• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Crash Bandicoot 3: Warped - Poradnik + Droga do platyny
#1
Platyna 
[Obrazek: 21617914581973.png?r=1521817696688]

Poziom Trudności 2/10 (osobista ocena)
Ilość trofeów do zdobycia: Offline:  25 [1 Platyna mała | 6 Złoto małe | 10 Srebro małe | 8 Brąz mały ]
Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0
Czas potrzebny do zdobycia platyny: 8 - 12h
Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1
Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Brak
Poziom Trudności wpływa na trofea?: Nie
Kody wyłączające trofea: Brak kodów
Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Nie

Droga do platyny:

Krok I: Ukończ grę pokonując wszystkich bossów

Twoim głównym celem będzie po prostu ukończenie gry. Możesz oczywiście próbować zbierać Klejnoty, jednak część z nich nie będzie możliwa do zdobycia, póki nie odblokujesz pewnych ścieżek, związanych np. z Kolorowymi Klejnotami czy Reliktami, w późniejszym etapie rozgrywki.

Krok II: Zbierz wszystkie Klejnoty powtarzając poziomy, zdobądź przynajmniej Złoty Relikt w każdym etapie, odnajdź ukryte poziomy (zawierają Klejnoty i Relikty)

Po pokonaniu ostatniego bossa będziesz miał już wszystkie dodatkowe umiejętności i będziesz mógł przystąpić do zebrania wszystkich Klejnotów i Złotych Reliktów. W przypadku Żółtego Klejnotu, najpierw musisz uzbierać 10 dowolnych Reliktów, aby uzyskać dostęp do poziomu 27, gdzie tenże klejnot się znajduje. Dostęp do poziomów od 26 do 30 otrzymujemy kolejno za każde 5 Reliktów. Poza tym w grze znajdują się 2 ukryte etapy, do których można dostać się w konkretnych miejscach na konkretnych planszach. Po więcej informacji zajrzyj do odpowiednich opisów trofeów.

Krok III: Pozostałe trofea i czynności

Tutaj zajmiesz się wszystkimi pozostałymi trofeami takimi jak np. zebranie 99 żyć czy zginięcie w odpowiedni sposób. Także jedno z trofeów (Accept No SubstitutesBrąz mały), będzie wymagało wcześniejszego ukończenia gry w przynajmniej 100% i ponownego pokonania N. Cortexa.

[Obrazek: 0b31e0.png] Platyna
The N. Vincible Crash Bandicoot!
Collect all the Crash Bandicoot: Warped trophies.

Wpada po zebraniu wszystkich pozostałych trofeów.

[Obrazek: 8e5475.png] Brąz
Tiny Trounced
Defeat Tiny Tiger.

Po zebraniu wszystkich 5 Kryształów w poziomach od 1 do 5 odblokujesz walkę z tym bossem.

Walka dzieli się na dwa etapy następujące po sobie naprzemiennie. Na początku Tiny Tiger zeskoczy na arenę, gdzie należy unikać jego ataków trójzębem. Po kilku skokach, gdy wbije go w ziemię staje się wrażliwy i wtedy należy wykonać atak (square lub circle).
Następnie zostają otwarte bramki, z których wybiegają lwy. Należy ich unikać. Możliwe jest zabicie lwa poprzez zwykły atak lub naskoczenie na niego.
Proces ten należy powtórzyć 3 razy.

Po walce otrzymasz umiejętność Super Charged Body Slam, będącego silniejszą wersją podstawowego ataku (X + circle).

[Obrazek: e63851.png] Brąz
Penta's Revenge
Defeat Dingodile.

Po zebraniu wszystkich 5 Kryształów w poziomach od 6 do 10 odblokujesz walkę z tym bossem.

Walka dzieli się na dwa etapy. Na początku Dingodile będzie strzelał kulami ognia opadającymi z góry. Aby ich uniknąć wystarczy poruszać się w tą samą stronę, w którą obraca się przeciwnik.
Następnie należy unikać strug ognia. Atak ten niszczy również lodową barierę, za którą chowa się Dingo. Po zniszczeniu odpowiedniej ilości, można wykonać atak, po którym eksploduje jego plecak; trzeba się wtedy odsunąć na bezpieczną odległość.
Proces powtórzyć 3 razy. Im mniej zdrowia posiada boss, tym bardziej agresywne stają się jego ataki.

Po walce otrzymasz umiejętność Double Jump, pozwalającą wykonać podwójny skok (X + X).

Uwaga!: Dzięki glitchowi, możliwe jest pokonanie tego bossa w znacznie łatwiejszy i szybszy sposób. Jako iż Dingodile jest wrażliwy na ataki przez cały czas, ale blokuje nas lodowa bariera skutecznie uniemożliwiając atak, to jednak da się ją przeskoczyć bez umiejętności podwójnego skoku. Po wykonaniu skoku z poślizgu (circle + X), ułamek sekundy po wciśnięciu krzyżyka należy wcisnąć square. Skoki są wtedy trochę wyższe i to wystarczy, aby ominąć lodowe bariery i zaatakować Dingo przed ich zniszczeniem.

[Obrazek: 44e6db.png] Srebro
A Nefarious Trophy
Defeat N. Tropy.

Po zebraniu wszystkich 5 Kryształów w poziomach od 11 do 15 odblokujesz walkę z tym bossem.

Walka dzieli się na dwa etapy. Na początku Nefarious będzie wypuszczał pociski w kształcie kul. Można ich uniknąć poprzez skok lub ucieczkę.
Następnie należy unikać wiązek laserowych przemieszczających się po platformie, na której stoimy. Tutaj trzeba zwracać szczególną uwagę, gdyż jedne wiązki można tylko przeskoczyć, a inne będą wymagały przykucnięcia.
Po wykonaniu wszystkich ataków, Nefarious staje się wrażliwy. Pojawiają się również platformy , po których należy przeskoczyć, aby dostać się do przeciwnika i wykonać atak.
Proces powtórzyć 3 razy. Im mniej zdrowia posiada boss, tym więcej ataków wykona przy każdej fali.

Po walce otrzymasz umiejętność Death Tornado Spin, pozwalającą na dłuższy atak spinem oraz krótkotrwałe latanie poprzez wielokrotne wciśnięcie square.

[Obrazek: 6b7g1g.png] Srebro
Mech Wrecked, Again!
Defeat N. Gin.

Po zebraniu wszystkich 5 Kryształów w poziomach od 16 do 20 odblokujesz walkę z tym bossem.

Walka dzieli się na dwa etapy. Aby pokonać N. Gina należy zniszczyć całe jego uzbrojenie. Są to m.in. rakiety namierzające, minigun, czy kule energetyczne. Każdy element jest podatny na ataki w momencie użycia (podświetla się na żółto-pomarańczowy kolor). Po zniszczeniu wszystkich rozpocznie się druga część walki, która w zasadzie polega na tym samym, z tą różnicą, że boss staje się bardziej agresywny i zwiększa częstotliwość swoich ataków. Warto dodać, że rakiety lecące w naszą stronę można zestrzelić.

Po walce otrzymasz umiejętność Fruit Bazooka, pozwalającą na strzelanie owocami (celowanie - L2, strzał - circle).

[Obrazek: beg31e.png] Złoto
Cortex N. Carcerated
Defeat N. Cortex.

Po zebraniu wszystkich 5 Kryształów w poziomach od 21 do 25 odblokujesz walkę z tym bossem.

N. Cortex jest ostatnim bossem w grze. Walka dzieli się na trzy etapy. W przypadku tej potyczki trzeba uważać podwójnie. Oprócz atakującego nas Cortexa na arenie swój pojedynek będzie toczyć Uka-Uka z Aku-Aku. Ich ataki, pomimo iż niezamierzone w naszą stronę, także nas zabijają i są inne na każdym etapie walki.
Cortex jest otoczony polem siłowym, które znika na jakiś czas po wykonaniu swoich ataków (I etap - pistolet plazmowy, II i III etap - miny). Wtedy staje się wrażliwy na ataki. Po strąceniu z latającej deski należy jeszcze zepchnąć go do dziury pośrodku areny wykonując dowolny atak z odpowiedniej strony. Za trzecim razem przeciwnik zostanie pokonany.

Po walce otrzymasz umiejętność Crash Dash, pozwalającą na szybkie bieganie (przytrzymanie R2)

[Obrazek: gg1748.png] Brąz
Taking the Scenic Route
Discover a "?" Bonus Path.

Każdy poziom zawierający Kryształ (od 1 do 25) posiada także Ścieżkę Bonusową. Są to platformy z dużym znakiem "?". Nie są one w żaden sposób ukryte i przechodząc poziom zawsze na nie trafisz.

[Obrazek: d408e5.png] Srebro
A Cut Above the Rest
Discover a Gem Path after earning a Color Gem.

W grze znajduje się 5 Kolorowych Klejnotów. Odblokowują one specjalne ścieżki odpowiadające danym kolorom. Najwcześniej możliwe jest zdobycie Czerwonego Klejnotu w Poziomie 12 (Deep Trouble), gdzie po aktywacji metalowej skrzynki ze znakiem "!" należy cofnąć się i zniszczyć "przeźroczyste" wcześniej skrzynki, które odblokują nowy obszar, gdzie na końcu znajduje się klejnot.
Posiadając już klejnot wczytujemy Poziom 4 (Bone Yard), gdzie znajduje się ścieżka dla tegoż klejnotu.

Poniżej lista z lokalizacją wszystkich klejnotów i ścieżek im odpowiadającym:
  • Czerwony Klejnot - Poziom 12 (Deep Trouble): Zdobywany poprzez backtracking po aktywacji skrzynki z "!" przy końcu poziomu. Odblokowuje ścieżkę w Poziomie 4 (Bone Yard).
  • Fioletowy Klejnot - Poziom 13 (High Time): Na końcu Ścieżki Śmierci (po więcej informacji odnośnie Ścieżek Śmierci zajrzyj do opisu trofeum Not a Scratch (Give It Time) Srebro małe). Odblokowuje ścieżkę w Poziomie 9 (Tomb Time).
  • Niebieski Klejnot - Poziom 20 (Tomb Wader): Zdobywany w Ścieżce Śmierci. Odblokowuje ścieżkę w Poziomie 16 (Sphynxinator).
  • Zielony Klejnot - Poziom 23 (Flaming Passion): Zdobywany w Ścieżce Śmierci. Odblokowuje ścieżkę w Poziomie 21 (Gone Tomorrow).
  • Żółty Klejnot - Poziom 7 (Hang 'Em High): Zdobywany poprzez ukończenie Poziomu 27 w sekretnym Warp Room'ie, odblokowywanego po zebraniu 10 Reliktów. Odblokowuje ścieżkę w Poziomie 11 (Dino Might!).

W Poziomie 25 (Bug Lite) znajduję się ścieżka wymagająca do jej ukończenia wszystkich 5 klejnotów.

Poniżej filmik pokazujący jak zdobyć poszczególne klejnoty:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: j461gd.png] Srebro
Not a Scratch (Give It Time)
Discover a Death Route.

W grze znajdują się 3 Ścieżki Śmierci w poziomach:
  • Poziom 13 - High Time
  • Poziom 20 - Tomb Wader
  • Poziom 23 - Flaming Passion

Każda z nich zawiera Kolorowy Klejnot. Prowadzą do nich niewielkie platformy z symbolem czaszki ze skrzyżowanymi kośćmi. Platformy te pojawią się dopiero, gdy dotrzemy do nich nie ginąc od początku poziomu. Jeśli tak się stanie konieczne jest zrestartowanie poziomu.

[Obrazek: 1g7164.png] Srebro
UFO Xing
Discovered the Secret Exit in Road Crash.

W Poziomie 14 (Road Crash) znajduje się jeden z dwóch ukrytych w grze poziomów (zawierają one również Klejnoty i Relikty, które są niezbędne do ukończenia gry w 105%, a więc i zdobycia platyny). Jadąc motocyklem natkniesz się na dwie uliczne barykady. Zaraz za nimi, po lewej stronie jezdni, znajduje się żółty znak z głową kosmity. Wjedź w tenże znak, a zostaniesz przeniesiony do sekretnego poziomu (Hot Coco).

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: 3j74gg.png] Srebro
Getting Carried Away
Discovered the Secret Exit in Dino Might!

Aby dostać się do tego poziomu, trzeba uprzednio wykonać szereg innych kroków.
Samo miejsce, w którym zostajemy doń przeniesieni znajduje się, tak jak mówi opis trofeum, w Poziomie 11 (Dino Might!), jednakże konieczne będzie obranie ścieżki Żółtego Klejnotu, w tymże poziomie. Klejnot ten zdobywamy w Poziomie 27 (Hang 'Em High), do którego dostęp uzyskujemy po zebraniu 10 Reliktów.
Gdy spełnimy wszystkie wymogi i będziemy już w ścieżce klejnotu, po dotarciu do momentu, w którym zaczyna gonić nas triceratops, trzeba wbiec w drugiego pterodaktyla (po lewej stronie), a ten przeniesie nas do ukrytego poziomu (Eggipus Rex).

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: 7g0d3b.png] Złoto
Leave No Gem Unturned
Earn 21 Gems.

Patrz trofeum Bringing Down the House Złoto małe

[Obrazek: 567b0e.png] Złoto
Bringing Down the House
Earn 42 Gems.

W grze znajduje się 45 Klejnotów, które wliczają się do tego trofeum (Kolorowe Klejnoty się nie liczą). Większość zdobędziemy poprzez zniszczenie wszystkich skrzynek w poziomie, niektóre będą wymagały podążenia ukrytą ścieżką (Ścieżką Śmierci, Ścieżką Klejnotu) lub poziomem bonusowym odblokowywanym za Relikty (od 26 do 30).
Uwaga! Jeden Klejnot otrzymujemy po zdobyciu wszystkich 30 Reliktów (przynajmniej złotych). Klejnot pojawia się wtedy przy Coco w warp room'ie.

[Obrazek: 0b3140.png] Srebro
Giving 102%!
Earn the Gems in the bonus levels.

Poziomy, o których mowa w trofeum to "Hot Coco" i "Eggipus Rex". Po więcej informacji jak dotrzeć do tychże poziomów zajrzyj do opisów trofeów UFO Xing Srebro małe oraz Getting Carried Away Srebro małe

W poziomie "Hot Coco" należy rozbić wszystkie 70 skrzynek, aby zdobyć Klejnot. W przypadku poziomu "Eggipus Rex" Klejnot znajduje się na końcu poziomu; wystarczy go przejść i nie ma w nim skrzynek.

[Obrazek: 8e54d5.png] Brąz
Buckle Up, Boys, Buckle Up!
Earn 5 Relics.

Patrz trofeum Boo-yah, Grandma! Boo-yah! Złoto małe

[Obrazek: e63801.png] Srebro
Is There a Problem, Granny?!
Earn 10 Relics (gold or better).

Patrz trofeum Boo-yah, Grandma! Boo-yah! Złoto małe

[Obrazek: 44e67b.png] Złoto
Boo-yah, Grandma! Boo-yah!
Earn 30 Relics (gold or better).

Najbardziej czasochłonne i zarazem najtrudniejsze trofeum w grze i choć najtrudniejsze nie znaczy trudne, to z pewnością nie jednej osobie może przysporzyć problemów, a przynajmniej niektóre poziomy. Po ukończeniu danego poziomu po raz pierwszy, otrzymujemy możliwość rozegrania Próby Czasowej. Po ponownym załadowaniu poziomu na początku zauważyć można złoty zegarek. Po jego zebraniu aktywuje się wspomniana Próba Czasowa. Naszym zadaniem jest wtedy ukończeniu całego poziomu w możliwie najkrótszym czasie. W zależności od uzyskanego czasu otrzymujemy Relikty; najsłabszy - Szafirowy, nieco lepszy - Złoty i najlepszy - Platynowy, ewentualnie wcale jeśli czas będzie, aż tak zły. Po aktywacji próby znikają checkpointy; trzeba ukończyć cały poziom, od początku do końca nie ginąc - w przypadku śmierci nie tracimy dodatkowych żyć. Część skrzynek zostaje zamieniona na żółte skrzynki z numerem 1, 2 lub 3, które po rozbiciu zatrzymują licznik czasu, na tyle sekund, ile widniało na skrzynce (efekt się kumuluje). Trofeum wymaga zdobycia przynajmniej Złotego Reliktu we wszystkich 30 Poziomach.

Wskazówka: Za to trofeum najlepiej zabrać się po ukończeniu wszystkich poziomów i pokonaniu N. Cortexa, jako iż otrzymasz wtedy umiejętność "Crash Dash", pozwalającą na szybsze bieganie i jest ona wręcz niezbędna. Oczywiście za poziomy podwodne, z tygryskiem lub pojazdami (motocykl, samolot) możemy zabrać się od razu, gdyż tam umiejętność ta jest nieaktywna.

Poniżej kilka ogólnych porad dotyczących prób czasowych:
  • Przytrzymaj R2 aby aktywować umiejętność "Crash Dash" - powinieneś używać jej przez cały czas.
  • Jeśli ominiesz jakąś żółtą skrzynkę z czasem i cofnięcie się, aby ją zebrać, zajęłoby więcej czasu, niż skrzynka jest tego warta, to po prostu ją zignoruj. Złote czasy, w porównaniu do tych platynowych, nie są aż tak wymagające i nawet ominięcie kilku skrzynek nie skreśla Twojej szansy, gdzie w przypadku platyny, próba najpewniej zakończyłaby się porażką.
  • Umiejętność "Double Jump" (podwójny skok) w połączeniu z umiejętnością "Death Tornado Spin" (wir) daje możliwość ominięcia pewnych miejsc wymagających czekania takich jak ruchome platformy, latające dywany czy chociażby roboty z czaszką strzelające rakietami w poziomach futurystycznych. Wystarczy wykonać podwójny skok (X + X lub circle + X + X) i wciskać wielokrotnie square, co pozwala na przebycie dość sporego dystansu w powietrzu.
  • W próbach czasowych pojawia się więcej skrzynek z Aku-Aku. Zebranie trzech, bez wcześniejszej utraty żadnej z nich, daje na ograniczony czas zwiększoną szybkość biegu i nieśmiertelność (oczywiście nie chroni ona przed upadkiem w przepaść).
  • W poziomach podwodnych postać porusza się najszybciej, kiedy stale naciskamy square (atak spinem); jest to szybsze nawet od podwodnego śmigacza.
  • W poziomach wyścigowych ważne jest mądre wykorzystanie przyspieszaczy. Po najechaniu na jeden z nich, należy jechać na jednym kole tak długo, jak to możliwe (prędkość jest wtedy dużo większa). Poziomy są skonstruowane w taki sposób, że prawie cała trasa jest możliwa do przejechania w ten sposób.

Poniżej filmik ze wszystkimi próbami czasowymi. W opisie filmu dostępne są znaczniki czasowe jeśli szukasz konkretnego poziomu (trzeba otworzyć film w nowym oknie bezpośrednio na YT):
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: 6b7g4g.png] Brąz
The Riddle of the Sphynx
Have your bazooka ready.

Aby zdobyć to trofeum, najpierw trzeba zdobyć Bazookę, pokonując N. Gina w czwartym warp zone'ie. Następnie wczytaj Poziom 9 (Tomb Time). Na samym początku widać wielką głowę sfinksa (N. Cortexa). Wyceluj w lewą lub prawą stronę twarzy tuż przy ustach - celownik zmieni kolor na czerwony. Strzel w to miejsce, a otrzymasz dodatkowe życie i trofeum.

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: beg3de.png] Brąz
Accept No Substitutes
Shoot the imposter.

Aby zdobyć to trofeum, wcześniej trzeba uzyskać przynajmniej 100% ukończenia gry, po czym pokonać Dr. Neo Cortexa i Uka-Ukę po raz drugi. Wtedy wczytujemy Poziom 1 (Toad Village). Po dotarciu do miejsca z platformą bonusową, kawałek dalej, po prawej stronie przy domku zauważyć można wyglądającą jak Crash postać (znaną wśród fanów jako niesławny Fake Crash). Wystarczy strzelić w niego bazooką.

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: gg17b8.png] Brąz
Warts and All
Die.

Trofeum wymaga, aby zginąć od magicznego ataku czarodzieja, których znaleźć można w Poziomie 6 (Gee Wiz) i Poziomie 15 (Double Header). Wystarczy dać się trafić małą różową kulką, która zmieni Crasha w żabę.

[Obrazek: d40875.png] Srebro
Keeping Crash Under Wraps
Die.

Trofeum wymaga, aby zginąć od mumii, po tym jak jej sarkofag został zniszczony. Mumie występują w Poziomie 16 (Sphynxinator), Poziomie 20 (Tomb Wader) i Poziomie 25 (Bug Lite). Aby zniszczyć sarkofag wystarczy wyprowadzić dowolny atak, po czym dać się złapać.

[Obrazek: j4617d.png] Złoto
Category Five
Defeat 5 enemies with Coco's Savage Hurricane Spin.

Aby odblokować to trofeum, najpierw trzeba zdobyć umiejętność "Death Tornado Spin" pokonując N. Tropy'ego w trzecim warp zone'ie.
Coco odblokowujemy zwyczajnie wchodząc z nią w interakcję (Coco stoi na środku warp room'u) i wybierając opcję "YES" przy wyświetlonym komunikacie. Będziemy mogli teraz wybrać Coco jako grywalną postać. Wczytaj dowolny "chodzony" poziom, po czym pokonaj pięciu przeciwników poprzez wielokrotne wciskanie square.

[Obrazek: 1g71b4.png] Złoto
A Stitch in Time Saves 99
Earn 99 Lives.

W zależności od umiejętności gracza trofeum może wpaść samoistnie, a przynajmniej niewiele zabraknie.
Istnieje jednak bardzo prosta i szybka metoda. Wczytujemy Poziom 3 (Orient Express). Jest on bardzo krótki i przejście go zajmuje około minutę, przy czym zebrać można 6 żyć podczas jednego podejścia. Pamiętać należy, że po każdym ukończeniu poziomu konieczne jest wczytanie zapisu, aby życia się odnowiły. Zwykłe ponowne wejście do poziomu nie zadziała - zebrane życia się nie pojawią.

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: 3j741g.png] Brąz
Trigger Clickin' Good
Shoot 5 of them in a single level.

Aby zdobyć to trofeum, najpierw trzeba odblokować Bazookę, pokonując N. Gina w czwartym warp zone'ie.
Następnie wczytujemy Poziom 1 (Toad Village) i rozpoczynamy Próbę Czasową podnosząc złoty zegarek. Zaraz na początku, przy pierwszych skrzynkach, będzie biegał biały kurczak. Strzelamy w niego z bazooki i w menu pauzy restartujemy próbę czasową. Proces powtarzamy jeszcze cztery razy.

[Obrazek: 7g0dbb.png] Srebro
Your Moment of Zen
Avoid whatever he's flinging at you.

Wczytaj Poziom 9 (Tomb Time). W pewnym momencie natkniesz się na małpy w wazach rzucające w Crasha pociskami. Unikaj tych pocisków biegając w kółko; po minucie przestaną rzucać i wtedy należy zniszczyć wazy. Zobaczysz wtedy ducha jednej z małp unoszącego się do góry, a trofeum wpadnie.

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler: