• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God of War III Remastered - Poradnik i optymalna droga do platyny
#1
God of War III Remastered

  • Poziom Trudności 5/10
  • Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 36 / Online: 0
  • Czas potrzebny do zdobycia platyny: 10-20 godzin
  • Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1 (rekomendowane 2)
  • Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Brąz mały Ręce do góry!, Brąz mały Kochaś, Brąz mały Zabójca, Srebro małe Rozwój to podstawa, Srebro małe Na maksa!, Srebro małe Okulista, Srebro małe Potęga pióra, Srebro małe Róg obfitości, Złoto małe Bezcenny, Złoto małe W labiryncie
  • Poziom Trudności wpływa na trofea?: Tak
  • Kody wyłączają trofea ? TAK. Glitche natomiast nie wyłączają trofeów.
  • Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): brak

Słowem wstępu.

Witam was w poradniku trofeowym do gry God of War III Remastered na PS4. Napisałem ten poradnik w oparciu o forum playstationtrophies.org. Niektóre nazwy mogą nie być identyczne z tym co zobaczysz w grze, ale ja preferuję grać po angielsku. Jeśli zobaczysz taką niezgodność, to daj proszę znać, abym mógł poprawić. Na potrzeby poradnika zmieniłem wersję językową na polską tylko aby podejrzeć nazwy.
Pamiętaj jednak, że nie jest to poradnik do grania, nie znajdziesz tu zaawansowanych taktyk, czy dróg rozwoju postaci. Ten poradnik skupia się na trofeach i poradach odnośnie ich zdobywania. Tekst nie jest bezczelną kopią i tłumaczeniem z innych stron, ale warto jest nadmienić, że nie jest to całkowicie praca własna, toteż chciałbym podziękować tym, którzy przyczynili się do powstania owego poradnika.

Autorami anglojęzycznych poradników oraz filmów, którymi się wspomagałem są: Xx_Progenitor_xX, F8L Fool,  PowerPyx oraz WikiGameGuides

OPTYMALNA DROGA DO PLATYNY:

Zakładam, że nie robisz całości na jednym przejściu, więc rozkładam drogę do platyny na dwa odrębne przejścia gry. Warto jest robić oddzielny zapis przy KAŻDYM punkcie zapisu, bo jeśli ominiesz jakąś błachostkę, być może nie będziesz musiał przechodzić gry kolejny raz.

1) Ukończ grę na poziomie łatwym lub normalnym, starając się wyzbierać wszystkie oczy, pióra i rogi, jednocześnie starając się zmaksować wszystkie bronie oraz zbierając wszystkie boskie przedmioty. Nie zapomnij też o pokoju Hadesa oraz o kombo 1000 uderzeń
2) Po ukończeniu gry zrób wszystkie Wyzwania Olimpu.
3) Zacznij grać drugi raz na poziomie Tytan. Jeśli nic nie ominąłeś na pierwszym przejściu, możesz skorzystać z szybkiej przeprawy przez tryb Tytan PATRZ: Złoto małe Nieludzki
4) Po drugim przejściu powinieneś mieć już platynkę.

napisane i przetłumaczone przez: hajpero

DO DZIEŁA!

[Obrazek: 113918.png] Pan i władca Platyna
Odblokuj wszystkie trofea.

Odblokujesz razem z ostatnim zdobytym trofeum!

[Obrazek: 113931.png] Przerwanie tamy Brąz
Zabij Posejdona.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Gdyby boss sprawiał problemy, poniżej znajdziesz filmik z ubijania gada na poziomie trudności: Tytan

[Obrazek: 113931.png] Grzanka Brąz
Zdobądź Łuk Apolla.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Podczas ucieczki z Hadesu, spotkasz tego gościa zamkniętego w klatce. Łuk dostaniesz zaraz po jego uwolnieniu.

[Obrazek: 113931.png] Ręce do góry! Brąz
Znajdź tajną komnatę „Ręki Hadesa”.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
Podczas pierwszej wizyty w Krainie Hadesa dojdziesz do pomieszczenia, w którym będziesz musiał przesuwać bomby, aby zniszczyć szyby wentylacyjne i móc polecieć wyżej. Gdy już wrzucisz bombę na szyb a rozgrzane powietrze wybije ku górze, wystaw skrzydła Kratosa i poleć tak wysoko jak się da, opuszczając skrzynię, do której bohater się przyczepi. Teraz możesz wspiąć się po tej skrzyni na wierzch i otworzyć drzwi do tajnej komnaty.

Poniżej film:

[Obrazek: 113931.png] Władca światłości Brąz
Zabij Heliosa.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Na takiego leszcza to aż szkoda słów. Ten gościu padnie zanim w ogóle miałbyś możliwość zawalczenia z nim.

[Obrazek: 113931.png] Dostawa butów Brąz
Zabij Hermesa i zdobądź jego buty.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Taki boss to kaszka z mlekiem. Wystarczy spamować L1+kwadrat i tyle. Bo ubiciu pajaca, zabieraj buty i ruszaj dalej!

Gdyby boss sprawiał problemy, poniżej znajdziesz filmik z ubijania gada na poziomie trudności: Tytan

[Obrazek: 113931.png] Kochaś Brąz
Zabaw Afrodytę.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.

Podczas wizyty u Afrodyty (to ta pani na pięknym łóżku z baldachimem) będziesz miał wybór, czy chciałbyś pójść z nią do łóżka. Obawiam się, że nie muszę mówić, którą opcję powinieneś wybrać? Smile  Podczas łóżkowych harcówek musisz wciskać odpowiednie przyciski i odpowiednio ruszać lewą gałką. Gdy całość zrobisz bezbłędnie, otrzymasz ten pucharek. Jeśli Ci się nie powiedzie, będziesz tu jeszcze co najmniej raz, aby móc spróbować ponownie. Jednak wybranie opcji "NIE" zaowocuje ominięciem tego trofeum, ale kto o normalnych zmysłach miałby wybrać taką opcję?!?!

[Obrazek: 113931.png] Złota rączka Brąz
Oderwij rękę Gai.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
W trakcie wspinaczki na Olimp spotkasz Gaję, która będzie trzymała się kurczowo zbocza góry. Gdy już stwierdzisz, że jednak nie powinna się trzymać, śmiało odrąb jej rękę, a trofeum będzie Twoje.

[Obrazek: 113931.png] Sezamie otwórz się Brąz
Otwórz Wrota Tyzyfone.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Zaraz po epizodzie u Afrodyty znajdziesz się ponownie u Hefajstosa, który to otworzy Ci drzwi z lewej strony i wręczy to trofeum.

[Obrazek: 113931.png] Na ratunek Brąz
Uratuj Pandorę.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Zdobędziesz za uratowanie Pandory z klatki, w której przetrzymuje ją Zeus - dopiero po przejściu Labiryntu.

[Obrazek: 113931.png] Trzech mędrców Brąz
Uwolnij Łańcuch z rąk Trzech Sędziów.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Po uratowaniu Pandory, Kratos znajdzie się ponownie w Krainie Hadesa, gdzie będzie musiał rozwikłać zagadkę łańcuchów i Trzech Sędziów. Po jej rozwiązaniu dostaniesz trofeum.

[Obrazek: 113931.png] Zabójca Brąz
Wykonaj combo 1000 trafień.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
To dużo łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Jest prosty sposób, aby w szybkim czasie dorobić się ogromnej liczby trafień.

Weź bron Szpony Hadesa. Najważniejsze, żeby nie była ulepszana ponad poziom drugi (najlepiej mieć na poziomie 1). Wtedy, gdy spotkasz większą grupkę wrogów, najlepiej małych wrogów, szkieletów, strażników lub psów, przytrzymaj L1 i zacznij wciskać kółko, kierując jednocześnie uderzenia w nadchodzących przeciwników. Wylatujące czachy będą skutecznie nabijały licznik. Można to zrobić w większości miejsc w grze np. tuż przed walką z Herkulesem / zaraz po zdobyciu Szponów Hadesa / przy walce ze skorpionem.... Tę ostatnią metodę możesz zobaczyć na filmie poniżej

[Obrazek: 113931.png] Rozdarty Brąz
Rozerwij olimpijskiego strażnika na kawałki.

Olimpijski strażnik to najczęstszy przeciwnik w grze. Znajdziesz ich w każdym miejscu. Wystarczy, że złapiesz jednego naciskając Kółko a potem nadusisz Trójkąt. Kratos chwyci go w obie ręce i rozedrze na pół. To trofeum możesz zrobić już właściwie na starcie gry.

[Obrazek: 113931.png] Ładna opalenizna Brąz
Oślep 100 przeciwników za pomocą Głowy Heliosa.

Po zabiciu Heliosa dostaniesz jego głowę, którą będziesz mógł oślepiać wrogów. Poprzez przytrzymanie L2+trójkąt przez kilka sekund, a potem puszczenie, wszyscy dookoła Kratosa zostaną na chwilę oślepieni. Najlepiej zabrać się za to trofeum od razu po zdobyciu jego głowy i oślepiając każdego przeciwnika przynajmniej raz. Można ominąć to trofeum, ale nie jest ono też specjalnie trudne. Po oślepieniu setki adwersarzy dostaniesz puchar.

To trofeum możesz także zrobić na Arenie Walki po skończeniu gry.

[Obrazek: 113931.png] Tresura Brąz
Kopnij 50 wściekłych psów.

Za każdym razem, gdy zobaczysz biegające psy staraj się podbiec do każdego i nacisnąć kółko. Kratos chwyci bydlaka i kopnie go. Psiaki które mają mniej życia, Kratos będzie rozrywał na strzępy, toteż warto najpierw kopać każdego napotkanego psa, zanim zostaną odpowiednio ranne. Postaraj się jak najszybciej kopnąć 50 psów, zanim skończy się gra, ponieważ jeśli Ci się nie uda, będziesz musiał zaczynać grę od nowa.

To trofeum możesz także zrobić na Arenie Walki po skończeniu gry.

[Obrazek: 113931.png] Robi się gorąco… Brąz
Podpal 100 przeciwników za pomocą Łuku Apolla.

To trofeum zdobędziesz przytrzymując L2 a później kwadrat. Kiedy łuk zapali się, wypuść strzałę w mniejszego przeciwnika, aby go podpalić. Zrób tak 100 razy i trofik jest Twój.

To trofeum możesz także zrobić na Arenie Walki po skończeniu gry.

[Obrazek: 113931.png] Co mi w duszy gra Brąz
Przyzwij wszystkie dusze Szponami Hadesa.

Szpony Hadesa to ta fioletowa broń. Aby zdobyć to trofeum, musisz zmaksować ten oręż do piątego poziomu. Wtedy też, w menu swoich broni, trójkątem będziesz mógł zmieniać dusze. Na ostatnim poziomie broni dostępny będziesz miał komplet dusz do użycia. Aby dostać trofeum, musisz wybrać każdą z dusz przynajmniej raz i wdusić R2 w walce, aby jej użyć.

To trofeum możesz także zrobić na Arenie Walki po skończeniu gry.

[Obrazek: 113931.png] Krwawa jatka Brąz
Zbryzgaj Kratosa 500 wiadrami krwi przeciwników.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.

To trofeum wpadnie podczas którejś z walk, kiedy krew tryskająca z przeciwników osiągnie pułap 500 wiader. Nie ma możliwości sprawdzenia tego, ale nie ma też szans ominięcia. Musiałbyś chyba całkowicie zaprzestać walk wręcz......

[Obrazek: 113931.png]Ktoś zamawiał flaczki? Brąz
Wypatrosz 3 generałów centaurów.

Podczas gry spotkasz zaledwie trzech centaurów. Aby wypatroszyć każdego z nich, musisz wygrać walkę do momentu, aż nad generałem pojawi się ikona kółka, inicjując tym samym scenki, w których musisz naciskać odpowiednio przyciski. Zabijając każdego centaura w taki sposób gwarantujesz sobie to trofeum.

To trofeum możesz także zrobić na Arenie Walki po skończeniu gry.

[Obrazek: 113937.png] Rozwój to podstawa Srebro
Zmodyfikuj dowolną broń na następny poziom

PATRZ: Na Maksa! Srebro małe

[Obrazek: 113937.png] Rywalizacja rodzeństwa Srebro
Zabij Herkulesa.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Herkulesa spotkasz na arenie. Widać, że chłopak nie marnował czasu na gadki tylko hardkorowo pakował na siłce. Nie jest to zbyt wymagający boss, a za jego pokonanie dostaniesz jego rękawice i będziesz mógł rozwalać niebieskie kryształy.

Gdyby boss sprawiał problemy, poniżej znajdziesz filmik poziomie trudności: Tytan

[Obrazek: 113937.png] Zabójca Tytanów Srebro
Zabij Kronosa.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Kronosa spotkasz w Tartarze. Walka z nim sprowadza się do walczenia z mniejszymi ziutkami, podczas wirującej kamery i ujęć.

Gdyby boss sprawiał problemy, poniżej znajdziesz filmik poziomie trudności: Tytan

[Obrazek: 113937.png] Zemsta Srebro
Zabij Zeusa.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Zeus będzie ostatnim adwersarzem jakiego będziesz musiał ukatrupić. Posiada trzy fazy walki i był to zdecydowanie najtrudniejszy przeciwnik całej gry. Nie posiadam na niego żadnej taktyki, poza tą, żeby bić ile wlezie i blokować lub unikać każdy jego cios.

Gdyby boss sprawiał problemy, poniżej znajdziesz filmik poziomie trudności: Tytan

[Obrazek: 113937.png] Podziemna otchłań Srebro
Zabij Hadesa.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
To trofeum otrzymasz za wygranie walki z Hadesem. Jego walka podzielona jest na 5 faz, ale żadna z nich nie jest przesadnie trudna.

Gdyby sprawiał problemy, podpatrz rozwiązania na filmiku (poziom trudności: Tytan):

[Obrazek: 113937.png] Odmrażacz Srebro
Zdobądź Burzę Lodową Boreasza.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Tę umiejętność dostaniesz po pokonaniu skorpiona, z którym będziesz się bił w Jaskiniach.

[Obrazek: 113937.png] Inna perspektywa Srebro
Przejdź Ogrody Hery.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Z Herą spotkasz się w jej labiryncie. Zostawi ona kielich, który po scence należy podnieść z lewej strony Kratosa. Sam labirynt jest banalnie prosty, a rozwiązanie ostatniej i zarazem najtrudniejszej zagadki tego labiryntu znajdziesz na filmie poniżej:

[Obrazek: 113937.png] Okulista Srebro
Zbierz wszystkie Oczy Gorgony.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
Aby zdobyć to trofeum musisz powiększyć swój pasek życia czterokrotnie. Zbierając 3 sztuki oczek za każdym razem powiększy Ci się pasek zdrowia. Skrzyń z oczami jest więcej niż 12, więc trudno jest pominąć to trofeum. 12 oczek - tyle musisz zebrać. Poniżej film z lokacji każdej skrzyni:

[Obrazek: 113937.png] Potęga pióra Srebro
Zbierz wszystkie Pióra Feniksa.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
Aby zdobyć to trofeum musisz powiększyć swój pasek magii czterokrotnie. Zbierając 3 sztuki piór za każdym razem powiększy Ci się niebieski pasek. Skrzyń z piórkami jest więcej niż 12, więc trudno jest pominąć to trofeum. 12 piór - tyle musisz zebrać. Poniżej film z lokacji każdej skrzyni:

[Obrazek: 113937.png] Róg obfitości Srebro
Zbierz wszystkie Rogi Minotaura.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
Aby zdobyć to trofeum musisz powiększyć swój pasek przedmiotów czterokrotnie. Zbierając 3 sztuki rogów za każdym razem powiększy Ci się żółty pasek. Skrzyń z rogami jest więcej niż 12, więc trudno jest pominąć to trofeum. 12 rogów - tyle musisz zebrać. Poniżej film z lokacji każdej skrzyni:

[Obrazek: 113937.png] Na maksa! Srebro
Całkowicie zmodyfikuj całe uzbrojenie.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
Aby zmaksować każdą z broni będziesz potrzebował ogromnej ilości czerwonych kul. Zabijaj wszystkich przeciwników, dusze, ręce, niszcz wszystkie wazony na ziemi i otwieraj każdą skrzynię (niebieskie, białe i zielone skrzynie się nie wliczają). Cokolwiek da Ci czerwone kule, niszcz to.

Alternatywnym rozwiązaniem, może okazać się skorzystanie z glitcha (osobiście nie wiem czy działa, bo miałem już te trofea). Co musisz zrobić:

- Przejdź grę co najmniej raz
- Ukończ wszystkie Wyzwania Olimpu aby odblokować Arenę Walki
- Ustaw arenę: BEZ nieskończonego życia, na poziomie trudności Tytan oraz kilku wrogów, aby mogli Cię atakować.
- Wejdź na tę arenę i daj się zabić kilka razy, zwykle 5. Po którymś zgonie gra zapyta się Ciebie, czy chciałbyś przełączyć poziom trudności na Łatwy - wybierz NIE.
- Znajdziesz się w menu głównym - to powinno dać Ci to trofeum. Gdyby nie dało - wystartuj od razu nową grę na poziomie Tytan. Powinieneś dostać trofeum w momencie w którym będziesz miał kontrolę nad Kratosem

Niektóre źródła mówią, że ten glitch został już załatany. Jeśli masz wersję na płycie to polecam odinstalowanie gry i zainstalowanie na nowo - anulując wszelkie patche, jakie gra chce pobrać. W przypadku cyfrowej wersji nic nie możesz zrobić.....

[Obrazek: 113948.png] Zemsta dokonana Złoto
Przejdź grę.

Dostaniesz przy przechodzeniu gry. Niemożliwe do pominięcia.
Za skończenie gry i po ubiciu Zeusa dostaniesz to trofeum. Poziom trudności w przypadku tego pucharku nie ma znaczenia.

[Obrazek: 113948.png] Pokonać wyzwanie Złoto
Ukończ Wyzwanie Olimpu.

Chodzi dokładniej o wszystkie Wyzwania Olimpu, a nie o jedno. Są one umiarkowanie trudne i po kilku razach na pewno dasz radę przejść każde. Na każde z wyzwań jest łatwy sposób:

  • KONTROLA POPULACJI
    Na arenie nie może znajdować się więcej, niż 50 przeciwników. Masz 90 sekund.

    Najważniejsze to nie podnosić przeciwników kółkiem i nie nawalać trójkątem. Nie korzystaj też z L1+kwadrat, bo robi za mało obrażeń. Najlepszym sposobem będzie uderzanie samym kwadratem. Każde kombo 3xKwadrat daje Ci odrzut na końcu, tzn. każdy ostatni cios Kratosa będzie odrzucał przeciwników. Będą oni wpadać na siebie i w końcu spadać z płyty.

  • GOŁE RĘCE
    Zabij wszystkich przeciwników nie posiadając broni. Masz 75 sekund.

    Będziesz musiał łapać szkielety i biegać z nimi uderzając pozostałe stwory. Aby to zrobić, podbiegnij do szkieleta i naciśnij kółko, a później kwardat, aby Kratos zaczął biec z przeciwnikiem. Podczas biegu najlepiej jest krążyć wokół dużych przeciwników (będzie ich trzech, 2 statuy i 1 cyklop). Jak dostaną odpowiednio dużo obrażeń, pojawi się nad nimi kółko - KONIECZNIE JE ZIGNORUJ. Rób dalej to samo co robiłeś do tej pory, ponieważ egzekucje zabierają zbyt wiele czasu. Koniecznie unikaj ciosów kulą cyklopa, bo zabierają od cholery czasu i potrafią zepchnąć cię z płyty. Podczas gdy w cyklopa możesz śmiało biec z przeciwnikiem w rękach i zadawać mu obrażenia, to Kratos nie będzie chciał tego samego robić ze statuami, ponieważ ci przeciwnicy są za mali. Okrążaj ich więc biegając ze szkieletami i gdy bohater wyrzuci adwersarza, szybko podbiegnij do kolejnego, złap i powtórz proces. Gdy rozgromisz trójkę większych przeciwników, szybko łap kolejne szkielety kółkiem i rozrywaj na pół trójkątem. Nie powinno Ci to zająć więcej jak 10-20 prób.

  • UKAMIENIOWANY
    Zostań zamieniony w kamień 10 razy i nie zgiń.

    To najtrudniejsze zadanie, więc nie zrażaj się zbyt szybko. Jest natomiast kilka rzeczy, które na pewno Ci je ułatwią. Co musisz więc zrobić, aby odnieść sukces:

    Łap Gorgony kółkiem. Każda próba spowoduje, że użyje ona na Tobie swojego kamiennego wzroku (zielone światło). Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad tym kiedy to światło się pojawi. Teraz rzecz najważniejsza. Gdy będziesz w zasięgu tego światła naciśnij blok, i OD RAZU zacznij machać lewą gałką na lewo i prawo. Dzięki temu sam kontrolujesz dokładny moment, w którym zostaniesz zamieniony w kamień. A przez to że od razu machałeś lewą gałką, moment kamienia nie powinien trwać nawet pół sekundy. Zwracaj jedynie uwagę, czy warto nacisnąć teraz blok - bo jeśli jest bardzo niebezpiecznie, to porób uniki i poczekaj na lepszą okazję.

    Możesz rozwalać ptaki i zombiaki, jeśli ci rzeczywiście przeszkadzając, rozrywając ich na pół poprzez naciśnięcie kółka, ale wiedz, że na ich miejsce od razu pojawią się kolejni. Innymi słowy łapiesz gorgonę kółkiem, blokujesz jej wzrok i od razu majtasz lewym grzybkiem. Powtórz 10 razy i zrobione!

  • EL MATADOR - OLE
    Nie daj się napaść wrogom - najlepiej w ogóle nie daj się uderzyć!

    PAMIĘTAJ, ZEBY ZACHOWAĆ GNIEW SPARTY NA OSTATNIĄ FALĘ

    W tym wyzwaniu mamy 5 fal wrogów:
    - Fala 1: Minotaur x1
    Kombo "kwadrat, kwadrat, trójkąt" wystarczy, aby Minotaur nie mógł się nawet ruszyć....

    - Fala 2: Szkielet x4
    Kombo "L1+kwadrat" w szkielety zawsze działa. Trzymaj L1 i cały czas wciskaj kwadrat aż wszystkie szkielety padną

    - Fala 3: Minotaur x2
    Podobnie jak Fala 1 - Kombo "kwadrat, kwadrat, trójkąt" powinno wystarczyć. Możesz spróbować się ustawić tak, aby ostatni cios zawsze trafiał obu. Wtedy nie będą mogli się ruszyć. Unikaj ich szarży, jeśli jest niebezpiecznie.

    - Fala 4: Szkielet x16
    Trzymaj L1 i naparzaj kwadrat. Tu nie ma zaawansowanych mechanikSmile Po zakończonej kombinacji warto zrobić 1-2 uniki zdala od szkieletów, aby zacząć kolejne spamowanie.

    - Fala 5: Szkielet x6 + Minotaur x3
    Od razu odpalaj Gniew Sparty (L3+R3) i naparzaj trójkąt. Obrażenia które będziesz zadawał będą ogromne. Skup się najpierw na minotaurach a potem na szkieletach, bo te drugie dużo łatwiej rozwalić gdy skończy się już Twój szał. Nie warto też robić egzekucji na minotaurach jeśli dalej jesteś pod wpływem Gniewu. Uważaj też, aby nie spaść z płyty!

    Tyle. Nie zrażaj się zbyt szybko. Mi zajęło to dwie próby!

  • NOKAUT
    Zdobądź 1000 punktów zrzucając przeciwników z areny. Masz 60 sekund.Banalne wyzwanie. Zaraz na początku wyzwania zobaczysz czarny dym z którego zacznie wychodzić cyklop. Jak tylko dym się pojawi spamuj trójkąt. Zanim bydlak wyjdzie do końca powinien być już oszołomiony. Wskakuj więc na niego i zaczynaj spamować kwadrat. Biegaj dookoła areny cały czas dusząc atak. To właściwie cała filozofia.

  • DZIECI HADESA
    Zabij 4 cyklopy, aby 5 pojawiło się 5 kolejnych. Masz 90 sekund.

    Cyklopy najlepiej bić kombinacją "kwadrat, kwadrat, trójkąt" ponieważ każdy trzeci cios przerywa ich akcje. Celuj zawsze tak, aby trafiać ostatnim ciosem dwóch, lub więcej.

    Fala 1:
    Zabij go wspomnianą wyżej kombinacją.

    Fala 2:
    Wyjdą 2 cyklopy. Osłab oba wspomnianą kombinacją ale wykończ tylko jednego. Drugiego z symbolem "kółka" nad głową, zignoruj

    Fala 3:
    Wylezie trzecie bydle, na którym teraz powinieneś skupić swoją uwagę. Cały czas powtarzając jak mantrę "kwadrat, kwadrat, trójkąt" bij tego nieosłabionego cyklopa. Kiedy już sklepiesz obu do punktu egzekucji, zabij jednego. Wtedy powinien wyskoczyć jeszcze jeden, z którym powinieneś postąpić podobnie. Na koniec wykończ oba "używane" cyklopy i powinieneś mieć już całą piątkę.

    Fal jest oczywiście więcej, a gdyby przyszło Ci walczyć z większą ilością bydlaków, zawsze staraj się uderzać trzecim ciosem kilku cyklopów na raz.

  • ZWYKŁE NISZCZENIE
    Zniszcz wszystkie wazony i urny. Masz 20 sekund.

    Zasada jest prosta. Stosować TYLKO kombinację "kwadrat, kwadrat, trójkąt". Każda inna potrafi omijać lub nie trafiać urn, podczas gdy tą kombinacją zrobisz wyzwanie w okamgnieniu. Ostatni cios tej kombinacji ma ogromny zasięg i potrafi niszczyć wszystko dookoła miejsca uderzenia. Korzystaj z tego, celując np. pomiędzy wazony. Po zrobieniu tego wyzwania, trofeum będzie Twoje.

[Obrazek: 113948.png] Nieludzki Złoto
Przejdź grę w trybie Tytana.

Trofeum dostaniesz za skończenie gry na  poziomie trudności Tytan. Ten tryb jest umiarkowanie trudny. Zwykłe walki nie powinny sprawiać większych problemów. Paruj i blokuj ciosy, lub unikaj ich prawą gałką. Staraj się przerywać ciosy wrogów poprzez combo takie jak kwadrat, kwadrat, trójkąt. Jeśli któryś z bossów sprawia Ci problem, zawsze możesz podejrzeć taktykę w odpowiednim trofeum z tego poradnika. Najważniejsze, żebyś zaczął grać na poziomie Tytan i nigdy nie zmieniał poziomu trudności. W przeciwnym wypadku to trofeum może nie wpaść.

Są też 2 sposoby na wbicie tego trofeum bardzo ułatwiając sobie grę:

SPOSÓB 1

- Przejdź grę co najmniej raz

- Ukończ wszystkie Wyzwania Olimpu aby odblokować Arenę Walki
- Ustaw arenę: BEZ nieskończonego życia, na poziomie trudności Tytan oraz kilku wrogów, aby mogli Cię atakować.
- Wejdź na tę arenę i daj się zabić kilka razy, zwykle 5. Po którymś zgonie gra zapyta się Ciebie, czy chciałbyś przełączyć poziom trudności na Łatwy - wybierz NIE.
- Znajdziesz się w menu głównym - wystartuj od razu nową grę na poziomie Tytan.

Dzięki temu powinieneś mieć zmaksowane wszystkie bronie oraz paski życia magii i przedmiotów. Niestety przy zdobyciu każdej z broni będziesz musiał startować z nią od nowa, ALE za to każda z nich na samym początku będzie miała maksymalne parametry. Oznacza to mniej więcej tyle, że dopóki nie zdobędziesz rękawic Herkulesa, będziesz miał je od samego początku na maksymalnym poziomie, a one biją niemiłosiernie. Dzięki temu można przejść 4/5 gry mając przynajmniej jedną broń na maksymalnym poziomie. Możesz omijać opcjonalne walki, jeśli np. drzwi nie zamykają się dookoła i gnać dalej, aby szybko przejść. Postaraj się nie ominąć żadnej ze zbierajek na tym trybieSmile

Niestety, zauważyłem, że z paskami życia, magii i przedmiotów bywa różnie. Jeśli możesz usunąć patcha do God of War 3 na PS4, to zrób to i spróbuj jeszcze raz z tym sposobem - być może wtedy spadając do rzeki Styks, dziwolągi nie pomniejszą Twoich pasków. Odinstalowanie patchy jest niemożliwe w wersji cyfrowej z Playstation Network.

SPOSÓB 2

Korzystając ze sposobu nr 1 wymienionego wyżej dostaniesz wszystkie bronie. Dzięki temu można przejść grę już w 1.5 godziny! JAK?! Już piszę!

Na początku gry będziesz miał m.in. rękawice Herkulesa. Podczas pierwszej wizyty w Królestwie Hadesa dojdziesz do Sędziów Świata Podziemi trzymających ogromny łańcuch. To miejsce, w które wracasz pod koniec gry, aby rozbić ten łańcuch rękawicami, a skoro już teraz je masz.....?Smile Po wygranych trzech walkach z falami wrogów na głównej płycie, tej z łańcuchem, zapadnią i basenem na środku wystarczy, że udasz się w prawy teleport Hyperiona. Będąc na górze możesz rękawicami zniszczyć kryształy w głowach Mędrców: jeden po lewej od teleportu, drugi po prawej, a trzeci jeszcze dalej za drugim, po ścianie i w dół. Kiedy zniszczysz wszystkie trzy, wyjdź z powrotem na górę od tego trzeciego kryształu i cofnij się trochę. Za ścianą, po prawej stronie kamery znajdziesz kolejny teleport Hyperiona. Wejdź w niego a znajdziesz się ponownie na głównej płycie. Łańcuch będzie zarazem podniesiony i schowany. Nie naciskaj na płytę tylko po prostu zniszcz go. Od razu odpali się scenka (u mnie bez głosu), po której zostaje Ci już tylko bitka z Zeusem.

Warto dodać, że będziesz miał BARDZO mało życia na te walki, a także nie będziesz miał w ogóle Gniewu Sparty, ani ulepszonych Ostrzy Wygnania. Walka będzie trudna, ale do zrobienia. Jeśli chcesz mieć więcej życia (o ile jak ja, masz spatchowaną grę) to będziesz musiał przechodzić całość jeszcze raz. Wybór należy do Ciebie!

[Obrazek: 113948.png] Bezcenny Złoto
Zbierz cały „boski dobytek”.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
To chyba najbardziej pracochłonne trofeum całego God of War III. Bardzo łatwo ominąć każdy z tych przedmiotów, ponieważ są skrzętnie poukrywane. Przedmioty te to nic innego jak "cheaty" "kody" i "ułatwienia", których możesz używać przy drugim i kolejnym przejściu gry. Warto pamiętać, że wyłączają one trofea, więc nie używaj ich jeśli chcesz platynkę. Każdy z przedmiotów, poza Orłem Zeusa znajdziesz tuż po zabiciu kluczowego bossa.

Boski dobytek składa się z 10 różnych przedmiotów. Są nimi:

- Orzeł Zeusa (Zeus' Eagle) - Nieskończony pasek gniewu
- Hełm Hadesa (Hades' Helm) - Zmaksowane paski zdrowia, magii i przedmiotów
- Tarcza Heliosa (Helios' Shield) - 3-krotnie szybszy przyrost licznika uderzeń
- Moneta Hermesa (Hermes' Coin) - Dostajesz 10-krotnie więcej czerwonych kul
- Naramiennik Herkulesa (Hercules' Shoulder Guard) - Twoje ciosy zadają 1/3 więcej obrażeń
- Muszla Posejdona (Poseidon's Conch Shell) - Nieskończona magia
- Podwiązka Afrodyty (Aphrodite's Garter) - Możesz używać Ostrz Ateny
- Pierścień Hefajstosa (Hephaestus' Ring) - Wszystkie scenki naciskania guzików są automatycznie zaliczane
- Plany Dedala (Daedelus' Schematics) - Nieskończony pasek przedmiotów
- Kielich Hery (Hera's Chalice) - Cały czas tracisz zdrowie, ale nigdy do samego końca

Dodam także, że każdy z przedmiotów znajduje się nieopodal swojego imiennika - Ot np. Podwiązkę Afrodyty znajdziesz niedaleko niej, z tyłu łoża z baldachimem. Każdy zebrany przedmiot pozostaje dalej "zebrany" na drugim przejściu gry, dlatego też wystarczy, że zbierzesz brakujące przedmioty. Poniżej film, gdzie znajdziesz każdy przedmiot:

[Obrazek: 113948.png] W labiryncie Złoto
Przejdź Labirynt nie ginąc i nie spadając.

Można niechcący ominąć to trofeum na jednym przejściu gry.
Pod koniec gry trafisz do Labiryntu przypominającego trochę Kostkę Rubika. Po wejściu do środka przez małe drzwiczki będziesz miał punkt zapisu gry, gdzie koniecznie powinieneś to zrobić.

Aby otrzymać to trofeum powinieneś przejść tę lokację bez zgonu i bez ekranu "koniec gry" - nie możesz dać się zabić, ani dać zginąć Pandorze. Jest na to sposób, który bardzo ułatwia całą lokację:

1. Po zrobieniu zapisu gry (którego nie powinieneś usuwać) graj normalnie.
2. Gdy zginiesz, pojawi się opcja czy chcesz spróbować grac od punktu kontrolnego, czy może wrócić do menu głównego gry. Wybierz - "Wyjdź z gry". NIGDY NIE WYBIERAJ KONTYNUUJ.
3. Będąc w menu głównym wciśnij "wczytaj grę" po czym wybierz plik auto-zapisu (będzie na górze lub na dole wszystkich zapisów). Gra włączy się od pewnego momentu, nie wiedząc, że wcześniej zawiodłeś.
4. Jeśli zginiesz ponownie, znowu zastosuj kroki 2 i 3 podane wyżej.

Labirynt kończy się dopiero, gdy wyjdziesz z niego na zewnątrz (na dach?), a dokładniej po scence z Dedalem. Powinno Ci to zając 10-20 minut. Gdyby jednak Ci się nie powiodło - wczytaj zapis gry który zrobiłeś na samym początku Labiryntu.