Dołącz do społecznośći Playstationtrophies.pl na swojej konsoli i pochwal się najnowszym trofeum

  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Metro 2033 Redux - Poradnik + Droga do platyny
#1
Platyna 
[Obrazek: metro_2033_redux-wide.jpg]

Poziom Trudności: 2/10
Ilość trofeów do zdobycia: Offline:  50 [1 Platyna mała  | 3 Złoto małe  | 5 Srebro małe  | 41 Brąz mały  ]
Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0
Czas potrzebny do zdobycia platyny: 15 - 20h
Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 2
Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: 3 (Sknera Brąz mały, Cwaniak Brąz mały, Oświecony Złoto małe)
Poziom Trudności wpływa na trofea?: Nie
Kody wyłączające trofea: Brak kodów
Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Nie

Droga do platyny:

Krok I: Ukończ grę w trybie Spartanin, zdobądź Oświecony Złoto małe [Dobre zakończenie gry]

W tym kroku powinno skupić się na trofeach związanych z zabójstwami i zbieractwem z wykorzystywaniem triku na wczytywanie ostatniego zapisu. Zaleca się odszukanie wszystkich potrzebnych do trofeów znajdziek. Najważniejsze jest jednak zdobywanie dodatnich punktów karmy dla uzyskania dobrego zakończenia gry. Po więcej informacji zajrzyj do trofeum Oświecony Złoto małe

Krok II: Ukończ grę w trybie Przetrwanie, zdobądź Zabij to co agresywne Złoto małe [Złe zakończenie gry]

W tym kroku należy zmienić tryb gry na Przetrwanie. Jako że tym razem konieczne będzie uzyskanie złego zakończenia gry (Po więcej informacji zajrzyj do trofeum Zabij to co agresywne Złoto małe) nie trzeba martwić się o punkty karmy oraz znajdźki jeśli zdobyliśmy je podczas pierwszego przejścia, co jest zalecane. Warto też zdobyć pozostałe trofea, których nie udało się ukończyć w trakcie pierwszego przejścia. Jeśli po przejściu wciąż brakuje jakiegoś trofeum, można powtórzyć dowolny rozdział.

Ważna wskazówka!

Gra zapisuje postępy trofeów, w których należy wykonać jakąś czynność określoną ilość razy. Dla przykładu trofeum Kasiarz Brąz mały, które wymaga otwarcia 15 sejfów, wystarczy po otwarciu jednego wczytać punkt kontrolny i powtórzyć czynność 15 razy, a trofeum będzie nasze. Po rozpoczęciu nowej gry wszelkie postępy trofeów są kasowane. W grze znajdują się 3 trofea możliwe do pominięcia. Upewnij się, że zapoznałeś się z opisami Sknera Brąz mały, Cwaniak Brąz mały oraz Oświecony Złoto małe

[Obrazek: e1e403.png] Platyna
Trofeum platynowe
Zdobądź wszystkie trofea.

Wpada po zdobyciu wszystkich pozostałych trofeów.

[Obrazek: 410371.png] Brąz
Ożywczy powiew
Zabij 50 ludzi z broni pneumatycznej

Do broni pneumatycznej zalicza się Tichar oraz Helsing. Amunicją do Tichara są metalowe kulki natomiast do Helsinga wymagane są stalowe bełty. Tichara można znaleźć w rozdziale Linia Frontu tak samo jak i wielu ludzkich przeciwników. Po zabiciu 50 ludzi trofeum jest nasze.

[Obrazek: 65d643.png] Brąz
Kowboj
Zabij 100 wrogów za pomocą rewolweru.

Wystarczy zabić 100 wrogów przy użyciu Rewolweru. Broń tą otrzymujemy na początku gry. Liczą się zarówno ludzie jak i mutanty.

[Obrazek: b680d3.png] Brąz
Spec od rozbiórek
Wysadź tunel oraz śluzę przy PRZEKLĘTEJ.

Związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia.

[Obrazek: g3jebg.png] Srebro
DJ Artem
Wyślij wiadomość dowódcy z wieży radiowej POSTERUNKU FASZYSTÓW.

Trofeum to zdobywamy w trakcie rozdziałów OBRONA oraz POSTERUNEK FASZYSTÓW.

Pod koniec rozdziału OBRONA po rozmowie z umierającym dowódcą, mamy możliwość podniesienia kasety, którą w kolejnym rozdziale POSTERUNEK FASZYSTÓW należy umieścić w nadajniku radiowym, znajdującym się na ostatnim piętrze budynku pełnego żołnierzy Faszystów.

Poniżej filmik z dokładną lokalizacją:

[Obrazek: d1g57d.png] Złoto
Oświecony
Znajdź prawdę.

Możliwe do pominięcia!

Trofeum zdobywamy po uzyskaniu dobrego zakończenia gry, poprzez oszczędzenie Cieni nie zrzucając bomb na ich miasto. Jeśli uzyskaliśmy wystarczającą ilość dodatnich punktów karmy, w ostatnim rozdziale gra pozwala na zniszczenie konsoli systemu namierzania. Wystarczy strzelić weń rewolwerem i otrzymujemy trofeum.

Dodatnie punkty karmy są swego rodzaju ukrytym licznikiem, od którego zależy zakończenie gry. Nie wpływają one na nic innego. Bez wystarczającej ilości punktów aktywuje się złe zakończenie.

Dodatnie punkty karmy zdobywamy poprzez:
- rozmawianie i wysłuchiwanie NPC'ów
- wykonywanie rozkazów, w szczególności Khana
- niestrzelanie do duchów i Cieni
- znajdywanie ukrytych przejść i skrytek
- interakcja z obiektami np. gitarą Artema
- dawanie nabojów żebrakom

Poniżej bardzo przydatny filmik jak ukończyć grę i uzyskać dobre zakończenie:

[Obrazek: j50j7j.png] Brąz
Kryj się!
Zabij 20 skradaczy.

Skradacze to niewielkie mutanty, które wychodzą z dziur w ścianach i podłodze. Atakują i szybko uciekają, jednak nie są zbytnio odporne i jeden strzał ze strzelby potrafi załatwić sprawę. Najwięcej można ich spotkać w etapie OBRONA. Po 20 zabójstwie trofeum jest nasze.

[Obrazek: 103db8.png] Brąz
Ognia!
Zabij 30 wrogów za pomocą granatów zapalających.

Granaty zapalające występują dość rzadko, dlatego warto zaopatrzyć się w kilka u handlarza. Ze względu na niewielki obszar rażenia tychże granatów, warto znaleźć dobry spot i wygrindować to trofeum poprzez wczytywanie punktu kontrolnego.

[Obrazek: 305e1b.png] Brąz
Szczodra dusza
Wspieraj ubogich - dzieciakowi rzuć kulkę, choremu daj lekarstwo. Pomóż każdej napotkanej osobie.

Aby zdobyć to trofeum należy pomóc 3 osobom. Pierwsza z nich znajduję się w etapie WYSTAWA, a dwie pozostałe w kolejnym etapie RYSKA.

Na początku etapu WYSTAWA, po wejściu po schodach na ławce można dostrzec dwóch rodziców, którym należy dać 2 naboje. W następnym etapie RYSKA po zejściu po schodach za barem z lewej strony siedzi żebrak, któremu dajemy 1 nabój. Po zejściu po tych samych schodach po prawej stronie stoi dzieciak, któremu dajemy kolejny nabój w zamian za doprowadzenie nas do Burbona.

Poniżej filmik z dokładną lokalizacją osób:

[Obrazek: 747eb3.png] Brąz
Strzelec
Zabij 100 wrogów za pomocą ciężkiego ubojnika.

O ile polskie tłumaczenie tego trofeum może być dość mylące, tak naprawdę użyć można dowolnej strzelby, a są to: Ubojnik, Dublet, Sajga, Ciężka Strzelba Automatyczna. Do postępów wliczają się zabójstwa ludzi jak i mutantów.

[Obrazek: 410377.png] Brąz
Zapalony czytelnik
Zabij bibliotekarza.

Bibliotekarze to podobne do goryla mutanty. Są szybkie, bardzo wytrzymałe i zadają ogromne obrażenia. Najlepiej użyć jest bomby zapalającej i strzelby. Natrafiamy na nie w etapach Magazyn i Archiwum.

[Obrazek: 65d800.png] Brąz
Eksterminator
Na poziomie LINIA FRONTU zabij wszystkich wrogich żołnierzy Armii Czerwonej i faszystowskich.

Można to zrobić na dwa sposoby, po cichu lub w stylu Rambo. Najważniejszym jest jednak, aby zająć się przeciwnikami, których można pominąć:

- na początku etapu za nami znajduje się dwóch żołnierzy Komunistów
- zdrajca musi zostać zabity przez generała i jego pomocnika
- dwóch rannych Komunistów leżących na łóżkach musi zostać zabitych
- pod mostem na początku etapu znajduje się kilku żołnierzy Nazistów
- trzej więźniowie muszą zostać zabici

Wskazówka: Zabicie Nazisty pilnującego trzech więźniów sprawi, że staną się oni nietykalni. Można pozwolić strażnikowi zabić więźniów lub rzucić granat, aby zabić wszystkich naraz.

Poniżej filmik:

[Obrazek: b68j78.png] Brąz
Hunter
Zabij 200 mutantów.

Wpadnie naturalnie w trakcie przechodzenia gry. Do mutantów zaliczają się:

- Nosalisy
- Wartownicy
- Demony
- Ameby

[Obrazek: g3j601.png] Brąz
Inkwizytor
Zabij 2 demony.

Demony to duże skrzydlate mutanty podobne do gargulców. Można je spotkać w etapach, w których przemieszczamy się po powierzchni. Demony są jednymi z silniejszych przeciwników w grze. Zaleca się użycia strzelby i Granatów Przylepnych. Jednego z demonów spotykamy w etapie MARTWE MIASTO żywiącego się na zwłokach. Wystarczy rzucić w niego Granat Przylepny, co natychmiastowo go uśmierci. W tym momencie można powtórzyć punkt kontrolny i zabić go ponownie.

[Obrazek: d1g3j1.png] Brąz
Niewidzialny człowiek
Ukończ poziom LINIA FRONTU, nie zabijając nikogo.

Całkowite przeciwieństwo trofeum Eksterminator Brąz mały. Tym razem należy ukończyć cały etap bez zabijania ani jednego przeciwnika. Staraj się unikać jakiejkolwiek konfrontacji. Można ogłuszać wrogów, najważniejsze, aby ich nie zabić. Nie śpiesz się, gaś światła po drodze by uniknąć wykrycia, ogłuszaj przeciwników jeśli to konieczne. W przypadku wykrycia można wczytać punkt kontrolny. W trakcie przechodzenia poziomu można również zdobyć trofeum Brygada ratunkowa Srebro małe uwalniając 3 więźniów.

Poniżej filmik:

[Obrazek: j50dbe.png] Brąz
BUM!
Wysadź w powietrze 30 wrogów.

Należy zabić wybuchami 30 wrogów. Można użyć Granatów lub Granatów Przylepnych. Najlepiej zrobić to w etapie LINIA FRONTU.

[Obrazek: 103851.png] Brąz
Projekt Manhattan
Spędź 60 sekund w miejscu o silnym skażeniu.

Miejsca takie znajdziemy w etapach na powierzchni. Rozpoznamy je po charakterystycznym dźwięku i otrzymywanych obrażeniach. Najłatwiej zrobić to w rozdziale MARTWE MIASTO.

Poniżej filmik:

[Obrazek: 30583j.png] Brąz
Radość rozwałki
Zabij 100 wrogów za pomocą karabinu automatycznego.

Do karabinów automatycznych zaliczają się Sobaka, Kałach oraz Kałach 2012. Wystarczy zabić 100 wrogów, w tym zarówno ludzi jak i mutantów.

[Obrazek: 7478j6.png] Brąz
Na zdarowie!
Pij przy każdej okazji.

Trofeum wymaga napicia się przy każdej możliwej okazji w grze. Pierwszy raz takowa nadarza się w etapie TARGOWA, natomiast dwie kolejne w POLIS.

Poniżej filmik:

[Obrazek: 5358e4.png] Brąz
Litościwy
Ukończ poziom CIEMNA, nikogo nie zabijając ani nie ogłuszając.

Tak jak w opisie trofeum nie możemy nikogo zabić ani nawet ogłuszyć. Jest możliwe, aby ukończyć etap bez wykrycia jednak ze względu na duże zagęszczenie wrogów zaleca się po prostu przebiec cały poziom.

Poniżej filmik:

[Obrazek: 5358e4.png] Brąz
Handlowiec
Dokonaj 30 transakcji w sklepach z bronią.

Trofeum może nie wpaść naturalnie w trakcie gry, jednak bardzo łatwo je zdobyć. Po dotarciu do POLIS powinniśmy mieć już sporo zaoszczędzonych Nabojów Wojskowych. Wystarczy kupować broń i ją odsprzedawać. W przypadku wyczerpania się nabojów wystarczy wczytać ostatni zapis.

[Obrazek: 86j813.png] Brąz
Wąż
Zabij z ukrycia 15 wrogów.

Trofeum na pewno wpadnie graczom, którzy preferują ciche podejście do tematu. Aby zabójstwo zostało zaliczone nie można być wykrytym w trakcie wykonywania eliminacji. Liczą się zabójstwa przy użyciu Noży do Rzucania, Wyciszonej Broni i eliminacji nożem.

[Obrazek: e1e7d5.png] Brąz
Ninja
Zabij 30 wrogów za pomocą noży do rzucania.

Zapewne wpadnie graczom grającym po cichu. Noże do Rzucania występują dość często w dodatku można je odzyskiwać z pokonanych wrogów. W trakcie gry nadarzy się wiele okazji. Zawsze można wczytywać ostatni punkt kontrolny i zabijać tych samych przeciwników dopóki nie wpadnie.

[Obrazek: 410857.png] Brąz
Łowca nosalisów
Zabij 100 nosalisów.

Nosalisy to najczęściej występujący przeciwnicy w grze. Wpadnie naturalnie w trakcie przechodzenia gry.

[Obrazek: 65d8d0.png] Brąz
Patolog
Zabij 5 ameb.

W trakcie etapu D6, po zjechaniu windą w towarzystwie Millera, trafimy na miejsce z pomarańczowymi kokonami na ścianach. Gdy się do nich zbliży uwalniają one kulki toczące się w stronę gracza, które wybuchają. Wystarczy ustrzelić 5 takowych i trofeum wpada.

[Obrazek: b68j88.png] Srebro
Blogger
Zapisz wszystkie 51 ukryte strony dziennika Artema.

W grze znajduje się 51 stron dziennika Artema. W przypadku pominięcia, którychś z nich można powtórzyć dowolny rozdział. Wysoce prawdopodobne, że komuś uda się zebrać wszystkie przy jednym podejściu jeśli dokładnie przeszukuje każdą lokację.

Poniżej filmik z lokalizacją wszystkich dzienników:

[Obrazek: g3j6j1.png] Brąz
Podpalacz
Zabij 30 wrogów za pomocą miotacza ognia.

Miotacz Ognia otrzymuje się w etapie CIEMNA GWIAZDA. Będzie trzeba zabić całą masę Nosalisów. Broń przenosi się także do następnego etapu D6, gdzie również będzie wielu przeciwników.

[Obrazek: d1g3g1.png] Brąz
Szybka ręka
Nie pozwól nosalisom wyłamać kratek wentylacyjnych na poziomie HUNTER.

Niedługo po rozmowie z Hunterem, stado Nosalisów, będzie próbowało wedrzeć się do pomieszczenia przez 4 szyby wentylacyjne. Trzeba je zabić zanim którakolwiek z osłon zostanie zniszczona. Mutanty zeskakujące z sufitu najlepiej jest ignorować, gdyż zajmą się nimi NPC'e i skupić się wyłącznie na szybach. W wypadku porażki wczytać punkt kontrolny i spróbować ponownie.

Poniżej filmik:

[Obrazek: j50d0e.png] Brąz
Cień
Niepostrzeżenie przedostań się na stację ZAJEZDNIA, bezgłośnie zabijając pierwszego strażnika.

Na początku poziomu zauważyć można żołnierza stojącego na torach. Łatwo go dostrzec ze względu na lampkę na hełmie. Trzeba go zabić zanim podniesie alarm. Można używać niewytłumionej broni.

Poniżej filmik:

[Obrazek: 103831.png] Brąz
Stalker
Znajdź wszystkie skrytki stalkerów w Martwym Mieście.

W trakcie etapu MARTWE MIASTO natrafić można na Skrytki Stalkerów rozsianych po całym obszarze. Trzeba znaleźć wszystkie 47 w trakcie jednego podejścia. Ze względu na brak możliwości sprawdzenia ile udało się odszukać, zaleca się skorzystanie z wideo poradnika.

Poniżej filmik z lokalizacją wszystkich skrytek:

[Obrazek: 30585j.png] Srebro
Brygada ratunkowa
Uratuj grupę czerwonych z rąk faszystów.

W trakcie etapu LINIA FRONTU natrafiamy na 3 więźniów w faszystowskiej części poziomu. Aby ich uwolnić należy zabić lub ogłuszyć strażnika zanim zacznie wykonywać egzekucje. Najlepiej połączyć to z trofeum Niewidzialny człowiek Brąz mały.

Poniżej filmik 2 w 1:

[Obrazek: 747876.png] Srebro
Kasiarz
Otwórz 15 sejfów.

Tak jak w opisie wystarczy otworzyć 15 sejfów. Można to zrobić poprzez otwieranie jednego sejfu, zbieraniu zawartości, wczytywaniu punktu kontrolnego i otwierania tego samego sejfu dopóki trofeum nie wpadnie.

[Obrazek: 535854.png] Brąz
Sknera
Zaoszczędź 1000 nabojów wojskowych.

Trofeum możliwe do pominięcia!

Należy skumulować 1000 Nabojów Wojskowych (posiadać 1000 nabojów w ekwipunku w jednym momencie). Trofeum powinno wpaść jeśli dokładnie przeszukujemy wszelakie zakamarki i otwieramy sejfy. Jeśli brakuje można sprzedać wszystko u handlarza, aby dobić do 1000 i wczytać punkt kontrolny, by nie tracić ekwipunku.

[Obrazek: 0d0808.png] Brąz
Szok
Zabij 30 wrogów za pomocą woltownicy.

Woltownica to rzadka i bardzo potężna broń. Można ją zdobyć w etapie CERKIEW. Najlepiej wygrindować w miejscu z dużą ilością przeciwników wczytując punkt kontrolny.

[Obrazek: 86j8j3.png] Brąz
Na plasterki
Zabij 30 wrogów (ludzi) w walce wręcz.

Wystarczy zabić 30 ludzi przy pomocy Noża. Wpadnie naturalnie osobom grającym po cichu. Należy podejść do przeciwnika od dowolnej strony i wcisnąć  R3, aby wykonać egzekucję.

[Obrazek: e1e7e5.png] Brąz
Snajper
Zabij 30 wrogich ludzi strzałem w głowę.

Tak jak w opisie, 30 strzałów w głowę i trofeum wpada. Grając po cichu również można to zdobyć, trzeba tylko używać wytłumionej broni. Preferowany jest etap LINIA FRONTU ze względu na dużą ilość przeciwników.

[Obrazek: 410807.png] Brąz
Strzelec wyborowy
Zabij 15 wrogich ludzi trafieniami w głowę z odległości co najmniej 30 metrów.

Można to połączyć z trofeum Snajper Brąz mały. Najlepiej jest użyć broni z lunetą np. Rewolweru lub Tichara, aby być bardziej celnym. Dobrym miejscem do grindu jest etap LINIA FRONTU. Jest tu dużo przeciwników w sporych odległościach.

[Obrazek: 65d870.png] Brąz
Dotyk motyla
Rozbrój 15 drucianych pułapek.

Pułapki można napotkać w różnych etapach. Zazwyczaj aktywują one granaty i spadające kłody, które ranią gracza. Aby je rozbroić wystarczy podejść i wcisnąć  square. Najlepiej zrobić to w etapie LINIA FRONTU. Po zejściu po rurach na niższy poziom, pomiędzy stertami gruzu będą 4 pułapki. Po rozbrojeniu wczytać punkt kontrolny i powtórzyć czynność, aż trofeum nie wpadnie.

[Obrazek: b68jg8.png] Złoto
Spartanin 2033
Ukończ grę w trybie Spartanina.

W tym trybie, rozgrywka bardziej przypomina tą z Last Light. Postać porusza się nieco szybciej, tak samo z celowaniem i przeładowywaniem. Znaleźć można także więcej zasobów i amunicji.

[Obrazek: g3j611.png] Brąz
Łowca pająków
Zabij 10 pająków.

Pająki spotkać można w rozdziale JASKINIA. Jest ich wystarczająco dużo, aby zdobyć trofeum przy jednym podejściu. Najłatwiej zabić je świecąc w nie latarką, przez co przewracają się na grzbiet i można je dobić strzelając w brzuch.

[Obrazek: d1g301.png] Brąz
Żelazna pięść
Ogłusz 30 wrogów (ludzi) w walce wręcz.

To samo co w trofeum Na plasterki Brąz mały, tylko tym razem należy wcisnąć  square. Wróg nie zostaje zabity, a jedynie ogłuszony. Można wygrindować wczytując punkt kontrolny.

[Obrazek: j50d6e.png] Srebro
Ocalony 2033
Ukończ grę w trybie przetrwania.

W tym trybie, rozgrywka bardziej przypomina tą z oryginalnego Metro 2033. Postać porusza się, przeładowuje i celuje wolniej, filtry starczają na krócej, zasoby i amunicja występują w mniejszych ilościach. W kwestii poziomu trudności nie różni się znacząco od trybu Spartanina.

[Obrazek: 103871.png] Brąz
Czołg
Zabij 10 wrogów pod rząd, nie odnosząc żadnych ran.

Wbrew pozorom trofeum wcale nie jest trudne. Seria nie resetuje się nawet po wczytaniu punktu kontrolnego, więc można to zrobić nawet na jednym przeciwniku. Wysoce prawdopodobne, że wpadnie graczom, którzy preferują podejście skradankowe.

[Obrazek: 30587j.png] Brąz
Znachor
Zużyj 75 apteczek.

Można wygrindować, wczytując punkt kontrolny. Wystarczy otrzymać obrażenia od dowolnego wroga i wcisnąć  down, aby użyć Apteczki. Może wpaść naturalnie w zależności od stylu gry. Apteczki nie są eksluzywnym towarem, występują bardzo często.

[Obrazek: 747806.png] Złoto
Zabij to, co agresywne.
Zostań prawdziwym stalkerem.

Trofeum to jest przeciwieństwem tego, co należy zrobić do trofeum Oświecony Złoto małe. Zakończenie Stalkera aktywuje się po zniszczeniu Cieni na samym końcu gry. Trofeum nie jest do pominięcia, ze względu na to, że można aktywować to zakończenie niezależnie od ilości zdobytych punktów karmy w trakcie gry. Można nawet wczytać rozdział WIEŻA zaraz po przejściu gry z dobrym zakończeniem i nie zniszczyć systemu namierzania, by otrzymać trofeum.

[Obrazek: 535874.png] Brąz
Wojownik
Zabij 100 ludzi.

Trofeum to wpadnie naturalnie w zależności od stylu gry. Nawet jeśli nie wpadnie w trakcie "dobrego" przejścia gry, gdzie wrogów się ogłusza, a nie zabija, trofeum wpadnie podczas zdobywania innych trofeów związanych z zabójstwami.

[Obrazek: 0d0838.png] Brąz
Młot na wartowników
Zabij 50 wartowników.

Wartownicy to jedne z najczęściej występujących mutantów. Trofeum wpadnie naturalnie w trakcie gry.

[Obrazek: 86j853.png] Srebro
Mistrz broni
Zabij przynajmniej jednego wroga z każdej broni dostępnej w grze.

Należy zabić przynajmniej jednego przeciwnika z każdej broni. Broń stacjonarna nie wlicza się do tego trofeum. Większość broni można kupić u handlarzy, niektóre można znaleźć lub otrzymać.

Poniżej lista wszystkich broni z lokalizacją:

- Rewolwer - otrzymywany w etapie HUNTER
- Sobaka - otrzymywany w zbrojowni w etapie WYSTAWA
- Dublet - otrzymywany w etapie POŚCIG
- Kałach - można wziąć z plecaka Burbona
- Kałach 2012 - dostępny tylko u handlarza w POLIS i CERKWI
- Helsing - można znaleźć w etapie MARTWE MIASTO
- Tichar - można znaleźć w etapie LINIA FRONTU
- WSW - otrzymywany w etapie CIEMNA
- Woltownica - dostępna u handlarza w CERKWI
- Ubojnik - dostępny u handlarza w TARGOWEJ
- Bigun - dostępny tylko u handlarzy w POLIS i CERKWI
- Abzat - dostępny tylko u handlarza w CERKWI
- Miotacz Ognia - otrzymywany w etapie CIEMNA GWIAZDA
- Nóż - dostępny od początku gry
- Granaty - można znaleźć niemal wszędzie, dostępne u każdego handlarza
- Granaty Zapalające - można znaleźć niemal wszędzie, dostępne u każdego handlarza
- Granaty Przylepne - można znaleźć niemal wszędzie, dostępne u każdego handlarza
- Nóż do Rzucania - można znaleźć niemal wszędzie, dostępne u każdego handlarza

[Obrazek: e1e735.png] Brąz
Cwaniak
Sprzedaj 500 nabojów wojskowych w punktach wymiany.

Trofeum możliwe do pominięcia!

Trzeba posiadać przynajmniej 500 Nabojów Wojskowych przed próbą zdobycia tego trofeum. Należy wydać 500 nabojów u jednego handlarza. Wystarczy sprzedać całą amunicję do wszystkich typów broni, kupić tyle amunicji do strzelby ile się da i sprzedać z powrotem; proces powtarzać do momentu otrzymania trofeum. Po wszystkim wczytać punkt kontrolny, by nie utracić ekwipunku i nabojów.

[Obrazek: 4108e7.png] Brąz
Ciemność widzę
Wytrzyj maskę przeciwgazową 20 razy.

Trofeum bardzo proste. Gdy maska się zabrudzi można wcisnąć  L1, aby ją wytrzeć. Czynność powtórzyć 20 razy.