Dołącz do społecznośći Playstationtrophies.pl na swojej konsoli i pochwal się najnowszym trofeum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - Poradnik + Droga do platyny
#1
Platyna 
[Obrazek: 21617911444468.png?r=1500493375344]

Poziom Trudności: 4/10 (osobista ocena)
Ilość trofeów do zdobycia: Offline: 25 [1 Platyna mała | 6 Złoto małe | 11 Srebro małe | 7 Brąz mały ]
Ilość trofeów do zdobycia: Online: 0
Czas potrzebny do zdobycia platyny: 10 - 15h
Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1
Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: Brak
Poziom Trudności wpływa na trofea?: Nie
Kody wyłączające trofea: Brak kodów
Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Nie

Droga do platyny:

Krok I: Ukończ grę pokonując wszystkich bossów

Jako iż niektóre poziomy będą wymagały posiadania Kolorowych Klejnotów (5), aby zdobyć inne, które znajdują się w danym poziomie, musisz uprzednio ukończyć wszystkie etapy, zbierając 25 Kryształów i pokonując wszystkich bossów (5). Kolorowe Klejnoty otwierają dostęp do nowych ścieżek, gdzie znajdują się skrzynki lub nawet Klejnoty (37). Za rozbicie wszystkich skrzynek w poziomie, również takowe otrzymujemy. W grze znajdziemy także 5 ukrytych etapów.

W przypadku trofeum Cortex N. Furiated Brąz mały, nie jest ono wcale możliwe do pominięcia jak podają niektóre źródła. Po więcej informacji zajrzyj do opisu tegoż pucharka.

Krok II: Zbierz wszystkie Klejnoty powtarzając poziomy, zdobądź przynajmniej Złoty Relikt w każdym etapie, odkryj wszystkie Tajne Przejścia

Po ukończeniu gry skupimy się nie tylko na zbieraniu błyskotek, ale także (i tu nowość) znanych z trzeciej części Reliktów otrzymywanych za ukończenie etapu w jak najkrótszym czasie. Na szczęście twórcy oszczędzili graczy i nie jest wymagane zdobycie platynowych, a jedynie złotych wyników. Uprzednie ukończenie gry jest o tyle istotne, że za pokonanie ostatniego bossa, Neo Cortexa, dostajemy umiejętność o nazwie Crash Dash pozwalającą na szybsze bieganie, co jest wręcz niezbędne do uzyskania odpowiednio dobrego czasu w większości poziomów. Łącznie do uzbierania jest 27 Reliktów, z czego dwa w ukrytych poziomach. W tym kroku zdobędziemy również pozostałe trofea takie jak np. zebranie 99 Żyć.
Po więcej informacji odnoszących się do poszczególnych elementów tego kroku, zajrzyj do odpowiednich opisów trofeów.

[Obrazek: 8e5485.png] Platyna
The N. Credible Crash Bandicoot!
Collect all the Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back trophies.

Wpada po zdobyciu wszystkich pozostałych trofeów.

[Obrazek: e63871.png] Brąz
Professor Pulverized
Defeat Ripper Roo.

Po zebraniu 5 Kryształów z poziomów na I piętrze otrzymasz możliwość walki z tym bossem.

Bardzo prosty przeciwnik. Będzie skakał po platformie rozkładając TNT i Nitro, ale zawsze znajdzie się niewielki obszar, gdzie wybuch nas nie dosięgnie. Układ zawsze jest taki sam, nawet jeśli zginiemy. Po tym, jak wybuchnie Nitro, będzie on ogłuszony i wrażliwy na atak. Wystarczą 3 uderzenia, aby go pokonać.

[Obrazek: 44e68b.png] Brąz
Komodo No Mo
Defeat the Komodo Brothers.

Po zebraniu 5 Kryształów z poziomów na II piętrze otrzymasz możliwość walki z tym bossem.

Również łatwy przeciwnik. Należy unikać kręcącego się Komodo dopóki nie będzie oszołomiony, po czym go zaatakować wpychając w Komodo stojącego na środku. Ten zacznie rzucać dookoła mieczami, których także należy unikać. Proces powtórzyć 3 razy.

[Obrazek: 6b7g8g.png] Srebro
Tiny Tricked
Defeat Tiny Tiger.

Po zebraniu 5 Kryształów z poziomów na III piętrze otrzymasz możliwość walki z tym bossem.

Aby pokonać naszego tygrysa, trzeba sprawić, aby spadł z platformy. Platformy najpierw migają na czerwono, po czym się zapadają. Należy zwabić przeciwnika tak, aby skoczył na platformę, która chwilę po naszym przejściu się zapadła. Po każdym upadku bossa, kilka platform zacznie dodatkowo migać, więc trzeba szybko udać się w bezpieczne miejsce. Proces powtórzyć 3 razy. Warto dodać, że w ostatniej fazie spada tylko jedna platforma, także jest nieco trudniej.

[Obrazek: beg3je.png] Srebro
Mech Wrecked
Defeat N. Gin.

Po zebraniu 5 Kryształów z poziomów na IV piętrze otrzymasz możliwość walki z tym bossem.

Liczba punktów zdrowia N. Gina może początkowo przerazić, jednak jest to bardzo łatwy boss. Należy rzucać owocami, przy użyciu square, w podświetlone części maszyny. Po kilku trafieniach część odpada, co zadaje obrażenia.
Walka dzieli się na 3 etapy. W pierwszym należy unikać wiązek laserowych, jednocześnie rzucając owocami w działka, gdy są otwarte. W drugim trzeba unikać rakiet wystrzeliwanych z ramion, gdzie oczywiście również rzucamy owocami. W trzecim, ostatnim etapie będzie on używał lasera wystrzeliwanego z środkowej części maszyny. Niszczy on platformę, więc, gdy się pojawi trzeba szybko rzucić kilka owoców i skoczyć na inną platformę, by uniknąć trafienia.

[Obrazek: gg1768.png] Złoto
Cortex N. Adequate
Defeat N. Cortex.

Po zebraniu 5 Kryształów z poziomów na V piętrze otrzymasz możliwość walki z tym bossem.

Ostatni i paradoksalnie najłatwiejszy boss ze wszystkich. Należy go ścigać, przy użyciu plecaka odrzutowego, takiego jak w poziomach Rock-It oraz Pack Attack. Trzymaj R2, by lecieć do przodu, jednocześnie unikając przeszkód (min i asteroid). Gdy zbliżysz się na wystarczającą odległość wciśnij square, aby zaatakować i zadać obrażenia. Powtórz czynność jeszcze dwukrotnie.

[Obrazek: d40835.png] Brąz
A Road Less Traveled
Discover a "?" Bonus Path.

Będzie to jedno z pierwszych trofeów jakie zdobędziesz. Ścieżki Bonusowe oznaczone są jako platforma z wielkim znakiem "?" i znajdują się w większości poziomów. Nie są one ukryte i przechodząc etap zawsze na nie trafisz.

[Obrazek: j461dd.png] Srebro
A Diamond in the Rough
Discover a Gem Path after earning a Color Gem.

Ścieżki te napotkamy w kilku poziomach i jak wskazuje nazwa, aby je odblokować, wymagane jest posiadanie klejnotu w odpowiednim kolorze. Najwcześniej da się to zrobić już na I piętrze. W poziomie Turtle Woods zdobywamy Niebieski Klejnot, który otrzymamy jeśli nie zniszczymy ani jednej skrzynki, po czym używamy niebieskiej platformy w etapie Hang Eight, znajdującego się również na I piętrze.

Poniżej znajduje się lista poziomów z Kolorowymi Klejnotami, jak je zdobyć i gdzie znajdują się odpowiadające im ścieżki:
  • Niebieski Klejnot - Turtle Woods: Klejnot zdobywamy poprzez ukończenie poziomu nie rozbijając żadnej skrzynki. Odblokowuje ścieżkę w Hang Eight.
  • Czerwony Klejnot - Snow Go: Można go zdobyć tylko używając Tajnego Przejścia w Air Crash (Patrz trofeum Jumping the Jetboard Srebro małe). Odblokowuje ścieżkę w Snow Go.
  • Zielony Klejnot - The Eel Deal: W pewnym momencie natrafisz na miejsce, gdzie droga się rozdziela; gdy pójdziesz w prawo dojdziesz do pomieszczenia wypełnionego Nitrem; omiń je i przeskocz przez fałszywe drzwi. Znajdziesz się wtedy w ukrytej części etapu, gdzie na końcu znajduje się klejnot. Odblokowuje ścieżkę w Ruination.
  • Żółty Klejnot - Plant Food: Gdy dotrzesz do Deski Odrzutowej, pojawi się licznik czasu. Musisz wtedy dojść do końca poziomu zanim czas się skończy, aby zdobyć klejnot. Odblokowuje ścieżkę w Sewer or Later.
  • Fioletowy Klejnot - Bee-Having: Przechodząc poziom natrafisz na skrzynki z Nitrem układające się w schodki. Są one fałszywe (nie wybuchają) i gdy wskoczysz do góry zostaniesz przeniesiony do sekretnej części etapu zawierającej klejnot. Odblokowuje ścieżkę w Spaced Out.

Wskazówka:
Ścieżka w Spaced Out wymaga posiadania wszystkich 5 klejnotów.

Gwoli niejasności, poniżej dodatkowo filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: 1g7184.png] Srebro
Cheated Death (For the Time Being)
Discover a Death Route.

Ścieżki Śmierci znajdują się w kilku poziomach. Są to platformy z symbolem czaszki ze skrzyżowanymi kośćmi. Trzeba do nich dotrzeć wcześniej nie ginąc, inaczej staną się niedostępne. Należy wtedy opuścić etap i rozpocząć go ponownie. Gdy dotrzemy do ścieżki przynajmniej raz, stanie się ona permanentna i nie zniknie nawet po śmierci.

Ścieżki te zawierają Klejnoty i czasem skrzynki potrzebne do zdobycia drugiego Klejnotu. Najwcześniej da się zdobyć to trofeum w poziomie Air Crash na II piętrze. Poniżej lista wszystkich Ścieżek Śmierci i jak zdobyć klejnoty w nich zawarte.
  • Air Crash - brak skrzynek. Po zebraniu Klejnotu można zginąć, aby nie przechodzić całego poziomu od początku. Gra pozwala na zachowanie raz zebranego Klejnotu nawet po śmierci. Możesz też oczywiście udać się do końca etapu.
  • Road to Ruin - brak skrzynek. Po zebraniu Klejnotu możesz zginąć lub podążać ścieżką, która zabierze Cię do dalszej części poziomu.
  • Diggin' It - zawiera skrzynki i Klejnot. Aby zebrać wszystkie skrzynki będziesz musiał cofnąć się prawą stroną, po zejściu z platformy na końcu Ścieżki Śmierci.
  • Cold Hard Crash - zawiera skrzynki i Klejnot. Po zebraniu wszystkich skrzynek na ścieżce, trzeba się cofnąć i zebrać resztę.
  • Piston It Away - zawiera skrzynki i Klejnot. Najpierw należy zebrać wszystkie skrzynki z głównej ścieżki i dopiero udać się na platformę z czaszką. Musisz zostawić jednego robota z sześcioma kończynami, zaraz za Bonusem, aby cofając się, przeskoczyć przez promień zmniejszający.
  • Night Fight - zawiera skrzynki, jednak nie zawracaj sobie nimi głowy. Zabierz Klejnot i zgiń. Po odrodzeniu zignoruj Ścieżkę Śmierci, a gdy dotrzesz do miejsca, gdzie ścieżki się łączą, cofnij się lewą stroną i zbierz dwie skrzynki.

[Obrazek: 3j748g.png] Srebro
Jumping the Jetboard
Unlocked the Secret Exit in Air Crash.

Po dotarciu do pierwszej Deski Odrzutowej w poziomie Air Crash, po prawej stronie zauważysz skrzynki w wodzie i platformę. Zamiast wchodzić na deskę, wejdź na platformę przeskakując po skrzynkach, gdzie zostaniesz przeniesiony do sekretnego piętra z ukrytymi poziomami.

[Obrazek: 7g0d8b.png] Srebro
Island Hopping
Unlocked the Secret Exit in Bear Down.

Na końcu poziomu Bear Down, gdzie zostaniesz zrzucony z niedźwiadka, zauważysz kilka platform unoszących się na wodzie. Przeskakując po nich, musisz dostać się na ostatnią, największą ze wszystkich. Zostaniesz przeniesiony do sekretnego piętra, odblokowując poziom Totally Bear.

[Obrazek: 567bde.png] Srebro
The Flora Flop
Unlocked the Secret Exit in Diggin' It.

Mniej więcej w połowie poziomu natrafisz na dwie rośliny plujące pociskami. Jedna z nich będzie się znajdować na platformie. Zabij ją przy użyciu Body Slamu ( X +  circle), a zostaniesz przeniesiony do sekretnego piętra.

[Obrazek: 0b3150.png] Srebro
No Bear Left Behind
Unlocked the Secret Exit in Unbearable.

W ostatniej fazie poziomu będziesz uciekał na niedźwiadku. Gdy zostaniesz wyrzucony i przelecisz nad wielkim dołem, cofnij się i przeskocz przez niego, po czym podejdź do niedźwiadka, gdzie zostaniesz przeniesiony do sekretnego piętra.

[Obrazek: 8e5435.png] Srebro
Hang In There, Maybe!
Unlocked the Secret Exit in Hangin' Out.

W trakcie przechodzenia poziomu, po wskoczeniu przez drugi otwór, wylądujesz w dużym zbiorniku wodnym. Zamiast do przodu, udaj się do tyłu, gdzie znajduje się kolejny otwór. Będziesz musiał przejść po wszystkich kratkach na suficie i unikać kolczastych robotów, tym razem bardzo szybkich. Po dotarciu do końca zostaniesz przeniesiony do sekretnego piętra.

Dodatkowo, poniżej filmik z lokalizacją wszystkich Tajnych Przejść:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: e638b1.png] Złoto
One Man's Trash
Earn 21 Gems.

Patrz trofeum Laser Powered Vengence Złoto małe

[Obrazek: 44e6gb.png] Złoto
Laser Powered Vengence
Earn 42 Gems.

Musisz zdobyć wszystkie 42 klejnoty, czyli 37 Klejnotów i 5 Kolorowych Klejnotów.
Najczęściej będzie to zebranie wszystkich skrzynek, co zazwyczaj nie wymaga niczego dodatkowego. Niektóre poziomy mają po 2 Klejnoty; w takim wypadku będziesz musiał pójść Ścieżką Śmierci lub Ścieżką Klejnotu, by zdobyć wszystkie skrzynki lub Klejnoty, które się w nich znajdują. Do odblokowania ścieżek będzie wymagane posiadanie wszystkich 5 Kolorowych Klejnotów (patrz trofeum A Diamond in the Rough Srebro małe).

Postaraj się zdobyć ich jak najwięcej już za pierwszym podejściem. Zaoszczędzi to trochę czasu i nie będziesz musiał powtarzać niepotrzebnie poziomów.

[Obrazek: 6b7gjg.png] Brąz
Kick the Tires!
Earn 5 Relics.

Patrz trofeum Wumpa-Burner Engaged! Złoto małe

[Obrazek: beg35e.png] Srebro
Light the Fires!
Earn 10 Relics (gold or better).

Patrz trofeum Wumpa-Burner Engaged! Złoto małe

[Obrazek: gg17d8.png] Złoto
Wumpa-Burner Engaged!
Earn 27 Relics (gold or better).

Najtrudniejsze trofeum w grze. Zabierz się za nie dopiero po pokonaniu Cortexa, jako iż większość poziomów będzie wymagała umiejętności Crash Dash, aby uzyskać wymagany czas.

Relikty zdobywamy za ukończenie poziomu w jak najkrótszym czasie. Dzielą się one na trzy kategorie: Szafirowy, Złoty i Platynowy w zależności od uzyskanego czasu. Na szczęście będziemy potrzebować tylko (a może aż) Złotych, jednak mimo to, w niektórych poziomach czas na Złoto będzie na tyle niski, że miejsca na błąd może zabraknąć. Tak jak niektóre poziomy, być może uda zrobić się za pierwszym razem, tak inne mogą przysporzyć niemałych problemów, a podjęte próby będą liczone w dziesiątkach.

Porady ogólne:
  • Crash Dash - po pokonaniu Cortexa, otrzymasz umiejętność pozwalającą na szybsze bieganie poprzez trzymanie R2, co jest niezbędne w większości poziomów.
  • Skrzynki zatrzymujące czas - po aktywacji Próby Czasowej zastępują one normalne skrzynki. Dzielą się na 1, 2 i 3 sekundy. Postaraj się zniszczyć ich jak najwięcej.
  • Krótkie skoki - wykonanie pełnego skoku z obrotem nieco nas spowalnia, dlatego lekkie wciśnięcie X skraca czas przebywania w powietrzu, poprzez wykonanie jedynie lekkiego podskoku.
  • Skok ze ślizgu ze spinem - możemy wykonywać wyższe i dłuższe skoki wciskając X w trakcie ślizgu (circle lub R1), jednakże można dodatkowo zwiększyć wysokość i długość, wykonując spin (square) zaraz po skoku. Można w ten sposób np. przeskoczyć doły w poziomie Turtle Woods zaoszczędzając kilka cennych sekund.
  • Maski - w większości poziomów będą znajdować się maski, w niektórych nawet 3, co daje nietykalność. Jeśli w etapie znajdują się 3 maski, warto dążyć do tego, aby je zebrać, przez co nie możemy otrzymać obrażeń dopóki ich nie zbierzemy. Jeśli gdzieś znajduje się dużo przeszkód (Nitro, TNT, przeciwnicy, lasery) warto czasem wykorzystać w takim miejscu maskę, aby nie tracić czasu na ich omijanie lub czekanie.

Poniżej dodatkowo filmik, ze wszystkimi Próbami Czasowymi z przynajmniej Złotym czasem:
Pokaż zawartośćSpoiler:

[Obrazek: d40865.png] Brąz
A Helping Paw
Don't feel guilty about jumping on him.

Po pokonaniu Rippera Roo, otrzymasz dostęp do II piętra. Przy wejściu do poziomu Bear It, będzie stał niedźwiadek. Skocz na nim 10 razy, aby otrzymać 10 żyć i trofeum.

[Obrazek: j4613d.png] Srebro
Crash Cubed
Fly, then die.

Trofeum to można zdobyć tylko w poziomach Bear Down lub Totally Bear.

W etapach tych znajdziemy przeciwników podnoszących lodowe belki, aby nas zrzucić z niedźwiadka. Aby zdobyć trofeum należy najpierw uderzyć w lodową belkę, po czym wpaść do wody. Jest wiele okazji, aby to zrobić. Istnieje duża szansa, że wpadnie niezamierzenie.

[Obrazek: 1g7144.png] Brąz
Buzz Off!
Die as Crash.

Trofeum można zdobyć w poziomach Diggin' It lub Bee-Having. Wystarczy zostać użądlonym przez pszczoły.

[Obrazek: 3j74bg.png] Brąz
Cortex N. Furiated
Just "forget" it. Repeatedly.

Trofeum nie jest do pominięcia, jak omylnie przedstawiają to niektóre źródła!

Aby zdobyć trofeum musimy wejść do poziomu i wrócić nie zdobywając Kryształu. Wystarczy po wejściu odpalić menu i wybrać "Warp Room", co przeniesie nas z powrotem i aktywuje dialog z Cortexem. Trzeba zrobić tak 3 razy.
Pamiętać należy, że nie możemy posiadać żadnego Kryształu, dlatego jeśli nie zrobiliśmy tego trofeum od razu na początku gry, to wystarczy wykonać ręczny zapis, po czym rozpocząć Nową Grę wyłączając Autozapis. Po wykonaniu zadania wczytujemy zapis i kontynuujemy naszą grę.

[Obrazek: 7g0d1b.png] Złoto
Boom Shakalaka!
Defeat 5 enemies with Coco's Double Leg Drop.

Coco można odblokować po pokonaniu Rippera Roo i dotarciu na II piętro.
Podejdź do wehikułu czasu i zapytany czy chcesz, aby Coco dołączyła do przygody, akceptuj komunikat. Możesz teraz przełączać postacie przy użyciu R2.

Double Leg Drop to "cocowy" odpowiednik "crashowego" Body Slama (X + circle). Wystarczy pokonać w ten sposób 5 przeciwników.

[Obrazek: 567bje.png] Złoto
99 Percent Perspiration
Earn 99 lives.

W zależności od umiejętności gracza, trofeum może wpaść naturalnie w trakcie gry.

Najłatwiej farmić życia używając pszczelego gniazda, zaraz za pierwszym punktem kontrolnym w poziomie Bee-Having. Wykonując ślizg i spin w odpowiednim momencie, można zabić cały rój pszczół naraz, co da nam jedno życie. Dzięki tej metodzie uzyskamy 99 żyć w kilka minut.

Poniżej filmik:
Pokaż zawartośćSpoiler: