdobyć platyn, zacznij grać od razu na miażdżącym poziomie trudności. Jednak wtedy musisz mieć świadomość że będzie to ciężkie wyzwanie, o ile nie miałeś styczności z tym poziomem w innych grach serii. Frustracja będzie na pewno nieodłącznym elementem walki, ale to tylko na pierwszych próbach gdy będziesz starał się zrozumieć zachowanie przeciwników w danej lokacji. Trudność tego poziomu polega na tym że przeciwnicy są bardziej odporni na obrażenia niż na niższych poziomach. Z tobą jest odwrotnie, często po 2 przyjętych strzałach giniesz. Jednak tak jak mówię trochę cierpliwości i trofeum wpadnie.    Nie musisz zwracać uwagi na pozostałe trofea. Jeśli wpadną to ok, jeśli nie, to nie ma problemu ponieważ zdobędziesz je w kroku 4. Postaraj się jednak zebrać jak najwięcej skarbów. Przyspieszy to nieco zdobycie platyny,

3. Cleanup

W tym kroku sprawdzamy których trofeów nam brakuje, zabijamy przeciwników, wykorzystujemy wszystkie bronie i zbieramy brakujące skarby. Będziesz już po 1 lub 2 zaliczeniach gry więc będziesz miał odblokowane wszystkie dodatki. Zatem trofea związane z zabójstwami będą tutaj śmiesznie proste. Wykonuj je na poziomie odkrywcy i czekaj na platyne Smile

4. Droga wojowniczki
To trofeum zostawiamy na koniec. Musimy przejść 4 rozdziały bez używania broni palnej. Wszystko co potrzebujesz wiedzieć znajdziesz w opisie tego właśnie trofeum

Filmiki z lokalizacją rzeczy do znalezienia znajdują się w poście poniżej!!
________________________________________________________________________________________

[Obrazek: gg7e70.png]Przy jedzeniu się nie gada Platyna
Zbierz wszystkie trofea

Trofeum które czeka na nas po zdobyciu wszystkich pozostałych

[Obrazek: d4858g.png]Dziedzictwo odnalezione! Srebro
Ukończ grę

Trofeum wpadnie po ukończeniu gry. Nie ma znaczenia na jakim poziomie przechodziliśmy grę. Musimy ją po prostu ukończyć.

[Obrazek: j41j16.png]Postęp wymaga poświęceń Złoto
Ukończ grę na miażdżącym poziomie trudności

Trofeum wpadnie po ukończeniu gry na miażdżącym poziomie trudności. Poziom możemy wybrać odrazu, będzie on wyżarzony ale możliwy do wybrania. Możemy też wbić to trofeum przy opcjonalnym 2 przejściu i wtedy będziemy mieli do dyspozycji wszystkie ułatwienia. Taka gra na tym poziomie trudności będzie śmiesznie prosta, gdyż będziemy mogli aktywować sobie np nieskończoną amunicję , czy też auto aim. Na tym poziomie przeciwnicy zadają więcej obrażeń, są trudniejsi do zabicia, a ty sam posiadasz mniej amunicji.

Kilka rad :
Grając na tym trybie musimy się liczyć z tym że :
  • Możemy zginąć po 3-4 strzałach, w niektórych momentach nawet po jednym. Trafienie w nas podczas krytycznych obrażeń ( czarnobiały filtr ) zabija nas natychmiastowo.
  • Przeciwnicy są agresywniejsi, mądrzejsi, celniej strzelają. Szczególną uwagę zwracamy na przeciwników posiadających silną broń np. Wes-44. Będą oni na nas nacierali, i musimy ich szybko zlikwidować gdyż zabiją nas jednym strzałem. Zabicie przeciwników również jest bardziej wymagające gdyż potrzeba do tego nawet 5 strzałów.
  • Będziemy zdobywali mniej amunicji, dlatego należy ją oszczędzać.
Pamiętaj że w tym trybie pośpiech jest twoim największym wrogiem. Nie staraj się jak najszybciej wyeliminować przeciwników. W ten sposób o śmierć nie będzie trudno. Jakakolwiek osłona to dla ciebie konieczność. Będziesz spędzał za nią sporo czasu. Nie wychylaj się zbyt długo i nie wychodź zza osłony. Przeciwników najlepiej zabijać strzałem w głowę, będzie to trudne gdyż  będziemy musieli celować szybko i precyzyjnie ale zaoszczędzi nam amunicję której jak już pisałem będziemy mieli mniej niż na innych poziomach trudności. Osłonę opuszczamy dopiero gdy wyeliminujemy wszystkich wrogów. Nie przejmuj się tym że będziesz często ginął, to normalne. Niekiedy będzie liczyła się odpowiednia taktyka której nauczysz się poprzez częste podejścia do tej samej lokacji.

[Obrazek: 1g1d10.png]Raczkująca łowczyni skarbów Brąz
Znajdź 5 skarbów

Patrz Trofeum Miłośniczka antyków

[Obrazek: 3j4e46.png]Zawzięta łowczyni skarbów Brąz
Znajdź 35 skarbów

Patrz Trofeum Miłośniczka antyków

[Obrazek: 7gdedd.png]Miłośniczka antyków Srebro
Znajdź wszystkie skarby

Patrz Post Poniżej

[Obrazek: 56b4b6.png]Potrząśnij na szczęście Brąz
Zadaj pytanie Szkiele-wróżowi

Trofeum ściśle związane ze znajdowaniem skarbów. Po znalezieniu dziwnej czaszki musimy ją obejrzeć. Wciskamy :options obracamy za pomocą prawego analoga. Trofeum wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: 0b1g16.png]Dobra moneta Brąz
Znajdź hojsalski żeton

Jak sama nazwa trofeum wskazuje, musimy znaleźć hojsalski żeton. Jest on wymagany do trofeum Tak, Wasza Wysokość. Jego lokalizacja pokazana jest na filmiku poniżej.

[Obrazek: 8e4g4g.png]Tak, Wasza Wysokość Srebro
Znajdź wszystkie hojsalskie żetony i zdobądź Rubin Królowej

Patrz Post Poniżej

[Obrazek: e68487.png]Otwieranie zamków na piątkę Brąz
Otwórz 5 skrzynek

Patrz Trofeum Pani na zamkach

[Obrazek: 44636g.png]Pani na zamkach Srebro
Otwórz wszystkie skrzynki

Patrz Post Poniżej

[Obrazek: 6bg6g1.png]#bezfiltra Brąz
Zrób zdjęcia w 5 możliwych miejscach

Patrz Trofeum Wszędobylska aparatka

[Obrazek: be303d.png]Wszędobylska aparatka Srebro
Zrób zdjęcia we wszystkich możliwych miejscach

Patrz Post Poniżej

[Obrazek: gg7eg0.png]Poznajmy się bliżej Srebro
Wysłuchaj wszystkich opcjonalnych rozmów

Patrz Post Poniżej

[Obrazek: d4854g.png]Si vis pacem, para bellum Brąz
Użyj każdej broni dostępnej w grze

W Grze mamy 24 bronie. Po ukończeniu gry dostaniemy możliwość wyboru dowolnej broni. Jest to najprostszy sposób na wbicie tego trofeum. Możemy tez poprostu zmieniać broń za każdym razem gdy zdobędziemy nową i trofeum również powinno wpaść bez problemu.
  • Para .45
  • Micro 9mm
  • Raffica
  • Pistole
  • RKL-155
  • INSAS
  • FAL
  • Mazur LDR
  • Mettler M-30
  • Arrowhead A3C
  • Spezzotti 12 Gauge
  • P90
  • Type 95
  • S-12 Shotgun
  • Pistoled z Tłumikiem
  • Krivosk-XS
  • RPG
  • Desert 5
  • China Lake GL
  • Harbinger Sniper
  • US-AN 12
  • Carrigan 53
  • DShK (upuszczany przez cięzkiego przeciwnika np w rozdziale 7)
  • Ciężki karabin z osłoną (rozdział 4 przy jednej ze skrzyń)
2 ostatnich nie można wybrać z menu wyboru broni !!

[Obrazek: j41j46.png]Ostatni gasi światło Brąz
Pokonaj przeciwnika ostatnim pociskiem w magazynku broni krótkiej

Trofeum polega na zabiciu przeciwnika ostatnim nabojem w magazynku. Najprościej strzelić w przeciwnika kilka razy, tak aby go nie zabić, następnie wystrzelać magazynek w powietrze, tak aby został nam 1 nabój , i w ostatnim kroku strzelić temu samemu przeciwnikowi w głowę.

[Obrazek: 1g1dg0.png]10 z głowy i do przodu Srebro
Pokonaj 10 przeciwników z rzędu strzałami w głowę

Chyba nie trzeba tutaj tłumaczyć co zrobić. Gdyby jednak pojawiły się trudności, zawsze można zrobić to trofeum na najniższym poziomie trudności.

Najlepiej wbić to trofeum po zakończeniu całej gry. Będziemy mogli wybrać wtedy dowolną broń. Uruchamiamy dowolna walkę , np walkę z helikopterem, z menu dodatków wybieramy pistolet z tłumikiem, i z opcji sterowania włączamy auto celowanie. Auto-celowanie zawsze ustawia cel na głowę w przypadku tego pistoletu. Teraz pozostaje nam jedynie oddać 10 strzałów poprzedzonych wcisnięciem przycisku celowania i gotowe

[Obrazek: 3j4ej6.png]Frazer. Chloe Frazer. Brąz
Pokonaj 5 przeciwników z rzędu pistoletem z tłumikiem, pozostając w ukryciu

Trofeum do wbicia w rozdziale 3. Najlepiej w walce na obrzeżach ruin. Podczas niej znajdziesz skrzynie a w niej pistolet z tłumikiem. Będzie ona się znajdować na pace ciężarówki. Zabijaj pzeciwników przy uzyciu tego pistoletu, nie dając się wykryć.

[Obrazek: 7gdegd.png]Palec na spuście Brąz
Pokonaj 20 przeciwników, strzelając z biodra

To trofeum znajduje sie w każdej grze z serii Uncharted. Aby je zdobyć do zabicia przeciwnika używamy jedyne przycisku R2 . Aby ułatwić sobie sprawę możemy je wykonać po ukończeniu gry, i w dodatkach włączyć auto namierzanie.

[Obrazek: 56b466.png]Siedź, módl się i strzelaj Brąz
Pokonaj 20 przeciwników, strzelając na ślepo zza osłony

Aby zdobyć to trofeum chowamy się za zasłoną i po prostu strzelamu używając jak wyżej tylko przycsku R2 . Najlepiej robić to na poziomie odkrywcy, gdyż przeciwnicy są wtedy najbardziej podatni na obrażenia.

[Obrazek: 0b1gb6.png]Czapki z głów Brąz
Zabij z ukrycia 10 opancerzonych przeciwników w walce wręcz; wcześniej pozbaw ich po cichu hełmów

Trofeum do zdobycia w rozdziale 8 przy walce z helikopterem. Wczytujemy tą walkę. Na początku skaczemy na prawo, następnie obchodzimy budynek po naszej prawej stronie i czimy się w trawie. Czekamy aż opancerzony przeciwnik wejdzie w trawe, podchodzimy do od tyłu i wciskamy  square  triangle  square . restartujemy checkpoint i powtarzamy czynnośc 10 razy.

[Obrazek: 8e4geg.png]Mistrzowska demolka Brąz
Pokonaj 20 przeciwników, używając C4

Chyba nie trzeba zbyt wiele tłumaczyć. Rzucamy C4 i detonujemy ładunek. Najlepszym miejscem będzie rozdział 6, a konkretnie 1 walka. Zbieramy c4 ze skrzyń i wychodzimy po schodach do miejsca gdzie czeka na nas Nadine. Czekamy aż podjedzie ciężarówka z przeciwnikami. Rzucamy w nią c4 i detonujemy. W ten sposób zabijemy 4 przeciwników. Po wszystkim restartujemy checkpoint i powtarzamy czynność do skutku.

[Obrazek: e68467.png]Oznaka wrogości Brąz
Oznacz 30 przeciwników

Przeciwników oznaczamy przyciskiem R3 ułatwia nam to śledzenie ich ruchów. Wystarczy przed zabiciem każdego przeciwnika go oznaczyć i trofeum wpadnie na nasze konto

[Obrazek: 44634g.png]Mnie tu nie było Brąz
Otwórz skrzynkę, kiedy w pobliżu znajdują się przeciwnicy

Trofeum możemy wbić w każdym miejscu gdzie w pobliżu skrzyni znajduje się przeciwnik. Nie ma znaczenia czy nas widzi, czy nie, oraz to czy do nas strzela. Jednym z lepszych miejsc jest początek rozdziału 4. Na swojej drodze spotkamy zaparkowany samochód. Z tyłu tej lokacji będzie znajdować się skrzynia, do której podchodzimy i jąotwierany.

[Obrazek: 6bg6b1.png]Zabawa na ©4 fajerki Brąz
Pokonaj 4 przeciwników, dokonując jednej detonacji C4

Patrz Trofeum Mistrzowska demolka

[Obrazek: be30ed.png]To tylko wiatr Srebro
Zabij z ukrycia 15 przeciwników z rzędu

Trofeum zdobędziemy dokonując 15 cichych zabójstw z rzędu. Nie możemy tu jednak robić tego przy użyciu restartu punktu kontrolnego. Najlepiej zrobić to w rozdziale 4 w 2 lokacjach gdyż w żadnej nie ma wystarczającej liczby przeciwników. Pierwsza z nich to strażnica przy rzece na środku mapy, a druga to fort z trójzębem. Oczywiście możesz wybrać inne, nie ma z tym problemu. Aby wykonać ciche zabójstwo zakradamy się do przeciwnika i wciskamy square . Najlepiej wykonywać to na najniższym poziomie trudności, gdyż wtedy czas jaki minie zanim przeciwnik nas dostrzeże jest dużo dłuższy. Dodatkowo warto wcześniej oznaczyć przeciwników, aby było widać czy przeciwnik się do nas zbliża czy nie, i w jakim miejscu się znajduje.

[Obrazek: gg7e80.png]Pojawiam się i znikam Brąz
Wyjdź z ukrycia i ponownie się schowaj

Aby wbić to trofeum musimy dać się zauważyć a następnie schować się tak aby przestał nas szukać. Trofeum możemy wbić podczas 1 walki w rozdziale 6. Dajemy się zauważyć przeciwnikowi, po czym chowamy się za budynkiem lub w trawie, i czekamy aż nie będzie miał ochoty nas dalej szukać

[Obrazek: d485dg.png]Skrzydłowa Brąz
Pokonaj 10 przeciwników wspólnie z towarzyszem

Najlepszym miejscem będzie końcówka rozdziału 1 . Aby wykonać to o co chodzi w trofeum musimy atakować razem z Nadine tego samego przeciwnika, zobaczymy wtedy animację powalenia. Po pokonaniu kilku, restartujemy checkpoint i powtarzamy czynność. Nie zabijamy wszystkich przeciwników gdyż to zakończy wybrany przez nas element rozdziału.

[Obrazek: j41j86.png]Droga wojowniczki Złoto
Dotrzyj na obrzeża Halebidu w rozdziale 5., nie używając broni palnej ani materiałów wybuchowych

W Uncharted 4 mieliśmy trofeum ze speedrunem. W Lost Legacy mamy trofeum które polega na przejściu 4 rozdziałów bez używania broni palnej. Zatem zalecam trzymać palec z dala od R2 poza sekwencją gdy jedziemy samochodem. Wypalenie choćby jednego pocisku może spowodować niezaliczenie trofeum. Może ale nie musi, ale nie jest to na tren moment w 100% potwierdzone, więc lepiej nie strzelać. Dobrze unikać także wszelkiego rodzaju beczek a także materiałów wybuchowych , gdyż mimo iż nie jest to broń palna, może ona również spowodować niezaliczenie trofeum.

Ważne jest to aby na początku nowej gry(musimy rozpocząć nową grę) wszystkie statystyki były wyzerowane. Dla pewności można też skopiować swój zapis na dysk zewnętrzny lub zapisać go w chmurze w przypadku posiadania psplus. Następnie usunąć wszystkie dane gry i wtedy zacząć to trofeum.

Wybieramy poziom odkrywcy i do walki z przeciwnikami używamy jedynie przycisków square  i triangle .

Trofeum wpadnie na początku rozdziału 5. Jeśli nie wpadnie, możliwe że coś zostało źle zrobione. Dla pewności można wtedy przeinstalować grę.

Podsumowując najlepiej :
  • Usunąć wszystkie dane gry
  • Grać na najniższym poziomie trudności
  • Nie wypalaj ani jednego pocisku
  • Nie podnoś z ziemi żadnej broni
  • Nie rzucaj żadnym granatem, c4 etc.
  • Używaj do walki jedynie square i triangle
  • Niektórzy sugerują nie zabijać przeciwników samochodem
  • Postaraj się nie zginąć, ani nie resetować punktu kontrolnego
  • Możesz pomijać cutscenki. Nie ma to żadnego wpływu na grę
  • Nadine może zabijać przeciwników

[Obrazek: 1g1de0.png]Kobieta renesansu Brąz
Pokonaj 5 przeciwników, każdemu z nich zadając obrażenia bronią krótką, długą i w walce wręcz

Trofeum do wbicia gdziekolwiek gdzie znajdują się przeciwnicy. Musimy posiadać pistolet, i broń długą. Strzelamy do przeciwnika z pistoletu, następnie szybko z broni długiej (najlepiej po jednym strzale) i odrazu uderzamy przeciwnika. 5 takich kombinacji i trofeum jest nasze

[Obrazek: 3j4ed6.png]Wejście smoka Srebro
Zabij przeciwników pojazdem, bronią długą, atakiem w zwarciu i granatem (w tej kolejności) w ciągu 20 sekund

Trofeum do wbicia w rozdziale 3 w walce na Ruinach. Jedziemy samochodem i zabijamy nim jednego z przeciwników przed nami. Szybko wysiadamy i zabijamy drugiego długą bronią ()wciskamy  right ), następnie biegniemy przed siebie. Wchodzimy na skałe i zabijamy 3 przeciwnika w walce wręcz ( square ). Trochę wyżej będzie 4 przeciwnik w którego rzucamy granatem, i trofeum jest na naszym koncie.

[Obrazek: 7gde6d.png]Czas wytoczyć ciężkie działa Srebro
Pokonaj 30 przeciwników, używając złotej broni

Aby zdobyć to trofeum musimy zabić 30 przeciwników używając złotej broni. Znajdują się one w zamkniętych skrzyniach, a także są upuszczane przez niektórych przeciwników. Po ukończeniu gry na dowolnym poziomie trudności będziemy mogli wybrać dowolną z nich i zacząć zabijać przeciwników. Trofeum wpadnie bez najmniejszych problemów

Złote bronie to :
  • RPG7
  • Pistol
  • Desert 5
  • Krivosk-YS
  • LG china Lake
  • Harbinger
  • USAN-12
  • Carrigan 53
  • DShK - nie można wybrać z menu wyboru 
[Obrazek: 4463j4.png]Cztery kółka, cztery głowy Brąz
Pokonaj 4 przeciwników z pomocą pojazdu w ciągu 20 sekund

Na końcu rozdziału 3 będziemy mieli lokacje z przeciwnikami. Na początku zobaczymy 2 przeciwników spacerujących po wodzie. Rozjeżdżamy ich i wyjeżdżamy na szczyt i tam rozjeżdżamy 2 kolejnych .

[Obrazek: 6bg6ee.png]Po lince najmniejszego oporu Brąz
Użyj wszystkich linek, żeby przemieścić się przez miasto

Trofeum do zdobycia w rozdziale 2. Moamy tutaj 4 linki po których możemy zjechać. Pierwsza z nich znajduje się na początku rozdziału, 2 kolejne w czasie przeprawy przez dachy, a ostatnia na końcu rozdziału

[Obrazek: be30b0.png]Nagroda sama w sobie Brąz
Podziwiaj widok ze szczytu w imperium Hojsalów

W rozdziale 4 będziemy wchodzić na wysoką wieżę na środku mapy, co będzie ściśle związane z fabułą. Blisko szczytu znajdziemy się w pokoju z drzwiami które musimy otworzyć. Po ich otwarciu nie wchodzimy w interakcje z dźwignią na środku. Podchodzimy do lekko pękniętych drzwi, i wspinamy się na lewe skrzydło. Potem już tylko cały czas do góry. Gdy znajdziemy się na samym szczycie czekamy aż Chloe skończy komentować i trofeum wpadnie na nasze konto

[Obrazek: gg7e86.png]Najlepszy kierowca w branży Brąz
Pokonaj trasę od rzeźby Ganeśi w zboczu góry na szczyt wodospadu przy forcie z trójzębem i z powrotem w ciągu maksymalnie 3 minut

Do wbicia tego trofeum podchodzimy pod koniec rozdziału 4 po odwiedzeniu wszystkich fortów. Rozpoczynamy od rzeźby Ganeśi, a kończymy na szczycie wodospadu.

Ścieżka :
[Obrazek: uncharte-the-lost-legacy-best-driver-in-...siness.jpg]

Jedziemy wprost na skarpę aby z niej skoczyć. Następnie przejeżdżamy przez drzewny most i jedziemy w lini prostej przez obszar obok wierzy. Następnie zjeżdżamy w kierunku dołu wodospadu, by później kierować się na jego szczyt. Aby to zrobić musimy wyjechać pod 2 błotniste góry, a następnie jechać po wodzie aż do szczytu wodospadu. Nawracamy skacząc z kamienia i jedziemy tą samątrasą co przyjechaliśmy.

[Obrazek: d485d6.png]Potrójna bezbłędność Brąz
Zalicz wszystkie 3 próby w forcie z toporem, nie resetując żadnej z zagadek

Idąc za fabułą dotrzemy do fortu z toporem. Tam będą na nas czekały 3 zagadki z rzędu z figurami. Naszym zadaniem będzie tak skakać po wystającyh płytach, aby nie dać się uderzyć figurze która będzie wykonywać cios co 3 nasze skoki. Jedna figura wykonuje cios co 1 skok ale tylko w płytę którą ma przed sobą. Zostanie uderzonym nie koniecznie oznacza zepsucie drogi do trofeum, o ile szybko zrestartujemy checkpoint.

Skoki jakie musimy wykonać :

Pierwsza  : Przód, Przód, Prawo, Lewo, Przód, Tył, Przód, Lewo, Przód

Druga : Przód, Prawo, Lewo, Przód, Lewo, Przód, Lewo, Przód, Prawo, Przód

Trzecia : Przód, Przód, Tył, Przód, Przód, Przód, Przód, Przód, Tył, Prawo, Tył, Przód, Prawo, Prawo, Przód, Lewo, Przód

[Obrazek: j41j8g.png]Cicho jak myszka Brąz
Po wejściu do fortu z trójzębem dotrzyj do drzwi, unikając wykrycia

Do tego trofeum zalecam ustawienie najniższego poziomu trudności. Zobaczenie cię zajmie dużo więcej czasu przeciwnikom .
Po wejściu do fortu skręcamy na lewo i wyskakujemy na głaz z trawą na szczycie. Następnie zeskakujemy z niego na lewo i o ile to konieczne zabijamy przeciwnika po cichu. Następnie cały czas kierujemy się na lewo i znów wchodzimy na taką skałę jak przed momentem. Chwytamy się sciany ruin po lewej stronie i kierujemy się wzdłuż jej w lewo. Następnie wchodzimy na powierzchnie i wspinamy się już na ostatnią skałę. Zeskakujemy z niej i dochodzimy do drzwi.

[Obrazek: 1g1deb.png]Tarzana Brąz
Bujnij się na linie 5 razy z rzędu, nie dotykając ziemi

Trofeum wpadnie podczas zbierania skarbów. Aby zdobyć jeden z hojsalskich żetonów, musimy zabujać się na 5 linach. Wszystko pokazane jest na filmiku poniżej.

[Obrazek: 3j4ee3.png]Kaskaderka wysokich lotów Brąz
Pozostań pojazdem łącznie 30 sekund w powietrzu

Aby trofeum wpadło musimy spędzić w powietzu łącznie 30 sekund. Najlepiej będzie to zrobić zeskakując z jakiegoś klifu, wybijając się na jakiejś skale, etc. Jeśli nasz lot trwa np 1 s, musimy wykonać 30 takich skoków. Czas się sumuje. Dobrym miejscem do farmienia będzie wodospad na południowo-wschodniej części mapy.

[Obrazek: 7gdee7.png]Teatr cieni Brąz
Ukończ zagadkę z cieniami w maksymalnie 10 ruchach

W rozdziale 5 będziemy mieli do rozwiązania zagadkę z cieniami. Za pomocą dźwigni będziemy ustawiać cienie na 2 ściankach. Gdy cienie będą w odpowiedniej pozycji zagadka zostanie rozwiązana.

Propozycje rozwiązań. Mamy tu 8-kąc, na którego 4 bokach znajdują się dźwignie. Ustalmy że : 
Bok A - Bok przed ścianą z toporem
Bok B - Bok przed ścianą z rogiem
Bok C - Bok przy którym patrzymy na ścianę z toporem
Bok D - Bok przy którym patrzymy na ścianę z rogiem

Oznaczenie dźwignie gdy patrzymy na odpowiedni bok. Zatem dla boku C i D mamy widzieć ścianę, dla boku A i B ściana z cieniami ma być za naszymi plecami. 

<- - lewa dźwignia
^ - środkowa dźwignia 
-> - prawa dźwignia

<-C , ^D , ->A , <-B , ->C , ->B, <-C,  <-D

LUB

<-B , <-C , ^D , <-B , ->A , <-A, ->D,  ->C

[Obrazek: 56b447.png]Marco... Hola! Brąz
Pobaw się w wodzie w tamie Halebidu

Kolejne z trofeów które pojawiło sie i w poprzednich odsłonach. Po rozwiązaniu zagadki, i ucieknięciu z walącej się jaskini znajdziemy się na zaporze. Po cutscence obracamy się i wskakujemy do małego zbiornika z wodą. Trofeum wpadnie odrazu.

[Obrazek: 0b1ggd.png]Włam jak błysk Brąz
Otwórz trzyelementowy zamek w ciągu 15 sekund

3 elementowe zamki znajdują się w wielu skrzyniach które musimy zaliczyć w miarę znajdowania znajdziek. W miarę zbliżania się do prawidłowej pozycji elementu zamka pad zacznie coraz mocniej wibrować, więc włączenie wibracji jest zalecane. Dodatkowo pojawią się małe strzałki, które pomogą nam w otworzeniu zamka. W miarę otwierania kolejnych skrzyń nie powinno być problemu z szybkim otworzeniem zamka i zmieszczeniem się w limicie 15 sekund. Jednak gdyby pojawił się taki problem można skorzystać z drobnego obejścia. Po znalezieniu 2 pozycji zamka, wciskamy circle , jednocześnie zapamiętując te pozycje. Następnie poraz kolejny podchodzimy do otworzenia zamka. Ustawiamy zapamiętane przez nas pozycje, będą one takie same jak poprzednio. Na znalezienie 3 będziemy mieli wtedy sporo czasu, i bez problemu wbijemy trofeum

[Obrazek: 8e4gg0.png]Zabójcza siła rażenia Srebro
Przymocuj kilka ładunków C4 do wozu bojowego i zniszcz go, detonując wszystkie jednocześnie

Podczas pierwszej walki z przeciwnikami w rozdziale 6 znajdziemy wóz patrolujący okolicę. Będzie tam tez sporo skrzyń gdzie będą ładunki c4. Podnosimy 2 takie, a następnie rzucamy w wóz. c4 musi się przykleić. Następnie wciskamy right aby zdetonować ładunek.

[Obrazek: e68448.png]Na bombę! Brąz
Wykonaj imponujący skok z klifu przy starych torach kolejowych

Na początku rozdziału 8 będziemy zjeżdżać po błocie. Następnie będziemy musieli iść wzdłuż klifu, przejść przez dziurę w bunkrze i wspiąć się na szczyt góry. Następnie znów zjeżdżamy i chwytamy się skały którą mamy po lewej stronie. Wychodzimy na nią, i przed sobą będziemy widzieć tory kolejowe. Jedyne co pozostało nam zrobić to skoczyć w dół do wody.

[Obrazek: 446334.png]Tuż pod nosem Srebro
Zniszcz helikopter, nie pokonując żadnych przeciwników

Przed przystąpieniem do wbijania trofeum należy ukończyć całą grę, aby odblokować możliwość wyboru dowolnej broni. Wybieramy walkę helikopter w rozdziale 9, najlepiej na poziomie odkrywcy. Z menu dodatków wybieramy nieskończoną minucie i wybieramy RPG. Następnie strzelamy w helikopter 3 pociskami z RPG, a następnie zarzucamy w niego liną i wspinamy sie przyciskiem L1 . Tam będzie oskryptowane zabicie pilota. Po tym wszystkim trofeum wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: 6bg66e.png]Bojowe wyścigi Brąz
Staranuj 10 motocykli

Trofeum wbijemy podczas 1 walki w rozdziale 9. Będziemy tam atakowani przez motocyklistów jadąc samochodem. Po prostu wjeżdżamy w nich i motocykle natychmiastowo zostaną zniszczone. Będzie tam wiecej niz 10 motocykli, więc jest szansa na wbicie tego w jednym podejściu. Motocykle są tylko w początkowej fazie walki, wiec jeśli nam się nie uda, restartujemy checkpoint i powtarzamy czynność.

[Obrazek: be3000.png]Za gapowe się płaci Brąz
Przejmij 6 pojazdów, wskakując do nich i wyrzucając kierowców

W rozdziale 9 będziemy jechać na pociągu. Obok nas zobaczymy samochód. To co musimy zrobić to skoczyć na samochód za pomocą X , wyrzucić przeciwnika z samochodu, a po wszystkim zresetować checkpoint.

[Obrazek: gg7ee6.png]Hej, łap! Brąz
Zniszcz pojazd w rozdziale 9. za pomocą materiału wybuchowego

W rozdziale 9 gdy będziemy na pociągu, przeciwnicy będą nas atakować musimy rzucić granatem w jeden z samochodów , tak aby wybuchł. Trofeum możemy także wbić dużo łatwiej, po ukończeniu gry. Wystarczy powtórzyć rozdział , wybrać RPG z menu dodatków i strzelić w samochód

[Obrazek: d48556.png]Łapać to my, ale nie nas Brąz
Zjedź z krawędzi wodospadu w Ghatach Zachodnich

Na początku rozdziału 4 musimy zjechać ze skarpy która jest przed nami. Oczywiście zginiemy, a trofeum wpadnie na nasze konto

Odpowiedz
#2
Poradnik do Znajdziek

Skarby

W grze mamy 68 skarbów. Są one porozrzucane po wszystkich lokacjach w grze. Niekróre nie są one jakoś specjalnie pochowane, tylko znajdują się w zasięgu wzroku, zazwyczaj przy ścieżce którą poruszamy się idąc wzdłuż fabuły, Zdarzają się i takie które będą się znajdować wdosyć specyficznych miejscach. Zebrany skarb powoduje zapisanie jego
zdobycia, i jeśli np brakowało nam jednego w danym rozdziale, to po jego zdobyciu możemy zakończyć rozdział i będzie ona zapisana w statystykach jako zebrana
O skarbie do zebrania informuje nas taki symbol :
[Obrazek: U5AMKaGtLBxzxloTZLzulgkTQIcg5tC_jxqUtQ0-...20-h115-no]

Skrzynie
W grze mamy 21 skrzyń które musimy otworzyć. Są one porozrzucane po wszystkich lokacjach w grze. Zazwyczaj są one na ciężarówkach przeciwników. Otworzona skrzynia powoduje zapisanie jej otwarcia, i jeśli np brakowało nam jednej w danym rozdziale, to po jej zdobyciu możemy zakończyć rozdział i będzie ona zapisana w statystykach jako otwarta.
Skrzynie są dosyć spore więc ciężko je ominąć

Opcionalne Rozmowy
W całej grze mamy 17 opcjonalnych rozmów. Część z nich pojawia się naturalnie, a do części z nich musimy zdobyć dostęp wykonując odpowiednie czynności. Aby wysłuchać rozmowy musimy wcisnąć w odpowiednim momencie  triangle . Progres mozemy śledzić w opcjach i przy wyborze rozdziału. Odsłuchanie rozmowy powoduje zapisanie jej zdobycia, i jeśli np brakowało nam jednej rozmowy w danym rozdziale, to po jej odłuchaniu możemy zakończyć rozdział i będzie ona zapisana w statystykach jako odsłuchana.

Opcionalną rozmowę rozpoznamy po pojawieniu się nad głową postaci takiego symbolu :
[Obrazek: lITlLOk08KeQWD6mF8MKQBZHSyG4k7SsZXUNVXBO...37-h108-no]

Hoysalajskie Żetony
W grze mamy 11 Hoysalajskich Żetonów. Ich lokalizacja to 4 rozdział, i miejsca gdzie możemy je znaleźć są zaznaczone na mapie. Zebrany Żetonpowoduje zapisanie jego
zdobycia, i jeśli np brakowało nam jednego w danym rozdziale, to po jego zdobyciu możemy zakończyć rozdział i będzie ona zapisana w statystykach jako zebrana.
O skarbie do zebrania informuje nas taki symbol :
[Obrazek: FSzGSLjkWI8fqYOrDTqcyztHVDifrf2ptlJ_quZd...50-h123-no]

Zdjęcia
W całej grze mamy 28 zdjęć do zrobienia. Będą się one pojawiały miejscach "zapierających dech w piersiach", rzeźbach etc. Aby zrobić zdjęcie musimy wcisnąć w odpowiednim momencie  triangle . Progres mozemy śledzić w opcjach i przy wyborze rozdziału. Zrobienie zdjęcia powoduje zapisanie jejgo zdobycie, i jeśli np brakowało nam jednej w danym rozdziale, to po jego zrobieniu możemy zakończyć rozdział i będzie on zapisana w statystykach jako wykonany.
Po każdym "pstryknięciu foty" możemy ją obejrzeć wcistając touchpad i przyciskiem triangle zmienić mape na telefon.
O zdjęciu do zrobienia informuje nas taki symbol :
[Obrazek: QAs5C17SKLhZSZFDklAZp70UbcpaeCeMjOf8Cay_...41-h119-no]

Prolog

1 Skarb, 1 Zdjęcie

Rozdział 1
1 Skarb

Rozdział 2
5 Skarbów, 1 Zdjęcie

Rozdział 3
4 Skarby, 3 Zdjęcia, 1 Skrzynia

Rozdział 4
19 Skarbów, 9 Zdjęć, 4 Rozmów, 11 Skrzyń

Rozdział 5
6 Skarbów, 4 Zdjęcia, 5 Konwersacji

Rozdział 6
5 Skarbów, 2 Zdjęcia, 1 Konwersacja, 3 Skrzynie

Rozdział 7
16 Skarbów, 7 Zdjęć, 3 Konwersacje, 1 Skrzynia

Rozdział 8
8 Skarbów, 1 Zdjęcie, 4 Konwersacje, 5 Skrzyni

Rozdział 9
3 Skarby

Odpowiedz
#3
Poradnik do trybu miażdżącego

Rozdział 8 - Walka z Helikopterem

Ta walka z przeciwnikami może wydawać się trudna, lecz jeśli zna się mały patent staje się bardzo prosty.Na samym początku przeskakujemy na lewo, i eliminujemy po cichu pierwszego przeciwnika, następnie tego ciężkiego, i staramy się zabić (najlepiej po cichu) przeciwnika który wychodzi na domek. Posiada on pistolet Desert 5 który jest bardzo przydatny. Po tym wszystkim napewno ktoś nas zauważy. Jak najszybciej przedostajemy się do wody, aby w niej zanurkować. Dostajemy się w okolice miejsca gdzie zaczynała się walka. Będą tam znajdowały się 2 zanurzone wagony pociągowe. Wystarczy wpłynąć do jednego, wynurzyć się, a następnie popłynąć do drugiego. Spowoduje to zgubienie przeciwników, i możliwość przejścia znów w tryb skradania. Wychodzimy na powierzchnię, zabijamy kilku przeciwników, i znów wracamy do wody, i pływamy między tymi 2 wagonami. Gdy zabijemy wszystkich przeciwników zaczynamy zbierać RPG. 2 z nich znajdują się w skrzyniach, 3 znajduje się na balkoniku, upuszczona przez jednego z zabitych przeciwników. Przedostajemy się jak najbliżej miejsca gdzie znajdują się 2 wagony, a tam wystrzeliwujemy 1 pocisk z RPG w samolot. W tym momencie przyjdą posiłki. Wracamy do wody i robimy to co przedtem. Gdy zgubimy przeciwników wracamy na powierzchnię, znów strzelamy z RPG i spowrotem do wody, tak samo za trzecim razem. Gdy po 3 strzale z RPG zgubimy przeciwników wracamy na powierzchnię i wychodzimy na wagonik nad którym lata helikopter. Zarzucamy linę i w tym momencie mamy checkpoint., więc jeśli zginiemy nic nie szkodzi,bo zaczniemy od tego momentu i za drugim razem napewno uda się wejść na helikopter po linie. Dalej to już tylko QTE i koniec walki

Reszta wkrótce
Odpowiedz
#4
platyna w 20h?Big Grin mi zajęła 9..... trochę przesadziłeśSmile.

Druga sprawa to filmy. Kilka z nich nie dziala zupelnie, a kilka nie jest Twoich ani PowerPyxa (np Backseat Driver) - warto by bylo o tym wspomniec.
Odpowiedz
#5
(08-29-2017, 10:37)hajpero napisał(a): platyna w 20h?Big Grin mi zajęła 9..... trochę przesadziłeśSmile.

Druga sprawa to filmy. Kilka z nich nie dziala zupelnie, a kilka nie jest Twoich ani PowerPyxa (np Backseat Driver) - warto by bylo o tym wspomniec.

Poprawiłem. Co do czasu to zapomniałem poprawić. Miało być 10-20. Dzięki za uwagi