• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Assassin's Creed Origins Poradnik do trofeów + Droga do platyny
#1
Assassin's Creed Origins poradnik do trofeów

[Obrazek: assasins_creed_origins_poradnik_do_trofeow.jpg]b
  • Poziom Trudności 2 /10
  • Ilość trofeów do zdobycia:51 Trofea Offline: 51 (1 [Obrazek: platynam.png] , 1 [Obrazek: trophy_gold.png], 15 [Obrazek: trophy_silver.png], 34 [Obrazek: brazm.png],) , Trofea Online: 0
  • Czas potrzebny do zdobycia platyny: około 70 -80 godzin
  • Minimalna liczba przejść do zdobycia platyny: 1 + czyszczenie lokacji
  • Trofea możliwe do pominięcia podczas pierwszego przejścia gry: brak
  • Poziom trudności wpływa na trofea?: Nie. Grę można splatynować na najłatwiejszym poziomie trudności.
  • Trofea, które mogą nie wpaść (zbugowane): Proponuję grać w zaktualizowaną wersję gry, a nie będzie problemów.
Krok 1: Zagraj w fabułę, kupuj umiejętności związane z trofeami, zbieraj drobiazgi (  [Obrazek: brazm.png]  Recykling to podstawa )
Pierwszy krok jest bardzo prosty: Graj w tryb fabularny. Po ukończeniu historii wciąż możesz uzyskać dostęp do wszystkiego. Po drodze możesz walczyć z trofeami w dowolnej kolejności. Rób różne trofea, które uznasz za stosowne lub zaczekaj do ukończenia historii.

Najpierw sięgnij po zdolności związane z trofeami, aby usunąć je z drogi do platyny. Nie martw się, masz wystarczająco punktów umiejętności, by kupić wszystko, osiągając poziom 40 (maksymalny poziom). Zdolności potrzebne do zdobycia trofeów to:
  • Świt i zmierzch
  • Strzałki usypiające
  • Zatrute strzałki
  • Oswajanie zwierząt
  • Wzmocniony łuk drapieżcy
  • Elitarny Łowca
  • Jedna mistrzowska umiejętność (Myśliwy, Wojownik, Wróż)
Jedynym trofeum, na które trzeba zwrócić uwagę, jest " [Obrazek: brazm.png] Recykling to podstawa", aby sprzedać 100 drobiazgów naraz. Lepiej zacznij oszczędzać na drobiazgach od samego początku, aby uniknąć niepotrzebnych poszukiwań. Aby zobaczyć, ile masz drobiazgów, przejdź do ekwipunku i przewiń w dół po prawej stronie. Pod zwierzętami pokazane są twoje Drobiazgi. Możesz mieć wiele takich samych drobiazgów. Nie sprzedawaj drobiazgów dopóki nie będziesz miał 100. Nawet wtedy zalecam wykonanie ręcznej kopii zapasowej zapisu gry przed sprzedażą . Jeśli trofeum się nie odblokuje, możesz przywrócić zapis i zebrać więcej drobiazgów. Drobiazgi można sprzedać u sprzedawców przytrzymując  :down

Krok 2: Zabij Kadesza i Reszefa. ( [Obrazek: srebrom.png]  Tym mocniej upadają)
Kadesz i Reszef to dwa wojenne słonie. Są najtwardszymi wrogami w grze. Znajdziesz je na terytorium "Nom Uab" (zaznaczone białym znakiem zapytania na mapie po zsynchronizowaniu punktu widzenia tego regionu). Przed walką powinieneś mieć przynajmniej 38 poziom. Są na poziomie 40 (maksymalny poziom). Możesz dla ułatwienia obniżyć poziom trudności.

Krok 3: Różne trofea
Przejrzyj listę trofeów które Ci jeszcze nie wpadły i porównaj je z poradnikiem. Każde trofeum możesz zdobyć w swobodnej wędrówce po ukończeniu historii.

Krok 4: Ukończ wszystkie lokalizacje ( [Obrazek: srebrom.png]  Stare przyzwyczajenia)
Lokalizacje zaznaczane są na mapie za pomocą znaków zapytania po zsynchronizowaniu punktów szybkiej podróży danego obszaru. Musisz przejść do każdego znaku zapytania na mapie i wykonać określone zadanie. Świat gry jest naprawdę ogromny, więc zajmie to dużo czasu w kierunku platyny. Ostatni znak zapytania znajduje się w Sfinksie w Gizie po ukończeniu wszystkich innych lokalizacji. Musisz zebrać 50 Szkieł pustynnych ze starożytnych grobowców, aby ukończyć lokalizację w Sfinksie w Gizie! Szkło pustynne nie jest trudne do znalezienia, każdy grobowiec je ma i jest ich ponad 50.

Pamiętaj, że musisz najpierw ukończyć historię, aby odblokować " [Obrazek: srebrom.png] Stare przyzwyczajenia"! Trofeum nie odblokuje się, dopóki nie skończysz historii. 

Assassin’s Creed Origins The Hidden Ones - Ukryci - poradnik do trofeów

Assassin's Creed Origins Discovery Tour: Ancient Egypt - poradnik do trofeów

Assassin's Creed Origins The Curse of the Pharaohs (Klątwa Faraonów) poradnik do trofeów

[Obrazek: 1Sbf0add.png] Zdobądź je wszystkie!  [Obrazek: platinum.png] 
Zdobądź wszystkie trofea.

[Obrazek: 2S7c6d75.png] Pierwsze kroki  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ prolog.

To trofeum jest związane z fabułą i nie można go przegapić. Po ucieczce z podziemnej komory rozpoczniesz mini-samouczek dotyczący systemu walki. Podczas prologu będziesz pomagał swojemu przyjacielowi Hepzefie. Po wykonaniu kilku misji fabularnych i zabiciu Medunamuna porozmawiaj z Hepzefą i poinformuj go o opuszczeniu Siwa, a trofeum odblokuje się.

[Obrazek: 3S43e081.png] Dopiero się rozkręcam  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ główne zadanie "Aya".
To trofeum jest związane z fabułą i nie można go przegapić. To trofeum pojawi się po ukończeniu następujących misji głównych:
  • "Oaza" - poziom 1
  • "Fałszywa wyrocznia" - poziom 1
  • "Niech Amon kroczy z tobą" - poziom 5
  • "Koniec Węża" - poziom 12
  • "Gwardzista Gennadios" - poziom 11
  • "Aya"
Zalecany poziom do ukończenia głównej misji "Aya" to Poziom 12

[Obrazek: 4Sdacb52.png] Morze  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ główne zadanie "Pompejusz Wielki".
To trofeum zostaje odblokowane po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Pompejusz Wielki". Po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Aya" musisz wykonać następujące zadania, aby odblokować to główne zadanie fabularne.
  • "Medżaj Egiptu" - Poziom 12
  • "Ukąszenie Skarabeusza" - Poziom 15
  • "Kłamstwa Skarabeusza" - Poziom 19
Podczas tego zadania przejmiesz kontrolę nad Aya, w którym zapoznasz się z walką morską w grze. Po zakończeniu krótkiej misji "Pompejusz Wielki" trofeum wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: 5Sbb9fac.png] Skarabeusz  [Obrazek: silver.png]
Ukończ główne zadanie "Kłamstwa Skarabeusza".
Po ukończeniu misji głównej "Aya" musisz wykonać następujące zadania, aby odblokować to zadania fabularne.
  • "Medżaj Egiptu" - Poziom 12
  • "Ukąszenie Skarabeusza" - Poziom 15

Zalecany poziom do ukończenia głównego zadania "Kłamstwa skarabeusza" to 18 poziom. Po tym, jak Bayek spotkał Królową Nilu i dowiedział się, że głowa węża nie była ostatnią osobą zaangażowaną w śmierć jego syna, Bayek decyduje się na podróż do Letopolis, aby tam spotkać przywódcę, Taharkę. Bayek pomaga Taharce, chronić przed atakami Letopolis. Gdy Bayek pomoże w obronie miasta, Taharka atakuje Bayeka i próbuje pogrzebać go żywcem. Na szczęście Bayek wydostaje się dzięki koniowi i pomocy Senu, a następnie powraca do Letopolis i zabija Taharkę. Trofeum zostanie odblokowane po zakończeniu ostatniego przerywnika filmowego.

[Obrazek: 6S34c488.png] Hiena  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ główne zadanie "Hiena".

To trofeum zostaje odblokowane po ukończeniu głównego zadania fabularnego "Hiena". Po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Pompejusz Wielki", następnym zadaniem, które musisz wykonać, jest "Hiena".To zadanie zalecam wykonać gdy Bayek osiągnie 20 poziom, co oznacza, że najprawdopodobniej będziesz musiał wykonać zadania poboczne. Gdy będziesz miał już na tyle wysoki poziom, aby rozpocząć misję , musisz udać się do Gizy, aby spotkać się z informatorem i zebrać informacje na temat kolejnego celu znanego jako Hiena. Informator przekaże informacje o Hienie, gdy przekażesz mu 100 sztuk złota, więc upewnij się, że masz co najmniej 100. Gdy zapłacisz informatorowi, poprosi cię o odzyskanie konia, którego bandyci mu ukradli. Wypełnij tę prośbę i wróć do niego, aby zebrać dalsze informacje na temat Hieny. Następnie Bayek uda się do miejsca wskazanego przez informatora, gdzie dowie się, że Hiena dotarła do grobowca pod piramidą i podąży za nią. Gdy dotrzesz na miejsce musisz przejść labirynt i po dojściu do końca rozpocznie się bitwa z bossem. Pokonaj Hienę, a po przerywniku filmowym trofeum wpadnie na Twoje konto.

[Obrazek: 7S5a6fcc.png] Krokodyl  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ główne zadanie "Szczęki Krokodyla".

Trofeum zostaje odblokowane, gdy ukończysz główny wątek fabularny "Szczęki krokodyla". Po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Oblicze Jaszczura", następnym zadaniem, które musisz wykonać, jest "Łuski Krokodyla", który ma sugerowany poziom 25. Zadanie to rozpocznie się jak każde inne zadanie z historii w nowym miejscu, w którym musisz spotkać się z informatorem. Niestety, tym razem informator ukrył się, a jeden z jego sług został schwytany. Bayek będzie musiał udać się na ratunek temu słudze, który dostarczy informacji o tym, gdzie ukrył się informator. Gdy uwolnisz sługę, idź do lokalizacji informatora, który znajduje się na łodzi. Informator wyśle Bayek-a na spotkanie z jego żoną i córką. Po dotarciu na miejsce Bayek przeprowadzi śledztwo w sprawie napaści na dom przez żołnierzy wroga i dowie się, że córka informatora ma kłopoty. Bayek będzie próbował ją uratować. Niestety akcja ratunkowa się nie powiedzie, a żołnierze wroga utopią dziecko. 
Po tym wszystkim rozpocznie się nowe zadanie "Szczęki Krokodyla" ,a sugerowany poziom dla tego zadania to 28. Zadanie rozpocznie się od Bayeka zmierzającego na arenę, gdzie spotka starą przyjaciółkę z Siwy o imieniu Kensa. Oboje wejdą na arenę z zamiarem wygrania turnieju i pokonania dwóch Galijskich Braci. Gdy Bayek pokona braci dowie się kim jest krokodyl, następnie udaje się do miejsca, gdzie znajduje się Krokodyl i ją zabija. Najlepszym sposobem na zabicie jej jest zamordowanie jej bez wykrycia. Chociaż sama nie jest silna, ma wielu strażników, którzy ją chronią, w tym sama Kensa. Po zabiciu jej i przerywniku filmowym odblokuje się trofeum.

[Obrazek: 8Sc46b15.png] Jaszczur  [Obrazek: silver.png]
Ukończ główne zadanie "Oblicze Jaszczura".

Trofeum zostaje odblokowane, gdy ukończysz główny wątek fabularny "Oblicze Jaszczura". Po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Hiena" następną misją związaną z sugerowanym poziomem jest "Maska Jaszczura", to zadanie zaleca Bayekowi osiągnięcie poziomu 21, co oznacza, że można to zrobić zaraz po ukończeniu "Hieny". Podczas wypełniania tego zadania otrzymasz [Obrazek: srebrom.png] Obudź się! , w którym będziesz musiał pomóc kobiecie, która poroniła trzy razy z powodu klątwy. Kiedy pomożesz  kobiecie, będziesz musiał dowiedzieć się, kto truje byka Apisa. Dzięki śledztwu dowiesz się, że są to dwie siostry bliźniaczki, które zostały zmuszone do tego, by chronić brata. Będziesz musiał udać się do kryjówki bandytów i uratować ich brata, a na miejscu znajdziesz dalsze informacje na temat Jaszczura. Bayek i Aya dowiedzą się, że Jaszczur jest kapłanem. Pięciu kapłanów będzie nosić maskę na twarzy. Aby ukończyć zadanie będziesz musiał zamordować właściwego kapłana. Kapłan , którego należy zabić nosi niebieski szal i kaszle. Po przerywniku filmowym trofeum wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: 9S03ec12.png] Oblężenie  [Obrazek: silver.png]
Ukończ główne zadanie "Krajobraz po bitwie".

Trofeum zostaje odblokowane po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Krajobraz po bitwie".

Po wykonaniu głównego zadania fabularnego "Szczęki krokodyla" musisz wykonać następujące zadania, aby odblokować zadanie "Krajobraz po bitwie" :
  • Droga Gabinian - poziom 31
  • Aya: Ostrze Bogini - Poziom 31
  • Bitwa nad Nilem - poziom 31
Zalecany poziom do ukończenia głównego wątku fabularnego "Krajobraz po bitwie" to 31 poziom. Bayek i Aya uważają że Rzymianie i królowa ich zdradzili, dlatego postanawiają pójść zbadać Grobowiec Aleksandra, aby dowiedzieć się, co planują. Znajdują tam Apollodorosa, który zostaje zabity przez rzymskich żołnierzy. Przed śmiercią przekazał Bayekowi i Ayi informacje, że Rzymianie mają rozkaz zaatakować Siwa, by odebrać artefakt wyroczni. Trofeum odblokuje się po przerywniku filmowym.

[Obrazek: 10Sd96613.png] Obudź się!  [Obrazek: silver.png]
Ukończ główne zadanie z sekwencją snów.

Trofeum zostanie odblokowane, gdy ukończysz pierwszą część głównego wątku fabularnego "Maska Jaszczura". Zadanie to najprawdopodobniej zostanie ukończone przez Ciebie po ukończeniu "Hiena", ponieważ jest to kolejne zadanie główne, jeśli wykonujesz te zadania według sugerowanych poziomów. Zalecany poziom dla "Maska Jaszczura" to poziom 21. Po rozpoczęciu misji musisz udać się do Memfis, aby porozmawiać z Paszerenptahem w Wielkiej Świątyni Ptaha, który twierdzi, że jego żona poroniła 3 razy i nie chce ,aby to samo stało się z jego czwartym dzieckiem. Twoim następnym celem jest dotrzeć do domu Wróża, gdzie porozmawiasz z Taimhotepem, który pomoże żonie Paszerenptaha usunąć klątwę. Odbędzie się to poprzez rytuał, w którym  zostaniesz wysłany do świata snu, w którym zmierzysz się z dużym wężem. Po pokonaniu węża i zakończeniu przerywnika filmowego trofeum zostanie odblokowane.

[Obrazek: 11Se64c38.png] Już prawie u celu  [Obrazek: silver.png]
Ukończ główne zadanie "Ostateczna rozgrywka".

To trofeum zostaje odblokowane po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Ostateczna rozgrywka", to zadanie zaleca Bayekowi osiągnięcie poziomu 35 i stanie się dostępne po ukończeniu głównego wątku fabularnego "Krajobraz po bitwie".
Bayek i Aya udają się do Siwy, aby chronić swoją ojczyznę przed atakiem. Niestety, jest już za późno i wielu ludzi zostało zabitych, w tym najlepszy przyjaciel Bayeka. Z tego powodu Bayek udaje się do Cyrenajki, by znaleźć i zabić Flawiusza, oraz pomścić śmierć syna. Gdy Bayek pokona Flawiusza, rozpocznie się przerywnik filmowy , a po nim trofeum wpadnie na nasze konto.

[Obrazek: 12Sa0cdee.png] Koniec  [Obrazek: gold.png]
Ukończ ostatnie główne zadanie.

Trofeum zostanie odblokowane po zakończeniu misji "Narodziny Kreda". Po prostu zabij ostatniego bossa, a trofeum odblokuje się po przerywniku filmowym.

[Obrazek: 13Sd3122b.png] Jestem legendą  [Obrazek: bronze.png]
Miej na sobie wyłącznie legendarny sprzęt.

Do tego trofeum potrzebne są 2 legendarne łuki, 2 legendarne bronie do walki wręcz, 1 legendarna tarcza, 1 legendarny strój, 1 legendarny wierzchowiec.

Szybkim sposobem na zdobycie legendarnej (żółtej) broni i tarcz jest rozwiązanie zagadek papirusu. Jest ich 25, a każdy z nich może dać rzadki (fioletowy) lub legendarny (żółty) sprzęt.

Zobacz lokalizacje i rozwiązanie zagadek papirusu w Assassin's Creed Origins

Zabicie Łowcy daje również dużą szansę na legendarne wyposażenie. Zawsze trzymaj legendarny sprzęt i nie sprzedawaj go.

Legendarne odzienie:

Najłatwiejszy do zdobycia jest Kostium Sechmet z pobocznego zadania "Pani Rzezi" w regionie "Jezioro Mareotis". Musisz wykonać to zadanie, by zdobyć brązowe trofeum "Festiwal". Legendarne stroje można również kupić losowo od tkaczy, ale kosztują 5000 monet.

Legendarny Wierzchowiec:

Ukończ wszystkie podstawowe wyścigi turniejowe na Hipodromie.

Legendarny łuk:
Otrzymamy np. za wykonanie zadania pobocznego  "Klątwa Wadżet" poziom 25 ,a drugi łuk "Zbłąkana Dusza" możemy zakupić za punkty z Ubisoft Club.

Legendarna broń biała:

Otrzymamy np. za wykonanie zadań pobocznych "Zepsute jabłko" (poziom 35 ) oraz "Zła wiara" poziom 29 .

Odblokowując zdolność "Z tyłu sklepu" możesz kupować rzadsze wyposażenie (w tym legendarne).
Po ukończeniu gry w "Siedzibie Ukrytych" można kupić większość legendarnych przedmiotów potrzebnych do zdobycia tego trofeum, ale tak jak na wstępie napisałem, że najlepszym sposobem jest ukończenie Zagadek papirusu.

[Obrazek: 14S343119.png] Już wszystko umiem  [Obrazek: silver.png]
Włącz zdolność mistrzowską.
Umiejętność mistrzowska to ostatnia umiejętność w drzewku zdolności, którą można zdobyć wiele razy, a każde ulepszenie kosztuje jeden punkt umiejętności. W grze są trzy główne umiejętności, znane jako Myśliwy, Wojownik i Wróż. Po prostu kup jedną z tych umiejętności raz, aby odblokować to trofeum.

[Obrazek: 15S7c1ecd.png] Przegrzanie  [Obrazek: bronze.png]
Bądź świadkiem deszczu owadów na pustyni.
Istnieje wiele rodzajów złudzeń, z jakimi Bayek spotka się podczas przemierzania pustyni. Aby otrzymać to trofeum, potrzebne będzie uaktywnienie złudzenia podczas którego będą spadać owady. Najlepszym miejscem do wywołania złudzeń jest "Wielkie Morze Piasku" (Great Sand Sea) w ciągu dnia (w razie potrzeby użyj umiejętności "Świt i zmierzch", aby przyspieszyć czas). Pojawi się wiele różnych złudzeń przed tym wymaganym do trofem. Po prostu biegaj po pustyni, aż pojawi się to złudzenie.

[Obrazek: 16S7cdb1f.png] Ci, którzy mają zginąć…  [Obrazek: silver.png]
Ukończ wszystkie walki na arenie w Krokodilopolis.

Arena Krokodilopolis odblokowuje się w głównym zadaniu "Szczęki krokodyla". Znajduje się na terytorium "Oaza w Fajum", oznaczona jako "Arena gladiatorów" na mapie. Odwiedzasz arenę automatycznie podczas głównego zadania  "Szczęki krokodyla".

Istnieje łącznie 8 wydarzeń, aby odblokować trofeum:
  • Bracia I
  • Bracia II
  • Bracia III
  • Boss - Bracia
  • Oprawca I
  • Oprawca II
  • Oprawca III
  • Boss - Oprawca

[Obrazek: 17S6c1409.png] Fatality!  [Obrazek: silver.png]
Wykończ bossa na arenie za pomocą ataku przełamującego.

To trofeum można zdobyć tylko na arenach gladiatorów. Automatycznie udajesz się do Areny w Krokodilopolis w głównym zadaniu "Szczęki krokodyla" i musisz wziąć udział w kilku walkach. Potem możesz powtórzyć walki z bossem tak często, jak chcesz. Arena w Krokodilopolis znajduje się w regionie "Oaza w Fajum".
Kolejna Arena Gladiatorów znajduje się w regionie Cyrenajka (Kyrenaika).
Wybierz dowolną walkę z bossem z areny. Pod koniec walki (gdy pasek życia przeciwnika zbliża się do końca) musisz nacisnąć: [Obrazek: R_1.png] +  [Obrazek: R2.png] ,aby atakować mocą. Działa to tylko wtedy, gdy pasek adrenaliny jest pełny (wypełnia się, gdy trafiasz wrogów). Zostaw trochę zdrowia bossowi, a następnie użyj tego ruchu, aby go wykończyć.

[Obrazek: 18S4ec77e.png] Ben-Hur  [Obrazek: bronze.png]
Wygraj swój pierwszy turniej na hipodromie.

Hipodrom znajduje się w regionie "Nom Kanopos" na północy mapy. 
Aby zdobyć to trofeum musisz wygrać (zająć 1 miejsce pierwsze) w turnieju "Wiktoria Skrzydlatej Nike". To seria 3 wyścigów konnych. W każdej rundzie dostajesz punkty w zależności od twojej pozycji w wyścigu. Uczestnik z największą liczbą punktów (tj. najlepszymi pozycjami) we wszystkich 3 wyścigach wygrywa. Więc nawet jeśli zajmujesz 4. miejsce w rundzie, nadal możesz wygrać, jeśli zajmujesz 1 miejsce w pozostałych dwóch rundach. Ukończenie samouczka nie wlicza się do tego trofeum.

[Obrazek: 19S0e2e10.png] Wściekłość na drodze  [Obrazek: bronze.png]
Zniszcz przeciwnika podczas wyścigu na hipodromie.

Hipodrom znajduje się w regionie "Nom Kanopos " na północy mapy. Zagraj w turnieju na Hipodromie (nie w Wyścigu - samouczku), a następnie skup się na jednym wrogu i nieustannie taranuj go przez cały wyścig. Odbywa się to poprzez jazdę obok niego i naciskanie  [Obrazek: circle18x18.png] w jego kierunku. 

[Obrazek: 20S135a9f.png] Tym mocniej upadają  [Obrazek: silver.png]
Pokonaj słonie bojowe: Kadesza i Reszefa.

Dwa słonie Kadesz i Reszef znajdują się w regionie "Nom Uab". Po zsynchronizowaniu jedynego punktu szybkiej podróży tego obszaru na mapie pojawią się białe znaki zapytania. Słonie są pod najbardziej wysuniętym na południe znakiem zapytania w regionie "Nom Uab"
Możesz tam iść w każdej chwili. Słonie są na poziomie 40, więc zalecam abyś najpierw ukończył fabułę i osiągnął przynajmniej 38 poziom. Jeśli jesteś poniżej 38 poziomu, nie masz szans. Możesz obniżyć poziom trudności gry (Opcje>Rozgrywka>Poziom trudności).
Pokonaj oba słonie, atakując nie osłonięte obszary ich ciała. Po tym, jak oba zostaną pokonane, zdobywasz puchar.

[Obrazek: 21Sd5b338.png] Przecinak  [Obrazek: bronze.png]
Zabij 3 przeciwników jednym uderzeniem.

Zabicie 3 wrogów jednym trafieniem może być nieco trudne, chociaż możesz zdobyć to trofeum, nawet nie wiedząc o nim. 
Najskuteczniejszym sposobem na zdobycie tego trofeum będzie znokautowanie trzech wrogów, tak aby leżeli jeden przy drugim, a najlepiej na sobie. Najlepiej to osiągnąć w miejscu z niskimi poziomami przeciwników, ponieważ najłatwiej będzie ich znokautować. Najważniejszą rzeczą którą musisz zrobić to usunąć miecz z ekwipunku i wybrać Bez Broni (jest to wymagane, jeśli masz już zdobyte Ukryte Ostrze). Jeżeli chcesz możesz ułatwić sobie sprawę i dodać Strzałki usypiające do ekwipunku (będzie Ci łatwiej zatrzymać wroga, ale nie jest to wymagane). Teraz znajdź miejsce z przeciwnikami niskiego poziomu np. "Świątynia Amona" która znajduje się w Siwa (lokalizacja świątyni na filmiku poniżej). Pozwól ,aby przeciwnicy Cię zauważyli i wespnij się na dowolną budowle, a przeciwnicy podążą za Tobą. Teraz wybierz pięści i zacznij obijać wchodzących do Ciebie przeciwników. Znokautuj co najmniej 3 przeciwników (im więcej tym lepiej, aby mieć pewność, że podczas machnięcia mieczem zginie minimum 3),a następnie wybierz miecz z ekwipunku i wciśnij [Obrazek: R_1.png] . Jeżeli zabijesz minimum 3 wrogów jednym trafieniem to trofeum będzie Twoje.

[Obrazek: 22S120701.png] Zaklinacz strzał  [Obrazek: silver.png]
Zabij przeciwnika z łuku łowcy z odległości powyżej 60 metrów, kontrolując lot strzały.

Zanim zabierzesz się za to trofeum musisz mieć następujące rzeczy: 
  • Zdolność "Wzmocniony łuk drapieżcy" można ją odblokować w drzewku zdolności.
  • Łuk Drapieżcy: Pojawia się losowo po zabiciu przeciwnika lub można zakupić w kuźni. Jeśli aktualnie go nie masz, pokonaj łowcę Żelaznego Tarana znajdującego się w Nom Ineb-Hedjet, a otrzymasz legendarny łuk drapieżcy. Na poniższym filmie znajdziesz lokalizacje łowcy razem z legendarnym łukiem drapieżcy (sugerowany poziom postaci do zabicia łowcy to 25).
Po odblokowaniu umiejętności i dodaniu łuku drapieżcy do ekwipunku powróć do miejsca gdzie przeciwnicy mają niskie poziomy, takiego jak Siwa (poziomy 1-4) i udaj się do jednego z dwóch obozów znajdujących się na mapie lub do Świątyni Amona (W filmiku jest przeciwnik ze Świątyni Amona). Znajdź wroga przy pomocy Senu i oznacz go ,aby poznać jego odległość od Ciebie. Po zlokalizowaniu wroga i oznaczeniu go odsuń się, aż osiągniesz odległość co najmniej 60 metrów, ale nie idź za daleko, bo strzała nie doleci do przeciwnika. Kiedy odległość będzie wystarczająca, wybierz łuk drapieżcy, przytrzymaj [Obrazek: L2.png] , aby celować, a następnie naciśnij i przytrzymaj  [Obrazek: R2.png] , dopóki nie zabije wroga (strzałą manewrujesz przy pomocy  [Obrazek: R318x18.png]  ). Jeśli uda ci się zabić wroga z odległości większej niż 60 metrów, trofeum odblokuje się.

[Obrazek: 23Sb35d17.png] Słowa mądrości  [Obrazek: bronze.png]
Skorzystaj ze wszystkich pustelni.

To trofeum można zdobyć już na samym początku eksploracji świata. Chociaż sugeruje, aby osiągnąć poziom 35 przed próbą zdobycia tego trofeum, ponieważ w Depresja Kattara jest wiele hien na poziomie 35+, które utrudnią dotarcie do pustelni.

Istnieje 5 lokalizacji pustelni, które można znaleźć w następujących miejscach:
  • Czarna pustynia: północny wschód od napisu "Czarna Pustynia" pokazanego na mapie.
  • Fajum: Prawy Dolny róg przy granicy Fajum.
  • Depresja Kattara: tuż pod literą "D" z nazwy Qattara Depression pokazanej na mapie.
  • Paraitonion: Tuż pod drugą literą "A" w nazwie pokazanej na mapie.
  • Herakleion Nome: na prawo od głównej lokalizacji szybkiej podróży.
Jak coś wideo poniżej:

[Obrazek: 24S2aa532.png] Krąg życia  [Obrazek: bronze.png]
Nakarm drapieżnika zwłokami.

Aby nakarmić drapieżnika zwłokami, musisz zabić wrogiego żołnierza i zanieść go do zwierzęcia, takiego jak Hiena, Lew, Krokodyl itp. To trofeum jest ekstremalnie łatwe. Znajdź najbliższe Tobie miejsce gdzie znajduje się jedno z ww. zwierząt i rzuć zwłoki przed gadem a następnie uciekaj. Gdy tylko zwierz zacznie konsumować to trofeum będzie nasze. W razie problemów filmik poniżej:

[Obrazek: 25Sd1e93a.png] Siedmiu chłopów  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ zadanie poboczne "Siedmiu chłopów".

Zadanie poboczne "Siedmiu chłopów" można zobaczyć w Nom Uab, na północ od punktu synchronizacji. Sugeruję ,aby Bayek miał co najmniej 30 poziom przed rozpoczęciem zadania.
Poniżej zrzut ekranu przedstawiający jego lokalizację na mapie:

[Obrazek: AssasinsCreedOriginsSiedmiuch%C5%82opow.jpg]

[Obrazek: 26Sff841c.png] Festiwal  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ zadanie poboczne "Pani Rzezi".
To poboczne zadanie ma miejsce w regionie "Jezioro Mareotis". To drugi region, który odwiedzasz w grze. Po dotarciu do tego obszaru automatycznie masz kilka zadań zaznaczonych w dzienniku misji. Wykonaj linię zadań na poziomie 7. Po wykonaniu zadań pobocznych "Zasadzka w świątyni" i "Ukryta Zasadzka" automatycznie rozpoczyna się zadanie "Pani Rzezi". Zadanie to kończy się walką na arenie z przeciwnikiem. Po wygranej walce i rozmowie z Menehetem trofeum wpada na nasze konto.

[Obrazek: 27S6e7970.png] Cień Egiptu  [Obrazek: silver.png]
Zabij 10 wrogów pod rząd, unikając wykrycia.

To trofeum wymaga zabicia 10 wrogów z rzędu bez bycia wykrytym. Można to osiągnąć w dowolnym miejscu w grze, o ile w okolicy jest 10 lub więcej wrogów. Dobrym miejscem do zdobycia tego trofeum jest Świątynia Amona w Siwie ponieważ w tej okolicy znajduje się wrogowie z poziomami 1-4 , których łatwo zabić jedną strzałą bez celowania w głowę.Po prostu zabij wszystkich 10 wrogów bez wykrycia, aby otrzymać trofeum.
Broń, której można użyć do zdobycia tego trofeum, to ukryte ostrze, zatrute strzałki oraz łuk. Jeżeli ktoś cię zobaczy, a pasek detekcji jest biały, oznacza to, że nie zostałeś jeszcze wykryty.

[Obrazek: 28S9a693b.png] Trach!  [Obrazek: bronze.png]
Zniszcz 100 przedmiotów.

Zniszczenie 100 przedmiotów najprawdopodobniej zostanie wykonane podczas normalnego przejścia gry. Głównymi przedmiotami do zniszczenia w grze są wazony i kosze. Najczęściej można je znaleźć w obozach wroga lub w zaludnionych obszarach np przy targach. Uważaj na  czerwone wazony, ponieważ zawierają one olej i łatwo je podpalić (ogień może zabić również Ciebie) . W obozach wroga będą znajdować się klatki z zamkniętymi zwierzętami lub ludźmi, niszczenie drzwi klatek będzie się liczyło do tego trofeum. Przedmioty do zniszczenia można znaleźć również w grobowcach, ale trzeba uważać ponieważ czasem można natrafić na kobre :)

[Obrazek: 29Sbf3a61.png] Znam swoją ziemię  [Obrazek: bronze.png]
Odkryj całą mapę.

Aby odkryć obszar na mapie, musisz odwiedzić ten rejon jako Bayek lub Senu. To trofeum nie wpadnie naturalnie przechodząc fabułę, ponieważ Bayek nie będzie musiał eksplorować każdego regionu. To trofeum będzie wymagało wejścia do wszystkich regionów przynajmniej raz. W niektórych obszarach Bayek musi być na pewnym poziomie ,aby móc przekroczyć granicę ,tak że trofeum może nie być możliwe do odblokowania na samym początku. Po usunięciu ostatniego obszaru mapy trofeum zostanie odblokowane.

[Obrazek: 30Sea8b61.png] Poszukiwacz zaginionego grobowca  [Obrazek: bronze.png]
Ukończ grobowiec.

Grobowce można znaleźć w całym Egipcie. Pierwszy grobowiec, który można zobaczyć w grze znajduje się w Siwa (Grobowiec na Górze Umarłych). Ten grobowiec jest połączony z Zadaniem Pobocznym  "Kryjówka - Poziom 3".

Ta misja będzie wymagać od Bayek, aby uratował młodego chłopca o imieniu Chenzira, który ukrył się w grobowcu, gdy był ścigany przez stado hien. Bayek będzie musiał odnaleźć drogę, by uratować chłopca. Po znalezieniu chłopca i dotarciu do końca grobowca, wejdź w interakcję z Pradawną tabliczką, aby otrzymać trofeum.

[Obrazek: Siwa.jpg]

[Obrazek: 31S2c513e.png] Widzę stąd swój dom!  [Obrazek: bronze.png]
Dotrzyj na "Szczyt świata" na obszarze Czarnej Pustyni.
To trofeum wymaga dotarcia do najwyższego punktu w grze. Można tego dokonać, wspinając się na szczyt góry Ra-Horakhty położonej w regionie "Czarnej Pustyni" na południe od Siwy. Trofeum powinno się odblokować, zanim zbliżysz się do szczytu góry.

[Obrazek: 32S2372bc.png] Randka w ciemno  [Obrazek: bronze.png]
Zaprowadź poskromionego lwa do krokodyla.

Zanim spróbujesz zdobyć to trofeum, będziesz musiał kupić umiejętności "Strzałki usypiające" i "Oswajania zwierząt" w drzewku umiejętności. Po zdobyciu tych umiejętności przejdź do zakładki Wyposażenie i wybierz Strzałki usypiające w kategorii Narzędzia. Następnym krokiem będzie zlokalizowanie Lwa, można je znaleźć w obozach jak również dziko żyjące w świecie gry. Dobrym miejscem do oswojenia lwa jest "Kryjówka Dasos" w regionie "Ka-Khem Nome". Po uwolnieniu tego obozu, po prostu podejdź do klatki z lwem w środku i zniszcz drzwi klatki, wybierz strzałki usypiające, przytrzymując [Obrazek: DpadLeft.png] , a następnie użyj strzałek na Lwie. Gdy lew będzie już spał, podejdź do niego i przytrzymaj [Obrazek: Triangle18x18.png] , by go oswoić. Musisz teraz zaprowadzić oswojonego Lwa do krokodyla (kilkaset metrów nad obozem znajduje się masa krokodyli ,ale oczywiście możesz skorzystać z pomocy Senu w ich znalezieniu). Nie korzystaj z szybkiej podróży ponieważ lew zniknie. Jeśli masz problemy ze znalezieniem krokodyla to legowisko krokodyli znajduje się w regionie "Nom Heraklejon" przy granicy z "Ka-Khem Nome". Gdy przyprowadzisz Lwa do Krokodyla, trofeum odblokuje się.

[Obrazek: 33S71d9bb.png] Gdzie moja piracka flaga?  [Obrazek: bronze.png]
Pokonaj 8 kapitanów statków.

Statki Kapitana oznaczone są czerwoną ikoną [Obrazek: kapitan.png] na mapie. Można je znaleźć tylko na wodzie. Po powiększeniu symbolu pojawia się "Obszar Zastrzeżony, Zabij kapitana 0/1". Możesz również zobaczyć kontury okrętu podczas powiększania dookoła. Zazwyczaj te odradzają się w Lake Mareotis. Przejdź do 8 z tych symboli i zabij wszystkich na statku. 

[Obrazek: 34Sf986ca.png] Reporter [Obrazek: bronze.png]
Zrób po 1 zdjęciu na pięciu różnych obszarach.

Do trybu fotograficznego wchodzisz naciskając jednocześnie [Obrazek: L318x18.png] +  [Obrazek: R318x18.png]  , a następnie naciśnij  [Obrazek: Cross18x18.png]  . Zdjęcia możesz robić również gdy kontrolujesz Senu.
Po zrobieniu 5 w różnych regionach trofeum zostanie odblokowane. 

[Obrazek: 35S52cc94.png] Przekombinowany  [Obrazek: bronze.png] 
Zabij pochodnią zatrutego, przeciwnika poziomu 35+ w czasie poniżej 30 sekund.
Przed próbą zdobycia tego trofeum musisz najpierw kupić umiejętność "Zatrute Strzałki " w drzewie umiejętnosci. Najlepszym miejscem do otrzymania tego trofeum jest region Cyrenajka, ponieważ większość wrogów ma poziom 35 lub wyższy. Po znalezieniu poziomu 35+ wroga, wybierz Zatrute strzałki przytrzymują  [Obrazek: DpadLeft.png] , a następnie strzel do przeciwnika. Teraz wybierz  pochodnię, przytrzymując  [Obrazek: DpadRight.png] , a następnie uderzaj wroga pochodnią naciskając [Obrazek: R_1.png] do czasu aż go nie wykończysz.  Jeżeli zabijesz wroga w ciągu 30 sekund trofeum będzie Twoje.

Jeżeli masz problem z tym trofeum to możesz zatruć wroga, kilkukrotnie uderzyć go swoim mieczem, aby go osłabić, a następnie zabić go pochodnią. Ważne ,aby wroga zabiła pochodnia lub płomień z niej ,a nie trucizna.

[Obrazek: 36S263355.png] Wolny jak ptak [Obrazek: bronze.png]
Korzystaj z pomocy orła przez w sumie 30 minut.

To trofeum najprawdopodobniej odblokuje się podczas przechodzenia gry. Często musisz używać orła, by znaleźć cele misji.
Możesz użyć Senu do zwiadu obszarów i oznaczenia wrogów i zwierząt. Możesz go użyć, naciskając: [Obrazek: DpadUp.png] . Możesz też pójść na łatwiznę i pozwolić mu latać po całej mapie, a wtedy trofeum wyskoczy bez Twojej ingerencji.

[Obrazek: 37Sc976ce.png] Triathlon  [Obrazek: bronze.png]
Przepłyń 1500 metrów, przejedź 40 kilometrów i przebiegnij 10 kilometrów.

Aby zdobyć to trofeum, musisz przepłynąć przez 1500 metrów, jeździć na wielbłądzie lub konno 40 km i biegać przez 10 kilometrów. Najprawdopodobniej stanie się to naturalnie w miarę postępów w historii, w zależności od tego, ile oceanów zdecydujesz się pokonać podczas gry. Jeśli nie zdobędziesz tego trofeum do końca opowieści, musisz udać się nad ocean i po prostu pływać, dopóki nie odblokujesz trofeum. Dobrym sposobem na śledzenie odległości, którą masz zamiar pokonać, jest postawienie punktu na mapie i dotarcie do niego. Część trofeum, z jeżdżeniem i bieganiem, przyjdzie naturalnie, ponieważ pokonasz te dystansy bardzo wcześnie w grze.

[Obrazek: 38Sac7ff3.png] Łucznik miesiąca  [Obrazek: silver.png]
Zabij wroga strzałem w głowę z łuku, będąc w powietrzu.

Przed próbą zdobycia tego trofeum zalecam zakup zdolności "Elitarny Łowca" z drzewa zdolnośći. Spowoduje to spowolnienie czasu podczas lotu, aby łatwiej było zabić wroga strzałą w głowę będąc w powietrzu. Prawdopodobnie najlepszą bronią do zdobycia tego trofeum jest Łuk Łowcy, ponieważ jest to łuk który zadaje duże obrażenia i łatwo się celuje.
Gdy zdobędziesz zdolność "Elitarny Łowca", udaj się do obozu z przeciwnikami niskiego poziomu, takiego jak "Obóz Shetjeh" znajdującego się w Siwa i znajdź wroga stojącego obok mostu. Zeskocz ze skały i przytrzymaj [Obrazek: L2.png] , aby wycelować broń w głowę przeciwnika, a następnie strzel z łuku naciskając  [Obrazek: R2.png] . Jeśli zabiłeś wroga, wykonując strzał w głowę, trofeum wpadnie na Twoje konto.

[Obrazek: 39Sb0e7ce.png]  BUM!  [Obrazek: bronze.png] 
Zabij 30 przeciwników, strzelając strzałą ogniową w dzbany z oliwą.

Możesz zapalić strzały, zbliżając się do źródła ognia. Następnie oddaj strzał w dzban z oliwą w pobliżu wroga. Ogień z zapalonej oliwy musi zabić wroga. Najlepiej zrobić to w obozach wroga / kryjówkach / fortecach. Jest ich mnóstwo i prawie zawsze mają wokół siebie duże słoiki z oliwą.
Istnieją również legendarne łuki, które strzelają podpalonymi strzałami, bez konieczności ich wcześniejszego zapalania. Możesz również skorzystać z pochodni - wybrać ją z ekwipunku ,a następnie rzucić ją na ziemie i od niej odpalić strzałę.
Zabójstwa kumulują się , nie musisz zabijać 30 wrogów jednym słojem oleju.

[Obrazek: Oliwa.jpg]

[Obrazek: 40S562ed5.png] Karta woźnicy  [Obrazek: bronze.png]
Użyj przynajmniej raz środka lokomocji każdego rodzaju.

Istnieją następujące pojazdy:
  • Żaglówka - wersja cywilna z białymi żaglami (do znalezienia na wodzie)
  • Żaglówka - wersja armii z czerwonymi żaglami (do znalezienia na wodzie)
  • Łódź z wiosłami - Mniejsza łódź ze słomy (do znalezienia na brzegach, nieco rzadsza niż pozostałe łodzie)
  • Statek wojenny - Prowadzisz flotę morską podczas głównego zadania "Pompejusz Wielki", więc nie można tego przegapić. Nie można go znaleźć w otwartym świecie.
  • Rydwan - Jeździsz nim na wyścigach Hipodromu, ale także automatycznie podczas głównego zadania "Bitwa nad Nilem", którego nie można przegapić. Jest też zdolność "Właściciel rydwanu", która pozwala na zakup rydwanu w stajni.
  • Wóz ciągnięty przez woły. Jeżdżą wokół Aleksandrii, dużego miasta na północy mapy. W zadaniU "Nowy w mieście" znajdującego się w Letopolis będziesz musiał odzyskać wóz.
Większość tych pojazdów jest automatycznie wykorzystywana w misjach fabularnych lub w zadaniach pobocznych.

[Obrazek: 41S8bd95a.png] Stare przyzwyczajenia [Obrazek: silver.png]
Ukończ wszystkie lokacje.

Na Twojej mapie świata możesz filtrować "Nieukończone lokalizacje", aby wyświetlić tylko to, co zostało do zrobienia. Zsynchronizuj najpierw punkt szybkiej podróży w obszarze którym jesteś, aby odkryć wszystkie niezakończone lokalizacje. Pamiętaj, że nawet po zsynchronizowaniu niektóre lokalizacje wciąż mogą być wyświetlane jako symbole Znaku Zapytania, dopóki nie dotrzesz do tej lokalizacji.
Będąc w miejscach takich jak obozy, pamiętaj o zbieraniu przedmiotów w okolicy, aby zdobyć trofeum  [Obrazek: brazm.png] Recykling to podstawa. Pamiętaj, że możesz przytrzymać przycisk [Obrazek: DpadUp.png], aby przeskanować obszar w poszukiwaniu przedmiotów, które możesz zabrać.

Ważne: Zwróć uwagę na Szkło pustynne, które jest małymi, złotymi, świecącymi przedmiotami, które zazwyczaj można znaleźć w grobowcach i piramidach. Będziesz potrzebował 50 szkieł, aby aktywować kolumnę w "Eesfet Oon-m'Aa Poo", jaskini pod Sfinksem w Gizie. W grze jest ponad 50 szkieł pustynnych, a jeśli nie masz wystarczająco po zdobyciu wszystkich lokacji, po prostu musisz wrócić do grobowców, aby zebrać te które pozostawiłeś.

Poniżej znajduje się lista miejsc, które należy odwiedzić i wykonać pewne zadania, aby otrzymać to trofeum:
  • Punkty szybkiej podróży: są one umieszczone na mapie po uprzednim usunięciu "mgły" z mapy (odkrywamy mapę poprzez wejście na nowy obszar). Po prostu wejdź na szczyt i naciśnij  [Obrazek: Triangle18x18.png] , aby zsynchronizować punkty szybkiej podróży. 
  • Obozy: Zwykle w regionie znajdują się 2 - 3 obozy, aby je ukończyć, musisz zabić kapitana i / lub dowódcę, a także zdobyć skarb w okolicy.
  • Miejsca Skarbów: Mogą to być podziemia, pod wodą, na statkach lub na lądzie. Znajdź wszystkie skrzynie ze skarbami w danym obszarze, aby zaliczyć lokalizację. Senu może pomóc Ci zlokalizować skrzynie ze skarbami.
  • Legowiska zwierząt: W grze istnieje wiele różnych rodzajów zwierząt , takich jak Hieny, koziorożce, sępy, lwy, krokodyle, hipopotamy itp. Tego typu wyzwania możemy ukończyć pokonując przywódcę zwierząt.
  • Strony papirusów: Aby ukończyć tezadania, musisz znaleźć stronę papirusu. Nie musisz rozwiązywać żadnych zagadek związanych ze stronami papirusów, aby otrzymać to trofeum. Musisz tylko znaleźć i go podnieść .
  • Kamienne kręgi: W sumie jest 12, które trzeba będzie ukończyć, a te nie są wyświetlane na mapie po zsynchronizowaniu punktu widzenia. Zobacz [Obrazek: srebrom.png] "Miłośnik gwiazd", aby dowiedzieć się, jak znaleźć wszystkie lokalizacje i jak je wykonać.
  • Obozy słoni: Istnieje w sumie 4 . Każdy obóz będzie zawierał jednego słonia, którego musisz pokonać, z wyjątkiem tego, który znajduje się w Nom Uab zawiera 2. Zalecam, aby przed przystąpieniem do tych obozów mieć przynajmniej 38 poziom, ponieważ słonie mają 40.
  • Pustelnie: Są to miejsca odpoczynku dla Bayek-a, otrzymasz punkt umiejętności na każdym z nich. Jest w sumie pięć i aby ukończyć każdy po prostu znajdź miejsce spoczynku i naciśnij [Obrazek: Triangle18x18.png] , aby odpocząć. Aby uzyskać więcej informacji, patrz [Obrazek: brazm.png]  "Słowa Mądrości".
  • Piramidy i grobowce (złote znaki zapytania): Zazwyczaj są to miejsca, w których należy wejść do grobowca lub piramidy i znaleźć wewnątrz kamienną tablicę. Są one oznaczone na mapie jako złoty znak zapytania, jeśli jeszcze do nich się nie zbliżyłeś. Obejmuje to jaskinię "Eesfet Oon-m'Aa Poo" pod Sfinksem w Gizie.
  • Siedziba Ukrytych: Musisz ukończyć wszystkie główne zadania fabularne (zadania poboczne nie są potrzebne), a następnie ta lokalizacja zostanie odblokowana w Memfis.

[Obrazek: 42Sc69360.png] Uciekaj, ile sił w nogach!  [Obrazek: bronze.png] 
Ucieknij 3 razy przed hipopotamem.
To kolejne trofeum, które najprawdopodobniej pojawi się naturalnie podczas rozgrywki. Możesz je zdobyć przy okazji wykonywania misji pobocznej "Głodna rzeka" poziom 14.
Hipopotamy znajdują się wszędzie na mapie, gdzie jest woda. Jeśli masz problemy z lokalizacją, możesz użyć Senu (swojego orła). Gdy tylko znajdziesz hipopotama, pozwól mu ,aby Cię dostrzegł i biegł za tobą. Uciekaj, aż będziesz bezpieczny, na co wskazuje gong i poświata na Twojej postaci (tak jakbyś był ukryty). Trofeum wpadło podczas ucieczki przed dwoma różnymi hipopotami z czego przed pierwszym uciekałem dwa razy. W razie gdyby trofeum nie chciało się pojawić musisz uciec przed trzema różnymi hipciami.

[Obrazek: 43S6977fc.png] Elementarne, mój drogi Bayeku  [Obrazek: bronze.png] 
Rozwikłaj zagadkę z papirusu.

W grze Assassin's Creed Origins można znaleźć zagadki z papirusu podczas misji, oraz w otwartym świecie. Są one oznaczone znakiem zapytania lub gdy byłeś już w pobliżu symbolem papirusu na mapie. Wideo poniżej pokazuje wszystkie lokalizacje łamigłówek papirusowych i ich rozwiązania.
Po znalezieniu papirusowej łamigłówki możesz ją sprawdzić w ekwipunku (można ją odczytać najeżdżając na odpowiedni papirus w ekwipunku). Zostanie wyświetlony tekst, który wskazuje na możliwe miejsce w otwartym świecie. Rozwiązanie nie ma znacznika na mapie, więc sam musisz znaleźć lokalizację. 

[Obrazek: 44Sbb3c4f.png] Recykling to podstawa  [Obrazek: bronze.png]
Sprzedaj jednorazowo 100 drobiazgów.

To trofeum może być naprawdę denerwujące, jeśli sprzedajesz swoje drobiazgi, nie wiedząc o tym trofeum. Drobiazgi można zobaczyć pod zakładką Ekwipunek w menu pauzy pod nagłówkiem Drobiazgi pokazanym po prawej stronie ekranu. Można je znaleźć w skrzyniach, które znajdują się w lokalizacjach skarbów i wrogich obozach. Jeśli nie grałeś w tych lokalizacjach, najprawdopodobniej będziesz miał wystarczająco dużo drobiazgów, gdy będziesz podchodził do trofeum :srm "Stare przyzwyczajenia", ponieważ jesteś zobowiązany do zdobycia skarbów i ukończenia wszystkich posterunków / obozów w grze.
Po zebraniu ponad 100 drobiazgów i utrzymaniu ich w ekwipunku, odwiedź sklep, taki jak tkacz lub kowal, i sprzedaj wszystko , naciskając i przytrzymując w [Obrazek: DpadDown.png] , aby sprzedać wszystkie niepotrzebne przedmioty.

[Obrazek: 45S2968e6.png] Namaste  [Obrazek: bronze.png] 
Użyj 30 razy umiejętności Świt i zmierzch.

Świt i zmierzch to zdolność odblokowywana z drzewa zdolności. Koszt odblokowania wynosi 1 punkt zdolności. Następnie możesz przytrzymać Touchpad, aby przyspieszyć upływ czasu. Przytrzymaj touchpad 30 razy, aby przełączać się między nocą a dniem, aby zdobyć trofeum.

[Obrazek: 46Sf100ea.png] Zostało jeszcze 8880…  [Obrazek: bronze.png] 
Osiągnij poziom 20.

To trofeum przyjdzie naturalnie podczas wykonywania zadań. Bayek może zdobywać poziomy poprzez wypełnianie zadań pobocznych i głównych wątków, zabijanie wrogów i zwierząt, przeszukiwanie grobowców, grabież skarbów i zdobywanie obozów. Po prostu graj i nie przejmuj się tym trofeum, bo miniesz poziom 20, zanim zdobędziesz platynę lub nawet ukończysz historię.

[Obrazek: 47Se1d1e3.png] Miłośnik gwiazd  [Obrazek: silver.png] 
Ukończ wszystkie 12 kamiennych kręgów.

W sumie jest 12 kamiennych kręgów, które są częścią pobocznego questa "Przysięga Bayeka". Będziesz musiał odnaleźć i ustawić w odpowiednim miejscu wszystkie 12, aby otrzymać trofeum. Zadanie będzie dostępne po głównym wątku "Niech Amon kroczy z tobą". Aby ukończyć kamienny krąg, musisz zlokalizować gwiazdy, oraz dopasować wzór kamiennych kręgów. W przeciwieństwie do innych miejsc w grze kamienne kręgi nie pojawiają się na mapie po zsynchronizowaniu w punktach szybkiej podróży. Poniżej znajduje się film przedstawiający wszystkie lokalizacje kamieni i ich dopasowanie.

[Obrazek: 48S9488e0.png] Mistrz nurkowania  [Obrazek: silver.png] 
Ukończ 15 lokacji podwodnych.

Udaj się do obszarów znajdujących się na morzu lub na rzece.. Zsynchronizuj wszystkie pobliskie punkty szybkiej podróży, aby odsłonić znaki zapytania na mapie. A teraz idź do znaków zapytania w wodzie. Są to podwodne miejsca, w których zazwyczaj zatopiony jest skarb. Ukończ 15 z nich. Będziesz musiał zrobić to mimo wszystko za trofeum [Obrazek: srebrom.png] Stare przyzwyczajenia.

[Obrazek: 49S1679f8.png] Walcz z systemem  [Obrazek: bronze.png] 
Pokonaj Łowcę.

Zaleca się ignorowanie tych wrogów przed osiągnięciem sugerowanego poziomu, ponieważ mogą naprawdę bardzo szybko Cię unicestwić. 
Wskazówki, które powinieneś znać i używać przed walką z tymi wrogami to:
  • Upewnij się, że masz wystarczająco ulepszoną broń walki wręcz (przynajmniej na tym samym poziomie, co przeciwnik).
  • Używaj broni, która ma specjalne efekty, takie jak krwawienie przy trafieniu lub zatrucie przy trafieniu.
  • Użyj swojego wierzchowca, ponieważ pozwoli ci zaatakować, a następnie szybko wycofać się.
Najniższy poziom Łowcy, który można znaleźć, znajduje się w Aleksandrii i ma poziom 20. W razie problemów obejrzyj wideo z trofeum Zaklinacz strzał  [Obrazek: srebrom.png]

[Obrazek: 50S6ae845.png] Złota rączka [Obrazek: bronze.png]
Wytwórz 20 przedmiotów.

Trofeum zostanie odblokowane, gdy ulepszysz 20 przedmiotów. To trofeum najprawdopodobniej przyjdzie naturalnie podczas przechodzenia fabuły. Tworzenie przedmiotów wiąże się tylko z ulepszaniem części narzędzi, takich jak Ukryte ostrze, kołczan czy stabilizująca rękawica. Aby ulepszyć sprzęt Bayek-a, musisz najpierw znaleźć materiały potrzebne do ulepszenia każdego przedmiotu.

Poniżej znajduje się lista wszystkich materiałów do wytwarzania i sposób ich otrzymywania.

  • Brąz: demontaż broni, zrabowany od martwych żołnierzy i skradziony z transportów.
  • Drewno cedrowe: demontaż broni, zrabowany od martwych żołnierzy i skradziony z transportów.
  • Kryształ węglowy: skrzynie w obozach wroga i w lokalizacjach skarbów.
  • Żelazo: demontaż broni, zrabowany od martwych żołnierzy i skradziony z transportów.
  • Futro: pozyskiwane ze zwierząt (Lwy i Leopardy) i kradzione z transportów.
  • Miękka skóra: pozyskiwana ze zwierząt (kozy, hieny i antylopy) i kradzione z transportów.
  • Twarda skóra: pozyskiwana ze zwierząt (krokodyle i hipopotamy) i kradzione z transportów.
Poniżej znajduje się lista przedmiotów, które Bayek może ulepszyć, korzystając z powyższych materiałów.
  • Ukryte ostrze: zwiększa obrażenia ukrytego ostrza
  • Kołczan: zwiększa maksymalną liczbę strzał
  • Rękawica stabilizująca: zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową
  • Bransoleta: zwiększa obrażenia zadawane przez broń białą
  • Napierśnik: zwiększa zdrowie Bayeka
  • Torba na narzędzia: zwiększa pojemność narzędzi
[Obrazek: 51Se61cb1.png] Grrrrrrrrr!  [Obrazek: bronze.png] 
Oswój lwa.

Patrz trofeum Randka w ciemno  [Obrazek: brazm.png]